سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

106

شنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۵۹ ب.ظ

صد و ششمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



سلام آقای دکتر
من در سفر قهرمانی شما شرکت کرده ام . حس میکنم آرکتایپ جنگجوی شخصیت من به شدت ضعیفه . تنبل شدم و اصلا انگیزه ای برای شروع و یا ادامه کاری ندارم . شما برای بیدار شدن از این خواب وحشتناک و آزاردهنده که خودت میدونی واقعا داری چه گندی به زندگیت میزنی با وجود همه تواناییها و امکانات ، چه روشی رو توصیه میکنید ؟
متشکرم .

=====================

دکتر شیری :

توی کلاس هم عرض شد
بررسی دقیق در مرحله wanderer
مرزگذاری
آغاز های ساده : نظم شخصی/ نظم اتاق/ نظم در مطالعه مثلا روزی 5 صفحه کتاب . مجاورت با کسی که خوب داره میجنگه رای اهدافش در زندگی و رشدهاش / به خود پاداش دادن به موقع/ الگوی مناسب خود داشتن / در معرض قضاوتهای سخت نایستادن

لینک اصلی





همیشه ممنون لطف و توجه شما هستم... اینکه وقتی را به درمان دردهای ما اختصاص میدین

من هم متاسفانه چندین بار وارد این نوع رابطه ها شدم... البته به محض اطلاع از موضوع رابطمو به طور کامل قطع کردم
جمله آخرتون بسیار برام عجیب بود . کمی هم منو ترسوند "چرا از زنها انتقام میگیری؟ چرا نفر اول بودن برات سخته؟"

چطوری بفهمم من هم این مشکلو دارم یا نه؟ و پیدا کنم علتها رو؟

=====================

دکتر شیری :

یه نگاهی به کتاب زنان شیفته بیندازید ! خیلی براتون مفید خواهد بود تا خودتون را تحلیل کنید

لینک اصلی





دوست دارم به این خانم بگم..ببین خانم عزیز پسرها توی ارتباطشون نمی مونن اونوقت شما از یه مرد زن دار توقع داری؟به نظرت توقع ات بالا نیست؟؟
اون به زنی که 10 سال باهاش زندگی کرده ببخشید توی اغوشش بوده وازش بچه 7
ساله داره وفا نکرده اون وقت به شما بکنه؟؟؟
تازه زن وبچه داره فیلش یاد هندوستان کرده...زن بیچاره اش هم فکر کرده واقعا شوهر من خیلی خوبه وسر به زیره !!!
وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای واقعا متاسفم برای این مردا
بعد میگن ازدواج کن!!!آخه به کدوم بنی بشری اعتماد کنیم ؟!

=====================

دکتر شیری :

ببین دختر خوب!
نمیخوام کتاب نصایح و اخلاقیات بنویسیم که
دهها دلیل هست که آدم متاهل ممکنه بلغزه یا خیانت کنه.
اون دلایل واقعا چیزهایی نیست که من و تو اگر در شرایطش قرار بگیریم ، بشینیم جوشن کبیر بخونیم و یوسف وار بزیم به چاک عزیزم!
امتحانات زندگی همیشه به اون سادگی نیستند که ممکنه فکر کنی
همیشه به دوستان و دانشجویان گفته ام که در این نوع شرایط بهترین موضع اینست که به درون رویم و بیندیشیم ما چقدر مصون هستیم از این قدمهای متزلزل
بعضی آدمها با ادعاکردنهای گنده ، دگمه هایی را در این هستی میزنند که موجب میشود در شرایط امتحانی سختی قرار بگیرند

لینک اصلی





سلام.
دکتر من تو پستهای قبلی خوندم که یه پیشنهاد خیلی خوب به دخترها دادید اینکه خیلی قاطعانه موقع شروع یک رابطه موضعشون رو مشخص کنن و بگن که نمیخوان زنگ تفریح کسی باشن و قصدشون ازدواجه. من خودم قبل اینکه مطالب شما رو بخونم در چند موردی که بهم پیشنهاد شده بود اینکارو کردم ...یکیشون با یه لحن توهین آمیزی خندید و گفت "تو لنگ شوهری!!!!" که خیلی بهم برخورد...یکی دیگه شون هم گفت من از ازدواج بدم نمیاد اما راجع بهش هنوز فکر نکردم و نمیتونم الان بگم, باید 2-3 سال رفت و آمد کنیم باهم دوست باشیم بعد شاید به ازدواج هم رسید!!!... خب آقای دکتر به نظرتون جواب اینا رو چی باید داد؟ مورد اول که واقعا به شعور آدم توهین میکنه مورد دوم هم میگه با ایشالا ماشالا وارد رابطه دوستی با من بشو (که تو این دوره زمونه پسرها توقعات زیادی از دخترها تو اینجور رابطه ها دارن_منظورم مسائل جنسیه که بی هیچ ابایی هم همون اول کاری مطرح میکنن) بعد 2-3 سال حالا شاید ازدواج هم کردیم که از نظر من عمرا چنین اتفاقی بیفته!
این قضیه مال قبله و من هر دوشون رو رد کردم اما میخوام وقتی موارد مشابه پیش میاد بهم بگین که چی باید جواب بدم و چطور از خواسته م یعنی همون زنگ تفریح نبودن و رابطه جدی دفاع کنم؟
ممون میشم دکتر عزیز اگه راهنماییم کنید. مرسی

=====================

دکتر شیری :

ببینید مهسا
من فکر میکنم برداشت صحیحی از کلمه قاطعیت در نوشته هایم ، به شما منتقل نشده است
من میگم اگر از مردی خوشتون اومد و تشخیص دادید لیاقت دل سپردن دارد، اول بسم الله نمیخواد نیزه نشونش بدید و با سوالات عجیب غریب بازجوییش کنید ! اجازه بدهید به سمتتون بیاد و نشون بدید که میفهمید جذابیت یعنی چه اما بهش این فرصت را بدهید که برای بدست آوردن شما ، پیشنهاد اصلی را مطرح کند
مرد باید تقلا بکنه برای بدست آوردن
به دام و دانه نگیرند مرغ دانا را

لینک اصلی





اقای دکتر من هم دجار همین موضوع شدم .به 1 نفذ دل بستم واسه اولین بار که بعدا با ماجراهایی عجیب فهمیدم ازدواج کرده قبلا و به من نگفته. خلاصه من این رابطه رو کات کردم اما حالا 1 ساله که از مردها فراری ام جالب اینکه نمیدونم هرکی اومده با من باشه و اشنا بشه بازم ازدواج کرده در میاد
1حسی بین تنفر و دوست داشتن پبدا کردم به مردها....گوشه گیر شدم.مغتاد به نت شده ام....شاید بتونید1 چوری کمکم کنید:(..حتی واسه زندگی هم انگیزه ندارم.خیلی هم نیاز دارم از لحاظ آرامشی و پشتیبانی .ولی فکر می کنم باید اول خودمو اوکی کنم ...میشه راهکار بدید....خیلی احتباج به کمک شما دارم..

=====================

دکتر شیری :

باید بپذیریم که ممکنه به خاطر انسان بودن ، اشتباه کنیم بانو. بعد بگردیم ببینیم از کا خوردیم . بعدش دیگه اشتباه نکنیم حقا. خیلی مهمه جبران کنیم اشتباهمون را و به خودمون آروم فرصت بدیم
شدنیه

لینک اصلی





سلام خسته نباشید. من خیلی به مسائل روانشناسی علاقه مندم. یکبار میخواستم برای مقطع فوق لیسانس در این رشته ادامه تحصیل بدم اما واقعا گذشتن دوباره از سد کنکور ارشد از حوصله من خارجه. و اینکه من آدمی نیستم که بخوام با مدرک این رشته کار کنم, چون صرفا یک علاقه شخصیه و خودم رو در حدی نمیبینم که به کسی مشاوره و کمک و راهنمایی بدم. بدتر از اون آدم غصه خوری هستم وقتی درد و غم کسی رو میشنوم تا چند روز فکرم مشغوله و ناراحتشم و همش خودمو جای اون میگذارم!
خلاصه اینکه اگر فقط برای تحقیق و پژوهش یا تجزیه و تحلیل مسائل روانشناختی بخواهیم وارد این رشته بشیم و شبه آکادمیک در موردش مطالعه کنیم آیا دوره ای وجود داره؟ از کتابهای زبان اصلی (بخاطر سانسوری که تو ترجمه ها انجام میدن) در این مورد هم استقبال می کنم.

من رشته م ادبیاته. یک جورایی با روانشناسی هم عجینه. کمی در مورد نظریات فروید و لاکان در رویکرد psychoanalysis نقد ادبی مطالعه می کنیم

=====================

دکتر شیری :

ادبیات، الاهیات و روانشناسی هر سه در یک فضا دارند گام برمیدارند. کسی مثل پیرسون از دکترای ادبیات به مدرک یونگ نائل شد
کتابهای خوبی هست از یونگین ها برای شروع مطالعه درباره روان خود
مثل یار پنهان/ جان سنفورد
زن بودن/ تونی گرنت
کتابهای خانم بولن
روانشناسی کمال
کتابهای اریک فروم
کتابهای کارل هورنای
ماندن در وضعیت اخر/ تامس هریس

لینک اصلی





سلام
نمیدونم چرا ما مردهای ایرانی این طوری هستیم ازدواج میکنیم بچه دار میشیم بعد از چند سال تازه یادمون میاد که زنمون رو دوست نداریم هی میخواهیم با یکی دیگه باشیم چشم چرونی کنیم و...عین یه جوون هفده هجده ساله این چه عاملیه که مردها رو بعد از چند سال زندگی مشترک اینطوری میکنه؟

=====================

دکتر شیری :

پدیده نوجوان ابدی که در سه تیپ شخصیتی هرمس/ دیونیسوس / پرسفون دیده میشود

لینک اصلی





در مورد پاسخی که به کوشا دادید....من خیلی دوست دارم راجع به تیپ های شخصیتی بدونم. کتابی هست در این مورد برای مطالعه؟
ممنون

=====================

دکتر شیری :

سارای گرامی
کتابهای زیر بدر میخوره و اگر یه کلاسی هم گیر بیاری که مفاهیم این کتابها را برات باز کنه که چه بهتر
نادهای اسطوره ای و روانشناسی مردان و زنان
انواع مرد
زن بودن/ تونی گرنت

لینک اصلی





آقای دکتر من تو رابطه ای هستم که طرف مقابلم برای داشتن ارتباط بیشتر بهانه میاره. که درگیر درس و کار و مشکلات زندگی و چیزهای دیگست. ارتباط داره ولی محدود. گاهی فکر میکنم که چقدر خودخواهه یا ارتباطهای دیگری هم داره که سزش گرم هست یا اینکه من کاری کردم که ناراحت هست. در صورتی که رابطش با بقیه خیلی خوب هست و خیلی شاد و شنگول . اون قبلا تجربه نامزدی داشته که بهم خورده و خیلی ضربه خورده . فکر میکنم از صمیمی شدن بیشتر میترسه که دوباره همون بلاها سرش بیاد. به هر حال این وضعیت برای من حکم برزخ داره و یا باید این رابطه بهتر بشه و رشد کنه یا اینکه اگر نمیخواد خوب تموم بشه با همه سختیهاش. ممنون میشم کمکم کنید که منظور او از این نوع رفتار چی هست؟ بهترین برخورد من چی میتونه باشه؟ سپاس

=====================

دکتر شیری :

معنی این کارها اینه که شما تکلیف خودتون را تعیین کنیدتاایشون با شما هماهنگ بشه. تردید اشتباهی دارید.

لینک اصلی





سلام دکتر

من بامردی متاهلی دوست هستم خیلی بهم وابسته هستیم میدونم کارم اشتباه است اما نمی تونم ترکش کنم بعضی وقتی به این فکر میکنم اگر خودم ازدواج کنم وشوهرم باخودم همین کار کنه چی؟اما خیلی تنهام واون حرفام میفهمه راهنمایاش خیلی واسم مفید بوده....
دکتر از اینده خودم میترسم چیکار کنم

=====================

دکتر شیری :

باید برید پشت این وابستگی را ببینید...با خودتون روراست باشید. شما از ارتباط ممنوعه چرا اینقدر انرژی میگیرید ؟ ما انسانیم...نیازهایی داریم...ضعفهایی...نقاط خوب یا بد...حق داریم عاشق بشویم، مورد عشق یه آدم حسابی قرار بگیریم. این نیاز را چگونه برطرف کنیم؟ شراب را باید در جام زرین نوشید نه آفتابه. شوونات آدم این نیست که بره غذای یکی دیگه را بزنه از دستش.
من نمیتونم خیلی از اخلاقیات دم بزنم . حداقلش کارم این نیستو تو تحلیل باید فکر کنیم به اینکه فرد وقتی نفر دوم رابطه است با من خوب نیستمش تغذیه میشود. تو پیش نویسهاش یا طرحواره هاش بهش شانیت داده نشده...باید بره پس بگیره

لینک اصلی


  • ۹۴/۰۲/۱۲
  • علی صفایی قشقایی A.GH

نظرات (۵)

وبلاگ فوق العاده خوبی دارید و خیلی کاربردی
حتما باید همه مطالبتون بخونم
موفق باشید
سلام روز بخیر
شما به وبلاگ من اومده بودید و آدرستون رو نگذاشته بودید امروز اتفاقی دیدم برای یکی از دوستان آدرس وبلاگتون رو گذاشتید و من افتخار پیدا کردم با وبلاگ بسیار مفیدتون آشنا بشم خوشحالم از این آشنایی:)
پاسخ:
سلام
در وبلاگ شما فکر کنم آدرس وبلاگم رو گذاشته بودم ... !؟!

آشنایی با شما و وبلاگتون و روایتگری ساده و صمیمیتون از اتفاق های روزانه هم قطعا برای من باعث افتخاره


شاد باشید.

A GH

سلام آقای دکتر خسته نباشید من 23سالمه میخوام بپرسم که اگرپسری ادعا کنه که پسرگرمیه و بهم علاقمند و بگه که میخواد فقط با من رابطه داشته باشه و این میگه باید قبل ازدواج رابطه داشت تاازلحاظ جنسی شناخت داشت فقط اینم بگم من عفت و پاکیم واسم خیلی مهمه و وقتی بهش گفتم جوری حرف زدکه اصلا واسش مهم نیست تاحرفی دراین موردمیگفتم میگفت که از قضاوت کردن بیزاره حالا به نظرشما من اشتباه کردم؟ینی من قضاوت کردم؟ اینم بگم من 23 سالمه و ایشونم همینطور و از همه نظر شرایط ازدواج رو داشت. لطفا جوابمو بدید ممنون میشم
پاسخ:
    با سلام

متاسفانه باید خدمتتون عرض کنم که این وبلاگ هیچ گونه ارتباط مستقیمی با دکتر شیری نداره


برای پرسیدن سوال خود به صورت مستقیم از دکتر شیری میتونید از سامانه پرسش و پاسخ سایت خود دکتر استفاده کنید
                                            

                                     http://porsesh24.com
             
                       با تشکر     علی قشقایی
آقای دکتر من واقعا عذر میخوام اینجاسوالمو مطرح کردم آخه بالا نشد چون لینک و که اومد به ایمیلم نشد تایید
سلام خوبید؟
مدتیه که نیستید!!
انشالله در سلامتی کامل باشید :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی