سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

116

جمعه, ۱۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۰ ب.ظ

صد و شانزدهمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



آقای دکتر من تصمیم دارم برای دکترا بررم آمریکا . از زمانی که این تصمیم رو گرفتم هر موقعیت ازدواجی که برام پیش میاد افرادی هستن که یا مثل من دارن میرن و قبل رفتن میخوان ازدواج کنن. یا افرادی هستن که الان چند سالی هست اونجا هستن و بهم معرفی میشن و خودشون میگن اگر از نظر من اکی هست 1 ترم مرخصی میگیرن میان ایران برای شناخت بیشتر و خوب ازدواج در صورت توافق.... آقای دکتر من موندم چیکار کنم چرا با تغییر اهداف من شکل خواستگارا اینقدر تغییر کردن یه دفعه. اینجاست که میگن دنیا به اهدافت جواب میده ولی برای من این تغییرات با هم سخته! 27 سالمه. از طرفی دوست دارم ازدواج کنم از طرفی ادامه تحصیل و اهدافم مهمه. از طرفی دوستی داشتم که هنوز نتونستم فراموشش کنم و اون از ایران رفت برای ادامه تحصیل و هنوز با هم ارتباط داریم. برای من ایده آل دوستم هست که عاشقشم ولی نمیدونم اون به ازدواج فکر میکنه یا نه! سردرگم شدم. باید چیکار کنم؟

=====================

دکتر شیری :

مهاجرت + ازدواج یعنی گشودن دو جبهه و کار سختیه برای روان آدم
من توصیه اکیدم اینه الان ازدواج خوب اولویت بالاتری محسوب میشه براتون
افرادی که نوشته اید شرایط خوبی دارند...میتونید از بین اینها به انتخاب خوبی برسید

لینک اصلی





منم مشکل یا بهتر بگم دغدغه ای مثل خانم محبوبه دارم پاسخ شما به ایشونو بارها خوندم ولی متاسفانه اونجور که باید متوجه نشدم.میتونم خواهش کنم کمی بیشتر توضیح بفرمایید.منظورتون از متفاوت بودن جنس خدای ابراهیم وموسی چیه؟ما چه تصویری از خدا باید داشته باشیم که نشه مصداق این جمله شما"این خدا ساخته وپرداخته ذهن مردم ناتوان است"ممنون.

=====================

دکتر شیری :

ما در زندگی تجربیات مختلف پیدا میکنیم...دغدغه های جدید برامون پیش میاد...نمیشه با سوالات جدیداز جوابهای قدیمی استفاده کرد. مفهوم خدا چیزیست است که با رشد ما تغییر میکند. خدای یه چه دبیرستانی کسیست که او را به دانشگاه میرساند. خدای جوون 22 ساله او را به محبوبش .
خدای ما با نیازهای ما و تغییرات ما تلیهای مختلفی بر ما میکند
اگر مفهوم خداوند راupgrade نکنیم ، مجبوریم در 30 سالگی بذاریمش کنار ! در حالیکه ما حوصله نداریم و وقت نمیذاریم ، از دست میدهیم خدا را

لینک اصلی





آقای دکتر تو برنامه بفرمایید شام ما ایرانیهایی را می بینیم که در لندن و سایر شهرهای انگلیس زندگی خوب و بی دغدغه ای دارند شما که خود در آنجا بوده اید آیا واقعا" آنجا پارادایز است و کسانی را که ما می بینیم رستگار شده اند .

=====================

دکتر شیری :

مرسده گرامی
هر کسی دلخشیهای خودش رادارد
ایرانی های کالیفرنیا هرگز پاشون را لندن نمیذارن...نیویورکی ها پاشون را مالیفرنیا نیمذارن و اسه زندگی
اا ایرانی های لندن چند طیفند...بعضی هاشون چند نسله دارن اشرافی زندگی میکنن و...

لینک اصلی





استاد بیماری لوپوس چیه؟ درمان داره؟ عواملش چیه؟ میترسم

=====================

دکتر شیری :

یک بیماری سیستم ایمنی است که باعث درگیری مفاصل و پوست و کلیه میشود. انواع بسیار سبک هم دارد که مثلا فقط پوست یه لگه های سکه ای شکل میزند گهگاه
علتش متعدد است اما در مجموع سیستم ایمنی علیه خود بدن میشورد
درمانش با کورتونها و داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی صورت میگیرد

لینک اصلی





آقای دکتر شیری عزیز سلام . باسپاس بسیار از تمام زحماتی که شما برای پاسخ دادن به تک تک نظرات میکشید
اگر امکانش هست میشه در مورد این مفهوم خداوند که فرمودین یه کتاب معرفی کنید ؟

=====================

دکتر شیری :

نمیدونم چرا استان مطصفی مستور به ذهنم رسید
روی ماه خداوند را ببوس

لینک اصلی





"باید یه جوری امتحان گرفت که دانشجوها حس خوب بودن را تجربه کنند. نه اینکه یه جوری توهم موفق بودن بهشون بدی ولی یه طوری هم نباشه که برن تو بی ارزشی !"
این روش امتحان گرفتن تو مدرسه هم صادقه؟؟من 1 معلم تقریبا تازه کار هستم تو سیستم آموزشی این معلمه که میره تو فاز بی ارزشی.بچه بخونه نخونه میدونه قبوله
ما این وسط چه کنیم؟آزادی عملی معلم 10/1 یک مدرس دانشگاه هست.1بار هم فرستادم این متنو ظاهرا نرسیده.
ممنون میشم در این مورد کمی راهنمایی کنیدو

=====================

دکتر شیری :

نباید یه طوری ساده گرفت که افراد دچار overestimate میشن

لینک اصلی





دکتر من توی دانشگاه تدریس میکنم با کامنتی که یکی از دوستان گذاشته بود و جوابی که شما داده بودید بیشتر برام دغدغه شد. خیلی وقتها دانشجویان میان و نمره میخوان و دلایل محتلفی هم میارن واسه خوب ندادن و ... من خیلی از مواقع به عنوان یک استاد توی یک دو راهی اخلاقی میمونم. از یک طرف میگم شاید واقعا این چیزهایی که میگه راست باشه و مشکل داشته و ... دلم میخواد بهشون کمک کنم . از یک طرف فکر میکنم اینطوری نمره دادن به یک دانشجو مثل کاری که استاد اون آقا کردن اجحاف در حق بقیه است که سر و زبون حرف زدن نداشتند یا روشون نشده بیان چک و چونه بزنن و ... و اگر بیش از حد بخواهم به یک نفر نمره بدم به خاطر احساسم شاید بی عدالتی نسبت به بقیه بشه. به نظر شما بهترین کار چیه در این مواقع؟

=====================

دکتر شیری :

نمره ندید چیزی از دست نمیدید

لینک اصلی





سلام
اینکه اطرافیان آدم فکر کنند قصد ازدواج نداری به خاطر چیه؟! من الان واسه چندمین دفعه است که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از پدرم گرفته تا آشنامون که من باهاش تقریبا راحتم همچین سوالی رو شنیدم! برام سوال شده، میشه بگید چی کار کنم که همچین فکری نکنن؟ من دارم وارد28 سالگی میشم

=====================

دکتر شیری :

حقیقتا نمیدونم اونها چه سعیده ای را تو خونه میبینن؟
ما اگر دخترخاله مون بزک دوزک میکرد و البسه لختیه مقابل محارم میپوشید و دائم زیرلب زمزمه میکرد که " پری رو تاب مستوری ندارد ..." خاله مون میگفت دیگه وقت شوهرشه! قدیم جواب میداد ...الان فکر کنم باید بریم بیمارستان روزبه بستری بشیم تا برامون زن بگیرن یا شوهرتون بدهند

لینک اصلی





اقای دکتر کتابی هست که درباره ی مهارت های ریسک کردن تو زندگی کمک کرده باشه خیلی نیاز دارم یه جاهایی ریسک کنم اما نمیوتنم میرم تو لا ک خودم بلافاصله.

=====================

دکتر شیری :

فکر نکنم با کتاب بشه کاریش کرد...باید با یه آدم ریسکی یه مدت بپری...آموزش مستقیم ببینی

لینک اصلی





سلام
دکتر شیری تو سایت www.iranzehn.com تستی هست برا تیپ شناسی. من تست رو زدم ولی نتیجه اش اصلا با خصوصیاتی که از خودم میشناسم یکی نیست.
میشه لطفا تست رو ببینین، آیا علمیه؟ یا اینکه من خودمو درست نمیشناسم؟!!!

=====================

دکتر شیری :

تست را میشناسم. بر اساس MBTI طراحی شده ولی زدن این تست مهارتی میخواد که اکثرا نداریم و وقتی میزنمی یکی از مهمترین ابزار شناختی روانشناسی را میسوزونیم

لینک اصلی


  • ۹۴/۰۴/۱۹
  • علی صفایی قشقایی A.GH

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی