سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

158

سه شنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۵، ۰۶:۲۶ ب.ظ

صد و پنجاه و هشتمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



جایزه اسکار را به چه کسانی می دهند؟
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/102842

نقدی بر اصغر فرهادی و فیلمش!؟
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/102842

=====================

دکتر شیری :
محمد عزیز
خیلی از فیلمهایی که جایزه میبرند در اسکار را اگر ببینید متوجه میشوید که چقدر fact های نویسنده دستکاری شده است . واقعا بناست در جشنواره فجر ما به فیلمهای مخالف ارزشهای خودمون جایزه بدهیم ؟ خب اسکار نیز مال صنعت آمریکاست و این فی نفسه عیبی ندارد ولی مثلا برنده شدن life is beautiful یا تایتانیک یا hugo یا چشمان بسته ( آرژانتین 2011 ) خیلی دیگه از این نوع فیلمها در بخش داستان ، چه ربطی به سیاستهای آمریکایی دارد ؟
منطق نویسنده برای بعضی فیلمها البته درست است و برای خیلی فیلمها هم صادق نیست . این مطلق گرایی مانع نقد منصفانه است


ممنون متن قابل توجهی بود . شاید من هم از همون 20 ساله هایی باشم که نقد میکنم پس اگه بی ربط نوشتم به حساب ناپختگیم بزارید.
----
اینکه به مهمان احترام بگذاریم دلیل بر بی ارزش کردن خودمون نمیشه این احترام به کسیه که به خونه ی ما اومده و حتی اگر بخواهیم سنت پیامبر و عرف رو هم کاری نداشته باشیم میشه گفت که ما هم میهمان میشیم و هم میزبان 
---
حضرت پیامبر هم در مورد بدی هایی که ازشون گفته میشد جواب میدادن و از مسلمین میخواستن که جواب جنگ های روانی اونا هم بدن
رقابت شعرای مشرک و مسلمان در آن دوره ها داستانی طولانی داره
---
فرهنگ ما کلی ایراد داره ولی نمیدونم شما موافق خانواده بودن یک کشور باشید یا نه؟ ما در داخل همش با خودمون رو در بایستی داریم و تو خارج نقد میکنیم 
مسیری که به نظر بنده باید کاملا بر عکس باشه
مثل همین نقد دلسوزانه ای که شما بر فرهنگ نوشتید باید زیاد باشه تا بخودمون بیایم و درستش کنیم
---
برای من یه جک بزرگه وقتی جرات نمیکنم به مترو برم بعد برم از فرهنگ بالامون در 2500 سال پیش دم بزنم!

=====================

دکتر شیری :
محمد عزیز
ما به میهمان البته که احترام باید بگذاریم ولی احترام این نیست که خیلی از خانواده های ما دارند : ظروفی عالی ، برای میهمان و به خودشان که میرسد سینی های کهنه، فنجانهای شنبه یک شنبه...این کار یعنی تظاهر. کسی که به خودش احترام نمیگذارد احترامش به بقیه ظاهر سازی است


با برخی قسمت های نوشته شما مخالفم.

اخلاق گرایی در ایران بسیار بهتر از کشورهای غربی است و آمار رسمی جرم و جنایت نیز موید این امر است. 
اما در هر حال "خوب و مناسب" نیست، اما در قیاس بهتر از غرب است.

=====================

دکتر شیری :
رضا جان
در نوشتار ما گفته نشده از غرب بیشتر جرم و جنایت داریم ولی غرب ادعای جامعه نبوی نداره آخه...میگه ما قانون داریم. از دین دم نمیزنه .
انتظار از جامعه دینی اینه که رشوه و اختلاس و حقوق زندانی و متهم و...توش رعایت بشه که خدا را شکر میشه.
ما الگوی علوی داریم ، چقدر مثل نهج البلاغه عمل میکنیم؟ مگه بناست ما به الگوی بریتانیا عمل کنیم؟


فیلم جدایی کاملا سیاسی بود...

افسوس که فیلم رو با دقت نگاه نکردید...!

وزیر امور خارجه گفته : ما با این فیلم جدایی نادر از سیمین که نمایانگر فرهنگ غنی ایران است افتخار میکنیم ...

شما بفرمایید کدوم خصلت زیبای یک ایرانی نمایش داده شده کدوم فرهنگ غنی تو این فیلم هست که بشه بهش افتخار کرد؟

به فاصله طبقاتی به فقر به دروغ به نداشتن تفاهم و ...

این فرهنگ غنیه از ایرانه ؟؟؟؟؟

فقط بگید لطفا چه چیزی تو این فیلم دیده شده که گفتن به فرهنگ غنی ایرانی افتخار میکنیم.

با دیدن این فیلم خدا وکیلی به ایران افتخار کردید یا اینکه .......

=====================

دکتر شیری :
حرف وزیر را نشنیدم که نظری بدهم ولی بهتر است روشن کنیم فرهنگ غنی ایرانی یعنی چی؟ یعنی دوزیستی و انکار مسائل داخل خانواده های بخشی از ایران که دقیقا این دغدغه ها را دارند؟
همانطور که طلا و مس نماینده بخشی از مسائل مردم است ، جدایی نادر و سیمین هم هست. اخراجی ها نیز طنز بخشی از همین مردم است منتها باید دید چگالی فرهنگی کدام یک از این بخشها در دنیا بیشتر است؟
من در شرق لندن مردمی میدیدم مثل همین منطقه مولوی خودمون ..مردم محروم و مهاجر یا فقیر دور ماشین آئودی Q7 مون حتی حمع میشدند (سال 2007) ولی تو finchly road که منطقه نسبتا مرفه تر بود ، کسی براش اهمیتی نداشت ماشینم...اصلا کاری به کارم نداشتند
مردم محروم نمایشگاه عکس ندارند، فیلم هم نمیرسند بسازند ، بقدری گرفتارند که کارشان به وبلاگ و کتاب هم نمیرسد...میبینی؟ نمادهای فرهنگ را متوسطین بیشتر میسازند


دکتر جان اما هم تو خونه به جای بوفه کتابخونه و جای فیلم و سی دی داریم ولی چشمتون روز بد نبینه هر کی میاد کتابها رو میبره بعدا باید چند وقت زنگ بزنی دنبال کتاب و سی دی هات بگردی. من فکر میکنم همون بوفه بهتر بود چون کسی نمیگه کتابهاتون رو بدین بعد هم پسش نده. کتابهامون هم میریزیم تو کارتون و زیر تخت قایم میکنیم. بابا جان شما که واسه کفش و کلاه کلی پول میدین یک کمی هم واسه بالاخونتون پول خرج کنید. بد میگم ؟

=====================

دکتر شیری :
بهترین کار اینه که هیچ کتاب و سی دی تون را ندید


سلام
دکتر دوستم یه پسر کوچولو داره که تا تو یه جمع ، مغازه ، بیرون و ... چندتا خانم می بینه شروع می کنه به کارای عجیب غریب کردن برای جلب توجه 6 سالشه پسرش ...
دوستم خیلی نگرانه! 
که این بچه اینطور بمونه و بزرگ شد دردسر ساز بشه
من بهش می گم یه کم طبیعیه!

=====================

دکتر شیری :
دقیقا نمیدانم چقدر باید نگران شد. سواد این سن را ندارم و باید پرس و جو کنیم


سلام جناب آقای دکتر شیری
سوالی دارم از خدمتتان، با عرض معذرت، شما چند واحد معارف خوانده اید که فکر می کنید تحلیل های دینی تان بر اساس اسلام است؟! با احترام به تخصص شما در رشته خودتان، مشکل ما این است که هر کسی، بدون تخصص در حوزه دین به خودش اجازه دریافت عمومی از متون دیتی می دهد، تقریبا تمام اشاراتتان، مغالطه ای است و اشتباه!
با 4 واحد، 8 واحد و حتی 10 واحد خواندن درس معارف، نمی توان در این حوزه صاحب نظر شد؛
جناب دکتر شیری، بنده بارها از مباحث جنابعالی در حوزه روانشناسی بهره برده ام، اما درک عمومی از مباحث دینی نیاز به تخصص دارد؛ بله قرآن «هدی للناس» است، یعنی هر کسی که به قرآن مراجعه کند، می تواند دریافت داشته باشد؛ اما برای خودش، نه توصیه دیگران؛ نه اینکه بگوید که این است حرف اسلام... این کار متخصص خودش را می خواهد.
به نظر شما، کسی با خواندن 10 واحد روانشناسی، می شود روانشناس؟!

=====================

دکتر شیری :
شما میگید من برای مسلمان بودنم باید واحد بگذرانم ! خیلی ممنونم از اینهمه فهم کلام بنده !حرفهای من آخه چه ربطی داره به تفسیر و فقه و اصول و قرآن که بخواهم نظر تخصصی بدهم؟ !!!
ولی درباره سواد دینی ، کم لطفی کرده اید. من هم از اینهمه اعتماد به نفس شما متعجبم زیرا مطمئنم یک دهم شاگردی که من نزد بزرگان دینی کرده ام در رزومه شما نیست .


اقای دکتر .....باتوجه به حرفهای شما من این عقیده را میذارم کنارکه فرهادی توفیلمش ما ایرانیهارو دروغگو به جهان معرفی کرده وازاین هم میگذرم که چادر مشکی ما تو فیلم فرهادی گره خورده بافقر بدبختی وبیچارگی وحتی اینکه بازبگران فیلم فرهادی به دلیل عدم پخش صحنه های مبتذل درسینمای ایران اظهارنارضایتی کردند.ولی نه فرهادی یه هنرمنده ونه فیلمش مایه افتخار منه ایرانیه. به نظر شما اگر فرهادی توفیلمش اشاره کوچکی به شهیدانمان میکردبازهم امریکاییها فیلمو درسراسر کشورشون پخش میکردند یااینکه به رشد علم ودانش ایران درسی سال گذشته ذره ای می پرداخت بازهم اوباما تبریک میگفت؟؟؟؟؟؟ اسکار اون قدرها هم که ما فکرمیکنیم بزرگ نیست ومختص فیلمهای هنری نمیشه.. اسکار یه اهداف دیگه داره... ما نبایدگول ظاهر هنریش روبخوریم......

=====================

دکتر شیری :
بنده نمیگم اسکار را برای رضای خدا میدهند
ولی شما حتی اگر چند تا فیلم اسکاری خود آمریکا را میدید متوجه میشدید فیلمهایی جایزه میگیرند که بعضا سنگین ترین انتقادات اجتماعی و سیاسی را از آمریکا میکنند
خیلی بدبینانه میبینید اسکار را


سلام 
راجع اون نظری در مورد پخش اذان هنگام بحث در داداگاه:
شما که با شرطی سازی نوع اول و دوم و ... آشنا هستین 
می دانید که در هنگام بحث و جدل و زیر فشار های روانی فیلم هنگامیکه اذان پخش می شود چه ذهنیت بدی نسبت به آن پیدا می شود این نکاتی است که در فیلم های ضد ایرانی اسلامی به شدت در فیلم نهفته می شود .
چرا جایزه چند میلیون دلاری دکتر قوام زاده برترین پژوهشگر جهان در حوزه سرطان بلوک می شود و اجازه حضور در مراسم مربوطه به وی داده نمی شود و آنگاه به فیلم جدایی پشت سرهم جایزه داده می شود

=====================

دکتر شیری :
مسعود گرامی
من این همه ریزبینی شما را یک وسواس بیشتر نمیبینم زیرا کافیست یه روز برید تو خود یه دادگاه خانواده یا کیفری یا....صدای اذان را دقیقا بشنوید هنگام ظهر! شما خیلی این موضوع را ضد دین میبینید؟ تا الان تذکری داده اید ؟ صدها هزار نفر در ایران این لحظه پر استرس را هر روز تحمل میکنند و شما گیر داده اید به یک فیلم و اینقدر هم ریزبینانه؟؟؟ 
به نظر من اگر بنا باشد با این ریزبینی فیلمها را تحلیل کنید ، 90% فیلمهای جهان ضد اسلامند حتی فیلمهای داخلی


آقای دکتر شیری گرامی سلام . درود بر خانم شریعتی و درود بر شما که انقدر مطلب عای برامون تو وبلاگتون میذارید . آقای دکتر ببخشید من سوالم رو اینجا مطرح میکنم من 27 ساله هستم و با آقایی که مدرس دانشگاه و 35 ساله هستند مدتی هست که آشنا شدم . آشنایی ما در محل کار ایشون پیش آمد و یکی از آشنایان مشترک ما .برای کاری که برای ایشون پیش آمده بود من را به ایشون معرفی کرده بود . این آقا بعد از اتمام کار ده روزه ما به من از طریق اس ام اس گفت که به من علاقه داره و ایشون و من الان حدود یک سالی هست که با هم اس ام اسی در تماسیم و ایشون هر روز حداقل سه چهار تا اس ام اس میزنه و جویای حال من میشه . یک بار من به ایشون گفتم که من ارتباط بی هدف رو نمیپسندم غیر مستقیم بهش رسوندم که من فقط با ارتباط حضوری و بررسی درست برای ازدواج موافق هستم و ایشون گفت من فعلا آمادگی لازم برای ازدواج رو ندارم . و به هیچ عنوان هم دوست نداره این ارتباط تمام بشه . راستش من خودم هم الان آمادگی ازدواج ندارم و چون درسم رو هنوز تمام نکردم و مایلم یه کار مناسبتر پیدا کنم و ... . میخواسنم ببینم اگه به این رابطه ادامه بدم کار درستی کردم ؟

=====================

دکتر شیری :
سرکار خانم ستاره
سوال را با ای میل باید بپرسید 
موردی که نوشتید به ضرر شما تمام میشود. خواسته شما منطقیه و باید رابطه حضوری و رسمی بشود
اس ام اس ها را جواب ندهید تا متوجه بشوند که نمیشه شما را در اب نمکی اینقدر کم عمق نگه داشت !
شما نیز موقعیتهای دیگرتون را بررسی کنید....ایشون نیز وقتی رسمی تر کرد در کنار موارد دیگر


  • ۹۵/۰۶/۰۲
  • علی صفایی قشقایی A.GH

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی