سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

139

جمعه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۲۷ ب.ظ

صد و سی و نهمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



سلام
آقای دکتر من یک مدتی با فردی مشکل پیدا کردم...امروز با یک دوست مشورت کردم و اون دوست به من گفت این آدم نرمال نیست تو طوری رفتار کن که گویا نمیبینیش و اصلا وجود نداره...اما من حس عصابانیت نسبت به کارهای زشت این آدم دارم...چی کار کنم تا بتوانم آروم باشم و بتوانم در برابر کارهای زشت این آدم صبوری کنم؟

=====================

دکتر شیری :

یکی از بحثهای سایه های شخصیت همین ست که اگر چیزی ما را اینقدر اذیت میکند احتمالا خودمان ناخودآگاه داریمش ولی نمیبینیمش

لینک اصلی





سلام

دکتر تاازدواج نکردی یه مشکل داری(منظورم سهیله)اماوقتی ازدواج کردی هزار برابر میشه پس مجرد بمونیم بهتره

=====================

دکتر شیری :

درباره دبیرستان و دانشگاه هم همین را میشه گفت
رشد در کدامیک است؟

لینک اصلی





من این مطلبو جایی خوندم که به یونگ نسبت می داد. میخواستم ببینم شما میدونید منبعش چیه؟
" یونگ فکر می کند که اخلاق دو جور است : اخلاق بردگی و اخلاق اربابی.
اخلاق بردگی یعنی همین چیزی که 90 درصد مردم بهش معتقدند؛ اخلاقی که می گوید در مهمانی ها و جمع فامیل لبخند بزن، اگر عصبانی می شوی ، خوددار باش و فریاد نزن ، وقتی دخترعمویت بچه دار می شود برایش کادو ببر،وقتی دوستت ازدواج می کند بهش تبریک بگو ، وقتی از همکارت خوشت نمی آید ، این را مستقیم بهش حالی نکن،برای این که دوستت ، همسرت ، برادرت ناراحت نشوند خودت را ،عقاید و احساساتت را سانسور کن ، برای به دست آوردن تأیید و تحسین اطرافیان ، لباسی را که دوست داری نپوش ،اگر لذتی برخلاف شرع و عرف و قوانین جامعه بشری است آن را در وجودت بُکُش و به خاک بسپار، فداکار، مهربان ، صبور، متعهد ، خوش برخورد و خلاصه ، همرنگ و همراه و هم مسلک جماعت باش...
اما اخلاق اربابی ، کاملا متفاوت است.افرادی که به اخلاق اربابی پایبندند، از نظر روانشناسی ، آدم هایی هستند که به بالاترین حد از بلوغ روانی رسیده اند و قوانین اخلاقی را نه از روی ترس از خدا و جهنم و قانون و پلیس وهمسر و پدر و مادر و نه به طمع پاداش و تشویق اجتماعی، که برمبنای وجدان خودشان تعریف می کنند. البته وجدان شخصی این افراد ، مستقل ، بالغ ، صادق و سالم است ، اهل ماست مالی و لاپوشانی نیست ، صریح و بی پرده است و با هیچکس ، حتی خودشان تعارف ندارد. بزرگترین معیار خالقان اخلاق اربابی برای اعمال و رفتارشان، رسیدن به آرامش و رضایت درونی است. اخلاق اربابی مرزهای وسیع و قابل انعطافی دارد و هرگز خشک و متعصب نیست.
برای توده هایی که مقید و مأخوذ به اخلاق بردگی هستند ، اخلاق اربابی ، گاه زیبا و تحسین برانگیز ، گاهی گناه آلود و فاسد و در اکثر مواقع گنگ و نامفهوم است.
ییونگ می گوید افرادی که به اخلاق اربابی رسیده اند تاوان این بلوغ را با تنهایی و طرد شدگی پس می دهند. آنها به رضایت درونی می رسند ولی همیشه برای اطرفیانشان ، دور از دسترس و غیرقابل درک باقی می مانن"

=====================

دکتر شیری :

تم مطلب نیچه ای است که یونگ از او تاثیر پذیرفته. شخصا با مطالعات ناقص خود ، نوشته ای از دکتر یونگ در این باره نیافته ام

لینک اصلی





سلام دکتر
ممنون میشم راهنماییم کنید
من هفته آینده دفاع پایان نامه ارشد دارم
کلا آدم استرسی هستم ولی در این مورد دیگه خیلی استرسم زیاد شده
توی این چند روزه توصیه ای دارید که بتونم یه کم استرس و اضطرابم رو پایین بیارم؟
سپاسگزارم

=====================

دکتر شیری :

مجید جان برید روزها یکی دو بار دفاعتون را اجرا کنید تنهایی تو محل دفاعتون
اسلایدهاتون را دو بار تمرین کنید برای دوستاتون
قبل جلسه اگر کلا خیلی تپش قلب دارید ، ایندرال 10 میلی گرم یه دونه میل کنید ( 3 ساعت قبلش)

شیرینیش هم به دکترهای اطراف دانشکده تون ، خیرات کنید ان شاء الله برطرف میشه !!!

لینک اصلی





درمانگری هستم تازه کار دانشجوی دکترا یه سوال دارم اقای دکتر بعضی از مراجع با بعضی از استرسورها خیلی سخت برخورد میکنند و یه معنای فاجعه امیز بهش میدهند. سوالم راجع پسری 21 ساله است که از یه دعوای خیلی معمولی وضعیت حاد میگیرد و نمیتواند مسئولیت رفتار خود را بر عهده بگیرد و همش میگه یا ا سیب میبینم یا میگه ممکنه یه ضربه با دستم بزنم اسیب ببینه راستش من انواع تکنیک های شناختی را بکار گرفتم اگه میشه شما هم دکتر نظرتون را روی این کیس بدید ممنون میشم.

=====================

دکتر شیری :

مهدی گرامی
به نظر میرسه بحثهای شناختی به اندازه بحثهای تحلیلی در این مورد موثر نباشند
احتمالا یک انگاره ذهنی یا به قول طرح واره ای در ذهن پسر هست که نمیذاره جسمانیتش را بالا بیاورد در زندگی عادی اش

لینک اصلی





سلام و عرض ادب بنده سوالی دارم استاد از خدمتتون قضاوت اطرافیان چقدر برای انسان باید مهم باشد؟ استاد تفاوت های فردی هست که به کسی هم اسیب نمیزند اما قضاوت های منفی راجع شما افزایش میدهد گاهی 90 درصد افراد قضاوت بسیار بدی راجع شما و رفتارتان دارند اما هیچ جا تو این دنیا کسی به جایی نرسیده مگه از انتقاد و قضاوت منفی نترسیده رفته جلو نظر شما چیست؟

=====================

دکتر شیری :
این جمله شماست" اما هیچ جا تو این دنیا کسی به جایی نرسیده مگه از انتقاد و قضاوت منفی نترسیده "
خب دارید به زندگی سفارش میدید دائم!!
لینک اصلی




دکتر من یه وضعیتی دارم برای تصمیم گیری زیاد سر به مشاورم میزنم خودم هی دچار اظطراب در تصمیم میشم چه کار کنم میترسم از خودم هزینه کنم برای زندگی تو ذهنم بدترین اتفاقا میافته افکار مزاحم وسواسی میاد صفخه جراید روزنامه ها میاد تو ذهنم. دکتر انصافا راهنمایی کنید.

=====================

دکتر شیری :
وقتی نزد مشاور میرید معنیش اینه که دارید بررسی میشید. حتما کمال گرایی تون را دارند بررسی میکنند و زمینه وسواس را نیز
گاهی اوثات نیز بعضی شخصیتها باید خیلی اطلاعات جمع آوری کنند برای تصمیمات ساده. کارکردهای تصمیم گیری را در اینها تقویت میکنند روانشناسان
لینک اصلی




آقای دکتر عزیز با سلام و احترام
می تونم یه سوال بی ربط بپرسم؟؟
علائم افسردگی چی میتونه باشه؟ می دونم زیاده ولی اگه میشه مواردی رو که بیشتره میفرمایید
ممنون

=====================

دکتر شیری :
افسردگی علائم جسمی و روانی دارد
جسمی: خستگی/ حتی علائم اضطرابی / بی اشتهایی/ بهم ریختگی خواب و میل جنسی
علائم روانی: لذت نبردن از لذائذ سابق/ نا امیدی/ بی انگیزگی
این علائم باید بیش از یک هفته ( پروتوکلهای مختلف در این زمینه هست) باشد تا فرد را از نظر بالینی افسرده بخوانیم
در ضمن باید خیالمان راحت باشد که یک علامت جسمانی همراه وجود نداشته باشد( ناراحتی مغزی یا مصرف داروهای محرک سیستم عصبی از قبل و...)
لینک اصلی




دکتر کتابی هست راجع کارکرد های تصمیم گیری که بتونم این کارکرد را تقویت کنم؟

=====================

دکتر شیری :
مهندس محمدرضا عشقی یه کتاب چند ماه پیش بهم داد به اسم تصمیم گیری
مهندس شعبانعلی نیز یه کتاب ترجمه کرده به اسم مهارت تصمیم گیری
لینک اصلی




منم بهتون تبریک میگم آقای دکتر
خیلی متن تاثیرگذاری بود واسه من و چیزهای جدیدی رو بهم یاد داد. ممنون
در مورد ما جوونای تازه کار، به نظر شما کدوم یک از این دو کتاب رو درباره پیامبر اول بخونیم بهتره؟

=====================

دکتر شیری :
به نظرم "محمد پیامبری که از نو باید شناخت "و کتابهای اقای رسول جعفریان خوندنی هستند
لینک اصلی


  • ۹۴/۰۵/۳۰
  • علی صفایی قشقایی A.GH

نظرات (۱)

درود مطالبتون زیبا بود دوست من شاد باشی و سبز . به روزم. 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی