سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

128

سه شنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۴۰ ب.ظ

صد و بیست و هشتمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



معمولا اولین سوال این هست که هدفت از ازدواج چیه ؟من این سوال رو پرسیدم ولی نمی دونستم چه جوابی باید بشنوم .این که ازدواج سنت پیامبره برای ازدواج کافیه؟!!

=====================

دکتر شیری :

ای بابا افروز خانوم ! میگه مصاحبه شغلیه؟؟؟

لینک اصلی





مرحبا گلی ، یکی از حالتهای ممکن در خواستگاری رو خوب تعریف کردی، حالا وقتی دختر وخانوادش نپسندن ولی پسر دلش بمونه پیش دختر ، درواقع پسر قصه مانتونه هضم کنه که خود خواهیش با خود خواهی دختر تلاقی نداره ، حالا خانواده دختر می تونن با متانت بهشون جواب نه بدن یا تحقیرشون کنن یا به قول خودت دختر بپیچونه و بهانه های الکی بیاره و بگه من سالی سه تامسافرت مجردی خارج از کشور میرم (اگه همون گلی باشی-کاش هر کس بدونه اسمش یه برنده (brand)و باید یکتا باشه مثلا"خدا میدونه چند نفر با اسم سپیده کامنت میذارن) به نظر من ، موضوع موقعیت دختر و پسر نیست ؛ داستان ، داستان "خودخواهی های انسانه " وقتی به طرف خیلی محترمانه می گیم : شما تو سلیقه من نیستی ، یعنی چی ؟ اگه از طرفمون خوشمون نیاد و بهش بگیم : تو سلیقه من نیستی ولی باهات ازدواج می کنم ، بعضیها شاید بگن این ایثار و از خودگذشتگیه ،بعضیها هم می گن دیوونگیه و...
نمی دونم شاید حرف مخملباف درست باشه که میگه : عشقی که بیاد برای آدم قرمه سبزی درست کنه که دیگه اسمش عشق نیست !

=====================

دکتر شیری :
طبق نظریه سال 97 استرنبرگ که آدمها 24 نوع داستان عشقی تو زندگیشون میتونند داشته باشند ، میشه مطمئن بود که داستان عشقی مخملباف شاید در نرسیدن بوده وگرنه خیلی ها هستند از جمله من که عشقشون قرمه سبزی هم درست میکنه !!!
لینک اصلی




سلام آقای دکتر ظهر بخیر من از خوانندگان وبلاگ شما هستم به مشکلی برخورده ام لطفا کمکم کنید . خانمی 29 ساله هستم دارای مدرک کارشناسی حقوق وکارمند دادگستری در یک شهرستان با قیافه معمولی . مدتی است آقایی به من اظهار علاقه نموده وتقاضای آزدواج دارد از نظر شرایط اولیه با یکدیگر همخوانی داریم اما متاسفانه ایشان از زیبایی بهره چندانی ندارند واین موضوع مرا بسیار مردد نموده است که آیا علاقه وشرایط دیگر را درنظر بگیرم یا قیافه ظاهری ایشان ؟ لطفا کمکم کنید .باسپاس فراواننباشد

=====================

دکتر شیری :
اگر فرد زیبا نباشه اینقدری مهم نیست که اساسا جذابیتی نداشته باشه برای یک خانم ( رفتاری- تیپ...)
لینک اصلی




سلام دکتر خوبین
پیشاپیش تولدتون مبارک با شه
انشالله سال دیگه همین موقع 100 پله بالاتر از موقعیت کنونی ایستاده باشید

جونم براتون بگه دکتر من یک با به کل عمر حاضر شدم با کسی درباره ازدواج صحبت کنم که با سوالات زیر مواجه شدم:
تعریق شما از خدا چیست؟
جایگاه خدا را در زندگی خود چگونه می بینید؟
دیندار کیست>مومن کیست ؟تفاوت مومن و دیندار چیست؟
هدف از آفرینش چیست؟هدف شما از زندگی چیست؟
نظر شما درباره لزوم دینداری در زندگی چیست؟
ایا اسلام برای دینداری بهترین دین است؟
آیا در اسلام جایی هست که اون رو قبول نداشته باشید؟
و...

جای شما خالی مثل کسی که رقته گزینش استخدام دست و پا شکسته در حالی که از این سوالات شکه بودم جواب دادم و از فرد مورد نظر عذر خواهی کردم و اعلام کردم قصد ازدواج ندارم ....

از اون به قول مادرم پشت دستمو داغ کردم که با بچه مذهبی جماعت (از نوع آقا)حتی هم کلام نشم(با اینکه خودم یکی از اونها هست)

این هم یکی از اون آفاتی هست که بچه مذهبی ها رو تو ازدواج گرفته...یادتونه چند وقت پیش توی یکی از پست ها درباره ازدواج مذهبی ها بحث شد؟؟
این رو هم اضافه کنید بهشون...


القصه اینکه بنده در خال مطالعه دوره عقیدتی خداشناسی دنیا شناسی هستی شناسی آخرت شناسی و ...شناسی هستم تا زمان موعود...........هه هه هه هه

=====================

دکتر شیری :
خیلی متاسفم بابت این رفتار زشت تجسس گر.
دین اگر در وجود انسان نهادینه شده باشد ، آدمها را ملایم میکند نه فظا غلیظ القلب. خیلی خنده داره که آدم سنت ازدواج ائمه اطهار را نگاه میکنه اصلا از این خبرها نیست( وگرنه امام مجتبی را که همسرشان به شهادت نمیرسوند!!! )
لینک اصلی




دکتر سلام
من دختر 23 ساله ام که مجردم.ولی کلا امادگی ازدواجو ندارم یعنی دلم نمیخواد یه مسئولیت جدیدی رو قبول کنم.چون همش باید حواسم به همسرم و خانوادش باشه یه وقت نرنجند هواشونو داشته باشم خودشیرینی کنم تا زیراب زندگیمو نزنند.به نظرم خیلی سخته. الان خونه خودمون همه چی اروم و خوبه بدون هیچ مشکل خاصی.حالا مگه سیر شدم از این شرایط که بخوام ازدواج کنم!
مامانم با من اصلا موافق نیست.میگه باید شروع کنی به خودسازی تا امادگی ازدواجو پیدا کنی.
میدونم تو زندگی همیشه خوشی نیست اما من دلم میخواد فقط شاد باشم.و جنبه خوشی در ازدواج مدنظرمه
به نظرم من اشتباه میکنم ؟ خوشحال میشم بفرمایید چه طور میتونم به امادگی پیش از ازدواج برسم

=====================

دکتر شیری :
خوشی بد نیست ، غفلت بده
فرصتهای ازدواج و پسرهای خوب خیلی فراوانی ندارند که اینقدر دل گنده بخوای زندگی کنی بهار
اونهم خوشی های خودش را داره
لینک اصلی




گلی خانوم جریان خواستگاری را که واقعا راست گفتی. باهات موافقم.
با اجازه آقای دکتر شیری
به خانم هلیا که در چندکامنت اول راجع به حمایت پدرگفتند:
به نظر من اگه دخترا خودشون یه کم اعتماد به نفسشون را تقویت کنندو به این موضوع برسند که خیلی از کارهاشونا خودشون میتونند انجام بدهند بدون اینکه نیاز به مردی داشته باشند، کم کم میبینن که میشه بدون وجود اونها هم کاراشون انجام بشه اون هم به بهنرین شکل. فقط کافیه خودشون خودشونو باور داشته باشند و یه کم اعتماد به نفس میخواد فقط همین.
من خودم دختریم که حمایت پدرم را خیلی کم داشتم، ولی الان میتونم بگم که اصلا بهشون وابسته نیستم و با اعتماد به نفس خودمه که همه کارام انجام میشه. خداراشکر!
درضمن یادت باشه که اعتماد بهنفس را خودت باید به خودت بدی نه اینکه منتظر باشی کسی بهت اعتماد به نفس بده.
موفق باشید

=====================

دکتر شیری :
فقط یه طوری مستقل نشه که به نفی مرد برسه یک دختر
لینک اصلی




ببخشید.یه سوال دیگه.استاد من رفتم کتاب بخرم.دوتا بود.یکی "ماندن در وضعیت آخر"یکی"وضعیت آخر" کدومشو اول باید بخونیم؟

=====================

دکتر شیری :
ماندن در وضعیت آخر
لینک اصلی




سلام جناب دکتر

ببخشید سوالم با این پست بی ربطه!
من دچار دوگانگی ام! از یه طرف دوست دارم زیبا و خوشایند باشم اما از طرف دیگه انگار از دیدن چروکهایی که داره توی صورتم ایجاد میشه بهم یه رضایت خودآزارگونه ای دست میده و دوست دارم کمک کنم که چروکها بیشتر بشن! من 27 سالمه. تا حالا توی زندگیم زیاد خودمو آزار دادم (تا مرز خودکشی)!... مشاوره چند بار رفتم کمکی نکرده... اگه میشه یه کتاب بهم معرفی کنید که این مشکلمو بتونم تا حدی حل کنم (به انگلیسی هم باشه اشکال نداره)

ممنون از سایت خوبتون

=====================

دکتر شیری :
من متوجه دوگانگیه نشدم. رضایت از سن و سال و بلوغ یه بحثه و همزمان میل به زیبایی و جذابیت نیز بحثی قابل طرح است
لینک اصلی




استاد یه سوال دارم گیج ام کرده
شما میگید با خانومی که میخواهید ازدواج کنید زیبایی اش خیلی مهمه ولی من به زیبایی این دختر از 10 بهش 5 میدم ( تقریبا سبزه) ، اما سلامتش،خانواده اش و فرهنگ ش خوشم میاد البته تو گزینه هام بیشتر قبولش دارم نظر شما چیه؟ ( باهاش در این باره صحبت نکردم ولی دورا رور زیر نظر گرفتمش )

=====================

دکتر شیری :
حامد
من نگفته ام زیبایی فرد خیلی مهمه، گفته ام خیلی مهمه یه نفر به دل شما بنشینه...بله این خیلی مهمه که افراد مطلوبیت فیزیکی داشته باشند برای هم. بعدشم شما اینقدر دست دست میکنی ، از دست میدی خیلی ها را
لینک اصلی




سلام دکتر عزیز
دکتر نظرتون در مورد پسری که تو رابطش دایم میپرسید که باهاش قصد ازدواج دارم یا نه بعد حتی میگه در مورد من با مامانشم حرف زده بعد تا بهش میگم خب جدی در مورد ازدواج با خونواده ها صحبت کنیم یه دفه میکشه عقب و یه بهونه میاره که به درد هم نمیخوریم چیه؟
ممنون میشم جوابمو بدین
دوستون دارم دکتر!!!!!!!!!!!!!

=====================

دکتر شیری :
خب باید صبر کرد !
در کوتاه مدت رابطه بهتره ادامه پیدا نکنه زیرا تقریبا بی معناست که صحبت ازدواج بشه و همچنان بشه دوست کسی موند
لینک اصلی


  • ۹۴/۰۵/۰۶
  • علی صفایی قشقایی A.GH

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی