سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

130

چهارشنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۱۹ ب.ظ

صد و سی امین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



سوالی داشتم در مورد خانم های موفقی که بسیار جذاب و خون گرم هستن ولی در عین حال دور خودشون دیوار شیشه ای کشیدن و هیچ سر نخی رو نمیگیرن.انگار ریشه احساسات اونها یخ زده!!
چگونه میشه بهشون ابراز علاقه کرد و نزدیک شد؟
متشکرم

=====================

دکتر شیری :

باید در موقعیت خودت آدم موفقی باشی ،
نشون بدی میفهمی زیبایی را ولی اسیرش نیستی ،
بی اعتنایی مردانه نه ادای بی اعتنایی در آوردن ( در حوزه قدرت ماندن + فهم بالا)
با ادب بمان و بگذار تقلا کنه بیاد در مرکز توجهت ....تقلا کنه چون بدون تقلا در مرکز توجه بقیه هست ALREADY

لینک اصلی





آقای دکتر ، من مطالب وبلاگ شما را حدود 1 سال است که هر روز به کمک همسرم می خوانم و با وجود اینکه 16 سال است در ایران زندگی می کنم خیلی مواقع هست که از خواندن کامنتها شگفت زده میشوم به عقیده من مطالبی که شما از کسانی مثل یونگ ، بولن و سایر محققان ارائه می کنید نمی تواند مشکلات جامعه شما را رفع نماید چرا که کشورهای توسعه یافته مرحله به مرحله به جایگاه امروزی خود رسیده اند و فاصله کشورهای توسعه یافته با کشورهای توسعه نیافته با شتابی که تکنولوژی گرفته هر روز بیشتر و بیشتر میشود کشورهای توسعه نیافته مانند دانش آموزی هستند که هنوز درسهای یک پایه را پاس نکرده وارد پایه بعدی می شوند و این چرخه همینطور با شتاب بیشتری ادامه دارد و نتیجه اش پارادوکس های فکری و رفتاری است که شاهدش هستیم با نهایت احترام به خانمهای ایرانی بیشتر کسانی را که من دیده ام درک درستی از زندگی و تکنولوژی ندارند برای یک زن روسی داشتن دو یا سه خط تلفن همراه ، مکالمه های طولانی ، ارسال پیاپی اس ام اس ، هزینه های گزاف آرایش ، لوازم خانگی به روز ، عروسی با هزینه های زیاد ، گرفتن مدارک دانشگاهی برای پز دادن و خیلی از چیزهای دیگر بی معناست .با عرض پوزش جناب دکتر در ایران باید نحوه درست زندگی و توقعات به جا آموزش داده شود .
با تشکر از همسرم که زحمت تایپ و اصلاح این مطلب را کشید.

=====================

دکتر شیری :
ناتاشای گرامی
دانش روز روانشناسی ابزاری شناختی و تحلیلی در حزه علوم انسانی در اختیار ما میگذارد تا مسائل خود را واکاوی کنیم. اینطور نیست که توسعه یافتگی موجب شود دغدغه های عاطفی انسانها در دو مدار جغرافیایی ، دچار دگردیسی شود. خیلی جالبه که شمامقایسه ای کردید بین دختران روس و ایران ! وجه شبه چی بود؟ دو خط موبایل؟ همه شناخت شما از دختران ایران ، چند تا دبیرستان است تو بالا شهر؟؟؟
فکر میکنم همسرتان کمکاری کرده اند وگرنه من میتونم همت بلند دختران این دیار را در این کشور و دنیا براتون نشون بدهم تا سراغ این قیاسها نروید
من مطالعات خوبی درباره جامعه شناسی روسیه ، اتفاقات بعد از پروستریکا ، دوران استالینیزم ، مافیای پوتین و نسل نوکیسه ها و باندهای خطرناک حهانی آن دیار دارم و حق دارید، دختران ایران دغدغه شون ارایشه نه استثمار توسط مافیای جهانی تجارت انسان به مراکز فساد و بیماریهای کبدی ناشی از اورر دوز الکل و ...
لینک اصلی




سلام دکتر شیری خسته نباشید.
ببخشید 1سوال پزشکی داشتم. شرمنده وقتتون رو میگیرم.
شهریور ماه بود که متوجه شدیم یکی از همکارامون بیماره (پسری 30 ساله ست).چند روز بود که خونریزی موقع دفع داشت.نمونه برداری باید میرفت. ولی دیر نوبتش میرسید. تا اینکه مهر ماه رفت تهران. دکتر گفته بود که چون روده ت نازک شده نمیشه نمونه برداری کرد ممکنه پاره بشه.
هنوز داره دارو مصرف میکنه. نمیدونم خونریزی بازم داره یا نه ولی میگه از درد شبا هی تو خونه راه میرم. دکترهای زیادی رفته ولی بیماریش هیچ فرقی نکرده.
بیماریش خطرناکه؟ به نظرتون تو تهران پیش کدوم دکتر بره؟(خودش تهرانیه ولی به خاطر کار شهرستان زندگی میکنه)

=====================

دکتر شیری :
همچنان جراح بهترین گزینه است.
لینک اصلی




سلام آقای دکتر
چرا اینقدر عصبانی جواب خانم ناتاشا رو دادید؟؟!!همش کنایه بود به ایشون به نظر من البته، خیلی از حرفاشون درست بود، خیلی هاش.به خاطر شغلم با خیلی از جوونهای خارجی مراوده دارم.واقعن خیلی از دغدغه های دختر پسر های ایرانی چه بالای شهری چه کسایی مثل من پایین شهری، با جوونای دیگه متفاوت هستش.
شاد باشید

=====================

دکتر شیری :
وقتی یک دختر روس درباره دختران ایران نظر میده بهتره نگاه جامع تری به اونها داشته باشه. چنانچه من از دختران مست روس در دیسکوهای اروپا نمیرم درباره اونها نظر بدهم. کجا دغدغه اکثریت دختران ایرانی خط موبایل و آرایش است؟
بعدشم مگه اشکالی داره تفاوت طبقه اجتماعی- اقتصادی به تفاوت دغدغه ختم بوشد؟ مگه جز این باید باشد؟
تفاوت را به رسمیت بشناسیم و سعی کنیم اسباب شادی و پیشرفت هر طبقه ای را در کشور فراهم آوریم
لینک اصلی




سلام
آقای دکتر من 4-5 سالم بود مورد سو استفاده ج ن س ی پسرخالم قرار گرفتم! هنوز یه چیزایی تو ذهنم هست، گاهی خیلی عذابم میده... ایشون الان سرخونه زندگیشه و من در شهر دیگری ساکنم..
الان حدود 30 سالمه و کلا با مقوله ازدواج مشکل دارم.. دیدم متضاده یعنی از مردها متنفرم اما به شدت احساس می کنم که نیاز دارم به یه مرد در کنارم.
بگذریم چقدر این مطلب در روحیه اعتماد به نفس و چه و چه و چه موثر بوده! ..
الان نمی دونم با این حسم چه کنم! کلا مقوله مرد برام چون تحصیلات دانشگاهیم در رشته ای بوده که مربوط به آقایانه و الانم در کارخانه مشغول کارم مقوله بی خود و به درد نخوره! اصلا حس می کنم اینام زنن!!
از طرفی در خلوت خودم احساس نیاز می کنم به کسی که دوستش داشته باشم ..
دکتر دارم دیوانه میشم!! نمی شه ادم بدون اینکه ازدواج کنه بچه دار بشه!؟!؟؟؟؟
زندگیش بشه بچش که بهشم ابراز احساسات کنه و خالی شه!
حالم خیلی بده دکتر؟

=====================

دکتر شیری :
تجربه هایی از این دست حتما باید با روانشناس مجرب مورد بررسی قرار بگیرد که چقدر احساس " من خوب نیستم" را به تجربه گر منتقل کرده و مورد بررسی و درمان قرار بگیرند
لینک اصلی




سلام و خسته نباشید مخصوص
آقای دکتر یه سوال ازتون داشتم
اینکه بعد از تموم شدن یه رابطه ایی که هنوز ازش کنده نشدم، دلم بخواد رابطه رو دوباره به عنوان یه دوست ادامه بدم و خودم شروع کننده باشم اونم با این توجیه که برای دل خودم یه کاری بکنم یا خودمو واسه یه بارم شده دوست داشته باشم و از این بهانه ها
به نظرتون اینکه فکر کنم یه وقت فکر نکنه که من آویزونشم یا نمی دونم از این چیزها مهمه؟؟ یا اصلا به نظرتون شروعش کار درستیه؟ میخوام آروم پیش برم تا خودم هم بتونم کنده بشم

=====================

دکتر شیری :
سارا
از این اشتباهات نکن. رابطه تموم شده نمیتونه به عنوان دوست معمولی ادامه پیدا کنه...نه دلیل تراشی کن نه هیچ چیز دیگه
درد هایت را بکش و عبور کن
لینک اصلی




اقای دکتر 2 تا سوال دارم از حضورتون اول دکتر ایا عشق رشد میکنه یعنی بیشتر میشه یا کم تر؟ یکی دیگه دکتر شما تو حوزه ی روانشناسی علمی مثبت گرا فعالیت میکنید یا اینکه بیشتر در بحث های تحلیلی ورود میفرمایید ؟ ممنون میشم از جوابتون.

=====================

دکتر شیری :
عشق با ورورد پروسه های شناختی تغییر میکند و فاز هیجانی تقلیل می یابد
من ترچیحم بحثهای تحلیلی است
لینک اصلی




اقای دکتر برادرانه من را راهنمایی بفرمایید ما نفهمیدیم بالاخره پسر باید غیرتی باشه یا اینکه روشن فکر!؟ بنده دیروز دازم با نامزدم میرم یه بنده خدایی از پشت به شدت به ایشون میخوره و هر دو به طرز ناجوری نقش زمین میشوند والله من هیچ برخوردی نکردم چون گفتم ما که از نیت ادما بی خبریم بعد هم نامزد محترم هیچی نمیگن میایم دم در منزلشون میفرمایند به من مگه تو حواست نبود طرف به عمد زد زیادی خوش بینی تو این موارد. چند نفر دیگه هم به من گفتند. دکتر سوالم اینه تو برخورد های این مدلی نقش یه مرد چیه ما که از نیت ادما مطلع نیستیم باید چه رفتاری اتخاذ کرد ؟ تشکر از شما

=====================

دکتر شیری :
رضا جان
اول آدم نگاه میکنه به کسی که تنه زده و تو همون نگاه خیلی چیزها میشه فهمید. اگر دیدیم طرف غرض مرض داره ، حتما اعتراض بهش میکنیم که : اقا جون چه طرز راه رفتنه
در غیر این ضورت دلیلی نداره واسه گیج بازی و بی احتیاطی نامزد و طرف ، کار خاصی بکنی جز کمک کردن به نامزده برای ایستادن و جلو رفتن که پسره از تو اول عذرخواهی کنه بعد از نامزده
نامزدت بازی عجیبی میکنه باهات...باید قدرت نشونش بدی
این کلاس آرکتایپها را برای همین مسائل گذاشتیم دیگه
لینک اصلی




سلام
ببخشید سوال بی ربط می پرسم "دکتر سرطان میتونه ارثی باشه یانه "؟
ممنون بابت جوابتون

=====================

دکتر شیری :
سمانه گرامی
خیلی از سرطانها انتقال ژنتیکی داره
مشهورترینشون ، سرطانهای گوارشی هستند مثل روده که حتما باید سایر اعضای خانواده اسکن بشوند
لینک اصلی




سلام من دیر رسیدم!!!
اسم این 3 تا کتابی که توی برنامه باز هم زندگی معرفی فرمودین،‌چی بود؟ درباره تحلیل رفتار متقابل و یه دونه هم وابستگی روانی!
یعنی اسم نویسنده هاشو میخام!
لطفا
مرسی

=====================

دکتر شیری :
انتشارات دنیای نو چند تا کتاب خوندنی درباره تحلیل رفتار متقابل داره که میتوندی بخونید
لینک اصلی


  • ۹۴/۰۵/۰۷
  • علی صفایی قشقایی A.GH

نظرات (۱)

دکتر جان، من در هر چهار کلاس ارتباطات که خرداد امسال در تبریز برگزار کردید، شرکت کردم و خیلی علاقه مندم که در کلاس MBTI هم شرکت کنم. کی این دوره را در تبریز برگزار می کنید؟ بنده مسافرتهایی در پیش دارم، می خواهم زمان کلاس را بدانم تا طوری تنظیم کنم که مسافرتم با کلاس MBTI که در تبریز برگزار خواهید کرد تلاقی نکند. از موسسه ایماژ هم که می پرسم می گویند به زودی برگزار خواهد شد اما تاریخ و محدوده ی زمانی را نمی دانند.ممنون می شوم محدوده ی زمانی تقریبی را برایم بنویسید.
پاسخ:
با سلام

متاسفانه باید خدمتتون عرض کنم که این وبلاگ هیچ گونه ارتباط مستقیمی با دکتر شیری نداره


برای پرسیدن سوال خود به صورت مستقیم از دکتر شیری میتونید از سامانه پرسش و پاسخ سایت خود دکتر استفاده کنید



             
                       با تشکر
                  علی صفائی قشقایی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی