سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

142

يكشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۴، ۰۳:۵۰ ب.ظ

صد و چهل و دومین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



سلام دکتر جان برنامه ای خوبی بود استفاده کردیم
اگه وقت دارین یه راهنمایی کوچولو میخواستم
این روزا خیلی خیلی استرس دارم (میخوام برم یه شهر دیگه دانشگاه)
نمیدونم چیکار کنم همه باهام درباره ی بدی جامعه و ... حرف میزنن منم خیلی می ترسم به عشق دروغی یه نفر دلخوش بشم (سخت برام فراموش کردن افراد بادر نظر داشتن یه ضربه نسبتا عشقی)
ممنون میشم بگید برا حفظ شدن از این آسیب ها باید چیکارکنم

=====================

دکتر شیری :

خودتون خوب باشید و حواستان تا حدی مراقب باشد که با افراد دارای اختلال شخصیت نپرید

لینک اصلی





پسری 35 ساله ام اقای دکتر که درامدم ماهی 800 هزار تومن یک خونه ی 60 متری دارم و یک ماشین پراید ( کامل خواستم وضع مالیم را شرح بدم) مدرکم هم دیپلم است قیافه ی من هم معمولی است اقای دکتر من هر جا میرم خواِستگاری جواب رد میشنوم اقا یعنی ما معمولی ها حق زندگی نداریم؟ راستی کارمند هم هستم. نمیدونم شاید هم من از معمولی کمترم . اقای دکتر اخر این چشم و هم چشمی ها کجاست . تکلیف من چیست؟

=====================

دکتر شیری :

آقا مهدی
مطمئنید به خاطر همین موضوع جواب رد میشنوید؟ چیز دیگری در رفتارتان نیست ؟
وگرنه تو همین سایت کلی آدم هست که موقعیتتان را میپسندد!

لینک اصلی





آقای مهدی من واقعا نمیدونم بقیه دخترها چطورین؟ اما من به شخصه خودم با کسی که اون پراید و خونه را هم نداشته باشه ازدواج میکنم به شرطی که بقیه شرایطمون بهم بخوره واسه همین فکر نکنم برای همه دخترها صرفا مسائل مادی مطرح باشه. برای خود من تحصیلات و اخلاق مهمه و نداشتن خونه و ماشین اصلا مهم نیست برام
در مورد شما اگر با این شزایطی که میگید برید دنبال دختری که از نظر خانوادگی، تحصیلی و ... با شما همسطح باشند فکر نکنم خیلی جواب رد بشنوین. شاید هم شما میرید دنبال دخترایی که همچین توقعاتی دارند .بهرحال هر دختری ممکنه به دلایل مختلف به شما جواب مثبت نده معنیش این نیست که شرایط شما خوب نیست. بهرحال وضع شما پسرها بهتره. من با تحصیلات دکترا، با قیافه ای معمولی، با خانواده خوب و ...و شرایطی به نظرم یک کم بالاتر از معمولی و با نداشتن توقعات مالی خواستگار موردنظرم را نداشتم. من هم از خودم میپرسم یعنی من حق زندگی ندارم؟؟ آقای دکتر یک جوابی هم به ما بدین؟ تکلیف امثال من چیه؟

=====================

دکتر شیری :
لازم نیست سحر خانوم خیلی هم توقعاتتو را بیارید پایین ، باج که نمیخوایم بدیم. بناست متاهلی ما در راستای مجردی ما باشد. وقتی مجردی شما مملو است از رشد و امکانات ، متاهلی شما نیز باید بر همین اساس باشد
لینک اصلی




سلام آقای دکتر ببخشید سوال بی ربط میپرسم سالها قبل زمان بچگی هام پدرم تبعیض قایل میشد بین من و خواهرم که یکسال بزرگتر از خودم بود بدلیل زیبایی او...آقای دکتر خواهرم زود تو سن 18سالگی ازدواج کرد و از شهرمون رفت.الان بعد از 9سال به دلیل تغییر شغل شوهرش برگشتن شهرمون و چون شوهرش جای دیگه ای هست در ماه چندین روز و خونه ما هست با بچه اش.الان من حالم خوب نیست زیاد نمیتونم تو خونه تحملش کنم و ریخته ام به هم به نظر شما من باید چکار کنم؟سرم درد می کنه و خوب نمیشه

=====================

دکتر شیری :
خواهرتون مقصر که نیست
شما اتصالی دارید ون از وجودتان سیم لخت زده بیورن
حسادت حتما فایده ای برای شما داشته ناخودآگاه ه الان رهات نمیکنه
کلاس سایه های شخصیتی را فرصت مردید بیایدی تا خیلی تمیز این موضوع را حل کنیم
لینک اصلی




::.سوم اینکه همه پروسه های سایه سازی shadow making در رفتارهای انسانی از نوعی انکار آغاز میشود. من اگر طبع تنوع طلب و خائن خودم را نبینم یا انکار کنم ، آنگاه افراد خائن مرتب در زندگیم سرو کله شان پیدا میشود یا مستعد یک خیانت بزرگ در زندگیم میگردم . این خاصیت سایه های شخصیتی است که خد را در جایی از روان ما پنهان میکند که از دسترسمان خارج باشد .::
سلام آقای دکتر
این پاراگراف از متن ارزشمندتون منو به فکر فرو برد..
یعنی خصوصیات بدمون رو انکار نکنیم؟ راستش نگران شدم!!
ممنون می شم توضیحات بیشتری بدین..

=====================

دکتر شیری :
بحث سایه های شخصیت از جالبترین و در عین حال دردناک ترین مباحث روانشناسی یونگ هستند. توضیحاتش مفصله. مطالعه کتاب نیمه تاریک وجود از دبی فورد مفیده براتون و اگر فرصت کردید کلاس سایه ای شخصیت موسسه توانگری که بزودی آغاز میشود
لینک اصلی




یک سالگی کلبه ی بلاگفایی تون مبارک

اما خودمونیم ها...بدم نشد فیلتر شدین!
حداقل اومدین بلاگفا،‌ میشه واستون کامنت گذاشت...
خوب این خیلی عاااااااااالیه!

یه سوالم دارم!امیدوارم به کسی برنخوره،‌ و همین طور امیدوارم جواب من و داشته باشین!

PCO چقد در افزایش sexual desie اثر داره؟

=====================

دکتر شیری :
ممنونم ازتون
درباره سوالتون چیزی که من میدانم اینست که بیماری کیستهای متعدد تخمدان ، موجب ناباروری 65% میشود و این شاید فعالیت جنسی را راحت تر کند .
لینک اصلی

+

دکتر منظورتون چیه از اینکه pco شاید فعالیت جنسی را راحت تر کند؟

=====================

دکتر شیری :
واقعا جای این بحث در این وبلاگ نیست و متاسفم که یکبار پاسخ دادم.
وقتی خیال کسی راحت است که باردار نمیشود ، RATE آمیزش در او بالا میرود، درست مثل اوائل یائسگی
لینک اصلی




آقای دکتر باید بگم من به فال و اینها اعتقادی ندارم. اما امشب همینطوری تفالی زدم به دیوان حافظ و نیتم این بود که ببینم به اون کسی که دوستش دارم میرسم یا مسیرهامون از هم جداست؟
میدونید توی تفسیر فال چی نوشته بود؟؟!
"دلبستگی شما به او بیهوده می باشد چون شما دو خط موازی هستید که هیچگاه به هم نمیرسید و دارای فرهنگهای متفاوت می باشید که در آینده به ضرر شماست"

همینطوری مات موندم که چقدر مرتبط با موضوع نیت من بود. حالم بدجور گرفته شد از این جواب!!

چکار باید بکنم که پسری که دوستش دارم ازم خواستگاری کنه آقای دکتر؟ کم و بیش برای مسائل کاری در ارتباطیم اما نمیدونم چکار کنم که بهم علاقمند بشه؟

=====================

دکتر شیری :
یه زمانی میریم برای تفنن سراغ این نوع مسائل که هچ
ولی کلا اگر جدی برید برای ازدواجتون سراغ این نوع نگرشها یعنی باید در این نوع زندگی کردن را باز کنید تو زندگیتون و من نظرم نیست واقعا اینقدر پر هزینه کنید تصمیمات زندگیتون را
اگر با اون آقا مرتبطید که بهش بگید براتون دوست داشتنیه و البته گاهی اوقات میشه بیشتر هم پیش رفت و بحث ازدواج را مطرح کرد . این گاهی اوقات بستگی داره به نوع رابطه تون و بضاعت روانی و مادی پسر برای بحث ازدواج و ظرفیتهای شخصیتیش
لینک اصلی

+

ممنون آقای دکتر از جوابتون
من و اون آقا یک رابطه رسمی کاری داریم و باهاش رودرواسی دارم. چطوری باید مطرح کنم که برام دوست داشتنیه؟

=====================

دکتر شیری :
توجه نشان دادن در محیط کار مستلزم داشتن امنیت در فضای کاری است. توجه بهتر در ردیف کردن کارهای اداری او، تحسین قابلیتهای ایشان ، در فضاهای دوستانه همکاران قرار گرفتن و بحثهای غیر کاری پیش کشیدن مبتنی بر علائق او ، اشکال کاری پرسیدن و گاهی انتقاد کردن ( تهییج میکنه حس کمال طلبی مردان را)
گاهی یه همکار مطمئن سن بالاتر میتونه پل خوبی باشه بین شما و ایشون...یادتون نره خیلی باید مطمئن باشه
لینک اصلی




منتقدی از مسعود کیمیائی پرسید : چرا قیصر بجای اینکه خودش بیفته دنبال برادران آبمنگل نرفت پیش پلیس ؟کیمیائی هم گفت : اگه میرفت پیش پلیس که دیگه قیصر ، قیصر نبود !
دکتر شیری عزیز ، تو این وانفسا شما شیر قصه خیلی ها هستی اگه شما هم مثل خیلیها رفته بودید تو غار بی مسئولیتی که دیگه دکتر شیری نبودید .

=====================

دکتر شیری :
راستش عباس اقا، قصه ما همونیه که دنبال قهرمان بازی نیستیم. همچنان معتقدیم که جامعه ای که دنبال قهرمانه ، رویای سرنگونی قهرمان را نیز در ناخودآگاه خود پرورش میدهد. جامعه نیمه بالغ یا کوتوله ، دنبال بلند قد دیدن متوسطین است. من همه همتم اینه که کوتوله فکری نباشیم تا نماینده مجلسمون جرات نکنه موقع فکر کردن به بودجه مملکت ، به کارهای حاشیه ای فکر کنه
تا دولتمرد جرات نکنه هر حرفی بزنه تو چشم مردم
ما هزینه را از جایی میدهیم که بی غیرت شدیم و فکر کردیم یه سری دیگه باید این کشور را درست کنند و سهم خود را ندیدیم
لینک اصلی


  • ۹۴/۰۶/۱۵
  • علی صفایی قشقایی A.GH

نظرات (۱)

سلام .دختر 19 ساله ای هستم که دکتر تا الان دوستی اجتماعی زیادی داشتم از خودم بیزارم دیگه بریدم با همه اونایی ک تا الان بودم فقط چند روز حرف زدمو بعد از چند روز خودم از خودم دورشون کردم احساس میکنم دیگ بیمارم ازدواج ناموفق هم داشتم لطفا کمکم کنید الانم دیگ انگار تلسم شدم خواستگار هم ندارم اگرم داشته باشم از دور منو میخوان همه هم از من تعریف میکنن خوبی خوشگلی مومنی ولی کسی نیس پا پیش بزاره کمکم کنید
پاسخ:
با سلام

متاسفانه باید خدمتتون عرض کنم که این وبلاگ هیچ گونه ارتباط مستقیمی با دکتر شیری نداره


برای پرسیدن سوال خود به صورت مستقیم از دکتر شیری میتونید از سامانه پرسش و پاسخ سایت خود دکتر استفاده کنید 


              
                       با تشکر
                  علی صفائی قشقایی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی