سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

143

جمعه, ۱۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۴ ق.ظ

صد و چهل و سومین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



دیروز در همین روز گوگوری دوتا از بچه های همکلاس دخترم را به خاطر بردن و تبادل کتاب عاشقانه به مدرسه بردند دفتر و به خانواده ها اطلاع دادن و یکیشون که طفلی شاگرد اول هم هست کلی گریه کرده که آبروم رفت و...صحبتهای معلم دانا را باید قاب گرفت در استدلالش به بچه ها که وقتی از این کتابا میخونید یکی فردا میاد دستتونو میگیره میگه بیا بریم و شما که در کتاب خوانده اید که "آنها به هم رسیدند" همراهش میرید که به هم برسید!! و جالب اینجاس که دخترم کلاس پنجمه!...جمله طلایی بعدی معلمشون این بوده خطاب به بچه ها که :اگر دوستشون داشتید نمیگفتید ببخشمشون!!
حالا دختره کلید کرده که کتاب عاشقانه میخوام..جناب دکتر بدون شوخی میگم کتاب داستان خوبی که مفهوم عشق را به یک روح لطیف یازده ساله معرفی کند سراغ ندارید؟

=====================

دکتر شیری :

خیلی متاسفم از این همه بدسلیقگی
آموزش و پرورش ما در دهه 60 رسوب کرده رفته خانوم ...
کتاب عاشقانه مناسب این سن شاید داستانهای مثنوی به زبان ساده باشد که دیدم در کتابفروشیها آمده. مولوی خیلی ملایم مفهوم عشق را گفته. حتی شاهنماه نیز مفاهیم عشقی و حماسی را به زیبایی در هم آمیخته بانو
در محموع من معتقدم بهتره بچه ها حتی در دبیرستان نیز به داستانهای عامه پسند عشقی مشغول نشوند زیرا انها را از اهداف دیگرشان باز میدارد

لینک اصلی





آقای دکتر این جملتون یعنی چی ؟ که در جواب الهام جی اچ گفتید: "آیا شما حاضرید هزینه ای که من برای این پاسخها پرداخت کرده ام بپردازید که میخواهید با یک کامنت ساده ، 17 سال تفکر و مطالعه و گشتن را براتون خلاصه کنم؟ "
خب یه باره بگید عزیزم برای جواب سوالت باید پول بدی اینم شماره حسابم تا من نتیجه تحقیقات17 ساله ام را بگیرم !
چرا بعضی موقعها ما رو می چزونید؟ مثل اون دفعه که منو چزوندید ، همون قضیه آقا گرگه و شیکر و ...خب گناه من چیه که دلم شوهر می خواد؟

=====================

دکتر شیری :

دخمل بابا! هزینه از دید شما یعنی فقط ریال و دلار ؟
هزینه تفکر مثلا 17 ساله که آدمها میدهند، تحمل حمل تخم مرغ "داغ "ابهام و نادانی است در کف دست و تلاش برای رفع ابهام و دربه دری و سوال دار بودن.
این برای آدم هزینه بره وقتی میتونسته خودش را بزنه به رگ بی خیالی و انکار و ....

دیدی حالا بی حساب نیست میچزونمت؟ دآخه دل به نشاط میزنی دیگه تو این وانفسا

لینک اصلی





کسی که pco داره به هیچ وجه خیالش نباید راحت باشه که باردار نمیشه، حتتتتمن باید جلوگیری کنه
دختر عمه من همین مشکلو داشت و الان بارداره
اونم همینطور فکر میکرد و ناخواسته باردار شد
چون خیلی دیر متوجه شد مجبور شد بچه رو نگهداره ... کسی که اصصصلا بچه نمی خواست

الان اطلاعات غلط دارین میدین شما
تعجب کردم ... شما که دکترین اینو باید بهتر بدونین از دختر عمه بیسواد من

=====================

دکتر شیری :

مژگان گرامی
ما گفتیم " مردم این فکر را میکنند" و به همین فکر هم عمل میکنند که خیلی متفاوت از نظر دانشمندان نیست : آمار ناباروری در زنان با بیماری کیستهای متعدد تخمدانی بسیار بالاست : جملات مقالات علمی سایت ناباروری شیگاگو را بخوانید :
What is the infertility rate with PCOS?

The infertility rate with polycystic ovaries is very high. these women usually will have difficulty getting pregnant - and usually require treatment to improve chances for pregnancy.

Some women with polycystic ovary syndrome will ovulate (release a mature egg) occasionally - others do not ever ovulate
اما یکی از علل بالا بودن میل جنسی در زنان دارای این بیماری میتواند افزایش ترشحات هورمونهای مردانه در این زنان باشد که غیر از رویش موی زائد و...موجب افزایش اشتهای جنسی میگردد
شما به دختر عمه خودت اینطوری حمله نکن و به من هم پرخاش نکن...خوب نیست برات. تنها 25 درصد زنان مبتلا به PCO تشخیص داده میشوند و دختر عمه شما میتونه جزو اون 75% مبتلایی باشه که نمیدانسته اند

لینک اصلی





سلام.
ببخشید اما میدونید چقدر با این جمله که وضع ازدواج دهه 60ای ها خوب نیست آقایان رو طاووس و خودشیفته کردین و دختران دهه 60 رو اعتماد به نفسشون رو گرفتید!!!تازه علاوه بر اینا باعث ان جمله باعث شده که الان بچه های 70 و 71 براحتی به بچه های 65 یا 64 که دارن فوق لیسانس میخونن اما ازدواج نکردن توهین کنن!!!
راهکارتون چیه؟؟؟

=====================

دکتر شیری :
راهکار بارها داده ایم . شما خیلی دارید اوضاع را قیرگون میبینید ارغوان گرامی. وقتی کسی بهت توهین میکنه از خودت دفاع کن ! این راهکار بهتریه نسبت به کامنت انتقادی گذاشتن ! مثلا اگر ما ورود به این بحث نمیکردیم مشکل این بچه ها حل شده بود؟ حداقلش در رسانه و مطبوعات اهتمام جدی به این بحث شده و ما هم یکی از دلایلش شاید بوده ایم
درد را از هر طرف بنویسی درده دیگه، سر خودمون را که نمیخوایم کلاه بگذاریم
لینک اصلی




سلام خدمت دکتر عزیز و دوست داشتنی .

اقای خسته با این متن خسته اش همه رو عصبی کرد .
ممنون از این جمله زیباتون "مردان قبلا با کار و پولشان سراغ اینها می امدند و حالا باید چیزهای دیگری داشته باشند"
چند ماه بیش خواستگاری داشتم که بیشتر معیارهایی که دنبالش بودن من داشتم .بعد به معرف گفتند نه چون احساس میکنند این خانم نمی تونه نیازهای عاطفیشون و جواب بده .معرف بنده خدا میبرسن یعنی چی ؟؟؟؟میگه راستش بوست صورتش اونطور که من میخوام نبود. اره سحر جون حق با شماست ناز و غمزه و زیبایی که ارزش به دختر میده نه تحصیلاتش نه خانوم بودنش و نه حتی خانواده خوب ومحترمش .منم با تو همدردم تنها نیستی
.هر چی که تو دل من بود شما با صدای بلند گفتید.

=====================

دکتر شیری :
حالا غمزه مناسب اون تحصیلات هم باشه ، نور علی نور
لینک اصلی




سلام
اقای دکتر من یکی از دوستام چند ماه با یه پسر دوست بود و تصمیم ازدواج داشتن که یهو پسره بهونه اورد و رابطشون بهم خورد
دوستم به این پسره خیلی وابسته بود و دوسش داشت
و الان براش خیلی تحمل اینکه اونو نداره سخته
و افسرده شده که چرا پسره روز اول بهش نگفت نمی خوادش
اقای دکتر دوستم 17 سالشه و گناه داره تو این سن اینطوری شه
راه کار شما به این دوستم چیه؟

=====================

دکتر شیری :
من میگم دوستتون باید سوگواریش را بکنه و برگرده به زندگیش و در جایگاهی قرار بگیره که هیچ پسری به این سادگی و کم هزینه ای او را نگذاره کنار
دختر 17 ساله باید فکر درس و دانشگاه و باشه نه دوست پسر و اشتغال ذهنی و کجا بودی و کجا رفتی و ولم نکن و....
لینک اصلی




سلام آقای دکتر...
من دختری 21 ساله هستم...به گفته اطرافیان احساساتی! چندسالی است با پسری رابطه ی معمولی دارم.یعنی به فکر ازدواج و ... نیستیم.و رابطه ی ما در حد پیامک و تلفن است.ایشون میگن من رفتار دخترانه ندارم! این موضوع خیلی ذهنم رو درگیر کرده چرا که قبلا تو سایت شما خوندم که دخترانی وجود دارند که ناخواسته مردان را دفع میکنند.میترسم بعدها برای ازدواج همچین مشکلی داشته باشم.
میشه راهنماییم کنید چکار کنم؟کتاب خاصی هست مطالعه کنم؟
با تشکر فراوان

=====================

دکتر شیری :
سلام
جلسه آفرودیت کلاسهای ما
یا مطالعه کتاب زن بودن از تونی گرنت
میتونه مفید باشه. من هم یه مقاله بزودی مینویسم در این زمینه
لینک اصلی




سلام آقای دکتر
ببخشید دچار مشکلی شدیم که نمیدونم چکارکنم واقعا" فقط شمارو محرم میدونم
یک هفته میشه متوجه شدیم خواهر 26 ساله ام که تحصیلات بالایی داره و شاغل هم هست درگیر رابطه ای ممنوع با یکی از همکارهاش شده که متاهله و فکر میکنم32سالشه. یک سال پیش خواهرم موضوع این اقا رو مطرح کرده بود و بهش علاقمند شده بود ولی بعد از 2 ماه به من گفت فهمیده اون آقا متاهله کات کرد هر بار هم اظهار بی اطلاعی و انزجار میکرد نسبت به اون آقا . حالا بعد اینهمه مدت برادرم به رابطه شون پی برده و به من و خواهر دیگه مون اطلاع داده .نمیخواهیم پدر و مادرم متوجه بشن چون مطمئنم واکنش خوبی نخواهند داشت و بهم میریزن. خودمون میخواهیم جمعش کنیم این ماجرا رو .متاسفانه از متن اس ام اسهای ردو بدل شده بینشون متوجه شدیم رابطه شون پیشرفته تر از اونی هست که فکر میکردیم .همه مون شوکه شدیم چون باورش با شناختی که از خواهرم داریم محال بود.
موندم چه جوری با خواهرم مطرح کنیم که هم دچار ترس نشه و عکس العمل بدی بابت برملا شدن ماجرا نشون نده و هم به اشتباهش پایان بده .
به نظر شما متن اس ام اسها رو به روش بیاریم؟ با اون آقا چطور برخورد کنیم؟
البته توضیح بدم که خواهرم دور از ما و در تهران به همراه برادرم زندگی میکنه
خیلی نگران و مستاصلیم
لطفا راهنماییمون کنید

=====================

دکتر شیری :
اولا اجازه تجسس در زندگی شخصی خواهرتون را نداشته اید. شما نمیتونید از یک شیوه غیر اخلاقی برای تثبیت اخلاق در زندگی استفاده کنید
به نظرم اون یکه رابطه اش با ایشون خوبه بره و باهاش صحبت کنه نه با لحن بازجویانه بلکه با لحن برادرانه و بهش بگه نگرانش هستید
اگر کمکی خودش خواست( فقط خودش نه شما ها) من بهش کمک میکنم
لینک اصلی




دکتر من یه سوال دارم بعضی از اساتید دانشگاهی فقط جنبه ی علمی عشق را بررسی میکنن خدایی ترکیب مفاهیم علمی و معرفت های فلسفی و ادبی به ادم شور بیشتری میده تا اینکه عشق را یه بعدی بررسی کنیم اقای دکتر نظرتون راجع نظرم چیه ؟ (کوتاه لطف میکنید پاسخ دهید)

=====================

دکتر شیری :
ارش جان
عشق انواع داره و مصادیق متعدد
قضاوتش انصافا اسان نیست که کدام بهتر و مفید تر عمل میکنند
هر دو بعد مهم هستند برای رشد.
شوریده بی شعور دردسره آرش
لینک اصلی




سلام آقای دکتر. من یک دختر دهه پنجاه هستم که مدتهاست در جستجوی ریشه یابی مشکلاتم در اینترنت و کتابها میگردم و مدتیه که با وبلاگ شما آشنا شدم که خیلی از این آشنایی خوشحالم و تقریبا همه متن ها و کامنت ها رو میخونم. تصمیم گرفتم سوالی که مدت هاست برام بی جواب مونده اینجا مطرح کنم. من دکترا دارم و استاد دانشگاهم. با همکارها و دانشجوهام خیلی راحتم طوری که حتی دانشجوهای پسر هم با من میان دردل میکنند. اما یک اتفاق حداقل 5 بار برای من رخداده و اون اینکه همکاری با رفتارهای خودش حتی در جمع ابراز ارادت میکنه حتی دیگران میاند و ازش ساعتها پیش من تعریف می کنند همش جلوی چشم، یک هویی غیب میشه بعد خبر ازدواجش میاد. بعد از اون کلی بی محلی می کنه دوباره بعد یک سال همون رفتار قبلیش رو پیش میگیره با وجودی که ازدواج کرده بی دلیل جلوی در اتاقم میگرده . اولین بار که یک مرد با من اینکار رو کرد و من هنوز دانشجوی دکترا بودم و کلی با درس ها داشتم کلنجار میرفتم بدجوری ضربه خوردم اما در کمال احترام رفتم تبریک گفتم خدا رو شکر برای تحقیق از ایران رفتم و دوری از محیط، کمک دوستان و درس ها به فرایند فراموشی کمک کرد. اما این اتفاق باز هم برام رخداد به دفعات. در ضمن من نه تنها بی بندوبار نیستم که کاملا درونی مذهبی دارم. من میدونم باید مشکل از خودم باشه اما نمیدونم چیه هنوز به جواب نرسیدم. البته این توجه رو اینبار از یک همکار دیگم دیدم گفتم این دفعه رو دست نخورم پس یک جوری به گوشش رسوندم که اگه بخواد میتونیم با هم صحبت کنیم از اون موقع این قدر رفتارهای متناقض ازش دیدم که به تازگی به این نتیجه رسیدم که باید از خدا بخوام من رو از ضررها و تناقضهای این قوم مصون بداره، همسر و همسفر پیشکش.

=====================

دکتر شیری :
بهار جان
اینها اکثرا میان سر و گوشی آب بدهند و وقتی میبینند بضاعتش را ندارند رویاروی عاطفی بشوند میروند شانسوشن را جای دیگه امتحان کنند
من فقط نگرانم تو خیلی جدی باشی تو فضای های کاریت که باعث بشه بقیه جرات نکنند سمتت بیان
لینک اصلی


  • ۹۴/۰۷/۱۰
  • علی صفایی قشقایی A.GH

نظرات (۱)

سلام دانشجوی دختری هستم که ظاهری ساده دارم که یکی ازاستادی مردی که داشتیم سرکلاس توجه زیادی به من میکرداین رفتارش باعث شایعاتی تودانشگاه شدوهمین شایعات به گوش خانوادم رسیدخیلی محدود شدم حتی نمیزارن باهمکلاسیام تلفنی صحبت کنم موقعیم که میخام واسه کارای پایان نامه ام برم دانشگاه باید چند روز دعوا کنم که بتونم برم دانشگاه به خدا هیچ رابطه بین مانیست اگه بفهمند که پایان نامه با این استاد دارم نمیزارن دفاع کنم دیگه دارم دیونه میشم لطفا کمکم کنید
پاسخ:
با سلام

متاسفانه باید خدمتتون عرض کنم که این وبلاگ هیچ گونه ارتباط مستقیمی با دکتر شیری نداره


برای پرسیدن سوال خود به صورت مستقیم از دکتر شیری میتونید از سامانه پرسش و پاسخ سایت خود دکتر استفاده کنید 

                    
   با تشکر
                  علی صفائی قشقایی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی