سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

138

سه شنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۴۹ ب.ظ

صد و سی و هشتمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



دکتر شما میدونید با کسی که لکنت داره چجوری باید برخورد کرد؟ که هم بهش برنخوره، هم اعتماد به نفسش رو از دست نده؟ و کلا آروم بمونه؟

=====================

دکتر شیری :

نباید وانمود کنید که مساله ای نداردبلکه نوعی ارتباط برقرار کنید که او نیز راحت باشه و شما نیز حوصله تون سر نرود
از خودش نیز میتونید کمک بگیرید

لینک اصلی





سلام آقای دکتر شیری
من مشکلی با خانواده ام دارم که خیلی آزارم میده
من با برادرم(27ساله) خیلی خیلی مشکل دارم طوری که با هم حرف نمی زنیم
مادرم افسردگی دارن و برادرم خیلی راحت بهش توهین میکنه ازش ایراد میگیره و بی احترامی میکنه اما مادرم همش سکوت میکنه و ناراحتیش رونشون نمیده
اما من و خواهرم خیلی از این برخوردها شاکی هستیم
آرتمیس من فعال هست و نمیدونم چیکار میتونم بکنم ساکت هم نمیتونم بشینم
توهین های برادرم و سکوتهای مادرم هر دو روی زندگی من تاثیر بدی گذاشتن
ممنون میشم اگر راهنماییم کنید

=====================

دکتر شیری :

شما نمیتونید جای مامان اردنگی بزنید
پدرتون میتونند نقش خوبی ایفا کنند
مراقب باشید خشمتون را روی بقیه مردها نفرستید! به خودش نیز باید بگید توهینهاش را جلوی شما انجام ندهد زیرا ارامش شما تو خونه میره رو هوا

لینک اصلی





سلام
دکتر من28 ساله ومجردهستم .نمیگم از زندگی راضی نیستم خداروشکر خوبه .ولی توی کودکی رابطه مامان وبابا زیاد خوب نبود یعنی اصلا خوب نبود همش باهم دعوا داشتن.البته الانم میکنند ولی کمتر . این دعواهاشون توی ذهن من هنوز که هنوزه مونده..واین ذهنیت از گذشته اعصابمو خرد میکنه این اخلاق بابا را به همه مردها نسبت میدم خودمو گاهی دلداری میدم که نه شوهر تو این جوری نمیشه تا خودمو دلداری میدم میبینم یکی با شوهرش دقیقا توی همون مورد مشکل داره وداره جدا میشه .پدر من برای من وخواهرم پدر خوبیه من همیشه ازشون ممنونم ولی برای مادرم شوهرخوبی نبود. بابا خیلی هوای من وخواهرمو داره از هر لحاظ. ولی اخلاقش چون تند هست ویه اخلاق خاصی داره . همیشه میترسم شوهر منم اینجوری باشه زیاد به مامانم احترام نمیذاره احترام وارزش قایل شدن چیزی هست که من همیشه دوست دارم شوهر ایندم به من بذاره ولی ترس از آینده باعث میشه همیشه توی استرس باشم که فردا چی پیش میاد ؟با کی ازدواج میکنم ؟ این باعث میشه به هیچ پسری نزدیک نشم من تا حالا باپسری دوست نبودم شاید همین ترس از گذشته بوده .اگر واقعا پسره هم خوب باشه همش فکر میکنم مثل بابا می مونه . دکتر چه جوری میشه این ترس از آینده را کم کرد؟واقعا میترسم.لطفا کمکم کنید

=====================

دکتر شیری :

مینای گرامی
حق دارید بترسید ولی تصمیم آگاهانه با شماست که چقدر اون ترسها را وارد زندگی واقعی خود کنید

لینک اصلی





سلام
آقای دکتر تولد گذشتتون مبارک
یه سوال بی ربط:
میشه با کسایی که تجربه خودکشی داشتن تو زندگیشون اما بخیر گذشته ازدواج کرد؟(برای توضیحات بیشتر:پیرو مکتب نهیلیسم بوده باشه و بعد بهمین خاطر اینکارو کرده باشه)
میدونم به این مطلب بی ربط بود.معذرت
عیدتون هم مبارک
پستتون درباره اینکه ما پیامبرمون رو نمیشناسیم واقعا درست بود
ممنون

=====================

دکتر شیری :

حالا چه کاریه؟ و چه سوال عجیبیه که جوابش را از یکی دیگه میپرسید

لینک اصلی





به دیدگاه مرد و مربی زندگیش برمی گرده ، من هیچ توقعی مالی از زن زندگیم ندارم چون تامین معاش خانواده وظیفه مرده و مرده که با حمایت مالی و عاطفی خانواده رو حفظ می کنه همونطور که یه فوروارد تو فوتبال وظیفه اش گل زنیه . خانوم زندگی هم مثل بازیکن مدافع وظایف خودشو داره باید راههای نفوذ رو ببنده تا تو زندگی گل نخورن حالا اگه یه وقتی هم نقش مدافع پیش تاخته رو بازی بکنه و گل هم بزنه خیلی هم به دل میشینه ( مثل پس اندازهائی که با مدیریت درستشون مرد رو سورپرایز می کنن) البته بعضی مواقع هم مرد باید عقب بکشه و به مدافع کمک بکنه . ولی قائده بازی اینه هرکدوم تو پست های تخصصی خودشون بازی کنن و جای فوروارد و مدافع نباید باهم عوض بشه .
فوروارد و مدافع شیش دونگ + مربی کاردرست =قهرمانی
آقای دکتر از اینکه پپ گواردیولای خیلی ها هستید ، گراسیاس ممنون)...گراسیاس

=====================

دکتر شیری :

عباس عزیزم
مثالت خیلی باحال بود. میشه بهش اضافه کرد بعضی ها با مهارت گل به خودشون میزنند یا اینکه وقتی تو این تیم بازی میکنی نمیشه بری همزمان تو یه تیم دیگه صبحها مثلا فورواردر بشی!
اینطوری که پیش میره ما داریم "استاد اسدی" زندگی بعضیا میشیم !!!
راستی عباس بلیط جشنوراه گیر بیارد ما را هم ببر برامون حرف بزن یه کم با سواد بشیم...جدی میگم...خانم طاهره بلیط فیلم پیمان معادی را رسوند بهم منتها نتونستم بروم و خیلی دلم سوخت از دستش دادیم
ایها الناس! بلیط جشنواره خریداریم !!!!

لینک اصلی





آغای دکتر سوال منیژه خانم خیلی بجا بود منم همین سوال رو دارم ، در واقع دوس دارم بدونم شکل مدیریت یه زن چجوری باشه در این موارد ،که مرد به زن این حسو نده که فقط محض شاغل بودن زن، انتخاب شده ؟! و همینطور زن بتونه یه وقتایی واسه دل خودش قدمای بزرگ برداره و خرج کنه(من در آستانه ازدواج قرار دارم و شاغل هم هستم خواهش میکنم راهنماییمون کنیید)

=====================

دکتر شیری :
خانم میگه من مثلا اینقدر کمک میتونم بکنم ( مثلا 600 تا دریافتیشه و میگه 280 تا کمک خونه هستم )
لینک اصلی




سلام آقای دکتر
من یه سوال داشتم که به این پست ارتباط نداره، اما ممنون میشم جواب بدید!
آقای دکتر،پسری که تا 80% به اتکای پدرش از لحاظ هزینه های ازدواج و همچنین بعدش اقدام به ازدواج بخواد بکنه تا چه حد قابل اعتماده؟

=====================

دکتر شیری :
پسر چند ساله ؟
کار داره یا نه؟ جاه طلبی مثبت داره یا نه؟
لینک اصلی




سلام دکتر شیری

عذرخواهی میکنم که اینجا این سوال رو می برسم. چون ممکنه به موضوع مرتبط نباشه. من در کامنت های قبلی تون یادمه که فرموده بودید " برای track کردن اینکه در گذشته از چه مسئله ای رنج میبریم باید دنبال کنیم ببینیم از کجا منشا داشته. یه کتاب معرفی کرده بودید. ولیکن متاسفانه در کامنت ها میگردم و نمیتونم بیداش کنم. میشه یک باره دیگه بفرمایید اسم کتاب رو؟

ممنونم

=====================

دکتر شیری :
اسرار خاطرات کودکی
لینک اصلی




اقای دکترشیری عزیز من 2تا سوال از محضرتون داشتم.فرض کنید یه خانمی در دوران مجردیش میره سر کار و وام میگیره مثلا ماشین بخره و با حقوقش قسطاشو میده و کمی خرج روزمره اش یکنه ولی از پدرش هم پول تو جیبی می گیره واسه لباس و مسافرت و... حالا یه خواستگاری بیاد و شاید پیش خودش فکر کنه که این خانوم چون شاغل هست می تونه رو پول خانوم حساب باز کنه تا مستقیما حرفی نزده ایا باید بهش بگه یا نه؟و یه سوال دیگه خانومی که ماهانه در پرکردن باک بنزین خونه سهم داشته و لی موقع خرید خونه پولی پرداخت نکنه می تونه توقع داشته باشه قسمتی از خونه به اسم خانوم باشه و چه جوری می تونه اینو به همسرش عنوان کنه چون غیرمستقیم در مخارج دیگه سهم داشته؟
ببخشید سوالم طولانی شد و ممنون میشم توضیح بدید

=====================

دکتر شیری :
درباره قسمت اول خوبه آدم انتظار مرد را از سهم شاغل بودن خودش تا حدی شفاف سازی کنه
درباره قسمت دوم آسون نیست اظهار نظر. مرد بسته با نوع رابطه اش با همسرش در این باره تصمیم میگیره...احتمالا سخت است مطرح کردنش و موجب فکرهای بیخود بشه. به نظرم مدتی باید از زندگی بگذره تا اطمینان مرد فراهم آید که این کار یعنی از شراکت زندگی به شراکتهای اقتصادی نزدیک شدن
لینک اصلی




کلا این کار بده , یا چونکه این اقا متاهله بده کارش ؟؟

=====================

دکتر شیری :
والله بد و خوبش سوالی اخلاقی است نه روانشناختی و طبی
بالاخره دوز تحریک مغز نباید زیاد بشود که ادم از زندگیش بیفته
اما در متاهلین این بهم ریختگیه خیلی خطرناک میشه
لینک اصلی


  • ۹۴/۰۵/۱۳
  • علی صفایی قشقایی A.GH

نظرات (۱)

من دختر 25 ساله و فوق لیسانس  زیست شناسی هستم 4 ماهه از کمیل که خواستگارم بود جدا شده ام من قلبم و ذهنم به این عقیده رسیده ام که ما یه درد هم نمیخوریم دلم نمیخواهد بهش زنگبزنم امابهش فکرمیکنم گاهی وقتا مشکل من همیشه با خودم این بوده وقتی از یک رابطه میام بیرون به دنبال دوست پسر 20 سالگییم که در خیابان آشنا شدیم ولی من عاقلانه اون رابطه را تموم نکردم در قلب من هنوز  پرونده اش باز است این برگشت منو آزار میدهد  ذهن من بهش اعتیاد داره چون هیچ شماره یا ارتباطی با هم توی این 5 سال میگذره نداشتیم ولی من توی اینستاگرام  توی تماسها یقدیمیم شماره تلفنهام همه جا دنبالش میگردم فال حافظ و تاروت پاستور از هر نوعی واسه زابطه که یک ماه بود 3 بار همو دیدیم  سوال من این است من از شکست عشقی در حال حاضرم هی برگشت دارم به محمد چرا فقط اون یک نفر اینهمه خواستگار دیگم هستش من معتاد به فالها هستم به هر کسی یا روانشناسم میگم میگه اون رابطه ای نبوده خودمم میدونم اما برگشت من شدیده بیمارگونه است اون دیگه نیست رفته از اولشم رابطه جدی نداشتیم چرا این یک نفر را نمیتونم کنار بگزارم مشکل من چیست ؟ اونم یک پسر بود مثل بقیه پسرها من کار کردم توی جامعه بودم ولی مثالی شبیه خودم تا حالا  ندیدم لطفا کمکم کنید برگشتن به راطه های خیلی قدیمی که آیا میبنمش یا نه ؟دیوانه کنندس
پاسخ:
با سلام

متاسفانه باید خدمتتون عرض کنم که این وبلاگ هیچ گونه ارتباط مستقیمی با دکتر شیری نداره


برای پرسیدن سوال خود به صورت مستقیم از دکتر شیری میتونید از سامانه پرسش و پاسخ سایت خود دکتر استفاده کنید 


              
                       با تشکر
                  علی صفائی قشقایی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی