سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

102

شنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۴، ۰۸:۰۶ ب.ظ

صد و دومین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری

 

 

سلام افای دکتر.من 26 سالمه از یه خانواده سنتی وتقریبا مذهبی ویه خواستگار مناسب دارم که میخوام بهش جواب مثبت بدم.ولی مشکلم اینه که قبلا دوره دانشجویی با بسری دوست بودم ورابطمون بهم زدیم حالا اومده میگه من خودم میخوام باهات ازدواج کنم واین جور حرفا ودر حالی که وقتی دوست بودیم خودش رابطه رو بهم زد من دوسش ندارم و خیلی با من و معیارام تفاوت داره.اقای دکتر نمیخوام ازرابظه قبلیم به خواستگارم چیزی بگم از طرفی هم میترسم دوست قبلیم بهش بگه ....نمیدونم چیکارکنم.خواستگارم ادم حساسیه.چون از اول بهش نگفتم نمیدونم چه واکنشی نشون میده......این بهترین موقعیت ازدواجه که واسم بیش اومده از هر لحاظ..........باید چیکارکنم اقای دکتر؟انقدر دیوونه هست که دست به هرکاری بزنه میترسم نمیدونم چیکارکنم؟

=====================

دکتر شیری :

فریده
در درجه اول به نظرم با خواستگارت مطرح کن که از روابط قبلی خود به هم بگویید
وقتی او گفت تو نیز بگو در قدیم ارتباطی داشته ای به قصد ازدواج به این مدت و به این علت تمام شد
اما در پاسخ به نفر قدیمی بهتره اصلا حرفی از ازدواج کردنت نگی و نگذاری هیچ اطلاعاتی از تو بدست بیاره...اصلا فکر کنه تو نیستی

لینک اصلی

 

 

 

 

 

سلام اقای دکتر من دانشجوی سال سوم پزشکی ام یه سوال پزشکی دارم اقای دکتر شما با شبیه سازی انسان موافقید یا مخالف میتونه پدیده ای مثبت باشه یا این که از اصل خرابه؟

=====================

دکتر شیری :

سلام شیمای گرامی
حتما میدانی که در بحث اخلاق پزشکی خیلی سر این موضوع بحثها شده و میشه . من شخصا سواد تخصصی در این باره ندارم و جوانب زیادی ازش نمیدونم به جز مقالات. فکر میکنم سلول بند ناف گرفتن بهتر از اینه که شبیه سازی کنیم که اگر کلیه اون بدن دوم لازم شد برش داریم؟؟؟!!!

لینک اصلی

 

 

 

 

سلام آقای دکتر
من و پسری که هر دو 30 سالمونه از طریق اینترنت آشنا شدیم و همشهری هستیم و با هم سه جلسه تلفنی و یک جلسه حضوری صحبت کردیم. عقاید مشترکی داشتیم .از نظر تحصیلات و شرایط خانوادگی با هم تناسب داریم اما از نظر ظاهر خیلی با هم فرق داریم. من تقریبا هیکل ریزه ای دارم و ایشون هیکل ورزشکاری و تقریبا بلند قد هستند و ورزشکارند.در این مورد یعنی تفاوت ظاهر و فیزیک چیزی در دیدار حضوری نگفتند. بهتر نیست من ازشون بپرسم. آیا این موضوع خیلی مهمه و اگه براش مهم نباشه بعدا در دسرساز نمی شه؟ ممنون.

=====================

دکتر شیری :

ببینید سانازگرامی
بالاخره اینکه یکبار حضوری صحبت کرده اید اگر به دفعات بعدی مشیده بشه معنیش اینه از این نظر مطلوبیت دارید. درست تر اینه که یه بار صحبتش را بیندازید وسط تا ببینید مطلوب او چیست

لینک اصلی

 

 

 

 

سلام اقای دکتر
چند تا سوال مهم دارم.من 18 سالمه.
یکی از دوستام خیلی از لحاظ ظاهری خوشگله و همه دوسش دارنو خیلیم خانواده ی خوبیه.
مامانم همیشه ازون تعریف میکنه بعدم وقتی می خواد درباره ی تیپ و قیافش برای کسی حرف بزنه میگه خیلی قد و هیکلش از شادی بهتره و ...
اقای دکتر من الان به یه شخصیت حسود و گوشه گیر تبدیل شدم و نمی دونم راه درمانم چیه.
اگه میشه کمکم کنید و بازم اگه میشه یه فیلم یا کتاب خوب بهم معرفی کنید.

=====================

دکتر شیری :

شادی گرامی
شما در سنی هستید که انصافا مقایسه های این شکلی بهتون جراحت میزنه
مادر به نظر من تعمدی در این اسیب ندارند و متاسفانه شیوه دیگری بلد نیستند
شما اما میتونید به ایشون اعلام کنید که دارید اسیب میخورید. این خیلی بهتر از اینه که نق نقو بشید و خود کم بین
نته دیگر اینه که با یادآوری همیشگی نکات مثبت و موفقیتهایی که دارید ، میتونید کار بزرگتری کنید و اون نوازش کودک درونتون هست و "حال خوب به خودتون دادن"
حتی اگر موقت هم باشه اما حمایت عاطفی خوبیه و نافذ

لینک اصلی

 

 

 

 

مشاور طرحهای رادیو تلویزیون بودن دکتر چه جوری میتونه یه کارشناس ارشد بالینی خودش را نشون بده؟

=====================

دکتر شیری :

ایده های خوب به تهیه کننده ها میتونید بدهید. مرکز برنامه سازی سیما واقعا استقبال میکنه

لینک اصلی

 

 

 

 

باسلام
دو تا سوال از خدمت شما داشتم براتون ایمیل زدم. فرصت هم نمیشد در جلسات کلاسی بپرسم.بعداَ متوجه شدم که پاسخ یکی از سوالات در جلسه اول کلاس مهارتهای ازدواج داده خواهد شد.(همون بحث فلسفه ازدواج) سوال بعدی من مسئله بچه است. اگر کسی از بچه دار شدن تنفر داشته باشه. راه درمان داره. من پیش سه تا مشاور هم رفتم ولی...توصیه کردند تا حل نشده به کسی قول مثبت ندهم. چه کسی می تونه به من کمک کنه. کلاس انواع زنان. بحث مهارتهای ازدواج. روانکاوی. خود شما؟ متشکرم اگر پاسخ مرا بدهید.

=====================

دکتر شیری :

روانکاوی به شما دلایل تنفر از بچه را تبیین میکند

لینک اصلی

 

 

 

 

سلام دکتر شیری

سوالی داشتم. حتی با وجود 600 ک.م فاصله و بصورت مکتوب کلی خجالت کشیدم تا سوالمو تایپ کنم.من خواستگار زیادی نداشتم ولی همونایی هم که داشتم اگه از نظر عقلی فقط میخواستم تصمیم بگیرم به اولی باید بله و میگفتم. متاسفانه خیلی سخت کسی به دلم میشینه. راستش مشکل اصلیم مطلوبیت جنسیه. اصلا نمیتونم در موردش فکر کنم، چندشم میشه.
مثلا با یکی خواستگارا از هر نظر اوکی بودیم با هم. تا حدودی به دلمم نشسته بود. ولی وقتی میخواستم از نظر جنسی بهش فکر کنم اصلا نمیتونستم قبول کنم (ببخشید دکتر نمیتونم دیگه مساله رو خیلی باز کنم، امیدوارم تونسته باشم منظورمو برسونم). نمیدونم واقعا با این مشکل چیکار کنم. مامان اینا هم که میپرسن چرا خواستگارارو رد میکنی، بهونه های الکی میارم. روم نمیشه بهشون بگم دردم چیه.

=====================

دکتر شیری :

مطلوبیت جنسی خوبه ولی وسواسی شدن بده خداییش. یعنی نریم سراغ اینکه یکی را گیر بیاریم که هر کی را فرداها دیدیم، همسرمون سر باشه..دست از این توهم بکشیم و بریم با یکی که خوشمون میاد تا حدی زندگیمون را آغاز کنیم

لینک اصلی

 

 

 

 

مسافر عزیز تا جایی که من میدونم سرکوب های دوران بلوغ و یا بطور کلی هر سرکوبی بصورت دیگه ای بروز میکنه یعنی آن احساسات سرریز میشه تو آدم یعنی ممکنه از اونطرف بیفتیم و نتونیم جلوی هجوم اونها رو بگیریم به اصطلاح ما رو تسخیر میکنه ولی با احتمال زیاد میگم که مثل من مشکلاتی در دوران کودکی داشتی میدونی دکتر میگفت که این مسائل کاملا" در ناخودآگاه ما ثبت شده و در خودآگاه به اونها آگاه نیستیم و ما اصلا" و ابدا" چیزی بخاطر نمیاریم و شاید فقط با روشهایی نظیر هیپنوتیزم و ... ییادمون بیاد چون اونها ترسناک بودن . ما اونها رو حذف کردیم ولی این حس عجیب چندش حتی نسبت به کسی که دوستش داریم قطعا" چیزهایی پشتش هست که باید با متخصص بررسی بشه .
عزیزم من همه زندگیم رو خراب کردم بخاطر این موضوع در حالی که بهترین خواستگارهارو داشتم دلم بحال خودم میسوزه با اون که تو فامیل خیلی مطرح بودم همه صاحب زندگی و بچه و شدن و من موندم ...

=====================

دکتر شیری :

من حس میکنم از این نقش بدتون نمیاد...تحلیلگر بدبختیهای خود بودن بهتون انرژی نده یه وقت. الان وقت شوت زدن است نه فکر کردن

لینک اصلی

 

 

 

 

سلام استاد میخواستم از شما تشکر کنم بابت پستهای خوبی که میذارین .من یه آدم کمال گرا بودم شاید از نوع کمال گرایی منفی که حتی بخاطرانسان بودن یه بخشهایی از جنسیتمو پاک کرده بودم شده بودم یه دختر فهمیده مودب و بقول خیلیها با درکهای عمیق ولی همیشه یه ایرادی تو خودم میدیدم و اون درگیر بودن با جنسیتم بوده و خط زدنهایی از ویژگیهای زنانه که باعث دیوار کشیدن دور خودم میشد .بعد از کنار گذاشتن کمال گرایی به سعی در بهتر زندگی کردن رسیدم .بلوغ عاطفیم رشد کرده بود ولی بلوغ روحی جنسیتم نه الان با کمک شما تونستم روحیات درونی مردها رو بهتر بشناسم
به قسمتهایی از زنانگیم که آسیب زده بودم رو ترمیم کنم و در واقع با جنسیتم آشتی .به این رسیدم که کافی نیست که انسان کاملی باشم بلکه باید زن کامل هم باشم .قبلا فکر میکردم با خودم کاملم نیاز به کسی ندارم ولی الان که ویژگیهای زنانه ی خودمو رشد میدم و ویژگیهای مردها رو برای خودشون میذارم جای خالی یه نفر رو احساس میکنم .اینبار مطمئن هستم با کیسهام برخورد درستی خواهم داشت .و کاش خدا هم به من کمک کنه تا این پتانسیلهارو در جای درستش جاری کنم .باز هم از شما متشکرم

=====================

دکتر شیری :

چقدر خوب دوره کردید سفر قهرمانی خودتون را

لینک اصلی

 

 

 

 

اقای دکتر تمام اون رفتارای وسواسی که شما فرمودید دقیقا منم همش رو انجام میدم و جالب اینکه نمی دونستم این رفتارها وسواسین .کلن زیاد به خودم گیر میدم . حالا اقای دکتر این تیپها باید چی کار کنن اخه ما که تهران نیستیم تادر کلاساتون شرکت کنیم امکانش هست کتابی در این زمینه معرفی کنید ممنون

=====================

دکتر شیری :

سارای گرامی
به یک روانشناس یا روانپزشک مراجعه کنید تا بررسی دقیق تر بشید مبادا اختلال وسواس داشته باشید

لینک اصلی

 

  • ۹۴/۰۱/۲۹
  • علی صفایی قشقایی A.GH

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی