سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

150

چهارشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۰۰ ق.ظ

صد و پنجاهمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



دکتر یه مطلبی را میخوام بگم خدایی فقط نخندید(گر چه میدونم تو دلتون میگید عجب دانشجوی دکترای تعطیلی) دکتر من با هیچ چیز خودم مشکل ندارم جز با عینکی بودن خودم دکتر از لحاظ ظاهر خدایی بهم میاداما دکتر اعتماد به نفس من را میاره پایین میخوام یه جاهایی وایسم مثل بچه ادم حرفمو بزنم میبینم ممکنه درگیری ایجاد بشه تا بیام عبنکم را جمع کنم تطابق دیدپیدا کنم ده تا خوردیم حالا هم رفتم خواستگاری همه چیزم اکی فقط همین مساله برام دغدغه درست کرد رفتم دکتر گفت شرایط عمل را هم داری قسمت پزشکیش دکتر مساله ای ندارم اما کلا به نظرتون عاقلانه است من میخوام عمل کنم برای راحت تر بودن در موقعیت های اجتماعی که گر چه خیلی کمند اما یکم احتمال اسیب بالاتراست؟

=====================

دکتر شیری :
میلاد جان
هر وقت با عینک راحت صحبت کردی برو عمل ترمیمی ات را انجام بده و عشق کن




راستی استاد یه سوال هم داشتم:نظرتون درمورد سخنرانی های دکتر هلاکویی چیه؟
مرسی از راهنماییتون

=====================

دکتر شیری :
کاریزمایی که ایشون داره و سطح وسیع سوادشون باعث جذابیت حرفهاشون میشه ولی خب خیلی بحثهای جدید تری تو دنیای روان مطرح است که انتظاری از ایشون نمیره مثل بچه های جدید تر ، مسلط باشند.بعدش هم دکتر هلاکویی ساکن بورلی هیلزه و مریضش هم نمیتونه بچه خیابون استاد معین باشه، دکتر افراد خاصه ایشون




دکتر برای ادمی که تو زندگیش تعادل نداره مثلا تا کتاب مذهبی میخونه حواسش به کارهاش هست نمازشو سر وقت میخونه گاهی به دیدن یه دوست میره یا کتاب میخونه تفریح میکنه عوض میشم بین دین و دنیام رابطه نمیتونم برقرار کنم یا این دنیایی میشم مثل الان یا میرم تو فاز معنویت بقیه بخش های زندگیم تعطیل میشه چه پیشنهادی دارید برای من؟ با تشکر

=====================

دکتر شیری :
معنویتی باید داشته باشید که شما را واقعا به معنا بکشاند نه انفعال نه انزوا نه بیکاری 
مرگ اندیشی هم باید پویا باشه تا زندگی الانتون غنی بشه الناز




دکتر وقتی که از کسی انتظار داریم که عذرخواهی کنه ولی اینکارو نمیکنه چی؟ باید باهاش صحبت کرد و حرفای قلمبه شده توی دل رو گفت؟ یا اینکه به زمان موکول کرد تا با گذشت زمان دلخوریها کمتر بشه؟؟؟؟؟؟؟؟

=====================

دکتر شیری :
واقعا بستگی داره به خیلی چیزها...گاهی اوقات الان نگی دیگه بعدا فرصتی نیست
بعضی وقتها سردش خوشمزه تره....خیلی راحت نیست فهم این زمان درست




خیلی جالب بود اقای دکتر
راستش من باید اعتراف کنم که خیلی وقتها نا خوداگاه اجازه عذر خواهی نمیدم و احساس قربانی شدنه خودم بهم تسکین میده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
باید چیکار کنم؟ گیرم فرصت هم دادم و عذرش رو هم پذیرفتم اما اون خشم و غم ی که از رفتار بد در من ایجاد شده زمان میبره تا التیام پیدا کنه ..
در مورد فرصت دادن یکم توضیح میدین استاد ؟

=====================

دکتر شیری :
ظاهرا ما فرصت میدهیم که طرف رها شود و ما سبک
این لزوما فرصت به او نیست بلکه به خود است




سلام آقای دکتر شیری .
میدونم برای چنین موضوعی باید ایمیل بزنم اما با توجه به کمتر از 23 ساعت به آخرین مهلت ثبت نام کنکور مجبور شدم این مسئله را خدمت شما اینجا مطرح کنم . 26 سالمه و بعد از دیپلم تجربی و کارشناسی در یک دانشگاه مجازی در یک رشته غیر مربتط با تجربی ، تصمیم گرفتم دوباره کنکور شرکت کنم . اما بین رشته انسانی و تجربی مردد مانده ام . قبولی در رشته های انسانی برای من آسانتر ولی مورد دلخواه و علاقه من نیست .و سختی قبولی در رشته های تجربی نسبت به انسانی را نمیتوان انکار کرد . در آخرین همفکری با خواهرزاده هام به این نتیجه رسیدیم که نظر ارزشمند شما را جویا شوم . محبت شما را فراموش نمیکنم اگر مانند گذشته راهنماییم کنید . متشکرم .

=====================

دکتر شیری :
نمیشه اظهار نظر کرد. قبولی شما در رشته ای که دوست ندارید یعنی 4 سال علافی. سوال اینه شما چرا میخوای درس بخونی واقعا؟ خب کار کردن میگه مشکلیه؟




سلام آقای دکتر
من خواستگاری دارم که به دلیل شرایط شغلی فعلا خارج از کشور هست و عید بر می گرده همون قضیه که عکس ها مون رو ایمیل کردیم.البته ایمیل عکس از طریق خانواده ایشون صورت پذیرفته به نظر شما ما می تونیم از طریق ایمیل با افکار و نظرات هم تا حدودی آشنا بشیم؟ یه مسئله دیگه هم اینکه من چند وقت پیش خواستگاری داشتم جواب خودش منفی بود حالا دوباره اومده وسط همین جریان من اصلا نمی تونم به دو نفر فکر کنم یکی که اون سر دنیاست من با کلی سوال این یکی هم میگه من اشتباه کردم پیش شما گیرم. حالا دیگه ما گیر نیستیم. دکتر این وبلاگ شما اصلا کلاس های شما کلی بخت گشاست ما از وقتی اینجا میاییم و می رویم پیشنهاد است که میرسد شاگردهای شما خیلی ها ازدواج می کنند و اگه خوب حرفهای شما رو گوش بدهند ازدواج خوب می کنند. متشکرم از توجه و فرصتی که برای مطالعه مطلب بنده می گذارید. شما در دعاهای من هستید.

=====================

دکتر شیری :
عاطفه خانوم
باید ببینید یک نفر را تا بتونید حسش کنید حداقل و اگر حس نکنید درون یک نفر را چگونه میخواهید به زندگیش بروید؟




سلام نوشته جالبی بود راستی اقای دکتر اگر عذر خواهی نکردند چطور ما ناراحتیمونو بیان کنیم؟ راستی چطور با آدمی که کنارش احساس راحتی نمیکنیم و مجبوریم تحملش کنیم کنار بیاییم؟

=====================

دکتر شیری :
بین حفظ ظاهر ریاکارانه و دوزیست بودن و بیان واقعیتهای ناراحت کننده ، باید انتخاب کرد




سلام دکتر شیری عزیز
آقای دکتر اگه آدم یه عمو داشته باشه که هم خودش و هم تمام بچه ها و نوه هاش آخر حسودی باشند و از پشت سر ما از هر راهی استفاده کنند که جلوی موفقیت یا ازدواج یا شادی خانواده ما و بقیه اقوام رو بگیرن چه رفتاری باید کرد ؟ در صورتی که ما همیشه به توصیه بابام بدی هاشون رو نادیده گرفتیم و هیچ وقت جواب بدیهاشون رو با بدی ندادیم . پدرم میگه اگه با آدمهای بد خواه مثل خودشون رفتار کنیم که ما هم میشیم مثل اونا . آقای دکتر اینا بمب انرژی منفی اند یه دقیقه که باهاشون حرف بزنی تا دو روز احساس بدی داری . به نظر شما آیا آدم باید با آدم های حسود و بدخواه فامیل رو که گاهی مجبوره ببینشون چه رفتاری باید داشته باشه ؟ آیا همیشه جواب بدی دیگران را باید نداد یا با خوبی داد ؟

=====================

دکتر شیری :
اگر اسیب دارید میخورید خب دوری کنید و برای رفع مسمومیت اینها بهتر است با آدمهایی معاشرت کنید که بهتون امید میدهند




age az kasi ozr khahi kardim vali javabi nagereftim 2bare bayad ozrkhahi konim? javabe soalhaye biii javabemun o bayad az ki begirim?

=====================

دکتر شیری :
شاید جوابتون را گرفته اید 
عذرخواهی باید متاسب با خطا باشد. گاهی اقات به محبوب یه نفر توهین میکنیم و میشیم تهدید برای او. نمیتوان عذرخواهی خالی کرد بعدش هم توقع صمیمت داشت. افراد مرزهای خود را تعریف میکنند و احترام به اون مرزها ابعث میشود چهره ما نیک بماند


  • ۹۵/۰۱/۲۵
  • علی صفایی قشقایی A.GH

نظرات (۱)

سلام آقای دکتر من ی خاستگار دارم که از ی شهر دیگه هستن و خانوادم کلا مخالف هستن من خیلی دوسش دارم الان 3 ساله از من خاستگاری کردن ولی خانوادم همش میگن نه فقط ب خاطر اینکه راهشون دوره ب نظر شما چیکار کنم ..ممنون از سایت خوبتون 
پاسخ:
با سلام

متاسفانه باید خدمتتون عرض کنم که این وبلاگ هیچ گونه ارتباط مستقیمی با دکتر شیری نداره

برای پرسیدن سوال خود به صورت مستقیم از دکتر شیری میتونید از سامانه پرسش و پاسخ سایت خود دکتر استفاده کنید 

                    
   با تشکر
                  علی صفائی قشقایی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی