سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

100

جمعه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۴، ۱۱:۴۸ ب.ظ

صدمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



سلام اقای دکتر چجوری بایدمثل یک بزرگ زن!خودمونو از این وضعیت بکشیم بیرون ونشیم زنده بگور ؟اینی که نوشتین وصف حال منه که همیشه حتی فکر کردن در موردشم میترسم....چقدر بیهوده بودم تا حالا...دقیقا این 6-7خط اخر نمود کامل ودقیق شخصیت منه.......وقتی متنو میخوندم انگار یکی داشت بهم میگفت تو اینی! حالا باید چیکار کنم؟

=====================

دکتر شیری :

یه تغییر کوچک هم خیلی کمک بزرگیه
تغییر میزان خواب.....کنار گذاشتن یه آدم سنگین از زندگی ، بهبود رابطه با یه دوست با ارزش، بهینه کردن مصرف احساس برای پدر و مادر...

لینک اصلی





بچه ها!!!!
من که گفتم بالغانه بلد نیستم رفتار کنم!!!
حالا کی لطف می کنه به دکتر بگه که به منم یاد بده این رفتارو؟؟

حداقل هنوزم کتاب خون هستم،‌ یادم بدین چه کتابی رو بخونم؟؟

دکتر...من منتظرم ااا
مرسی

=====================

دکتر شیری :

اگر میشد با کتاب برطرف بشه قطعا کتابهای تحلیل رفتار متقابلی که در بازار نشر موجود هست بدرد میخورد. ولی راه بهتر دیدن کسی است که رفتار بالغانه اش براتون جالبه

می بینید؟؟
هنوزم کودکم.....

لینک اصلی





داشتم کامنت "ن" رو میخوندم یادم افتاد سر یکی از کلاسا به یکی گفتین که خیلی تلخ و گزنده است خواستم بگم منم متوجه شده بودم اون شاگرد یه جوریه ولی نمیتونستم بگم چه جوریه! وقتی شما بهش گفتین اول فکر کردم چقدر باهوش بودین ولی الان با خوندن پست هاتون مدتیه که فهمیدم اینکه تلخ بودن اون بنده خدا رو انقدر خوب تشخیص دادین بخاطر تلخ و گزنده بودن خودتونه دکتر گاهی خیلی تلخ و گزنده مینویسید همونطور که گاهی توی جمع بچه هارو تحقیر میکنین.

=====================

دکتر شیری :

شما تحقیر میبینید ولی خودش شوخی میبیند
کم شده کسی بگه من تلخ و گزنده مینویسم...باید مراقب باشم آسیب به کسی نخورد

لینک اصلی





آقای دکتر یه خورده یه طرفه به قاضی رفتینا
خوبه یه کم پای درد دل قشرهای دیگه هم بشینیم
من این چند روز هر جایی رفتم یه چیزی بخرم اکثر کاسب ها جنساشونو کشیده بودند بالا ، این که به این همه خورده کاسب ، بی ملاحظه گرانه صفت
حروم خوری
بدیم یه کم عجیبه .
یکی دوتا نیستن که، اکثرشون این کارو کردن و اینجور موقع ها معلومه یه دلیل اساسی وجود داره ، و کافیه با یکی دوتاشون آشنا باشین تا بفهمین که الان چند هفته هست که دولت دیگه ارز دولتی رو قطع کرده و کرده یک بار در سال ، و دیگه واقعا واسه ی خیلی از خورده کاسب ها صرف نمی کنه که هر دو سه ماه برن دلار آزاد بخرن برن کشورای همسایه یا کشورایی که پوشاک و .. ارزونه و بخرن بیارن اینجا بفروشن.

البته این جور که من حساب کردم بلاخره نمی تونن در مغازشون رو ببندن و می رن دلار آزاد می خرن و بالطبع قیمت اجناس همین طور می ره بالاتر و دوباره هی مجبورن برن دلار آزاد تهیه کنن و تقاضای دلار می ره بالا و قیمت دلار می ره بالاتر و دوباره قیمت اجناس هی می ره بالاتر و این سیکل معیوب همین طور ادامه پیدا می کنه ....


در واقع برای من و شما فقط دو سه روز که دلار گرون شده، اما برای کاسب های بیچاره الان نزدیکه دو ماهه ارز دولتیشون به بهونه ی اینکه چرا باید به کسانی که می خواهند برند مسافرت خارج سوبسه بدیم ، قطع شده ، در صورتی که خود دست اندر کاران عزیز و محترم !!! می دونن که چرخ واردات پوشاک و خیلی از اجناس دیگه داشت از همین ارز دولتی می چرخید ، مگه ممکنه ندونن.

پس فکر نمی کنم درست باشه به این همه آدم صفت حروم خوری بدیم. یه مقدار یه طرفه به قاضی رفتنه

=====================

دکتر شیری :

اینکه وضعیت اقتصادی ما در حد پیشگویی های نوستر آداموس شده ، بحثی توش نیست...نقل ما درباره کسانیه که 48 ساعته از اب گل الود دارند ماهی میگیرند
اما درباره حروم خوری
فرض کنید الان ابوذر تو مولوی مغازه داشتند تو همین دوران. چه جوری کاسبی میکردند؟

لینک اصلی





سلام دکتر خسته نباشید واقعا
یه سوال اگه زن و شوهری تو دوران عقد باهم رابطه... داشته باشند اما گویا اقا خیلی حرفه ای در این زمینه عمل میکنند اینجا حق داره خانم شک کنه که نکنه قبلنا هم این اقا خیلی ... داشته که انقدر حرفه ای عمل میکنه؟؟؟

=====================

دکتر شیری :

والله چه عرض کنم ؟ حالا اگر هم چنین حدسی بزنه این خانوم ، پرداختن بهش چه فایده ای داره برای نامزدیش؟ حقیقتش الان اگر قابلیتهای اخلاقی خوبی داره ایشون و مرد زندگیه، شک کردنه جز شر فایده ای نداره

لینک اصلی





با سلام
دکتر شیری عزیز من کانتم راجع به مطلب"واقعا امیدی هست" می باشد:من وبلاگتون رو همیشه دنبال می کنم و همیشه تو توصیه ها ذکر می کنید ببینید خانواده ها بهم می خورن ولی من به شخصه خیلی هم شخصیتم هم دنیا و ارمانهام با خانواده ام فرق می کنه یعنی باید یکی هم سبک خانوادمو قبول کنم اگر نه توصیه شما شامل حال من نیست؟ممنون میشم توضیح هر چند کوتاهی بدید
با سپاس فراوان

=====================

دکتر شیری :

عرض کرد بودم...خانواده واقعا 30% مهمه حداقل و در شما هم نباشه در نامزدتان مهمه

لینک اصلی


+


سلام دوباره دکتر شیری عزیزو ممنون که پاسخم رو دادید ولی من هنوز یکم درگیرم من که خونوادم تحصیلات عالیه ندارن و حتی نمی شه راجع به نقد فیلم هم تو خونه صحبت کردولی خودم قصدم این بعد فوق حتی دکتری هم بخونم نباید این توقع رو از زندگی داشته باشم عروس خونواده ای بشم مثلا پدرشوهر اینده ام تحصیل کرده باشه و باید بر خلاف میلم دنبال ادمی باشم که اونم خونوادش مثل من هستن و خودش با سختی به اینجا رسیده باشه؟
با سپاس فراوان

=====================

دکتر شیری :

اتفاقا اشکالی ندارد اما اینها نباید به قیمت از دست دادن فرصتهای دست به نقد خوبی بشه که گاهی براتون پیش می اید

لینک اصلی





دکتر یه سؤالی دارم خدمتتون که شاید به مباحث این وبلاگ مربوط نشه...ولی چون شمارو از اونجایی که چندین ساله صحبتاتونو دنبال می کنم و فرد معتقدی هستید از شما همفکری می خوام ... پدرم فرد محترم و بازنشسته هستند و مذهبی .. همیشه از من خواستن که موهام از روسری نمونه بیرون و روسری سرم باشه پیش فأمیل... من سکوت کرده بودم تا چند ماه پیش و علی رغم میل خودم همیشه روسری بود سرم همه جا ولی بعد به خودم گفتم احترام پدرت سر جاش پس خواسته ی تو چی می شه... نمی خوام جوری باشه که از بابام روسری بپوشم خیلی حرف زدیم ولی قانعشون نتونستم بکنم ..من به پوشش خوب اعتقاد دارم و تو این ٢٣ سال زندگیم رعایت کردم همه چیزو ولی چند بار وقتی فامیلای نزدیک اومدن من روسری نذاشتم و این بار یدرم خیلی ناراحت شد... نمی دونم شاید من اشتباه می کنم اما من خیلی ساله که با این موضوع درگیرم و دوست ندارم بیشتر از این فکرمو و انرژیمو روش بذارم... چی کار کنم که هم یدرم ناراحت نشن هم من خودم باشم؟ اگه من اشتباه می کنم کتابی هست که معرفی کنید که من دیدم عوض شه نسبت به این موضوع؟ ممنون دکتر

=====================

دکتر شیری :

میشه به احترام پدر رعایتشون را کرد ( درست مثل اینکه وقتی میریم دانشگاه اقتضای محیط اینه که بعضی لباسها را نپوشیم )
و به سبک زندگی خود نیز وفادار بود. شما وقتی استقلال بیشتر پیدا کنید ، دین داری که درست تشخیص داده اید را زندگی خواهید کرد و فعلا تشخیص درست اینه که نزدیکان خود را تا حدی که به وسواس کنترل کشیده نشده باشند ، مراعات کرد

لینک اصلی





سلا آقای دکتر. واقعا ممنونم که وقت ارزشمندتون را برای ما میگذارید و سوالاتمون را جواب میدین.شما برای من یه دلگرمی خیلی بزرگین تو این آستانه انتخاب همسر.خدا انشاا... اجرش را بهتون عطا کنه.
راستش خواستگار من که همین 2 ساعت پیش با ایشون و البته خواهرم رفتیم بیرون برای آشنایی بیشتر، دفعه اول که آمدن من نپسندیدم و جواب رد دادم ولی بعد دوباره مادرشون به مادر من اصرار کردند و آمدند و حرف زدیم و خلاصه تا الان سه چهار بار هر بار 3 ساعتی حرف زدیم و امروز که رفتیم بیرون، من دقت کردم ببینم دلم چی میگه چون از نظر منطقی با ملاک های من جور هستند. خلاصه دیدم که نه انگار دلم مخالف نیست مثل اول، آخه دکتر نمیدونم شما موافقین با اینکه دخترها رویای همسرشون منطبق بر پدرشون هست؟ من پدرم قدبلند و خوش تیپ و ورزشکار هستند و رویای منم همیشه این بوده ولی این آقا قد متوسط به پایین و تیپ معمولی دارند! ولی نمیدونم چی شده که دلم نه نمیگه، آره آره هم نیست ولی میترسم از اینکه بگم بله و بعد از ازدواج یک روز پشیمون بشم از اینکه صبر نکردم. میدونین من آدم خودخواهی نیستن و خیلی آدما را دوست دارم و محبت میکنم ولی میترسم دلم الان بگه آره و بعد پشیمون بشم.چجوری مطمین بشم از حرف دلم؟

=====================

دکتر شیری :

الهام گرامی
معاشرت کنید و واقعا ملاکهای ازدواج را بدون وسواس در ایشون بررسی کنید . تیپ را میشه عوض کرد تا حدی ولی اخلاق ملاک جدی تریه

لینک اصلی





شما هم مثل بقیه فکر میکنید دختری که ازدواج نکرده مغرور و پرتوقع و وسواسی بوده؟ فکر میکنید خودش دوست داشته تنها بمونه؟ باور کنید نه. تنهایی بعد از 26- 27 سالگی سالگی یک دختر را خیلی آزار میده. اما چاره چیه وقتی کسی همشان اون دختر پیدا نمیشه؟ نمیدونم دلیل اینکه بعضی دخترها علیرغم شایستگیهاشون توی محیط اطرافشون دیده نمیشن چیه؟ علیرغم اینکه توی محیط هستن و حوب و موفق هم هستن اما انگاری هیچکس اونها را نمیبینه و بهشون علاقمند نمیشه؟!

=====================

دکتر شیری :

شاید رفتار ضد مرد داره مریم خانوم
شاید درونگرایی بیش از حد داره
شاید عدم شناختش از مردان باعث سردرگمی خودش شده

لینک اصلی


  • ۹۴/۰۱/۲۸
  • علی صفایی قشقایی A.GH

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی