سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

99

جمعه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۴، ۱۱:۳۲ ب.ظ

نود و نهمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



سلام آقای دکتر ببخشید میخوام اینجا یه سوال غیرمرتبط بزارم؟ چون فوریه میپرسم؟
من برام مهمه همسر آیندم ایمان محکمی به خدا داشته باشه ولی نمیدونم از کجا بفهمم؟ نشانه هاش چیان؟ میدونم خواستگارم وجدانش بیداره و آدم درستکاریه. اخلاقاشم خوب و درست اند نمازش را گاهی اوقات مبخونه و گاهی نمیخونه، آیا کسی که همیشه نمازاش سروقت نیست با این شرایط میشه گفت مومنه؟ آیا میشه به ثبات اعمال و اخلاقش اعتماد کرد؟

=====================

دکتر شیری :

ملاک خوبیه و بهتره چند نکته را در نظر بگیرید
دین داری مقوله ایست که جنبه ای درونی دارد و بیرونی
از نظر عموم مردم دین داری چیزیست در حد کمی اخلاق + رفتار مذهبی نماز و روزه و حجاب
از نظر بعضی ها ، دین داری چیزهای دیگه هم دارد: شناخت دین و عقلانیت و خرافه زدایی و تفکر دینی
از نظر گروهی دیگه دین داری یعنی رفتن وسط معرکه عشق الهی ومرد رند بودن مثل حافظ
شما باید قرائت دینی خودتون را ببینید و مال ایشون را هم ببینید و بعد فکر کنید آیا میتوانید طرف مقابلتون را درک کنید و تفاوتهایتان را به رسمیت بشناسید
من دیده ام کلمی مسیحی دارند با هم زندگی بکنند بدون اینکه به هم جراحتی در این زمینه ها بزنند

لینک اصلی





به غزاله :
1.بر حسب کدام پیمان ما باید حتما سهم داشته باشیم از دنیا؟اگر سهم میخواهید پس سعی کنید جایی برای خودتان باز کنید
2.مسئولیت یعنی اگر انجام ندی اون کار محول شده به خودت رو ،کوتاهی کردی ، آیا شما قراره حتما روی بقیه موثر باشی؟پس لزومی نداره حس کنیم که مسئولیم
3.مورد سه رو برای این ذکر کردم که بر فرض مثال با فرضی که فرمودین پیش بریم تا مشهود بشه که اونم بن بستی بیش نیست
اگر من مسئول باشم : کمک یا دلسوزی برای بقیه اسمش مسئولیت نیست ، حتما خودت یک سودی میبری ، چه مالی ، چه حتی یک احساس رضایت ساده از خودت
فرمودی در قبال خودمون مسئولیم ، اسمش مسئولیت نیست ، اسمش اینه شما داری زندگی میکنی ، پس باید به خودت برسی و برای خودت اهمیت قائل شی
4.(مختص آقای شیری)
ایشون خیلی زیبا پاسخ دادن ، و حتما کاربران زیادی گفتن با خودشون پس نظریات پوچ گرایانه رد میشه
اما هر کسی داره خودش رو توجیه میکنه ، غزاله سبکی که در پیش گرفته رو ، و منم سبکی که غیر ارادی دارم توی مسیرش جلو میرم
در نهایت میشه زندگی ای که شما دارین راهش رو ترسیم میکنین برای کاربران ، رد کرد ، چرا باید این همه سختی به خودمون بدیم؟
انتهای جاده زندگی یه تابلو نصبه ، نوشته هر چی بودی باید فراموش کنی
با تشکر

=====================

دکتر شیری :

یه بازی هست به اسم YES,BUT که وقت توش می افتی باید هی دلیل بیاری طرف را قانع کنی در حالیکه طرف با شیوه خودش فکر میکنه قانعه اما هی میخواد بقیه را زیر سوال ببره چون بقیه نماد بخش معترض خودش هستند
بگذریم...شما به اون تابلو فکر کنید... ایده هایی از این دست البته باید شنیده شود توسط بقیه اما جاش اینجا نیست...قطعا اینجا نه ! اینجا جای امید دادن به نا امیدی های طولانی نیست ...نبوده و بنا هم نیست

لینک اصلی





دکتر جان من یه سوال کوتاه دارم اگه یه شخص اهل مطالعه باشه و کارش هم تحقیقات باشه میتونه با ادمی که اهل مطالعه نیست ازدواج کنه به شرطی که بقیه شرایط تطابق داشته باشه ؟

=====================

دکتر شیری :

مشکلی نیست به شرط اینکه هر دوشون بفهمند به عزت نفس اون یکی آسیب نزنند

لینک اصلی





سلام.
حرفتون واقعا منو به تامل واداشت من خیلی سعی میکنم که با هر کسی معاشرت نکنم ولی یه سری از کارام منو خیلی نگران میکنه مثل اینکه به برند بودن لباسام خیلی اهمیت میدم همیشه باید از جدیدترین کیف و کفش و غیره خبر داشته باشم برای همین وقت زیادیو صرف این چیزا تو اینترنت میکنم که خودم بدم میاد ولی دست خودم نیست میخوام همه جا بهترین باشم(حداقل لباسام)انگار میترسم اگه تیپ یکی از من بهتر باشه.خودمو خیلی نگران کرده به خصوص اینکه من خیلی چیزای بهتری از ظاهر برای ارایه دارم.خیلی اذیت میشم.
به نظر شما نگران کننده نیست؟!

=====================

دکتر شیری :

مطهره خانوم
وقتی برند مهمتر از خود شما بشه دیگه برند نیست، قفسه
شما اگر هم نبینی بهتر از خودت را دور برت ، میدونی که هستند کسانی بهتر از تو...میگه مهمه؟ میگه زیباتر بودن تو از خیلی ها ، بناست برای اونها خیلی مهم باشه؟
تیپ باید خوب باشه ولی نه دغدغه اول

لینک اصلی





سلام دکتر شیری عزیز
چند روزی تو فکرتون هستم و می خواستم میلی بنا بر ارادت بزنم که این پست باعث شد از طریق نظر، ابراز دوستی، کرده باشیم.
دکتر چند وقت پیشها یک دعایی از امام سجاد از صحیفه سجادیه نوشته بودید که من نتونستم آن را پیدا کنم و از همون موقع این دعا دل از من ربوده و دلم می خواهد توی خونمون داشته باشم، متنش یه چیزی شبیه به این بود که خدایا اراده ات را از طریق من جاری کن!
اگر یادتون هست لطفا بفرمایید.

=====================

دکتر شیری :

امشب گشتم پیداش نکردم و عجیبه. خود تعبیرش را تو درسهای آقای جوادی آملی در ترجمه حرفهای امام سجاد ،شنیدم 15 سال قبل که جایی میگفتند و من شنیدم:
خدایا تو که حکمت خودت را در عالم جاری میکنی، من را عامل خودت قرا ر بده
الان دیدم هر چی هست واستعملنی فی طاعتک بود : من را در خدمت طاعت خود قرار بده...بالاخره پیداش میکنم خدمتتون میگم

لینک اصلی





آره واقعا بی غیرتی میاره...این حالت 9 ماه پیش من بود..
وقتی بهم پیشنهاد ازدواج داد فکر کردم مرد رویاهامه !!!زهی خیال باطل!!!

بعد که خودمو را با مشقت کشیدم کنار و دیگه آدم حسابش نکردم تازه فهمیدم زندگی یعنی چی!!تازه میفهمی چقدر وقتت را برای اون گذاشتی که برخی حرفات را بهش ثابت کنی !!!تازه میفهمی با یه آدم بیمار سر وکار داشتی که توهم این میزده که خودش از همه بالاتره ولی هیچی نبود واقعا هیچی نبود!!!
تازه میفهمی چقدر ببخشید دیوانه بودی که اصلا با یه ادم بی فرهنگ و احمق سر وکله زدی که شعورش اندازه ببخشید ببخشید یه سگ هم که برای صاحبش واق میکنه نبود!!!
تازه نفس می کشیم ...تازه میفهمی زندگی یعنی چی ...
من اشتباه کردم ولی کشیدم بیرون .....خوشحالم قبل از اینکه جواب مثبت بدم و وارد زندگی زهرماری با اون بشم خودمو کشیدم از این مرداب بیرون ...

=====================

دکتر شیری :

میگم وسطهاش هی عصبی تر و عصبی تر شدی و دیگه داشت کار به بدو بیراه میکشید و ما هم باید میآمدیم بزن بزن کنیم...خسته نباشی که زدی بیرون

لینک اصلی





دوباره سلام
خب من به دلیلی مشکلاتی که دارم ، دوستم که ظاهرا از نزدیکان شما هم هست ، اینجارو به من معرفی کرد ، که برام ثمر بخش باشه ، من اطلاعی نداشتم هدف چیه از این وب لاگ ، وب سایت ، فوتو وب ،و........
الان تصمیم گرفتم شما و دوستان گرامی تون رو برای همیشه تنها بذارم تا شاید بدون من بتونین تاثیر هیپنوتیزم ها ، و خوب و راحت جلوه دادن زندگی رو مشاهده کنین
مرسی که تحملم کردین در این پست های اخیر
ضمنا توی شهری که همه مردان اون موهاشون ریخته ، و فقط یکی مو داره ، اونی که مو داره میشه نماد غیر عادی بودن ، پس لزومی نداره فکر کنم بقیه درست فکر میکنن و من اشتباه
شاید خودم و بقیه رو وارد این بازی کردم ، ولی جز بازی زندگی ، من تمامی بازی هارو دوس دارم
روزهای خوشی رو براتون آرزو دارم
خیلی مرسی

=====================

دکتر شیری :

ببین! قرار نشد قهر کنی...قرار شد بقیه را بهم نریزی
وگرنه از وقتی شدی موج ، باید بمونی

لینک اصلی





استاد چی میشه که آدم یه عالمه حرف حساب میشنوه یه عالمه میخونه یه عالمه دیگه بلده و از نظر فکری تا حدود قابل قبولی رشد میکنه اما همش در همون مرحله میمونه و به عمل نمیرسه؟
این یعنی یه جای کار ایراد داره ولی هر چه سعی میکنم نمیتونم بفهمم کجای کار.؟

=====================

دکتر شیری :

بالاخره جام مقدس را به اونی میدن که پا کار وا میسته یا از کاخش میزنه بیرون

لینک اصلی





دکنر من یه سوالی دارم یکی از همسایه هامون چند بار برای من مشکل ایجاد میکنه با حرف زدن جرات ورزانه هم کار حل نشد من دیگه به این شناخت رسیدم که واقعا داره اذیت میکنه میشه از پلیس کمک گرفت؟

=====================

دکتر شیری :

اگر تهاجمی رفتار کردنتون کم هزینه است ، امتحانش کنید
مطمئن نیستم پلیس بدرد بخوره

لینک اصلی





سلام
این متن اشک من رو هم درآورد.آقای دکتر ازتون ممنونم .بابت نوشته ای که تلنگر خوبی شد برام.امروز نتیجه یه آزمون رو گرفتم.درین آزمون من کمترین تلاش رو داشتم...
نمرم هم جالب نشد.ناراحت شدم....می دونم که مدت هاست از خود واقعیم فاصله گرفتم و حاشیه های زیادی شدن اصل برام...حس می کنم افتادم رو سراشیبی و مدت هاست که دلم می خواد تغییر کنم و نمی دونم چه طور می شه آغاز کرد؟؟
بازم ممنون.

=====================

دکتر شیری :

تصدقت برم، یه تغییر کوچک هم شروع فرخنده ایه...دوست خوب را بهش رسیدن، دسوت بیخود را بی تعارف پیچوندن، هر جایی نرفتن، تفریحات متناسب سن خود داشتن و تغییر مدل تفریح جوونی و...

لینک اصلی


  • ۹۴/۰۱/۲۸
  • علی صفایی قشقایی A.GH

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی