سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

153

پنجشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۵ ب.ظ

صد و پنجاه و سومین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



سلام دکتر شیری خسته نباشید.
سوالی داشتم.
در پاسخ یکی از دوستان که در مورد استرس دفاعیه راهنمایی خواسته بودن فرموده بودین که قرص ایندرنال مصرف کنن. این همون پروپرانوله، درسته؟
من از بس این قرص رو مصرف کردم دیگه مصونیت پیدا کردم، هیچ فایده ای نداره. حتی 4تا با هم هم خوردم ولی انگار نه انگار.
بعد عید باید سر درس فن بیان تحقیقی رو ارائه بدم. از حالا استرس افتاده بجونم. سر ارائه اسم خودم یادم میره چه برسه به رعایت اصول فن بیان.
استاد قرصی قویتر هست که روز ارائه بیخیال کنه؟
دوستم سرخود آلپرازولام مصرف میکنه و به من هم پیشنهاد داد که امتحان کنم. ولی قبلش بهتر دیدم با شما مشورت کنم.
ممنونم

=====================

دکتر شیری :

ببینید صنم
اینکه در استرس دارو مصرف بشود یا نشود به عهده روانپزشک بگذارید و بگذارید بعد ویزیتتون نظر بدهند

لینک اصلی



سلام دکتر
اگر مردی بوده یک زندگی را حتی در همان مقطع احساسات یک دختر به لجن کشیده حالا هروقت می بیندت چون از نقطه ضعف هایت مطلع است آنها را به رخت می کشاند و به جای عذر خواهی لجبازی می کند(در حد همکار) چه باید کرد؟ با تشکر از شما

=====================

دکتر شیری :

ignore him...very useful

لینک اصلی



سلام
آقای دکتر 
آیا وقتی با یه آقا آشنا میشیم همون اول باید بگیم که قصد ازدواج داریم یا نه؟
بعضی دوستام میگن اگه همون اول حرف ازدواجو بزنی طرف میره.باید بزاری که خودش به این نتیجه برسه که میخاد باهات ازدواج کنه!!!!اومدیمو یکسال گذشتئ به این نتیجه نرسید.اونوقت چی؟!
یه سوال دیگه آیا دختری که نیاز داره همیشه یه پسر تو زندگیش باشه واسه خلا عاطفیش این مشکل روحی-روانی داره؟!
ممنون میشم پاسخ بدین

=====================

دکتر شیری :

نیاز دائمی به وجود دیگری البته 
باعث ضرر در زندگی میشه...مهم نیست پسر یا دخترش
طرح بحث ازدواج در ابتدای رابطه به نظرم صحیح نیست زیرا هنوز نمیشناسیمش بعدشم ما میتونیم راحت طرف را برررسی کنیم و اگر بدرد ازدواج نمیخوره رابطه را تمام کنیم نه اینکه حرفش را بزنیم...عمل کنیم
به فکر ازدواج بودن از اول را میپسندم منتها با چراغ خاموش و خیلی سریع

لینک اصلی



دکتر نامزد من تا وقتی خوب و خوش و سرحالم خوبه ولی کافیه که یه بار یه کم کج خلق باشم یا سرحال نباشم مثل امروز صبح که به من میگه مگه مجبوری وقتی سرحال نیستی با من درمیونش بذاری !! مشکلت رو حل کن بعد !!!!

سئوال من اینه اگه اون همدرده من نباشه پس کی باشه ؟اگه اون درک نکنه پس کی درک کنه ؟آیا من توقع بیجایی دارم ؟؟؟؟

=====================

دکتر شیری :

حرفشون بیجا نیست ! گاهی اوقات مسائل را بهتره خودمون هضم کنیم سمانه
بعدشم حضوری همیشه بهتر از تلفنی است

لینک اصلی



سلام دکتر. خوندن این پستتون برای من مفید بود.ولی دکتر,حتی شخصی مثل من که توی ازدواج مهمترین فاکتور براش عشق هست هم این قضیه درموردش صادق هست؟ چون من خیلی ازین پیشنهادهای ازدواج سنتی رو حتی بررسی هم نمیکنم چون بعید میدونم عشقی ایجاد بشه,وچون یکی از مهمترین آرزوهای زندگیم این هست که یه عشق متقابل ابدی رو تجربه کنم و تا آخر راهشو برم وبه ازدواج به چشم وسیله ای برای این هدف نگاه میکنم, فورا میگم نه. از یه طرف این آرزوی شدیدو نهادینه شده هست,از یه طرف فرصتهایی که به قول شما داره از دست میره؛ حتی برای آدمی مثل من هم ازدواج سنتی رو توصیه میکنین؟

=====================

دکتر شیری :

سارا جان
من میگم فرصتهای سنتی را هم دریابید...نه اینکه فقط این شیوه را داشته باشید

لینک اصلی



سلام آقای دکتر
ببخشید ولی من با این جمله مشکل دارم! "" این ازدواج است که بیشتر باعث رشد روای ما میشود نه همسرمان ""

خب یعنی منی که از لحاظ فکری و روحی با مطالعه و شناخت پیش رفتم صرف اینکه ازدواج کنم روانم رشد می کنه!؟

=====================

دکتر شیری :

البته که رشد میکنید...دقیقا اونی که رشد میکنه اونیه که مطالعه کرده و فکر کرده و براش مهم بوده
همسر بد جلوی همین رشد را خواهد گرفت

لینک اصلی



آقای دکتر
من با یک پسر هرمسی رابطه دارم. چیزی که اذیت کنندست برام اینه که اون رابطه هایی در نت و فیس بوک با دخترا زیاد داره. چطور میشه بدون اینکه اون احساس کنه داره محدود و کنترل میشه این رابطه هارو از بین برد . رابطه هایی که به فرض با یک خانم همسن خودش در یک کشور دیگه داره که ازدواج کرده! یا با دخترایی کهقبلا همکلاس بودن و الان در کشورهای مختلفی هستن. چطور میشه براشون جذابتر بود؟ گاهی حس میکنم که تنوع طلبی زیادی داره و خیلی مسایل جنسی براش مهمه. رابطش با دخترایی هست که نه معیارهای خودشن برای ازدواج نه خانوادش. حس میکنم برای تجربه باهاشون در ارتباطه. حس خطر میکنم ولی جرات حرف زدن هم ندارم چون چیزی بگم همه چیز به هم میخوره ولی میدنم که خیلی دوستم داره و پسر خوبیه. ترجیح میدم در عمل از اون محیط بیارمش بیرون!!

=====================

دکتر شیری :

90% ارتباطهای اجتماعی تهدیدی برای رابطه اصلی نیستند ولی به نظرم ایشون لیز هستند و تجدید نظر کلی کنید
من باشم قبلش مساله ام را مستقیما با ایشون مطرح میکنم و نگرانی ام را اعلام میکنم و بهش نشون میدم نگرانی ایجاد کردن براش بسیار راحته

لینک اصلی



سلام دکتر جون
خسته نباشید
شما واسه ی بچه های که دو سه هفته پیش کنکور ارشد داشتن چندتا چیزو توصیه کردین، 
من تقریبا یه هفته دیگه امتحان زبان ایلتس دارم، بااینکه اولین بارم نیست اما خیلی استرس دارم... با اینکه بلدم یهو تمرکزم از دست میدم...تنها امیدم به ادامه تحصیله. عاشق درس خوندم و امیدم اینه که بتونم
میشه راهنمایم کنید...

=====================

دکتر شیری :

زهرا خانوم
الان وسواسی نشید. زبان ته نداره مهارتش
شما تنها باید امتحان دادنت را خوب کنی نه لزوما سواد خفن انگلیسی
شبیه سازی امتحان speaking اصلی خیلی موثره 
فیلم دیدن زبان اصلی بدون زیر نویس هم خیلی اعتماد به نفست را بالا میبره

لینک اصلی



به عنوان یک دختر کمک مالی به دوستی که ابهاش رابطه داری درست است؟

=====================

دکتر شیری :

ترجیحا خیر!

لینک اصلی



منم دقیقا شرایطم عین این خانومه فقط 3سالی از ایشون کوچکترم! من تصمیم گرفتم با کسی که عاشقمه ازدواج کنم چون فکر میکنم بتونم منم دوسش داشته باشم ولی اینکه کسی رو خیلی دوست داشته باشم ولی ایشون علاقه اش معمولی باشه دیوونه ام میکنه!!!!!آیا کارم اشتباهه یا نه؟
موضوع دیگه اینکه آقای دکتر من تابستون خواستگاری داشتم که از همه لحاظ ایشون خووب بودن.طریقه آشنایی هم کاملا سنتی بود.ایشون بعد 1جلسه صحبت خواستن بیان خونمون که من مخالفت کردم بخاطر همین فشارهایی که دوستمون اشاره کردن...2روز بعد از اولین جلسه صحبت ما پدر ایشون فوت کردن...من پیام تسلیت براشون میل کردم.ایشون بعد 2ماه جواب دادن و تشکر کردن.کلی هم عذرخواهی بابت تاخیرو... و در آخر ایملشون زده بودن باهاتون تماس میگیرم! الان 3ماه گذشته و هیچ خبری هم نشده. رابط هم هیچ خبری ازشون نداره....بعد ایشون هم نتونستم کسی رو بعنوان خواستگار بپذیرم!چون به دلم نشسته ان! حالا موندم که چیکار کنم؟!
با تشکر از راهنمایی شما

=====================

دکتر شیری :

خب تماس بگیرید باهاش وقتی خوشتون اومده...البته شاید به نتیجه مطلوبتون نرسید ولی ذهنتون به سرعت آروم میشه

لینک اصلی


  • ۹۵/۰۴/۲۴
  • علی صفایی قشقایی A.GH

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی