سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

133

جمعه, ۹ مرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۱۰ ب.ظ

صد و سی و سومین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



سلام دکتر ..ببخشید سوالم ربطی به بحث نداره ...شما تستی که توی این سایت فرار دادن قبول دارین ؟!
http://www.iranzehn.com/

=====================

دکتر شیری :

من خود تست اصلی شرکت MBTI را میدم به بچه های کلاس، میزنن 40% اشتباه میکنن حالا بیام به تست ایران ذهن دل ببندم؟؟؟

لینک اصلی





سلام دکتر شیری
یه سوال در زمینه روابط خانوادگی داشتم. ببینید اگر ما در ارتباط برخی آدم ها حال خوبی نمی گیریم به چه دلیل هست؟ آیا خاطره های گذشته و تیره تاثیری در این حال خراب دارد؟ برادر بنده با خانواده همسرش و متقابلا اونها با ما در هنگام ازدواج خیلی درگیری داشتند. حالا که ده دوازده ساله سر زندگی شون هستن ولی روابط خوب و صمیمی نداریم هر کاری هم می کنیم خانمش که اصلا با ما صمیمی نمی شه برادرم هم با خانواده زنش قطع رابطه کرده. من به خانش حق میدم که چون برادرم اینطوره خب متقابل رفتار می کنه ولی میان میرن حال ما دگرگون میشه یا ما میریم همه اش اخم ناراحتی تا چند روز آدم حال گرفته ای داره انگار یه ابر بالای فضای دل شماست. مشاوره هم رفتم میگه تو به زندگی خودت بچسب به بقیه چکار داری مشکلات دیگران رو می خوای حل کنی. نمی دونم در ارتباط با آدم هایی که حال خوب رو تجربه نمی کنیم چه باید کرد خودمون کمتر خودزنی کنیم و زخمی بشیم حداقلش اینه هست. متشکرم اگر بنده رو راهنمایی فرمایید

=====================

دکتر شیری :

گفتگو معمولا باعث میشود تیرگی های قدیمی ، رقیق تر بشوند
اگر فضای گفتگو نباشه تقریبا هیچی رخ نمیده

لینک اصلی





عدم احساس جراحتهای عاطفی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خوش به حالش والا.کاش آتنا بودیم!
....................................................
استاد ببخشید با اینکه میدونم چند بار اینو فرمودین اما نتونستم تو کامنتا پیداش کنم.
اسم اون کتابی که راجع به شخصیت شناسی زنان و مردان هست و این دسته بندی ها رو داره رو میشه بفرمایید.
و یا اگه ممکنه یه پست بذارین همه ی کتابهای مربوط به این بحثا رو که جسته گریخته تو کامنتا لطف کردین و فرمودین توش باشه؟البته ببخشید که چنین درخواستی میکنم که باعث زحمتتونه.
و یه چیز دیگه استاد منتظر اون پستی هم که فرمودین در جواب زهرا در ترتیب یادگیری میذارین هم چنان هستیم.مرسییی

=====================

دکتر شیری :

نمادهای اسطوره ای و روانشناسی زنان/ بولن

لینک اصلی





سلام آقای دکتر
یک سوال دارم....من یک آتنایی هستم و از درون به به شدت احساس شکست میکنم اما به روی خودم نمیارم...مدتیست کهبا این احساس که حالا به دلایلی به وجود آمده اند درگیرم و حدود 4 ماه هستش که از درون احساس شکست ، ضعف و زبونی میکنم....میشه منو راهنمایی کنید؟ یا کتابی به من معرفی کنید که این حالتم از بین بره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟هرچقدر هم که خودمو هی جمع و جور میکنم با کوچکترین ضربه ای دوباره ضعیف میشم....مثل یک قلعه ی شنی !

=====================

دکتر شیری :

پرستو
اینکه قالب آتنایی دارید خوبه نوشته اید و لی هر حادثه ای باید مستقل بررسی بشه و بعد بر اساس آرکتایپ نیز تحلیل بشه
خود مسیر نزول درونی تون چی بوده؟ این را باید به مشاورتون بگید

لینک اصلی





با سلام و خسته نباشید. آقای دکتر در دوره ها و سمینارهاتون آیا دوره ای مناسب یک آقای 67 ساله (دبیر بازنشسته) که شهرستان زندگی میکنند و علاقه به افزایش آگاهیشون دارند پیشنهاد میفرمایید؟ خودم فکر میکنم مثلا دوره آرکتایپها برای این سن کمی عجیب و نامانوس باشه و جوان پسند تره. دوره ای کاربردی برای اون رنج سنی. برای پدرم میخواستم.

=====================

دکتر شیری :

من تدریسی ندارم ولی بحث معنای زندگی احتمالا براشون خشواسنده که بنده در خدمت دمتر عشایری ارائه کرده ایم و الان یک دی وی دی ازش وجود است

لینک اصلی





سلام دکتر شیری گرامی
ببخشید آقای دکتر من یه سوال دارم که جواب شما خیلی کمکم میکنه . راستش من یه جایی کامپیوتر تدریس میکردم و دیروز یکی از شاگردهای آقا که یک سال پیش شاگرد من بوده بعد از یک سال اومده بوده و برای من تو موسسه یه پاکت گذاشته بوده و وقتی من پاکت رو باز کردم دیدم ایشون گفته به من علاقه داره و اگه اجازه بدم دوست داره باهاش بیشتر آشنا بشم . حالا من به جز شناخت سر کلاس و رشته تحصیلی ایشون اطلاعات دیگه ای از ایشون ندارم . حالا کلا تصمیم گرفتم که به ایشون جواب منفی بدم ولی دوست ندارم یه جور بگم که ناراحت بشه چون آدم متشخصی بودند .ازتون ممنون میشم اگه امکان داره بفرمایید که من چطوری بهش جواب منفی بدم که ناراحت نشه . در ضمن قراره از طریق اس ام اس بهشون جواب بدم چون ایشون شهر دیگه ای هستند .

=====================

دکتر شیری :
محل کار قلعه خطرناکیست که باید خیلی مراقب بود
به نظرم بی ادبیست اگر هیچ پاسخی بهشون داده نشه
شاید ارتباط ای میلی باعث بشه بتونه خودش را بیشتر بهتون معرفی کنه و همین سوالاتی که تو این کامنت هم نوشته اید میشه از این طریق پاسخ داد
اگر مطلوبیت اولیه را داشت که بسم الله
یادتون نره معلم بودن فضایی فراهم میکنه که خیلی ها مشتاق ارتباط نزدیکتر میشوند معنیش اینه باید نو اشتیاق غیر معلم شاگردی باشه در ریشه
لینک اصلی

+

آقای دکتر شیری گرامی وقتی دیدم که جوابم رو به این سرعت دادین واقعا خوشحال شدم ازتون خیلی خیلی ممنونم . آقای دکتر راستش من به دلایلی تصمیم کلی رو گرفتم که به ایشون جواب منفی بدم و ایمیل ایشون رو هم ندارم که از طریق ایمیل جواب بدم فقط شماره موبایل رو دارم که خودش تو کتابی که توی پاکتش گذاشته بود برای جواب دادن من نوشته بود . فقط نمیدونم چی بنویسم وچطور جواب منفی رو بدم که ایشون سرخورده نشه . چون جنابعالی هم یک آقا هستی برای همین گفتم اگه از شما بپرسم بهتر میدونید که به یک مرد چطور باید جواب منفی رو داد که احساس سرخوردگی نکنه . باز هم ار پاسخ شما متشکرم

=====================

دکتر شیری :
ندای گرامی
من نمیشناسم ایشون را که متناسب با تیپ ایشون جوا بمنفی بدانم چیست
در مجموع ادب رعایت کردن مناسب شماست
مثلا میشه از دفتر موسسه خواهش کرد تماس با ایشون بگیره وصل کنه به شما و شما رسمی ازشون تشکر کنید و بگید فعلا روی موضوعی بیش از این فکری نمیکنید
لینک اصلی




آقای دکتر شرمنده یه سوال ازتون بپرسم
مدتی با یه نفر تو رابطه دوستی بودم و یک ماه پیش این رابطه تموم شد، دکتر خیلی سعی کردم فراموشش کنم با اینکه از اول به شروع رابطه تمایلی نداشتم ولی چون کم کم علاقمند شدم نمی تونم فراموشش کنم و از طرفی هم وقتی اون گفت که رابطونو تموم کنیم خیلی عصبانی و دلخور شدم و خیلی بد باهاش صحبت کردم (فحش هم دادم بهش، البته اونم خیلی تقصه) الان عذاب وجدان دارم از طرفی دلم میخواد دوباره شروع کنم، دکتر به نظرتون چیکار کنم؟ با یه اس ام اس معذرت خواهی درست میشه بعد یک ماه؟ اصلا به نظرتون این کارو کنم؟
دکتر احساس میکنم نمی تونم از پس این جدایی بربیام خیلی ضعیفم افسردگی گرفتم از طرفی دلم براش تنگ شده.
شما چی پیشنهاد میدین بهم؟

=====================

دکتر شیری :
اگر پیگیرتون نبوده ، بهتره هیچ پیشروی نکنید ...دلتگی بهتره تا دل ازردگی
لینک اصلی




سلام اقای دکتر درمانگر 22 ساله ام و دانشجوی فوق لیسانس اقای دکتر یه مساله ای برام چند شب پیش اتفاق افتاد نظر شما را میخوام شب حول و حوش ساعت 9 شب در کوچه محله که خلوت هم هست در حال تردد بودم موتوری ابتدا با سرعت اومد بعد سرعتش را کم کرد من احساس کردم میخواهد درور بزند و به سمتم بیاید همین طور که من را نگاه میکرد شخصی دیگر در حال گذر بود چشمش به اون افتاد و سرعتش را زیاد کرد و رفت سوالم اینه دکتر این خطای شناختی من بود؟ اخه ما تو سی بی تی یه چیزایی میگیم گاهی انگار با واقعیت زندگی تطابق ندارد ما به مراجعه وسواسی میگیم اینا همش فکر اما الان خودم تو این موقعیت دچار شک شدم ممنون میشم نظرتون را مرقوم بفرمایید.

=====================

دکتر شیری :
واکنش طبیعی تون بوده یه اسرتس بیرونی
هیچ عدم تناسبی یا فکر مزاحمی یا حتی obsession توش میبینید؟
لینک اصلی




دکتر من نمیخوام یهو از 1 به 100 برسم یه شبه سوالم اینه که یه پسر 20 ساله رو چه جنبه هایی از ایمانم به خدا کار کنم ؟چون واقعا چند وقت دغدغه ام شده است لطفا رهنماییم کنید.

=====================

دکتر شیری :
باید یکی جوابت را بده شهروز جان که به خدا رسیده باشه...
ایمانی بدرد شما میخورد که فعلا دنیای شما را تامین کند و بهتون معنا بدهد و شما را از خرافه بزداید
لینک اصلی


  • ۹۴/۰۵/۰۹
  • علی صفایی قشقایی A.GH

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی