سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

111

پنجشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۴، ۰۶:۵۴ ب.ظ

صد و یازدهمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



آقای دکتر تو دوراهیه تردید و دودلی ،وقتی به نقطه انتخاب میرسی خوبه با عقل جلو بری یا ترجیح به اینه که با دل؟

=====================

دکتر شیری :

حقیقتش ، جوابش راحت نیست . اگر دودلی عاطفی باشه شاید وزن عقل به صلاحتر باشه. در دودلی های بیزینس هم همینطور
گاهی شهودهاش آدم یه چیزهایی نشون میده و ارزش داره آدم بهش توجه کنه
نسخه نوشتاری ندارم

لینک اصلی





سلام آقای دکتر
ببخشید سوالم به این پستتون ارتباطی نداره
من به نسبت توانایی هایی که دارم اعتماد به نفس ندارم. تواناییهای خوبی دارم ولی اعتماد به نفسم خیلی کمتر از خودم هست و این تواناییهام را هم نمیتونم به بقیه نشون بدم. توصیه تون برای من چیه؟ چظور باید اعتماد به نفسم را تقویت کنم؟ غیر از توصیه کتاب خوبی هم میتونید در این زمینه بهم معرفی کنید؟
ممنون

=====================

دکتر شیری :

لطفا با یه آدمی که اعتماد به نفسش را میپسندید معاشرت کنید و در دوره مهارتهای ارتباطی ما شرکت کنید اگر فرصتی داشتید

لینک اصلی





سلام دکتر جان

دکتر من جدیدا خیلی بد اخلاق شدم. اصلا حرف کسی رو گوش نمیدم یا بهتره بگم گوش میدم که جواب بدم!! اونم جوری که طرف فکر کنه من دارم از سطح بالاتری بهش نگاه می کنم، یه کم ناخودآگاه شده این واکنشم،
شما در این زمینه می تونید کمکم کنید؟
مجردم و در جایی مشغول کارم که تقریبا می شه گفت من سطح تحصیلات دانشگاهیم بالاتره، بقیه اصلا مثل من فکر نمی کنن. کنسرت نمی رن، مطالعه ندارن و کلا اختلاف هست بین طرز فکرها.
ممنون می شم راهنماییم کنید، خیلی می ترسم این اخلاق در من باقی بمونه.
با سپاس فراوان از شما و عذر خواهی برای بی ربط بودن کامنت

=====================

دکتر شیری :

جایی که هستید باعث میشود این اژدها کوچولوی درون بزنه بالا...میشه جاتون را عوض کنید به جایی که هم سطح خودتون باشند آدمهاش؟

لینک اصلی





توکل به خدا!
زندگی انسان پر از فتنه اس. می شه کاری کرد؟ برای اینهایی که گفتین؟
خیـــــــــر ؟ / بلـــــــــــ ه!؟ ... اونایی که می شه کاری کرد خب یه کاری بکنیم
اونایی هم که نمیشه توکل بر خدا! خدا هست همیشه، اگر قرار باشه من با زلزله بمیرم خب می میرم! هرکاریم بکنم هرجاییم برم از من دور شدنی نیست تقدیری که برای رفتنم چیده شده، مثل اون فردی که با حضرت سلیمان با باد میفرستش هند! ...

=====================

دکتر شیری :

نتایج تفکر جبری شما را در تاریخ ایران صدها سال است که شاهدیم...مکانیسم دفاعی بدی نیست ولی بدرد من و این مردم نمیخورد

لینک اصلی





آقای دکتر متاسفانه تهران نیستم که در دوره هاتون شرکت کنم

راستش کسی را هم ندیدم که از اعتماد به نفسش خوشم بیاد یعنی اونهایی که اعتماد به نفس دارند به نظرم یک جورایی از خود متشکر میاند یا به نظرم اعتماد به نفس کاذب دارند به نظرم تواناییهاشون در حدی که میگن یا فکر میکنن نیست! میدونید مرز غرور و اعتماد به نفس و عزت نفس و ... برام معلوم نیست. من اصلا آدم مغروری نیستم. با اینکه از خیلی جهات موقعیت خوبی دارم اما این هیچوقت باعث نشده به بقیه از بالا نگاه کنم اما گاهی حس میکنم دیگه زیادی متواضعانه برخورد میکنم و عزت نفسم هم از بین میره. در ضمن در مورد اعتماد به نفس هم واقعا به اندازه تواناییهام به خودم اعتماد ندارم. فکر میکنم چون آدم کمال طلبی هستم همینه که هیچوقت از خودم راضی نیسم و فکر میکنم چیزهایی که دارم زیاد نیست و کمه. فقط یعضی وقتها که یک اتفاقی میفته و بقیه توانمندیهامو بهم یادآوری میکنن میفهمم که چیزهایی که دارم کم نیست یا وقتی میبینم بقیه علیرغم اینکه زیاد چیزی بلد نیستن و موقعیت خاصی هم ندارند چقدر ادعا دارند و در مورد خودشون با اطمینان حرف میزنن بعد فکر میکنم چرا من اینجوریم؟؟!

=====================

دکتر شیری :

ببینید سحر! به نظرم شما عزت نفس دارید. شاید درونگرایی تون باعث میشه فکر کنید نسبت به بقیه اعتماد به نفس کمتری دارید

لینک اصلی





دکتر یه سوال:
شما از پیشگوئیی های "نوستروداموس" چیزی خوندید یا شنیدید؟
این آقا در مورد سال 2012 پیشگوئیهای جالبی کرده و خیلی از پیشگوئیهایی هم که تاحالاگفته درست دراومده مثل فاجعه 11 ستامبر یا چیزای دیگه ای که گفته
دلم میخواد نظر شما را در مورد پیشگوییهاش بدونم؟؟؟؟
چیزایی که گفته درمورد 2012 خیلی فکر منو مشغول کرده، به نظر شما چیزایی که گفته اتفاق می افته؟؟
جسارتا اگر چیزی دراین مورد نشنیدید، توی گوگل درمورد پیشگوییهاش نوشته و فیلمش هم هست. (فقط سرچ کنید "نوستروداموس-2012")
خوشحال میشم نظرتونو بدونم دکتر جان
ممنون.

=====================

دکتر شیری :

ساناز گرامی
من نوجوان بودم این بحث را خوندم....حقیقتش اینقدر زندگی مساله داره که ترچیح میدهم رو زمین باشم تا در تاریخ یا آینده
در نقاط مختلف ایران و دنیا ، با روشن بین ها و شمنها و علمای ادیان و اهل کرامات گفتگوهایی داشته ام ، در زندگی آدمهایی که خوشم میاد از سبکشون ، از این نوع مسائل ندیده ام. حسین ( ع) بدون اینها عاشقی میکرد.
من خودم گاهی اوقات روشن بینی تجربه میکنم، ترجیح میدهم بدون میانبر ، خود زندگی را با همین نفهمی های قطعی ادامه بدهم
حالا اگر بناست سال 2012 پودر بشیم ، نیازی به پیشگویی نیست...دارم میبینم !

لینک اصلی





سلام آقای دکتر، وقتتون بخیر. تو این اوضاع کشور، هنوز کسایی مثل من هستیم که چشم امید به آیندمون داریم و نیاز به کمک های شما برای انتخاب همسر آیندمون، شما کمک بزرگی هستین استاد، مثل همیشه در این جور مواقع، پناه بردن به خدا چاره راه هممونه که میدونم خودتون میدونید فقط چون خیلی بیشتر از من نوعی از این اوضاع می فهمید هم ناامیدی تون پررنگ تره هم امیدتون عمیق تر. به امید آزادی و آزادگی همه مردم ایران. و اما سوالم:
آقای دکتر من با خواستگارم در حدی که شراپط خانوادگی و رسم شهرمون اجازه میده تقریبا 6 باری حرف زدیم که 2 بارش بیرون خونه بوده و من احساس میکنم اگه یه جلسه دیگه صحبت کنم باهاشون و جوابای سوالاتم را بگیرم و راضی کننده باشه میتونم جواب مثبت بدم، حالا میخواستم بدونم آیا رفتن به مشاوره خانواده لازمه؟ آیا واقعا اونها می تونند بیشتر از خودمون کمک کنند بهمون؟ چون من از مشاورهای شهرستان خودمون که چشمم آب نمیخوره که بتونن اصولی کمک کنن، سوالم اینه که اگه من نکاتی را که شما گفتین و یا تو کتاب هایی که معرفی کردین خوندم در حد فهم و سواد خودم با ایشون صحبت کردم راجع بهشون و به نتیجه رسیدم، باز از نظر شما لازمه باهم پیش مشاور بریم، اگر هست لطف کنید و آدرس به من بدین تو تهران که کجا مناسب هست و اصولا سیستم کارشون چیه که برای توضیح دادن به این آقای خواستگار توضیحات و دلایل منطقی داشته باشم. ممنونم بی نهایت از کمکتون و امیدوارم همیشه موفق باشید.

=====================

دکتر شیری :

سلام الهام گرامی
اگر معاشرتها باعث شده امنیت درونی حس کنید ، خانواده میتونند خیلی کمکت کنند
من هم توصیه میکنم مسائل زیر را مرور کنی:
مطلوبیت فیزیکی، یعنی بتونی بری بغلش به عنوان همسر و لذت ببری و زده نشی
مطلوبیت اخلاقی و رفتاری یعنی آدمی باشه که معاشرت با خانوم بلدباشه اهل تعهد باشه و خوش محضر باشه برای تو
مطلوبیت خانوادگی: یعنی خانواده ها با هم انس بتونند داشته باشند
شباهت معنوی: یعنی نو دینداری هر دوتون شبیه هم باشه یا اگر هم متفاوته ، مورد پذیرش باشه

لینک اصلی





سلام آقای دکتر
من تفاوت سمینارهاتون رو نمیفهمم
دورهMECبا این دوره تفاوتش چیه؟

=====================

دکتر شیری :

ندای گرامی
دوره MEC یعنی ارتباط موثرتر و 5 مرحله دارد
مهارتهای ارتباط ( کارگاه 4 جلسه )
مهارتهای انتخاب
مهارتهای ازدواج
مهارتهای امتداد
مهارتهای انصراف
ما الان در مهارتهای انتخاب و ازدواج هستیم که 6 سمینار است
سمینار 2 و 3 در این هفته یعنی امروز و فردا برگزار میشود

لینک اصلی





فکر کنم کمی دپرسین؟نه؟از جواب کامنتاتون مشخصه کمی عصبانی هم هستین!ولی ارزش نداره .به قول شاعر:جام می سر کنیم......امشبو سحر کنیم.......غم دنیارا از سر به در کنیم........غصه فردا را نخور(2)دلم میگه دلم میگه حسرت دنیا را نخور

=====================

دکتر شیری :

اون وقت اینایی که نوشتید وضعیت فعلی مردم را بهبود میبخشد!!؟؟؟

لینک اصلی


+


خب نه!بهر حال منم از مردمم.......ولی چکار میتونم بکنم.......گریه هاموکردم!فقط میخواستم........منم میفهمم!منم میفهمم وقتی مامانم تو اتاف یواشکی به بابام میگه خیلی گرونیه چطور واسشون جهیزیه بخریم؟بابام میگه جهیزیه؟فقط 200تومن اینبار گوشت خریدم.میفهمم بابام دیگه قرص خارجی نمیگیره واسه بیماریش میگه ایرانیش بهتره.میفهمم اسپری آسمشو نمیزنه چون باید ....بجاش میره تو حیاط میگه اینجوری بهترم!میفهمم چرا مامانم دیگه اون انگشترشو نداره....میفهمم که دیگه ماه به ماه اینترنتمو شارژمیکنم نه سال به سال.میفهمیدم که اصلا دانشگاه ازاد حتی امتحان ندادم..اقای دکترمنم میقهمم فقط شما نیستین که میفهمین.همه ناراحتیم.....

=====================

دکتر شیری :

پس به شعور خوب خودت هم که شده احترام بگذار ترانه آغاسی وار نذار برای ای دردها

لینک اصلی


  • ۹۴/۰۴/۱۸
  • علی صفایی قشقایی A.GH

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی