سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

152

پنجشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۵، ۰۱:۰۱ ق.ظ

صد و پنجاه و دومین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



سلام دکتر من عبارت "سوگواری عاطفی " رو از شما زیاد شنیدم سوالم اینه که میشه برای این دوران به طور تقریبی زمان تعیین کرد چون به نظرم اگر این زمان طولانی باشه از سوگواری به افسردگی تبدیل میشه؟ میخوام بگم بعد از چند وقت نیاز هست به کسی که کنارمون دچار سوگواری عاطفیه یک تلنگر بزنیم تا اون شرایط بیرون بیاد؟

=====================

دکتر شیری :

وقتی درباره خودمون صحبت میکنیم ، میتونیم رصد کنیم که سوگواری داریم میکنیم یا دچار اختلال عملکردی شده ایم و از زندگیمون افتاده ایم
درباره بقیه نیز علائم روشنی دارد افسردگی
دل مردگی/ نا امیدی/ لدت نبردن از چیزهایی که قبلا خوشش می اومده
بی اشتهایی/ بدخوابی/ اختلال میل جنسی 
چیزی که زمان را معلوم میکند بحث عملکرد بیمار است

لینک اصلی



سلام اقای دکتر عزیز 
اخیرا متو جه شدم کسی که به مد ت 4 سال باش رابطه داشتم واز من خو استگار ی کرده بو د و منم جوا ب منفی دادم الان نامز د کرده و این قضیه من و افسرده و شددیدا غمگین کرده چون متوجه شدم که خیلی دوستش دارم و تو این مدت کسی نتو نست جای او ن و برام پر کنه اقای دکتر من بیشتر از همه چیز از این ناراحتم که چقدر سخته که ادم نتو نه به خا طر نامزد کردن طرف مقابلش دیگه ببینتش!من واقعا دلم براش تنگ میشه,با وجود تلاش ها ی بسیار هیچ چیز نتونست تو این 2 سال جدایی جای این دلتنگی و برام پر کنه!باورم نمی شه که دیگه هیچ وقت نتونم ببینمش!!من اصلا قصد خیانت به اون ادم و زند گیشو ندارم ولی گاهی اوقات واقعا دلم می خو اد برم و ببینمش تا شاید اروم تر شم.لطفا اگه براتون امکان داره راهنماییم کنید.

=====================

دکتر شیری :

خیلی زود برطرف میشه...بیشتر غصه تان با یک ارتباط خوب تسکین پیدا میکند

لینک اصلی



سلام آقای دکتر
من با یکی رابطه داشتم به توصیه شما چند ماه پیش از اون رابطه خارج شدم ولی فقط یه ماه بود دوباره برگشتم به اون رابطه نصفه و نیمه
نهایتا چند ماه بعد به حرف شما رسیدم چون خودش اعتراف کرد که نمی خواهد بیشتر از یه دوستی ارتباطش بیشتر کنه و داغونتر از دفعه قبل جدا شدم .
ولی دیگه خوشبختانه سراغش نرفتم فکر کنم به خاطر تنها بودنم سراغش میرفتم . اخه تمام دوستای همسن و سالم چندین ساله ازدواج کردند و به شدت احساس تنهایی می کنم گرچه تو زمینه های کاری و تحصیلی بسیار موفقم ولی تو روابط عاطفی نه . البته از سال گذشته که با شما آشنا شدم از طریق مجله موفقیت و بعد سایت تون خیلی چیزا یاد گرفتم کاش اینها رو چند سال قبل می دونستم .
احساس می کنم باید زندگیمو به تنهایی تا پایان عمرم بگذرونم .باورم نیمشه سی سال از عمرم گذشته . نمیدونم چه کنم که تنهایی احساس نکنم .
از تون خیلی تشکر میکنم . 
مریم.

=====================

دکتر شیری :

مریم خانوم 
سی سال سن که خیلی خوبه برای ازدواج. چرا بازی را داری رها میکنی
هنوز فرصتهای خوبی در پیش دارید، کمتر هست ولی هست. رفتار یه آدم 50 ساله را نشون ندید

لینک اصلی



سسسسسسسسسسلام آقای دکتر خوبین؟
یه سوال داشتم واعا برای من جای سوال هست؟
چرا بعضی از دخترا تمام عمر و فکر و زندگیشون رو فدای یه پسر میکنن با اینکه میدونن پسر ملنگ با یکی دیگه ارتباط داره ولی باز دنبال پسر هستن ؟چرا ؟چرا اینا اینجوری هستن ؟ چرا ماها وقتی برای ما همچین پسرای ملنگی میان شوتشون میکنیم میرن اما اونا دیر متوجه میشن چچچچچچچچچچچچچچچچچرا؟؟؟؟

=====================

دکتر شیری :

بعضی ها دوست دارند اردنگی بخورند زیرا در ناخودآگاهشون خودشون را دوست ندارند. ممکنه در کودکی این را از والدینشون گرفته اند

لینک اصلی



دکتر وقتی صبح تا شب عالم ودنیا مسخرت میکنن از بابات گرفته تا همسایه که تو بی عرضه ای فلانی هم عرضه اش بیشتر از تو بود شرم و خجالت داری از ادما داری خفه میشی تو پو سته ی خودت اگه بشینم به غرهای اینا فکر کنم که راهی از پیش نمیبرم وقتی هم میخوام شروع کنم میگم نظرشون خراب تر نشه. من چه کار کنم؟

=====================

دکتر شیری :

باید به خودت امید بدی و به حرفهاشون نیز فکر کنی که چرا تصویری تا این حد تیره از تو در ذهنشون نقش بسته؟ اونها مساله دارند یا تو علیرضا ؟

لینک اصلی



سلام آقای دکتر و خدا قوت
دکتر اختلاف فرهنگی تو ازدواج مهمه؟
اگه خانواده دختر مرکز استان زندگی کنن ومتوسط رو به بالا باشند و همه ی خانواده پسر توی روستای کوچیک زندگی کنن اختلاف فرهنگی بوجود میاد؟درصورتی که پسر 4سال اخیر رو به خاطر کار مرکز استان زندگی کرده باشه.هردو 27 سال داریم من لیسانس و اون فوق دیپلم 
ممکنه این موضوع بعدا تو زندگی دردسر ساز بشه؟ 
چه چیزایی رو باید تو این مورد بررسی کرد که بفهمیم از نظر فرهنگی و اجتماعی وسبک زندگی به هم میخوریم یا نه؟

=====================

دکتر شیری :

آرزو خانواده پسر را ببینید بعد قضاوت میشه کرد...کمی معاشرت

لینک اصلی



جناب دکتر ارکتایپ یعنی چی ؟ شخصیت سایه منظورتون چیه ؟میدونم اینجا نمیشه ولی اینقدر در گیر این روزمرگی کوفتی زندگی اداره درس بچه هستم که فرصت شرکت تو کلاساتونو ندارم میخوام فیلمو ببینم ولی قبلش از مطالییکه گفتین پیش زمینه داشته باشم اگرم کتابی در این زمینه معرفی کنید که چه بهتر ! ممنون میشم 

همیشه سلامت و پایدار باشین

=====================

دکتر شیری :

زهره خانوم
آرکتایپ یعنی یک قالب که توش محتوایی به نام انرژی روانی psyche قرار میگیرد
مثلا میگیم آرکتایپ جنگجو یعنی سلسله رفتارا و تفکراتی که در زندگی یه آدم پیش می اید که برای آرمانهای زندگیش میجنگد
سایه به بخشهایی از زندگیمون اطلاق میشه که دوست نداریم بهشون متصف بشیم. خسیس بودن شاید برای خیلی ها فقط یک واژه منفی باشد اما برای یه نفر این واژه خیلی اتصالی ایجاد میکنه که ممکنه سایه شخصیتیش باشه

لینک اصلی



سلام دکتر عزیز حسابی خسته نباشید 
ببخشید که سوال شخصی تو کامنت مینویسم فقط اگه ممکن هست بهم کمک کنید
الان متوجه شدم که سه تا از دوستام که باهم خیلی خوب بودن قهر کردن منم نمیخوام بدونم که قضیه قهر کردن اونا سر چی بوده ولی نمیتونم ببینم که اونا باهم قهرهستن نمیدونم چه جوری میتونم اونا رو باهم آشتی بدم میشه یه راه حلی بهم نشون بدین ممنونتون میشم

=====================

دکتر شیری :

خب باهاشون صحبت کنید بدون قضاوت تا حرفها را بتونید سبک سنگین کنید

لینک اصلی



سلام من تازه با شما آشنا شدم. امیدوارم بشه حضوری در کلاساتون شرکت کنم. یه سوال مربوط به عکس پست بعدی: من کشش عجیبی به سریال عشق ممنوع دارم، در عین حال خیلی حالم بد میشه تمام روزم تحت تاثیر دیدنش قرار می گیره! دچار اضطراب شدید میشم!

=====================

دکتر شیری :

مهم حال بعدتونه نه موقع خودش
بالاخره داستانش را طوری نوشته اند که اینهمه وقت بیننده را دنبال خودش بکشد...این کشش نباید موجب بدحالی شما بشود
اینکه فکر کنید شبیه بعضی کاراکترهای این سریال هستید بحثی جداگانه است که میتونید بررسی کنید

لینک اصلی



سلام دکتر شیری عزیز
سوالی در خصوص آرکیتایپ هرا داشتم
میشه لطفا مثالهایی از کاربرد این انرژی خارج از حیطه زناشویی بزنید؟ممنونم

=====================

دکتر شیری :

هرا انرژی تعهد و تعلق به یک مرد است به عنوان همسر
وقتی میخواهیم متعلق به یک آدم شایسته باشیم، ناگزیریم در خود شایستگی فراهم آوریم. این یعنی رشد علمی و کاری و ظاهری

لینک اصلی


  • ۹۵/۰۴/۲۴
  • علی صفایی قشقایی A.GH

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی