سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

140

جمعه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۴، ۰۴:۰۰ ب.ظ

صد و چهلمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



اقای دکتر من یه مطلبی خیلی ازارم میدم من دانشجوی فوق لیسانس برقم با چهره ام مشکل ندارم اما یکم با هیکل مشکل دارم قدم 170 و زیاد توانایی فیزیکی ندارم همین یه مقدار من را مضطرب میکنه چند وقت پیش با یکی از دانشجوها حرفم شد کار به دعوا کشید تا اومدم خودم را جمع کنم عینکم را بذارم کنار بد جور دکتر کتک خوردم این شده دکتر برای من ( با صداقت بیرحمانه) عقده همیشه میگم چون توانایی دفاع فیریکی ندارم لیاقت ازدواج ندارم اصلا میگم لیاقت هیچ چیز را ندارم یه بخشی زیادی هم استرس دعوا و نگاه اجتماعی باروانشناس دانشگاه صحبت میکردم میگفت بیشترش بر میگرده به اظطراب اجتماعی یه سری تمرین بهم داد اما من را این مساله خنده دار از نظر بقیه بدجور گیر کشیده من را بردرانه را راهنمایی بفرمایید. عیدتون هم مبارک.

=====================

دکتر شیری :

محمد عزیزم
ما چه برای گذران زندگیمان ، چه ازدواج به توان ابراز فیزیکی احتیاج داریم
مردان با جنگیدن فیزیکی fight چیزی را تجربه میکنند از جنس هویت identity
که میراث تاریخمان است. البته تیپهای شخصیتی مختلف ، میزانی که فضا میدهند برای این ابراز وجود فیزیکی متفاوت است اما من نیز با شما موافقم که انرژی روانی مستتر در پشت دعوا و رابطه جنسی شبیه به هم است( آرکتایپ آرس)
شما تمرین ورزشی بدنسازی منظم بکنید ، خیلی راحت تر خواهید توانست به بحث ازدواج برسید
از سویی سرخوردگی ناشی از اون کتک خوردن برطرف نمیشود مگر با تجربه دوباره چنان موقعیتی و این بار معطل نکردن و درگیر شدن( منتها درگیر شدن غیر احمقانه ! نمیگم بری با یه غول تشن رودرروی فیزیکی بشی)

لینک اصلی





دکتر من به برکت وجود مامان و بابا جنس اصیل دینداری رو درک کرده بودم و بحران من و پی بردن به فقدان موضوعی به اسم اسلام و پیامبر توی محیط اطرافم وقتی بود که وارد دانشگاه ... شدم اون دانشگاه به اسلام چیزی رو به خورد بچه ها میداد که همه ی بچه ها رو از اسلام و مسلمون زده میکرد اون چهار سال درسی که من توی دوره ی کارشناسی ام خوندم از تلخ ترین روزهای زندگی من بود من به چشم میدیدم که فلان نقاشِ به نام که همه به اسلام نقاش جهان اسلام میشناسنش چه رفتار سلطه گرانه و هرزه ای داره با اسم اسلام میکنه از طرف دیگه بچه های کلاس که رفتارهای از رییس تا استاد دانشگاه از دین زده اشون کرده بود همه گی تا دو سال اول گارد گرفته بودند در برابر من و تمام دق و دلیشونو سر من خالی میکردند چون فکر میکردند اگر من مسلمونم و شرعیاتم رو حفظ میکنم حتما مثل عوامل مسلمان دانشگاهم... دلم برای خودم و برای همکلاسی هام میسوخت بعد از دو سال توی اون کلاس بچه ها رابطه ی عمیقی باهام پیدا کردند ولی من تا دلتون بخواد از آدمهای مسلمون نما زده شده بودم. دکتر من این خلا و فقدان رو توی بطن جامعه ی خودم احساس کردم اونم توی سن 18 سالگی که دردش تا الان باهام همراهه اما با خودم تصمیم گرفتم به اندازه ی خودم یک نفر، آیینه ی شفافی باشم که این خرافه ها رو منعکس نکنم

=====================

دکتر شیری :

امروز مسلمان بودن آگاه و بی خرافه چقدر سخت است زیرا از دو طرف میخوری هم مومنین دو آتشه هم روشنفکران از سن پطرزبورغ برگشته !

لینک اصلی





دکتر جان، شما که در این زمنیه مطالعه خوبی داشتید و مهمتر از همه از مریدان ایشون هستید، میشه بگید چرا ایشون 40 زن داشتند؟ من هیچ جور تو کتم نمی ره. یک آدم خوب با 40 زن!

=====================

دکتر شیری :
خیلی جالبه اولین مواجهه شما با تمام تفکر یک پیامبر از فکر او شروع نمیشود بلکه از همسران او شروع میشود
من درس یونگ خوانده ام و یک روز با استادم رفته بودیم کتاب فروشی در آکسفورد که کتابهای دسته دو خوبی داشت. یهویی از ایشون پرسیدم یونگ چند تا زن داشت؟ ایشون گفتند : یک همسر و 100 معشوقه و لبخندی زدند!
خب حالا اینها باعث شد من قید یکی از بزرگترین متفکرین عصر را بزنم؟ یونگ که یک روانپزشک بوده اینهمه مورد توجه زنان بوده آن وقت شخصیتی مثل نبی اکرم که با اجازه خدا زن گرفته و بعد با دستور خدا از ازدواج باز داشته شده ، خیلی عجیبه 13 همسر داشته که 9 تاشون بیوه و میانسال بوده اند ؟ اینها میشه محل دعوای شما؟
ورود شما به این بحث از روی لج ، سادگی بیش از حد گزاره های زندگی و خشم است. من اینطوری تحقیق نکردم که جواب سوالات این گونه مردم را بدهم
لینک اصلی

+

دکتر عزیز. از جواب شما بسیار متعجب شدم.
ما در مورد پیکاسو، یونگ، نیچه یا... صحبت نمی کنیم. در مورد یک متفکر، یک فیلسوف، یک نقاش یا شاعر و مورخ خوب حرف نمی زنیم که بگیم اینا در این زمینه عالی بودند، زندگی شخصیشون مال خودشون بوده. ما در مورد کسی حرف می زنیم که به عنوان الگو فکر، عمل، زندگی و کاملترین انسان معرفی شده.
شما که تعداد همسران ایشان را تقلیل دادید. اما مهم نیست. چه 2 تا چه 40 تا. آیا این شخص با تعدد همسر یک الگوست؟
متاسفم . شاید اگر شما مرد نبودید، شاید اگر ایرانی نبودید، اینطور این مسائل براتون سطحی نبود. و اینجور جوابتون برخورنده.
این سوال و دهها سوال در مورد ایشان و امامان سالهاست که فکر منو به خودش مشغول کرده و متاسفانه هر با در هر نوع سوال جوابی از روی تعصب گرفتم. گفتم شاید شما متفاوت باشید. که خوب نتیجه غیر این بود

=====================

دکتر شیری :
من فکر میکنم شما لحنتون دیگه سوال کننده نیست، بلکه عصبی و طلبکارانه است. من دلایل روشنی دارم که در مورد شخص ایشان که تعدد ازدواج با توجه به زمینه تاریخی بحث ، موضوع حل شده ای هست
آیا شما حاضرید هزینه ای که من برای این پاسخها پرداخت کرده ام بپردازید که میخواهید با یک کامنت ساده ، 17 سال تفکر و مطالعه و گشتن را براتون خلاصه کنم؟ این اخلاق پرسشگری شماست؟
من سوال سخت تری از شما میکنم
پیامبری مثل نوح که زن و بچه عوضی داشته است آیا با دیدگاه شما مشکل تربیتی داشته در انتخاب و فرزند پروری؟
رویکرد شما به یک نبی ، زاویه عجیبیست بانو. اگر یگ نبی باب میل شما حرف بزنه مطلوبه و اگر حرف نزنه ، راحت تمام تفکرش را خط بکشیم؟؟؟
لینک اصلی




سلام و خسته نباشید دکتر من یه سوال پزشکی دارم من امسال کنکور دارم یکم به خاطر مطالعه متمرکز بیشتر احساس فرسودگی و خستگی سیستم عصبی را میکنم رفتم دکتری که مشاور تغذیه بود بهم ب 6 داد اما بازم جوابگو نیست دکتر میخواستم بدونم میشه یک روز نه یک روز زینک بخورم + همین ویتامین ب6 ؟(زینک که میخوردم کیفیت جسمانیم بهتر بود)

=====================

دکتر شیری :
ارسلان عزیزم
ما اگر تغذیه کاملی داشته باشیم ) خانواده نان و غلات و سبزیجات و میوه و لبنیات ٰ نیاز به هیچ ممل غذایی نداریم
با این حال خانواده ویتامین B به سیستم عصبی کمک میکنند
من فکر میکنم ورزش خیلی سبک در حد 100 تا شکم رفتن در روز + دوش آب گرم و سرد گرفتن خیلی کمک میکند حال جسمی مناسبتون
لینک اصلی




سلام استاد عزیز
من سی سالمه و یه چندوقت پیش که از بهشتی تو زندگیم بیرون افتادم اون یه دره معنویتی که داشتم هم دود شد رفت هوا. ولی خوب احساس خلا میکنم. بعد اونکه چرخه تعادل تو زندگی که از نوشته های شما رو دیدم فهمیدم که کجاهای کارم میلنگه که یکیش معنویت بود. استاد برای شروع و ورود آگاهانه به این وادی چی کار باید بکنم؟

=====================

دکتر شیری :
ف گرامی
معنویت و معنا داشتن محصوب سبکی از زندگی است که توش
1- تنوع عرصه است : کار+ درآمد+ عشق+ ازدواج+ سفر+مطالعه+ تاثیرگذاری اجتماعی
2- تفکر هست : "زندگی فکر نشده ارزش زیستن ندارد " جمله مشهوریست. آدم باید در تجربه های زندگیش تامل کند و بیندیشد که از کجا چنین رخدادی در زندگیش فراخوان گرفت؟
3- خویشتن داری هست: دست به هر تجربه ای نزدن/ وامدار اخلاقیات بودن
4- مجاورت با دانشمندان و علما : باعث میشود دغدغه ای آدم چیزهایی بشود که با درهم و دلار قابل ابتیاع نیست
یک آدم خوب گیر بیارید کنارش باشید تا ضمن مطالعه و تلاش خودتون برای درست زیستن ، بهتون نفس رحمانی بدهد
لینک اصلی




سلام دکتر
من یک معلم هستم؛ شما با جوانان زیادی در ارتباط هستید اگر بخواهیم نوجوانان و جوانان را به نماز خواندن تشویق کنیم همراه با لذت بردن نه اذیت شدن شان چه را هکاری را موثر می دانید ؟از پاسخ تان ممنون

=====================

دکتر شیری :
علی اقای عزیز
مردم دنبال چیزی هستند که براشون دوست داشتنی باشه
به بچه ها احترام بگذارید ، خوش اخلاق باشید ، نماز خودتون را بخونید ، بچه ها به رنگ شمایی در می ایندکه دوستتون دارند
بقیه سیستمهای پاداش و تشویق و...الان دیگه جواب نمیده اما قانونی که بالا نوشته ام جهانی است
نبی اکرم فرمودند
کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم/ مردم با با چیزی غیر از حرفهایتان به خود دعوت کنید
لینک اصلی




سلام آقای دکتر
آقای دکتر کاش سیر مطالعاتی محترمتون رو در این زمنیه می نوشتید....می نوشتید که از کجا شروع کردید و مرحله به مرحله را حتی خلاصه هم که شده توضیح میدادید...اینجا روح های تشنه خیلی زیاده که ممکنه ندونن از کجا باید شروع کنن مثل خود من !
ممنون

=====================

دکتر شیری :
من فلسفه را با اصول فلسفه مرحوم علامه آغاز کردم بعد درس به شرح منظومه ملا هادی رسید،
تو بحثهای کلامی یادمه با کتابهای علامه حلی شروع کردیم...خیلی بالا و پایین شدیم. عدل الهی مرحوم مطهری هم خوب بود از همه بهتر کتب آقای جوادی آملی بود برای من. عرفان و عارف نمایان ملاصدرا نیز بهم چسبید
تاریخ بیشترین سهم را در من داشت...شرح ابن ابی الحدید ( بعضی قسمتهاش) آثار استاد ابراهیم ایتی که از دنیا رفته اند واقعا من را تکان داد و از ایشون شروع شد سیر فکری من
اخیرا کتاب مکتب در فرایند تکامل نیز بهم دید تازه ای داد ...کتب ظاقای جعفریان را هم تورق کرده ام
از 2007 رسما مثنوی و ابن عربی را به مطالعاتم افزودم ( حالا فکر نکنی صبح تا شب، هفته ای یکی دو شب)
حتما الان کتب بهتری اومده که افراد صاحب نظر میتوند راهنمایی کنند
لینک اصلی




سلام .

من مدرس زبان هستم . این ترم با یه تعدادی شاگرد سن ابتدایی کلاس دارم . نمی تونم باهاشون رابطه ی عاطفی خوبی برقرار کنم . هم من از اونها تو قاط هستم ، هم اونا از من !!
کلید شخصیت بچه های تو این سن چیه ؟ از چه طریقی باید وارد شم که رابطه ی بهتری بینمون ایجاد شه ؟

=====================

دکتر شیری :
هایم گینات کتابی عالی داره به اسم روباط معلم و دانش آموز و کیف خواهید کرد باهاش
لینک اصلی




سلام آقای دکتر
یه مطلب بی ارتباط با این پست دارم. یعنی بیشتر درد دله.دیشب همسرم به خاطر اینکه وقتی مادرشان به سفر رفته اند من تماس نگرفته و احوال مادر را نپرسیده ام دعوای شدیدی با بنده راه انداخت.(بعضی وقتها من زنگ میزنم به ایشان ولی در پاسخ هیچ چیزی دریافت نمیکنم) بگذریم... همسرم درآنزمانی که خیلی عصبانی بود به من حرفهای وحشتناکی زد. ازجمله اینکه از ادواج با من پشیمان است و به زور و ترحم با من زندگی میکند و مادرم به من زندگی یاد نداده و ... که خجالت میکشم بنویسم بعضی را....... بعد یه ربع اومد و عذرخواهی کرد. حالم خیلی بد شده بود طوریکه خودش هم ترسیده بود. با وجود اینکه صدبار عذرخواهی کرده حالم بهتر نمیشه الان تو شرکتم و به زحمت روپام بندم. استرس شدید دارم و وضع جسمی خوبی ندارم. این بار صدم است که به خاطر خانواده اش مرا تا این حد ناراحت کرده. دکتر درمانده شده ام

=====================

دکتر شیری :
خیلی متاسفم به خاطر این تجربه گند
نقش ما با خانواده همسر احترام است و اگر بشود محبت. بدهکار که نیستیم
لینک اصلی


  • ۹۴/۰۶/۱۳
  • علی صفایی قشقایی A.GH

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی