سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

117

جمعه, ۱۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۲۳ ب.ظ

صد و هفدهمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



سلام استاد
من از این ترم قراره که در دانشگاه آزاد تدریس کنم. رشته ام معماریه و دانشجوهای معماری و هنرم (که خودمم یکی شون بودم ) به نظر میرسه نسبت به بقیه دانشجوها خیلی جسورتر و آزادتر رفتار میکنند. من کلا آدم آرومی هستم و با همه خیلی با آرامش برخورد میکنم، به وقتش جدی هستم ولی زیادی دلسوزم! میخواستم تو زمینه اداره کلاس و تدریس منو راهنمایی کنین و بفرمایین که طریقه رفتار و برخورد درست با دانشجوها برای من صفر کیلومتر چیه؟ چجوری رفتار کنم که به نفع دانشجو باشه و درس را و استاد را جدی بگیره و واقعا یاد بگیره، یادگرفتنی که واقعا تو زندگیش موثر باشه نه فقط تو نمره امتحان ترمش؟ خیلی ازتون متشکرم که زمان میگذارید و کمکم می کنید.

=====================

دکتر شیری :

الهام گرامی
خیلی تجربه مهمی را آغاز میکنید
در درجه اول خودتون را معرفی کنید و رفرانسهای درسی ، قوانین حضور و غیاب آموزشی تون را بهشون اعلام کنید.
هر جلسه هم حضور و غیاب کنید هم اگر درستان میگنجه ، پرسش کلاسی
اسلایدهای درسی متناسب تهیه کردن به تدریستون سرعت میبخشد
در کلاس مودب بمانید و خودمونی نشید باهاشون مگر اینکه بتوانید جمعش کنید
خوب لباس بپوشید و شاگردانتو ن را انصافا رشد بدهید
اینها بدرد بخوره...من سالها هنرهای زیبا درس داده ام و میدانم چه فضای خوبی دارند اون دانشجوها

لینک اصلی





آقای دکتر
سلام خدا قوت

در دوره آشنایی با دختری هستم اما این دختره خیلی کم حرفه اما خودش میگه من برون گرام !!
من نمی دونم چطور میشه این دوره آشنایی رو خوب مدیریت کرد
میشه راهنمایی کنید
خدا خیرتون دهد

=====================

دکتر شیری :

درونگرا ها کم کم اعتماد میکنند و حرف میزنند. در برابرشون خیلی نباید کارکردهای برونگرایانه خود را نشون بدهید تا ترجیح ندهند ساکت بشوند

لینک اصلی





سلام
یه سلام با تمام احساسهایی که برام زنده شده ..
اقای دکتر خیلی دوست دارم سرگذشتم رو روزی بنویسم
به نظر شما این شدنی هست؟ اصلا به درد میخوره ؟
خیلی لذت بخش بود برام همراهی این دو نفر
بخشش رانلد و احساس جنیفر خیلی برام قابل درک بود
ممنون... با زبان بی زبانی ممنونم

=====================

دکتر شیری :

حتما فایده داره، کمترینش برای خودتونه بعدش خوانندگان

لینک اصلی





با سلام
بنده کتاب انواع مردان رو مطالعه کردم و برای تشخیص بعد مردانه خود سوالات انتهای کتابو پاسخ دادم. آیا جواب این تست قابل اطمینانه یا بهتره همه شخصیتارو بخونیم و بعد با خودمون تطابق بدیمو شخصیت غالبمونو تشخیص بدیم؟
اگه ممکنه کتاب خوبی درباره آرکتایپ زنا هم معرفی کنید.
با تشکر

=====================

دکتر شیری :

تست خوبیه ولی تا جاییکه من میدانم در نسخه اصلی بولن نیست و بنیاد فرهنگ و زندگی برای تعمیق بیشتر مطالب گذاشته است
نمادهای اسطوره ای و روانشناسی زنان بدرد میخوره

لینک اصلی





سلام .جناب دکتر شیری.ممنون بابت همه این مطالب خوب که میگذارید.
چرا یه سری آدم بعد از یه صمیمیت خوب از آدم دوری میکنند؟ من این برخورد رو چه جوری قضاوت کنم از هر طرف نگاه میکنم میبینم مشکل از طرف من نبوده .یه چند وقتی فکر میکنم نکنه من چیزی گفتم و اشکالو تو خودم میبینم ولی بعد از یه مدت میبینم انگار این آدما با خودشون درگیرن؟
آقای دکتر با کسایی که با خودشون درگیرن باید چی کار کرد؟ سکوت خوبه یا اینکه روراست ازشون بپرسیم؟

=====================

دکتر شیری :

بستگی داره البته پریسا خانوم
تا طرف کی باشه و نسبت ما چی باشه
اما پرسیدن در مجموع عمل درست تریه

لینک اصلی





سلام
وقتتون بخیر. آقای دکتر برای مشاوره میشه پیش شما اومد؟
من ساکن مشهد هستم.اگه میشه لطفا اعلام کنید که بیام تهران.
و اگه جلسات مشاوره دارین،در مورد هزینه و ساعت و ... هم لطفا توضیح بدین.
ممنون میشم.
خدانگهدار

=====================

دکتر شیری :

الیاس گرامی
مشاور باید دم دست باشد . راه دور موجب تخفیف این تاثیر میشود. من شخصا مدتیست معذورم از پذیرش مراجع و خواهشم از بچه ها اینه که ار مزاکز مشاوره و مشاورین محترم سازما نظام روانشاسی نزدیک منازل خود استفاده کنند که وسط کار خسته نشن

لینک اصلی





سلام آقاى دکتر من اصلا تو ارتباطاتم با مردا موفق نیستم مشکل اینکه نمیتونم راحت صحبت کنم حرف هام رو بزنم بیشتر سکوت میکنم همین باعث میشه خیلى زود طرف ازم سرد شه رابطمون خسته کننده شه لطفا راهنماییم کنین چه جورى یه رفتار درست و شاد داشته باشم هیجان برانگیز باشم و یا بهم کتاب معرفى کنین

=====================

دکتر شیری :

کار کتاب نیست ! باید سبک ارتباطی خود را تصحیح کنید و حتی اگر درونگرا هم باشید بهتره مراقب تر باشید که ازردگی ایجاد نکنید

لینک اصلی





آقاى دکتر همه بهم میگن خیلى مغرور و بعضى ها نظرشون اینه که خودخواه هستم و این ناراحتم میکنم و خودم اصلا متوجه این رفتارام نیستم همیشه بیشتر سکوت میکنم چه طور میتونم رفتارم رو تغییر بدم بهتر شم ؟؟؟؟؟؟؟؟ ممنون از شما

=====================

دکتر شیری :

ملاحظه کنید فوائد خودخواهی براتون چی بوده اون وقت این رفتار از شما فاصله میگیرد

لینک اصلی





اقای دکتر من یه مساله ای دارم کمک دارویی و روانشناختی هم گرفتم اما بازم مشکل دارم دکتر من از دعوا خیلی میترسم میترسم برخوردی ایجاد بشه دعوا بشه همش میترسم اسیب ببینم عینکم بره تو چشم همش تو اظطراب دعوام چند وقته میترسم از اظطراب دعوا کمتر میرم بیرون دکتر تو روخدا بگید چه کار کنم داره عمرم میره از ترس دعوا راهنمایی لطفا بفرمایید

=====================

دکتر شیری :

سلام سالار
ترس از جسمانی کردن احساسات ( خشم یا عشق یا اضطراب) باعث میشود یکی از مهمترین آرکتایپهای درون ما زندگی نکند یعنی آرس
برای بهبود این حالت مدتی ورزش بدنسازی یا رزمی کنید که توش قانونمند به بدن میپردازید. رقصهای غیر کلاسیک هم باعث میشود انرژی بدنتون را حس کنید

لینک اصلی





سلام دکتر شیری
ببخشید سوالی داشتم.
من شدیدا آدم مضطربی هستم واعتماد به نفس ضعیفی هم دارم. این دو عامل باعث شده که واقعا نتونم از تواناییهام استفاده کنم.
سر درسهایی که باید سمینار ارائه بدیم بخاطر همین مسئله از خیر نمره شون میگذرم. دوستام خیلی سرزنشم میکنن ولی واقعا نمیتونم. طوری مضطرب میشم که پاهام شل میشه و احساس میکنم الانه که بیفتم. حلا اگه جرات به خرج بدم و بخوام ارائه بدم باز فایده ای نداره چون به کل همه چی یادم میره. عنوان سمینارم رو فراموش میکنم چه برسه به بقیه ش.اصلا ارائه به کنار. حتی تو کلاس جرات نمیکنم در مورد مباحثی که پیش میاد نظر بدم. هی به دوستم میگم که فلان چیزو تعریف کن.
من آدم درونگرایی هستم ولی دوست دارم برونگرا باشم.این ضعفهام اجازه نمیدن.
کدوم دوره های آموزشیتون میتونه کمکم کنه؟

=====================

دکتر شیری :

درونگرایی چیز بدی نیست که بریم تغییر ش بدیم
برای اضطراب سخنرانی هم باید داروی ضد اضطراب بخورید هم کار کنید رو خودتون یعنی تمرین سخنرانی چند بار ذهنی و عملی قبل ارائه
کلاس MBTI خیلی مفیده براتون

لینک اصلی


  • ۹۴/۰۴/۱۹
  • علی صفایی قشقایی A.GH

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی