سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

125

سه شنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۴، ۰۳:۲۳ ب.ظ

صد و بیست و پنجمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



دکترجان من یه برادر 25 ساله دارم که فرزند دوم و پسر اول خانواده است لیسانسیه الانم سربازه کار هم هنوز نداره بایه خانوم 30 ساله در ارتباطه که ایشون قبلا ازدواج کرده و یه بچه 4ساله داره و از همسرش مدتیه جدا شده. برادرم اصرار داره باهاش ازدواج کنه و جالب اینجاست خانومه تو وزارت نفت رده بالایی داره و درآمد خوب. این دوتا خودشون همو میخوان و برادرم اصرار داره ما تفاهم داریم و من میتونم جای بابای اون بچه باشم. هردوشون اون خانوم و برادر من تفاوت شدید مذهبی با خانواده دارن به نظر شما چطور میشه بالغانه خانواده من، برادرم رو روشن کنن که تصمیم درستی بگیره.

=====================

دکتر شیری :

مدتی زمان بگذره خودش میفهمه مرد زندگی بودن یعنی چی

لینک اصلی





سلام آقای دکتر
یه سوال از حضور شما داشتم وقتی یه رابطه تموم میشه ولی شخص ته دلش یادآوری داره حالت خشم می گیره بعد با خودش کنار میاد که که به فرمایش شما قرار نیست با زخم هامون دیگران رو زخمی کنیم ولی انگار هنوز برای اون شخص ته دل ما جای خالی هست این یه حالت طبیعیه درسته؟ چون به هر حال بی تفاوتی زمان می بره همین خانم 23 ساله با وجودی که نامزد کرده و الان شرایط متفاوتی داره موفق به فراموشی نفر قبلی نشده؟ من چنین جای خالی رو در وجودم نسبت به یک موردی احساس می کنم. اوایلش خیلی عصبانی بودم از بهم خوردن ماجرا و خیلی حس سردرگمی داشتم بعد فهرست کردم اصلا چرا این مورد ازدواج به این دلایل بهم خورد بعد احساس خشم و ناراحتی و کینه الان هیچ کدام نیست ولی گاهی یاد طرف می افتم البته دورادور همدیگر رو می بینیم. الان دارم حس بی تفاوتی رو در خودم رشد میدم از پاسخ شما به کامنت آقای سیاوش هم استفاده کردم.

=====================

دکتر شیری :

خاطرات تو زندگیمون میمونند، فوقش یکی دوساعت هم حالمون را بالاو پایین میکنند اما جریان اصلی زندگی پابرجاست سیمای گرامی

لینک اصلی





سلام
یه سوال دارم امیدوارم جواب بدین.یه نفر گفته به من علاقه داره و من برای اینکه مطمئن بشم ازش خواستم این موضوع رو به خانوادشون بگن و شرایط مطلوب برای خواستگاری اومدن رو پیدا کنن منظورم از کار و این حرفاس ایشون هم به خانوادشون گفتن من هم به مامانم گفتم و به من قول دادن که هر وقت شرایطشو داشت بیاد البته من خواهر بزرگتر هم دارم اما از اونجایی که خودم هم به ایشون علاقمندم می خوام بدونم کار اشتباهی کردم؟

=====================

دکتر شیری :

نه الزاما ولی مگه کسی تو رادوست داشته باشه ، الزاما باید همسر تو هم بشه؟؟؟؟

لینک اصلی





سلام دکتر
رابطه از راه دوردارم(شهر همجوار)تلفنیه فقط...پرحرفای قشنگ فقط یه بارهمودیدیم حس می کنم دارم میرم هوا چیکار کنم؟

=====================

دکتر شیری :

دل نبند و اگر نمیتونی حرف نزن و نذار گوشهایت موجب اتلاف وقتت و تصویرسازی مبهم از یک انسان بشوند

لینک اصلی





اقای دکتر من یه سوال دارم من کلی کتاب خوندم و مشاوره رفتم کلی تکنیک یاد گرفتم ولی باز وسط کار پیام های والد بابام زنده میشه و منو از درون خشمگین و در بیرون منفعل میکنه دکتر یه توصیه به بنده بفرمایید

=====================

دکتر شیری :

شما کار تحلیلی کرده اید و نیک میدانید که جمله ای نیست که بتونه تحولی ایجاد کنه در سفر زندگیمون. در واقع وقتی پیام والدی های منفی اینقدر قوی هستند معنیش اینه بالغ شما هنوز ضعیفه. وقتشه دوباره قرارداد بنویسید( با 6 نکته کتاب امی هریس ) و ردیابی کنید خودتون را( 7 مرحله)

لینک اصلی





دکتر من یه سوال دارم از شما به عنوان یه دانشجوی فوق روانشناسی بالینی چرا دکتر بعضی از ادما در مقابل تجارب سختی مثل سوگ نقص عضو تجاوز اینقدر خوب برخورد میکنند به جریان عادی زندگی بر میگردنند اما ما مراجعینی داریم که تا حتی 30 سال از یک واقعه گذشته درگیر میمونند و به قول شما غرق میشن نظر شما ... میخوام بدونم

=====================

دکتر شیری :
مانی گرامی
ظرفیت روانی آدمها در تطابق adaptation متفاوت است. آدمها در بحران بی معنا میشوند و خیلی هاشون نمیتوانند " باز عریف" مناسبی برای خودشون پیدا کنند. این میتونه ناشی از دانش و تجربه کمتر ، حلقه امن محدودتر ego باشه و میتونه به علت شدت سانحه باشه. دقیقا همان پروسه ای که یک فرد تصادف کرده دچار PTSD میشه و یکی دیگه دچار اضطرابهای خفیفتر.
موضوع دیگر خارج از بحث روان است و آن بحی روح است. اینجا معرفت اسلامی میتونه بهت کمک کنه در درک چرایی واکنشهای مختلف
روح بعضی ها ، وقایع را CONVERT میکند به کیمیا. مولوی میگوید دو تا نی در یک آب میگذاریم یکی میشه نی خطاطی یکی میشه نی شکر. یعنی این توان روح است در تغییر وقایع بیرونی
لینک اصلی




آقای دکتر من از طریق شما با کتاب "زن بودن" تونی گرنت آشنا شدم.
راستش کتاب تاثیرگزاری بود اما نمیدونم این تاثیر مثبته یا منفی؟! واقعیتهایی که توی این کتاب مطرح شده خیلی با دخترهای امروزی متفاوته.
میخواستم ازتون بپرسم شما نظرتون در مورد این کتاب و نظراتش چیه با توجه به وضعیت جامعه خودمون؟ یعنی دیدتون به نوع تقسیم بندی که انجام داده و گفته الان اکثر خانمها زن آمازون هستند و یه جوری هم القاء کرده که این با طبیعت زنانه بسیار متفاوته و اصولا مشکل زا.
خوب اینطوری آدم احساس میکنه باید بره سمت دخترهایی که هنوز جنبه هایی از اون طبیعت زنانه رو داشته باشند. اینطوری که من برداشت میکنم این متفاوته با وضعیت دخترهای تحصیل کرده و شاغل و مستقل و دنیا دیده ی امروزی.
نمیدونم درست برداشت کردم یا نه. نظرتون خیلی واسم مهمه چون میدونم شما روی این مباحث هم تجربه و هم مطالعه دارین.

=====================

دکتر شیری :
شما کتاب را خوندید ولی فقط خونده اید .
4 انرژی زنانه طی یک هارمونی دینامیک میتوانند او را متعادل نگه دارد.هارمونی دینامیک!
لینک اصلی




سلام آقای دکتر با عرض عذرخواهی فراوان من از خوانندگان وبلاگ شما هستم هیچوقت نظر نذاشتم اما درحال حاضر یه مشکل دارم که احتیاج به کمک شمادارم اگه لطف کنید وجواب بدید ممنون میشم .
من یک زن 30 ساله متاهل دارای یک فرزند 2ساله هستم . درضمن دارای مدرک کارشناسی رواشناسی بالینی وکارمند هستم .در یک شهرستان کوچک در غرب کشور زندگی میکنم . مدت چند سال است که داروهای ضد افسردگی مصرف میکنم .وتقریبا مدت یک سال بود که مشکل خاصی نداشتم تا چند روز قبل که در همسایگی ماخانم جوان وزیبایی به علت ابتلا به سرطان روده فوت کرد از اون روز من دچار اضطراب شدیدی شدم به طوریکه زندگیم مختل شده ونسبت به ابتلا خودم واطرافیانم به این بیماری مضطرب هستم .قابل ذکر که امار مرگ ومیر به علت سرطان در شهرستان ما بسیار بالاست لطفا کمکم کنید .ممنون

=====================

دکتر شیری :
سلام س
بخشی ار واکنش اضطرابیتون که طبیعی است و اگر باعث اختلال عملکردی شد نظیر اختلال خواب و اشتها و ناتوانی در فعالیت روزانه بهتر است اضد اضطراب سبکی توسط روانپزشک دریافت کنید
لینک اصلی




اقای دکتر همه ی فیلم هایی که ارزش سینمایی دارند از لحاظ روانشناسی تحلیلی ارزشمندند؟

=====================

دکتر شیری :
داستان ارزش تحلیل دارد. حالا هر فیلمی که مبتنی بر داستان ، امتیاز گرفته باشه ، ارزس تحلیل روانکاوانه داره
لینک اصلی




اقای دکتر بنده یه سوال دارم ازتون اقای دکتر من از شکست اجتماعی و مسخره شدن میترسم راهکاری هست که بتونم من اتخاذ کنم چون پای من را برای پیشرفت بسته است

=====================

دکتر شیری :
بخشی از راهکار ناشی از پیام والدی " همیشه برنده شو" یا " کامل باش" است که دائم کودک را زیر فشار میگذارد و کم کم او را به بی عملی سوق میدهد
بخشی ناشی از استرس واقعی شکست است آرین عزیز
باید بتونی به خودت مجوز بدی که گاهی اوقات نرسی به هدف بدون اینکه بری تو بی معنایی
لینک اصلی


  • ۹۴/۰۴/۳۰
  • علی صفایی قشقایی A.GH

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی