سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

103

پنجشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۳۵ ب.ظ

صد و سومین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



یه سوال
نگرانی در مورد کارهائی که باید انجام بشه هم جز اختلال وسواس هست؟
من در مورد هر کاری که می خوام انجام بدم حتی اگه بارها هم اون کار رو انجام داده باشم و یه کار معمولی باشه استرس شدید می گیرم مثلا اگه قرار باشه فردا برم بانک پول بگیرم یا دکتر برم شب قبل مدام استرس دارم. دوستان می گن وسواس داری و باید به روانکاو مراجعه کنی در غیر اینصورت با افزایش سن زیاد تر می شه و البته شاید درست می گن و این حس بد من رو به افزایش هست
ممنون

=====================

دکتر شیری :

احتمالا زمینه اضطراب دارید طاهره خانم بعلاوه مقداری زمینه شخصیتی وسواس. یک روانپزشک راحت میتونه خیالاتون را راحت کنه بانو

لینک اصلی





به نظر من این وسواس ها در رابطه های قبل از ازدواج بیشتر از خواستگاریست (البته برای پسرها) چون تا حدی جدایی برایشان سخت می شود
یک سوال هم داشتم. آقای دکتر در نوشته هایتان بسیار اشاره کرده اید که ازدواج در سنین پایین خطرناک است. می خواستم ببینم این خطر اینقدر هستکه بخاطرش ارتباط با دختر 19 ساله را به هم بزنیم؟؟ فعلن که حاضر است خیلی شرایط را بپذیرد اما چقدر می شود اطمینان کرد که نظرش عوض نشود؟؟
ممنون

=====================

دکتر شیری :

دخترها در سن کم مثلا 22-23 قابل اعتماد تر از همین گرون سنی پسرها هستند. البته 19 سال واقعا سنش کم است و نباید استثمارش کنید و تدید به ترکش کنید و ازش باج بگیرید

لینک اصلی





سلام دکتر

من نصبت به اطرافیانم خواستگار زیاد دارم اما مشکل من خانوادمه اجازه تصمیم گیری بهم نمیدن طوری که نظر عمو ودایی رو میپرسند اما نظر من نه اگر هم حرفی زدم میگن تو فقط شوهر میخوای خوب منم واسه خودم شرایطی دارم
چی کار کنم دکتر؟؟؟؟؟؟

=====================

دکتر شیری :

بدون انفعال و تهاجم اعلام کنید نظرتون را با پر جراتی

لینک اصلی





با عرض سلام و خسته نباشید
دکتر چکار کنیم که کمال گرایی منفی را در خودمون کاهش بدیم؟

=====================

دکتر شیری :

تصمیم بگیرید...حسابگری کنید که چه وادیهایی هست که توش نمره 20 نداریم
کتابی به همین اسم هست کمالگرایی مثبت و منفی

لینک اصلی





سلام
همسر دارم اما هر کدوم خلوت جدا داریم یعنی حس میکنم همزیستیه
اما اون اصلا تو باغ نیست فقط فکرش درسشه
از تنهایی عاشق مردی شدم
اون تنهام گذاشت
ضربه ی سختی خوردم
از ترس تنهایی حالا با چند نفر دوست هستم البته مجازی
که اگه یکیشون ترکم کرد اون یکی باشه
فکرکنم مریض شدم نه؟!

=====================

دکتر شیری :

اشتباه رو اشتباه نکن نیلو جان...مساله با شوهرت را حل کنید و اگر حل نشد تو زندگی نمون که بدبخت بشی زیرا روابط موازی فقط تو را از نظر روحی پراکنده میکنه

لینک اصلی





اقای دکتر تو رشته هایی که راجع ژنتیک هست کدومش بیشتر زمینه تحقیقاتی دارد؟

=====================

دکتر شیری :

فکر کنم ژنتیک سلولی مولکولی همچنان سرآمد باشه
بیوتکنولوژی هم قطعا گرایش خوبیه...بقیه اش را خداوکیلیش بی سوادم

لینک اصلی





استاد ما میخوایم تو موسسمون به همکارایی که ازدواج میکنن علاوه بر هدایای نقققدی! یه کتاب هدیه بدیم ... شما چه کتابیو پیشنهاد میکنید؟؟

بی نهـــــایــــت ممنون از راهنماییتون

=====================

دکتر شیری :

از بین کتابهای مجموعه غذای روح / انتشارات پیکان
و از بین کتابهای مجموعه شما عظمیتر از انی هستید که می انیشید/ مسعود لعلی/ انتشارات بهار سبز

لینک اصلی





آقای دکتر من دانشجوی یکی از دوره های MEC شما بودم
توی مطالب وبتون همیشه فرمودین باید زخم ها ترمیم بشند و فاصله باشه بینه اتمام یک رابطه تا شروع رابطه ی دیگه
اضافه نمودین "اگه موردی بهتر از مورد قبلی اومد با سر قبول کنین"!
من هنوز برام جای سواله اگه واقعا اون فرد بهتر از نفر قبلی باشه کافیست برای وارد شدن ما تو رابطه عاطفی؟
یا نه؟آمادگی ما نیز شرطه؟
امیدوارم منظورم را رسانده باشم

=====================

دکتر شیری :

منظور ما ازدواج است اون هم با حساب و کتاب دقیق. همیشه گفته ام که بهتر از انتخاب شما هست و جلوی چشماتون خواهد اومد . نباید دچار تزلزل بشید. یه طوری انتخاب کنید که توش کمالگرایی نباشه بلکه واقع بینی باشه

لینک اصلی





سلام خدمت دکتر گرامی
فرمودید: "میگه نامزدی 3 ساله هم داریم؟"
جسارتا بله داریم
توی شروع یک رابطه طرفین میتونن شرط های مورد نظرشون رو بذارن
طرف مقابل هم با توجه به میزان بلوغ و آگاهی که داره او شروط رو قبول میکنه یا رد میکنه
وقتی شما یه شرطی رو قبول کردی (چه دختر چه پسر) و بعد زدی زیرش یعنی اول از همه نشون دادی که شعور و شناخت خودت رو قبول نداری و به خودت بی احترامی کردی.

=====================

دکتر شیری :

یعنی شما فکر کردید من سوال حقوقی کردم؟ شرط نابخردانه ایست نامزدی 3 ساله حتی اگر حقوقی باشد!

لینک اصلی


+


دکترجان
من هم از نقطه نظر اخلاقی و وجدانی عرض کردم
نه حقوقی!
صد البته که در حالت کلی و عمومی این شرط نابخردانه است
ولی اون کسی که این شرط رو قبول کرده و بعد زده زیرش علاوه بر نابخرد بودن، بی اخلاق هم هست.

=====================

دکتر شیری :

شما اگر در شرایط فشار روانی شرطی را پذیرفته باشید ، مجازید در شرایط نورمال، زیر سوال ببریدش

لینک اصلی


  • ۹۴/۰۲/۰۳
  • علی صفایی قشقایی A.GH

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی