سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

126

دوشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۰۰ ب.ظ

صد و بیست و ششمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



این روزها هر چیزی که میشنوم زیاد تعجب نمی کنم
دلم نمیخواد با خشونت در این مورد این مطلب نظر بدم اما اینو میدونم که
گاهی اوقات خوبی زیاد نتیجه عکس میده
کاری هم نمیشه کرد...
با احترام به آقای دکتر و اینکه خیلی قبولتون دارم ...

=====================

دکتر شیری :

نجوای گرامی
امیدوارم لایق این اعتماد بمانم و شما نیز همیشه حواست جمع باشه که تصویر هر کی داره برات بت میشه ، اون تصویر را بشکونی ( نزنی خود طرف را بشکونی !!!)

لینک اصلی





سلام آقای دکتر ببخشیدا یه سواله بیربط میپرسم ولی آخه شاید هیچوقت درباره موضوعه من پست نزارید!:((اگه یه نفر تو اتاق یه هتل تنها نشسته باشه و یهو چراغه اتاق خاموش بشه و روشن بشه و اون سوال پرسیده باشه اگه کسی اینجا حضور داره دوباره چراغ خاموش و روشن بشه و اون ترسیده باشه ،آیا به مسائله ماورایی و خدایی و جن و پری ربط داره یا این آدم مشکله روحی پیدا کرده.
دوستم کچلم کردیک ماهه پیش این اتفاق براش افتاده و جوابی براش پیدا نکرده هر شب منتظره تا یه اتفاقه دیگه براش بیفته.من دیروز برای اینکه یه ذره آرومش کنم گفتم شاید قدرته فکرت بوده مثل کسایی که با انرژی و قدرتشون لیوان آب رو میشکونن و قاشق رو خم میکنن،آخه چی میگفتم اون میگه اینا که مزخرفو شوخیه من یه چیزه جدی رو حس کردم که همه دنیا حس نکردن؟چی بگم بهش

=====================

دکتر شیری :
شما زیاد نمیتونید بهشون کمک کنید
اون پس زمینه ای که منجر شده به این نوع تفکر باید بینیم چه مین گذاری کرده رفیقتون را
البته من درست نفهمیدم از نوشته تون که پس از سوال او دوباره این اتفاق افتاده یا نه ولی اگر ه چنین باشه میتونه
تصادف/ همزمانی/ انرژی ذهنی طرف باشه
درباره موجودات غیر انسان هم میشه فکر کرد ولی ره به جایی نمیبریم. گیریم جنی هم بوده باشه، خب که چی حالا؟ میگه اینهمه اطراف انسانها زندگی خودشون را نمیکنند و کاری به ادم ندارند؟
خب یکی که گیرنده هاش را روشن بکنه خیلی چیزها را میبینه و میشنوه و اگر ظرفیتش را نداره ، غلط زیادی میکنه سراغ این بحثها میره
لینک اصلی

+

یعنی شما معتقدید جن وجود داره؟ و آدما میتونن باهاش ارتباط برقرار کنند؟
اره دکتر جان وقتی سوال کرده چند باره دیگه خاموشو روشن شده و اون از ترس پابرهنه از اتاق اومده بیرون.حالا یه سوال:اگه واقعا" اینجوری فکر کنیم که جن و مسایل غیر آدمیزادیه باید چی کار کرد؟
اخه اون نمیخواد کسی ازین موضوع بفهمه چون به یکی دونفر گفته همه بهش گفتن توهم زدی ولی اون آدمه دروغ گویی نیست.
ولی من میخوام بهش کمک کنم رفیقه عزیزمه نمیتونم بیتفاوت رد شم.هرچی شما بگید انجام میدم

=====================

دکتر شیری :
اعتقاد اون مهمه نه اعتقاد من. چرا دقت نمیکنی سامان به جوابی که بهت داده میشه؟ الان نگران اونی یا خودت؟
بهش بگو بره نزد یه روانپزشک تا خیالش راحت بشه توهم بوده یا نبوده
لینک اصلی




سلام
آقای دکتر اگه1000 بارم تشکر کنیم ازتون بازم کمه، من تقریباً هر روز سایتتونو می خوانم، خیلی چیزا یاد گرفتم، الانم یه سوال دارم که ممنون میشم جواب بدید،قبلاً از یه آقای به ظاهر متشخص و 31 ساله براتون گفتم که تو یه نمایشگاه پیشنهاد آشنایی دادن و بعد3ماه(که تو کل 3 ماه فقط تماس تلفنی بود اونم کم و 2بار ملاقات15 دقیقه ای)و بعدم خبری ازشون نبود باز پیداشون شد و بعد من از شما پرسیدم و شما فرمودید که من زنگ تفریحم برای ایشون حالا یهو بعد 3 ماه امروز7 صبح اومد محل کارم (قبلاً اومده بود محل کارم )و منم خیلی رسمی و سرد برخورد کردم،گفت اومدم حالتو بپرسم و احوالپرسی کرد و رفت،دکتر مورد خوبی به نظر میاد درکل، کار دولتی خوب،فوق لیسانس، متشخص، دیندار(باطنو نمی دونم..)یه جورایی نمی خوام از دستش بدم، ولی با رفتار صبحم که البته خوردتو ذوقش...به نظرتون چیکار کنم؟ عکس العملی نشون ندم؟(اس ام اس ندم که چرا اومدی یا...مثل این)؟

=====================

دکتر شیری :
خوب عمل کردید و اما الان،
هیچ کاری نمیکنید.حتی تمرکزتون را نیز ازش بر میدارید( عین خودش!) صبور میشینید تا یه مرد بفهمه نمیتونه هر وقت دلش خواست بره و بیاد . باید هزینه سلام دادن و جواب شنیدن از یک دختر متشخص را بپردازه. شما ارزش خودتون را حفظ کنید ، بقیه هم یاد میگیرند با شما رفتار با ارزش داشته باشند
لینک اصلی




بله درست میگید من اصلا جنبه آفرودیت را ندارم. من بقیه ارکتایپها را تا حدی در درونم دارم آتنا، هستیا، دیمیتیر، هرا و ... ولی آفرودیت و پرسفون را نه اصلا ندارم.
هر کاری هم میکنم یک کم طنازیهای دلبرانه یاد بگیرم نشده. میدونید مادر سختگیری داشتم که همه این چیزها را از کودکی و نوجوانی را برایم بد جلوه داد و حالا هم اون والد درونم همیشه جلوی منو میگیره که این کار لوس بازیه و با اون کار متانتت را زیرسوال میره و ... جالبه که در دبیرستان و دانشگاه هم در حلقه دوستان از اون شیطنتها و رازهای مگوی دخترانه نداشتیم همینه که هیچوقت این چیزها را تجربه نکردم و یاد نگرفتم.
من میدونم مشکلم چیه اما نمیدونم چطوری رفعش کنم؟ میشه کتابی بهم معرفی کنید یا راهی بگید که بتونم با روشهای درست طنازیهای دخترانه آشنا بشم؟

=====================

دکتر شیری :
خب پرورش افرودیت کار کتاب نیست
مجاورت با کسی که خوشت میاد از آفرودیتش باعث میشه معادلهای درونی تو نیز بیدار بشوند. دیدن فیلمهایی از این قبیل بهت کمک خوبی میکنه مثل نینوچکا
وقتی داری این نوع مسائل را تمرین میکنی، باید مراقب جملات والدی درونت نیز بای که هی این چیزها را جلف و سبک نشمره. تو حق داری ازدواج خوبی کنی و همه این لذتها را تجربه کنی که کنار سایر شایستگیهات ، تصویر خوبی متبادر میکنه
کتاب زن بودن / تونی گرنت جمع بندی خوبی از این نوع بحثها داره
لینک اصلی




"باید بتونی به خودت مجوز بدی که گاهی اوقات نرسی به هدف بدون اینکه بری تو بی معنایی"
اینم مارک شه.
ببخشید میدونم الان میگین سپیده برای خودت مارک کن نه که اینجارو شلوغ کن..ولی خب ببخشید ادم وقتی نکات خوب تو جزوه ش هست به همکلاسی هاشم میده دیگه.
نه خدایی این چند خط جوابتون به آرین کاملا ذهن منو روشن کرد.پس من این پیام در درونم هست.چون کمی زمان مونده به هر کاری احتمال برنده نشدن و برتر نشدن بدم کلا میکشم کنار.
اصلا نمیدونستم دلایلی که بخاطرشون میکشم کنار شاید خیلی واقعی نباشن و این دلیل اصلیشه.
واقعا مرســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی.من عاشق بخش کامنتای سایتم.تو 16سالی که تحصیل کردم هیچ درسی رو به دقت این کامنتا نخوندم.

=====================

دکتر شیری :
کتاب عقده مادر/ رابرت جانسون ترجمه تورج بنی صدر را از دست ندهید
لینک اصلی




سلام دکتر
یه سوال: من نظرات خانم شیرین و پریسان را خوندم ولی هنوز معنی کلمه "آفرودیت" برام روشن نشده! اصلا نمیدونم این کلمه یعنی چی؟؟
میشه لطفا راجع به این کلمه کمی توضیح بدین برام. ممنون.

=====================

دکتر شیری :
آفرودیت یکی از تیپهای شخصیتی 7 گانه نظریه خانم بولن است. این بخش در یک زن باعث میشود به زیبایی و لوندی خود اهتمام بورزد .
لینک اصلی




منم از این آفرودیت و اینا(!) زیاد بهره ای نبردم.دوستامم بهم میگن خیلی پسری.حس میکنم آدم باید تو خونش باشه این چیزا.وقتی هم که به تمرین و اینا فکر میکنم از خودم بدم میاد که وقتی این تیپی نیستم چرا باید فیلم بازی کنم؟!نمیدونم چیکار کنم؟واقعا لازمه این چیزا؟

=====================

دکتر شیری :
ویدا
اینطوری نیست. همه زنان در ناخودآگاه خود واجد این صفات هستند و واقعا هر کسی آرکتایپ افرودیت خودش را میتواند زندگی کند
لینک اصلی




آقای دکتر عزیز
خیلی دوست دارم در کلاس شما شرکت کنم.ولی چون از شهرستان هستم برایم مشکل است.با اینحال تصمیم گرفتم اینبار شرکت کنم.خودم و همسرم.می خواستم ببینم که آیا برای ما که 10 سال است ازدواج کرده ایم،این کلاس فایده دارد؟البته من در مورد رابطه کنونیمان که با مشکلات زیادی روبروست قبلا ایمیل داده ام.ایمیلی با موضوع نامه ای طولانی از یک همسر.فقط بگویم که ما به توصیه مشاورمان یک دوره درمانی(حداکثر شش ماه) را داریم می گذرانیم که در این دوره هر دو جدا از هم زندگی می کنیم.4 ماه از این شش ماه گذشته است.
اگر راهنمایی بفرمایین ممنون می شوم.البته این را هم بگویم که به گفته مشاورمان،یک پتانسیل خوب در بازسازی رابطه ما وجود دارد.

=====================

دکتر شیری :
من فکر میکنم کار بزرگتر همان زوج درمانی است که دارید پیش میرید
کلاسی ک بدرد شما بخورد سایه های شخصیتی است ولی هفته ای یک جلسه و اونهم طولانی مدت اذیت میشید سر دوری راه
لینک اصلی




استاد من 2 ماهه از طرفم جدا شدم جون نخاست زیر بار ازدواج بره. ولی فکر میکنم نمیتونم بدون اون زندگی کنم
چی کار کنم به نظرتون؟
تورو خدا جواب بدین

=====================

دکتر شیری :
شاید باید بین بد و بدتر انتخاب کنید
لینک اصلی


  • ۹۴/۰۵/۰۵
  • علی صفایی قشقایی A.GH

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی