سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

136

سه شنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۰۱ ق.ظ

صد و سی و ششمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



اول تبریک تولد شما و به امید خدا تولد فرزند دوم دکتر این سی بی تی چیه اینقدر استادهای ما میگویند برید یاد بگیرید تو درمان همه چی وارد میشه حتی اختلال های جنسی. واقعا درمان اول دنیاست؟ سوالم اینه واقعا تاثیر گذار و باعث تغییر میشه؟

=====================

دکتر شیری :

اخرین آماری که میخوندم 40 % درمان دنیا با تکنیکهای شناختی رفتاری است که خیلی مدیون دکتر آرین بک است

لینک اصلی





سلام استاد شیری من اصلا قبول ندارم اینو که میگید دخترا که از 30 بگذرند دیگه نمیتونن شوهر کنن خوب حالا فرهنگ و آداب و رسوم هر جایی واسه خودش من با اونش کاری ندارم اما اینم باید مد نظر قرار داد که نمیشه که دختر رو به زور شوهر داد یا پسر رو مجبور به ازدواج کرد اول باید بزاری طرف درست و حسابی فکراشو بکنه بعد تصمیم شو بگیره...

=====================

دکتر شیری :

من کجا گفتم دخترها بالای 30 نمیتونن شوهر کنن!!! من که همش تو راهکارهای این سن هستم برای ازدواج خوب...
ولی قبول باید کنیم سخت تر میشه به نسبت 27 سالگیشون
و خیلی اسون تره از 39 سالگیشون

لینک اصلی





دکتر جان یه سوال دارم دوستم یه آقایی را معرفی کردن برای آشنایی من خودم 29 سالمه اون آقا 36 ساله!!!!!
من چند تا مشکل دارم واس اینکه بخام با اون آقا آشنا بشم:
اول اینکه گفتم واسه دوستی بعد اگه خواستنو اینا و..... واسه ازدواج.
من حس خوبی واسه شروع این آشنایی ندارم چون فکر میکنم این آقا صرفا واسه دوستی میخان
دوم سنشونه من احساس میکنم برا من سنشون زیاده نه که بگم من 14 سالمه ولی احساس میکنم راحت نمی تونم باشم با این سن و سال!!نهایتا دوست دارم طرف 2-3 سال بزرگتر باشه

بعد شغلشونه که ظاهرن گیم نت دارن!!!!!!!!آخه اینم شد شغل!!!!!!
من چی کار کنم دکتر؟!
به خدا موندم دیگه دلم میخاد طرف از همون اول تکلیفش روشن باشه من دختری نیستم که بتونم رابطه دوستی داشته باشم چون هم دل میبندم هم به یه سری چیزا معتقدم
از طرفی اصفهان بخصوص محله ما دیگه دختر 30 ساله رسما دیگه واسه ازدواج تعطیله!!!!! مگه اینکه طرف زنش مرده باشه یا جدا شده باشه!!!!!!
من از آیندم خیلی میترسم استاد!!!
راهنمایی کنید لطفا!
مرسی

=====================

دکتر شیری :

سنشون مناسبه
شغلشون را باید ببینی که مجوز داره؟ در آمد داره؟ چند ساله تو این کاره؟ گیم از پر درآمد ترین مشاغله هر چند هنوز کلاس اجتماعی خودش را نیافته
اما درباره بلا تکلیفی طرف به نظرم رسما بیاد مطرح کنه پیشنهادش را با خانواده و مدتی کوتاه بشناسش و شاید پسر خوبی بود و چرا که نه؟

لینک اصلی





سلام آقای دکتر

یه سوال داشتم: کی میشه گفت که دو خانواده با هم هم-سطحن و به هم میخورن؟!
من 28 سالمه و سه ساله با پسری دوستم که خانوادش از لحاظ مالی از ما پایین ترن. یعنی ما بیست ساله خونه-دار شدیم و اونا پنج ساله! تحصیلات و شغل پدر من هم از پدر اون بهتره. یعنی دکترا در مقابل کاردانی. به همین دلیل پدر من احترام زیادی برای اونا قائل نیست و این یه جور بی احترامی به منم هست خوب! این پسر هم وضع مالی خوبی نداره اما میتونه در چند ماه آینده حقوقشو به یک ملیون برسونه که خیلی بد نیست. من دوست دارم صبور باشم و کمک کنم زندگیمونو با هم بسازیم. اما پدرم نگرانه (بهش حق میدم!) ... ولی بی احترامیشو نمیفهمم چون خودش موقع ازدواجش (25سالگی) تقریبا هیچی پول نداشته و تحصیلاتشو هم تازه شروع کرده بوده. به نظرم باید به جای خالی کردن دل من بهم امید بده و حمایتم کنه!... از طرف دیگه پول برای من در درجه ی اول قرار نداره هرچند میدونم خیلی مهمه و نباید از اهمیتش غافل بشم!
از نظر شما این تفاوت سطح دو خانواده قابل اغماض نیست؟! یا عشق منو کور کرده نمیفهمم؟ :)

خیلی سپاسگزارم از وبلاگ خوبتون

=====================

دکتر شیری :

به نظر من هم آقا پسر به نظر خوب میان مگر اینکه پدر نکته خاصی تو ایشون میبینند که ما حواسمون بهش نیست. مثلا عرضه کار یا کنس بودن یا....

لینک اصلی





سلام استاد. در مورد عقده مادر کتابی که بشه به افراد عادی معرفی کرد چیزی سراغ دارید؟ یعنی خیلی تخصصی نباشه. ممنون میشم معرفی کنید

=====================

دکتر شیری :
عقده مادر.رابرت جانسون/ ترجمه تورج بنی صدر
لینک اصلی




سلام آقای دکتر
چه طوری بفهمیم که این ندایی که تو سرمون افتاده عقده مادره یا یه هشداره به خاطر جنگجویی زیادمون؟ مثلا کسی چند ساله که در حال جنگجویی در عرصه ای مثل درس یا کار هست و همیشه به دلیلی این قدر سرش شلوغ بوده که فعالیتهای دیگه اش رو انداخته عقب: بذار کنکورو بدم بعد، بذار سال اول که مهمه تموم شه بعد، بذار فلان کارو تحویل بدم بعد... و می دونین که کار یا درس تمومی نداره و چنین آدمی همیشه در حال فتح یه قله جدید هستش. پس این جمله ها که پاشو برو کلاس ورزش، پاشو برو کلاس دکتر شیری (!!)، ... هر وقت هم که به ذهنش بیاد، نزدیک یه امتحانی، تحویل کاری، چیزی هستش. حالا این جمله ها باز هم عقده مادر هستن یا دیگه هشدارن و باید جدیشون گرفت؟

=====================

دکتر شیری :
ملاکش پایبندی به اولویت بندی درسته
لینک اصلی




سلام دکتر جون. تولدتون مبارک. خوش به حالتون .منم دلم میخواست بهمن ماهی باشم .

=====================

دکتر شیری :
میگه فرقی میکنه چه ماهی باشی؟ هر روزی تو زندگیت میتونی خوب یا بد باشی
لینک اصلی




سلام بر شما آقای شیری! ممنون که اون روز اومدید مدرسه مون ! چسبید حرفاتون... می خواستم چند تا چیز بگم با اجازتون.
مشکل چند بعدی نبودن! واقعا گریبان همه مونو گرفته و سیاست گذاری های مدرسه و آموزش و پرورش جدن داره دامن میزنه و مغزهای بچه های این مملکت رو تهی از خلاقیت بار میاره. یه چیز دیگه هم که می خواستم خدمتتون بگم این هستش که لااقل توی جامعه ی مدرسه خودم، بچه ها (و به طبع خودم) به شدت دچار خود کم بینی ناگهانی شدند. و راستش حرفهاتون راجع به این موضوع که خودمونو یه کم دست پایین تر بگیریم کمی ناصادق بود. البته انکار نمی کنم که مسلما شما در مقیاس بزرگتری صحبت می کردید.
میدونید در کل حرفهاتون حرفهایی بود که ساعتها و ساعتها بشینیم و صحبت کنیم و میدونم که الان دقیقا در شرایطی هستیم که واقعا محتاجیم به گفتن و شنید این حرفها. ولی ... سرپوشه که می ذاریم و تلاشیه که خودمون در برطرف کردن ای احتیاج انجام میدیم اما همش بصورت مقطعی چاره سازه. بازم منون از اینکه اومدید مدرسه مون

=====================

دکتر شیری :
اسما گرامی
بنده عرض نکرد دست کم بگیرید خودتون را ، گفتم خیلی نگاه از بالا به پایین نداشته باشید...به همان میزان مسوولید که بهتون بضاعت درونی داده شده است. ممنون که سر زدی به اینجا
راستی ممکنه نظر من "نادرست" بوده باشه ولی "نا صادق" معنایی دیگه متبادر میکنه
لینک اصلی




ممنون آقای دکتر که کامنت من را به عنوان پست گذاشتید
باور کنید معیارهای من هم همینها است که شما میگین " مقبولیت فیزیک باشه، مطلوبیت اخلاقی باشه یعنی بشه با طرف حرف زد و خندید و گریست و خانواده ها شباهتهایی داشته باشند " فقط شاید در مورد اون مطلوبیت اخلاقی من کمی ایده آل گرا دارم فکر میکنم نمیدونم؟ از نظر من با خیلی ها میشه حرف زد و خندید و گریست اما به عنوان کسی که بخواد همسرم باشه دلم میخواد چیزی بیشتر از این باشه. یعنی حس کنم اخلاقهامون و فکرهامون تا حد زیادی شبیهه. منظورم این نیست که 100% شبیه باشیم اما منظورم اینه که الزاما هر کس که اخلاق بدی نداشته باشه را نمیتونم به عنوان همسرم بپذیرم. باید حس مشترکی باهاش داشته باشم. شاید با خیلیها بشه حرف زد و خندید و گریست اما با همه نمیتونم احساس صمیمیت و نزدیکی کنم .تا حالا فقط در مورد 2-3 نفر از پسرای اطرافم این حسو داشتم و به نظرم میومد که میتونم از نظر حسی و فکری بهشون نزدیک باشم که خوب از بین اون 3 تا دوتاشون متاهلند! که خوب هیچی
و اون یک نفر دیگه هم خوب از من خواستگاری نکرده. اگر کرده بود جواب مثبت میدادم
به نظرتون با این توصیفات من باید چکار کنم؟

=====================

دکتر شیری :
همان میزانی که خدمتتان گفته شد کفایت میکند برای ازدواج
بیشترش دیگه میشه کمال گرایی بیهوده سمانه جان
لینک اصلی




سلام آقای دکتر نظرتون در مورد سایت های همسر یابی چیه؟
مرسی

=====================

دکتر شیری :
جامعه با زیرساختهای غیر مدرن ابزار مدرن را به زیر سلطه سنت میکشاند. به همین دلیل این سایتها کم کم میشوند ابزار دوست یابی و نه ازدواج
با این حال برای ازدواج افراد با شرایط خاص مثل سن بالای 40/ ازدواج دوم پس از طلاق و...مناسبند
لینک اصلی


  • ۹۴/۰۵/۱۳
  • علی صفایی قشقایی A.GH

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی