سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

113

پنجشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۴، ۰۷:۳۰ ب.ظ

صد و سیزدهمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



سلام ,,, آقاى دکتر آدم درونگرا باشه خوبه یا برونگرا ؟؟؟؟؟؟؟؟ لطفا جوابم رو بدین من خودم درونگرا هستم فکر میکنم به خاطر همین رابطه هام همیشه میره رو هوا ؟

=====================

دکتر شیری :

هر دوش خوبه
سوال مهمتر اینه با کی؟

لینک اصلی





سلام دکتر از این فیلم گذر کردید چند تا عطر ز نانه هم برای هدیه تولد از همان آقای قمیسانی معرفی بفرمایید. ببخشید ربطی به پست تان نداشت.

=====================

دکتر شیری :

فلاور بمب خوش بوئه ولی عطر زنانه گرفتن خیلی ریسکه
اقای قمسیانچی

لینک اصلی





اول تبریک دوم یه سوال اقای دکتر نظریه مزلو علمی است یا اینکه بخش هایی علمی بخش هایی سلیقه شخصی خود مزلو؟

=====================

دکتر شیری :

هر متفکری بازگوی زندگی شخصی خودش است بنابراین شواهدی مییابد تا افکار شخصی خودش را بیازماید. ایشون زندگی بسیار جالبی دارد ( کتاب هنر متعالی شدن را بخوانید ) و نظریه اش تا جایی که بنده مطالعه دارم تجربه پذیر و علمی است منتها شواهد علمی این نوع بحثها با شواهد شیمی تحلیلی فرق دارد علی جان

لینک اصلی





سلام
دکتر من 1 سوال دارم
خانمی هستم 32 ساله که 3 سال قبل از همسرم جدا شده ام و فرزندی هم ندارم
آقایی به خواستگاری من اومده که 40 ساله هستم و یک پسر 15-16 ساله دارند . فقط 40 روز هست که رسما جدا شده اند.
سوالات زیادی در ذهنم هست؟من از کجا شروع کنم؟چی بپرسم؟از لحاظ مالی و ظاهری در سطح خوبی هستند میخوام علت واقعی طلاقشو بدونم چیکار باید بکنم؟آیا با همسر قبلیش دیداری داشته باشم منطقی هست؟شکست قبلی منو ترسونده میخوام عاقل تر باشم.

=====================

دکتر شیری :

مریم گرامی
من نمیدانم دوران پیش از طلاق اون آقا چقدر طول کشیده و علت اون جدایی چی بوده
مهم اینه که فرد دورانی را گذرانده باشد بدون زن
فرزند 16 ساله قطعا برای شما درد سر است چه پسر چه دختر
خوبه فرزند نزد مامانش باشه ( اگر مشکل نداشته باشن )
معاشرت کنید و ببینید چقدر این مرد قابل اعتماد، تحمل و همسری است
عجله نکنید و زنگ تفریح نیز نشید
لدر صورت طفا کمکم کنید.

لینک اصلی





آقای دکتر واقعا"سایه یعنی چی؟ من یک کتاب خوندم و اینو دریافت کردم میخوام بدونم آیا دریافتم درسته؟(سایه یعنی ترس؟تعصب٬ یک وجه سایه ست. یعنی با خودم فکر کنم در زندگی بر چه چیزی محکم ایستاده ام؟ و اصلا حاضر نیستم رها کنم؟ خدا؟ رسول؟ ایمان؟ دوست؟ پول؟ ریاست؟ مقام؟ عقیده؟یکی از وجوه تعصب٬ ترس از دست دادنه. من می ترسم با نبودن خدا عقیده ام را از دست بدهم. پس مثلا"من روی خدا متعصبم تا او را از دست ندهم!در سرزمین سایه ها صحبت از آن است که برای پیمودن مسیر زندگی و رسیدن به کمال سبک بالی مهم ست؟

=====================

دکتر شیری :

فکر کنم ورود خوبی به بحث سایه نکردید . قبل از ورود به سایه های اعتقادی ، خوبه از سایه های اخلاقی شروع کنیم...

لینک اصلی





اول واقعا خوشحالم که اصغر فرهادی اینقدر فردیت داشت که با همه حرف و حدیثا خودشو نشون داد دوم دکتر شما سفر خارجی زیاد داشتید هم این که هر جا میرید سعی میکنید به نکات اساسی رفتاری اون جامعه توجه کنید دکتر سوالم اینه چقدر تفاوت هست بین فردیت یه جوان ایرانی با یه جوون انگلیسی ؟ و اگه این تفاوت زیاد اون موقع خودشکوفایی و رشد برای جوون ایرانی سخت تر نیست؟

=====================

دکتر شیری :

بستر فردیت اروپای غربی و شرقی و آسیای دور و خاور میانه و ایران و ترکیه فرق دارند. خب واضحه که تاثیر توده بر بروز اخلاقیات ما ایرانی ها ، هنوز حالت قبیله ای و عشیره ای خود را دارد. بچه تهران پارس بودن هویتی است که تو لندن هم نشونش میده پسره ( تجربه ای بود که در 2008 با یه گروه ایرانی تو باشگاهی ورزشی در لندن داشتم که طرف بعد 10 سال خروج از ایران هنوز تو معرفی خودش از هفت حوضی بودنش حرف میزد! )
تعریف خانواده در ایران و مثلا فرانسه فرق دارد. نقش پسر خونه نیز فرق دارد
مشترکات فردیت شرق و غرب به نظرم مقالتی جدا میطلبد و سوادی بیشتر که من فاقدم...یه جامعه شناس باید کمکمون کنه بفهمیم قصه را

لینک اصلی





دوست ندارم چیزایی رو اینجا بخونم که از شما "بعیده" نه به خاطر اینکه بهم برمیخوره که برنمیخوره! به خاطر اینکه از شما بعیده و دوست دارم همیشه ببینم از بالا به موضوعات نگاه می کنید نه روبرو نه پایین نه سطح.....

اخراجیها در شهرستانها فروخت چون بلیط رایگان دادند.برای کسی که به عمرش سینما نرفته بلیط رایگان هر فیلم چرندی رو بدی دوست داره سربزنه ببینه اصلا سینما چیه! برای سربازی که یه ساعت مرخصی رو به زور میدن بیان با اتوبوس از پادگان وسط بیابون ببرن رایگان سینما و برگردونن یعنی دنیا! آمار فروش این فیلم اینجوری رفت بالا و همه مونم میدونیم.

پیشنهاد میکنم با دقت بنویسید که مخاطب شهرستانیتون احساس نکنه داره به شعورش توهین میشه.حالا من میشناسمتون و میدونم قصدی ندارین -واحیانا داشته باشین اینجا بروز نمیدین حداقل- ممکنه یکی اولین بارش باشه میاد اینجا.نذاریم به راحتی دل یکی از دست ما بشکنه!

موفق باشید!

=====================

دکتر شیری :

من خودم اصالاتا قزوینی ام. همه خاندان پدری ام مال خیابان بوعلی قزوین هستند...تا الان به هیچ ایرانی به خاطر قومیتش حرف اصافه نزده ام و جلوی حرف اصافه بقیه را گرفته ام...ایشون خیلی به 8 میلیاردش مینازید و از غیر پایتخت مایه میگذاشت.

لینک اصلی





دکتر نمی دانم درست متوجه شدم یا نه؟ وقتی فرهادی بلند میشه با یکی دست می دهد طرز دست دادنش را دیدید از بالا بود و به پشت فرد هم می زند به نظرتان از زبان بدن استفاده کرد یا نه اتفاقی بود. ممنون از سایت زیبایتان.

=====================

دکتر شیری :

مااینقدر تو کف بودیم که به مسیر دقت نکردیم ! حداقل مطمئنم بقیه نشسته بودند و اون مجبور بود اینطوری بره جلو
لهجه انگلیسیش ته ایرانی بود( berader,mader ) و کلی محظوظ شدند اصحاب جهانخوار هالیوود .البته به خوبی لهجه سرپرست موقت قبلی ایران در اوپک نبود !

لینک اصلی





فکر کنم اقا مانی دکتر منظور منفی داشت روی هالیودی ها دکتر بهتون نمیاد! حالا خدایی ادمای بدی هم نیستند به نظرم .

=====================

دکتر شیری :

بابا ! کجا منظور منفی داریم؟؟؟ اونها جماعتی هستد تو بورلی هیلز که خدا را بنده نیستند از بس دبدبه دارند و کبکبه. نشستن همشون و فرمایشات اصغر ما را گوش کردند و دست زدند و فهمیدند ملت ما اولا عرب نیستند ثانیا بلدند هنر ارائه کنند و در ضمن همشون دنبال جنگ و دعا نیستند

لینک اصلی





سلام آقای دکتر
راستش شاید بی ربط باشه شایدم با ربط ...
قضیه (جنجال) جدید در مورد گلشیفته فراهانی و کاری رو که انجام داده حتماً شنیدید.
فیسبوک رو که بالا میارم یکی در میون مطالب به این قضیه مربوط می شه. شده شبیه به مسئله زهرا امیر ابراهیمی.
راستش به شدت ذهن من رو به خودش (منظورم موضوعه نه گلشیفته :دی) درگیر کرده. از یک طرف افراد حالا مذهبی یا مقید (بهتره) شدیداً برخورد منفی دارن و برعکس عده ای هم شدیداً برخورد مثبت و به قولی روشنفکرا نگارانه (نه روشنفکرانه) پیدا کردن که نه آقاجان، اصلاً دموکراسی همینه دیگه ...
آقای دکتر می ترسم ... از مردمم می ترسم که به شدت دو قطبی شده اند و تکلیف خودم رو به عنوان یک آدم مدرن سنتی یا یک آدم سنتی مدرن که این وسط گیر کرده نمی دانم. نمی دانم برای من ایرانی نماز خون فیسبوکی محجبه فارس وان ببین، چه موضعی باید بگیرم؟ بی خیال بشم، موضع مثبت بگیرم یا همون آدمی باشم که سابقاً بودم؟ واقعاً به شما و تخصصتان نیاز است.
می بخشید کش دار شد.
سلامت باشید.

=====================

دکتر شیری :

رضا جان
ما حق و باطل را بر حسب مردمان نیست که میشناسیم
ان الحق و الباطل لایعرفان باقدار الرجال، اعرف الحق تعرف اهله ، اعرف الباطل تعرف اهله
حق چیست از نظر شما؟ عریانی؟ پوشش؟ عریانی بدون ریا یا پوشش باریا یا پوشش بی ریا؟
اینها سوالات ساده ایست برای آدمهایی که معادلات زندگیشون نیز ساده است
برای اتفاقات سخت زندگی معادلات سخت میشوند

لینک اصلی


  • ۹۴/۰۴/۱۸
  • علی صفایی قشقایی A.GH

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی