سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

59

جمعه, ۲۵ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۰۳ ق.ظ

پنجاه و نهمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



دکتر میدونم شما اهل امید واهی نیستید اما تا حالا به موارد ی برخورد کردم که به تعداد محسوس و در کنار بقیه درمان ها با دعا شفا یافته اند نمنونش یه دوستام که ام اس داشت میخوام ببینم شما چقدر با دعا و نگرش مثبت موافقید؟

=====================

دکتر شیری :

الناز گرامی
علیرضا شیری اهل دعا برای خود و خانواده و شاگردان و اساتیدش هست ولی در مقام درمانگر وظیفه من درک نظام ذهنی مراجعم است که اگر اهل دعا باشد نیز مورد کنکاش قرار میگیرد
مثبت اندیشی اگر بنیادی علمی نداشته باشد در درمان موجب سرخوردگ بیمار میشود

لینک اصلی





با سلام خدمت دکتر
دکتر چند ماهی که ازدواج کردم با نامزدم خیلی خوش و صمیمی هستم ولی مشکلم با پدرو مادر خودم است که در این چند ماه همیشه درگیری دارم نمیدانم سر هر چیز بهانه در میاورندو مخصوصا مادرم ابتدا در خرید سر طلاو جواهر بهانه در اورد الان هم سر هر چیز بیخود بهانه در میاورد که چرا این طور گفتی چرا بنامزدت از من تشکر نکرد چرا به پدرت احترام نگذاشت از این حرفها نمیدانم چه کار کنم نمیدانم رابطه خوبم را با نامزدم قطع کنم یا چطور و چگونه با خانواده رفتار کنم دیگر خسته شدم یک روز در میان در خانه جرو بحث که اگر چیزی بخرد مادرم میگوید این چی خرید اگر دست خالی بیاید یه حرفی میگه اگر بشه راهنمایی کنید متشکرم

=====================

دکتر شیری :

اگر هیچ برخورد بالغانه ای نکنید رویه میشه و کم کم روتون تاثیر میگذاره و نامزدیت میره رو هوا
لازم نیست تند برخورد کنی...باید جدی باشید و نشان بدهید که اینگونه مسائل را خودتون میتونید مدیریت کنید
زودتر هم برید سرخونه زندگیتون تا شر نشده

لینک اصلی





دکتر 25 سالم مدرکم تا سوم دبیرستان درس خوندم بعد خوب همه تو خانواده ی ما حداقل مدرکشون فوق الیسانس اما من خوب یه شرایطی اتفاق افتاد یه کارای غلطی کردم عقب افتادم دکتر به نظرتون راه جبران دارم میخوام درس بخونم هدف گذاری کنم اما هی ایده ال گرایی میاد مثل شلاق رو گردنم دکتر ادم چند تا هدف میتونه داشته باشه حداکثر؟

=====================

دکتر شیری :

بستگی به سنتون داره و موقعیتهای فعلیتون
سنتون که برای درس خوندن هنوز عالیه ولی معلوم نیست الزاما درس خوندن الان حالتون را خوب کند
چرا نبوغ زندگی خانه توانگری را شرکت نمیکنید که خیلی از این دست مسائل شما را جلوتر میبرد؟

لینک اصلی





باز هم سلام
آقای دکتر من چیکار کنم که با تحصیلاتم،با مطالعاتم و مثلا با این همه روابط عمومی خوب نمی تونم هیچ رابطه درستی داشته باشم(همه دوستم دارن ولی.....وسطش قطع میشه ...نابود میشه...همه چی)میدونم که اصلابلدنیستم روابطمو مدیریت کنم و از همه بدتر اینکه نمی تونم بیام توکلاساتون شرکت کنم...
گمونم فقط باید شانس بیارم تو زندگی(هرچند که بهش اعتقادی ندارم)...
از کجا یاد بگیرم؟؟؟؟؟؟؟ :(

=====================

دکتر شیری :

یه چیزی تو صمیمیتت هست که مردها را به سمت ارتباط عاطفی نمیکشونه شاید
دوره زن شناسی موسسه ما مملو است از این بحثهای کاربردی در این زمینه ها

لینک اصلی





دکترجان سلام
دکتر من موقع استرس خیلی دستم می لرزه ودر حالت پیشرفته دچار گرفتگی شدید عضلات دستم میشه چکار کنم باید قرص بخوره کلا سرهمه چیز استرس می گیرم

=====================

دکتر شیری :

ویزیت روانبزشکی ضرر نداره براتون زیرا اول علائم جسمانی مثل برکاری تیروئید بررسی میشود و بعد اگر لازم شد درمان

لینک اصلی





سلام اقای دکتر دوره ی نبوغ زندگیتون به درد کسائی که میخوان خارج هم برن میخوره؟ اقای دکتر من 2تا لیسانس هم زمان تو رشته های مهندسی گرفتم میخوام بدونم ایا دانشگاه های خارجی هم چنین اجازه ای میدهند که فوق را هم زمان تو یک 2رشته بگیرم؟

=====================

دکتر شیری :

بدرد میخوره اما باید علاقه به این نوع رشدها داشته باشید ( مالی- کاری)
درباره دو تا فوق به نظرم اشتباه است زیرا دو تا لیسانس هم اشتباه است...شما سواد میخواهید یا مدرک. اونجا بگید دو تا لیسانس مهندسی دراید با تعجب نگاهتون میکنند زیرا میدانند در هیچ یک اوستا نشده اید

لینک اصلی





اگر روانپزشکی که مورد تایید خودتون هست رو معرفی کنید ممنون میشم

=====================

دکتر شیری :

استاد با سوادی داشتم و دارم به نام دکتر فرهاد قلعه بندی ۸۸۹۵۱۶۳۲

لینک اصلی





سلام عرض ادب خدمت شما دانشجوی داروسازی هستم از شما که هم دکتر طب و هم روانشناس هستید یه سوال تخصصی دارم مدتی است روی اثر دارونما ها تحقیق میکنم مطالب ضد و نقیض از رفرانس های خارجی زیاد میبنم بعضی از تاثیر شگرف خبر میدهند بعضی متوسط برخی هم این مطلب را کذب میدانند اعتقاد خودم اینست اگر به عنوان مکمل استفاده شود میتوان نتیجه بخش باشد دکتر جان همین مشکل را در طب سنتی نیز داریم بعضی ها خیلی محکم میگویند بیتاثیر است اما من تجربه هایی دیدم که خلاف این مطلب راثابت میکند لطف بزرگی میکنید اگر نظر خود رابفرمایید

=====================

دکتر شیری :

ببینید دکتر عزیز
ما در دانشگاه و روش تحقیق به متودولوژی مجهزیم یعنی روشهای ما هست که مستند است. بنابراین اگر شیوه مناسب تحقیقی پشت مقاله بود که فبها در غیر اینصورت با خیال راحت نمیپذیریم

لینک اصلی





سلام.
آقای دکتر نامه ام را کامل تر فرستادم ولی از طرف سایت شما پیام تایید نرسید برای همین نمی دونم به دست شما رسیده است یا نه؟
راستش من یک جلسه است که پیش یک مشاور می روم من خودم چادری هستم ولی مشاورم حجاب خوبی نداشت و در طول مشاوره صحبت هایی درمورد دین می کردند که من قبول نداشتم. (البته طبق صحبت هاشون اهل خواندن تفسیر و نهج البلاغه و ... هستند)در واقع حالا علاوه بر مشکلات خودم، خود این مشاور شده برای من یک مساله و مشکل.

به نظر شما باز هم برای مشاوره پیش ایشون برم یا مشاورم را عوض کنم؟
اگر نامه قبلی نرسیده لطفا بفرمایید تا مجدد بفرستم.
باز هم ممنونم.

=====================

دکتر شیری :

مشاوره حرفه ای فارغ از دین و جنسیت انجام میشود یعنی ورود به مباحث متفرقه تنها در صورتی مفید است که بدرد مریض بخورد نه اعتماد سازیهای غیر ضروری
بنابراین به صرف این موضوع تفاوت نگرش دینی شاید نشه قید مشاوری را که به دلایلی انتخاب کرده ایم بزنیم
اما اگر خیلی در جلسات بعدی اذیت شدید البته باید تغییر بدهید

لینک اصلی





سلام
یه سوال جدی دارم
یادمه اولین بار مصاحبه تونو توی مجله موفقیت میخوندم، گفته بودین شما از اولش دنبال NLP و لوس بازی های شیرین روانپزشکی بودین...
با وجودی که خیلی از سوی دیگران پذیرفته شده نبود
اما شما پی علاقه تون رفتین و موفق شدین
شاید اگه الان فوق تخصص قرنیه داشتین یا یه نوروسرجن بودین یا چه میدونم هر رشته لوکس دیگه، اینقدر زندگی به کام تون نبود که الان هست!نه؟
یه سوال دارم با عرض پوزش!منم توی همچین شرایطی موندم
دکتر شاید باورتون نشه به خاطر اظهار علاقه ای که به روانپزشکی کردم و به خاطر استیگمایی که خونواده ی من متوجهش شدن!!حتی اجازه نمیدن گاهی که یه برنامه در این باره ببینم یا اینکه بخوام در این باره حرف ی بزنم
چی کار کنم؟
برادرانه یا پدرانه یا هر چی که سن تون میخوره، جوابمو بدین لطفا!!

=====================

دکتر شیری :

اگر علاقه دارید به رشته ای هزینه علاقه مندیتون را بدید و خودتون را معطل بهانه ای بی فایده و وقت کیهای نای از مکانیسم های دفاعی نکنید ...این رسم علاقه مندی است !

لینک اصلی





سلام استاد
در مورد دولیسانس به یکی از دوستان گفتید که خوب نیست ....ولی من مشکلی ندیدم چون ممکنه کسی علاقه به دو رشته داشته باشه وهردو را بخوونه. چون تحصیلات تکمیلی عملا توی کشور ما چیز جدیدی تعلیم داده نمیشه همون درسای قبلی هست...در ضمن استاد دور از جون شما دکترای کشور متاسفانه برخی خیلی بیسوادن شاید یه لیسانس سوادش بالاتر از اونها باشه البته متاسفانه...از اساتیدسوال میپرسی همینجوری نگاه میکنند آدمو یا میگن همچین چیزی ممکن نیست !اینقدر شجاعت ندارن که بگن "نمیدونم "!!!!!
استاد اگر صرف مدرک نبود نمیگفتن ما دکترا داریم در صورتی که اصلا بار علمی ندارن فقط اسم دکترا را با خود یدک میکشن....

=====================

دکتر شیری :

اولا اشکالی نداره علاقه مند به دو یا ده شرته باشیم و توشون مطالعه بکنیم ولی وقتی میخواهیم بریم دانشگاه درباره اش درس بخوانیم بحث فرق میکند...من اینجا نظرم خیلی موافق نیست.
البته در رشته های مرتبط یا بین رشته ای نظرم موافق است مثل ام بی ای میخواد بره مدیریتی دیگره بخونه چرا که نه؟

لینک اصلی





با سلام
دختری 33 ساله هستم حدود شش ماه است که نامزد کردم .نامزدم فرد کم حرف است وزیاد حرف نمیزند و وقتی با هم هستیم حرفی نداریم بزنیم البته من بیشتر از فامیلو دوستانو اتفاقاتروزانه حرف میزنم ولی فکر میکنم که سرش به درد می اورم تو فامیل به من میگویند من پر حرف هستم ولی مشکل من این که نمی تونم رابطه درست با نامزدم داشته باشم یعنی حیلی دوست دارم درباره مسایل زندگی اینده مان حرف بزنم یا اگر چیزیرا دوست دارم ازش بخواهم که برایم بخرد با این که بارها از من خواسته که اگر چیزی احتیاج داشته باشم ازش بخوام ولی من نمیتوانم بیان کنم میترسم پدرو مادرم هم ازم میخواهند که از نامزدم بخواهم که برایم خرید کند اما من جرات ندارم مثلا دیروز تصمیم گرفتم که ازش بخواهم برویم یک دست لباس مجلسی بخریم از صبح تمرین کردم که چطور بهش بگم ولی وقتی عصر زنگ زد که برویم بیرون برای شام هنگام غذا خوردن چندین بار خواستم بگم نتونستم گفتم بماند دفعه دیگر با این که میدانم فردی هست که به خواسته من نه نمیگوید ولی میترسم فکر میکنم که روش ارتباط را نمیدانم هنوز نمیتوانم با او صمیمی شوم چه کار کنم؟

=====================

دکتر شیری :

ببین دختر خوب! شما بلد نیستی ارتباط ایجاد کنی وگرنه خیلی ها در برابر این سوال تو تعجب میکنند
مهارت ارتباطی را با کلاسهای فراوان داخلی و کتب زیادی که موجود است بالا ببر...چند ماهی ظول میکشه اما می ارزه

لینک اصلی





سلام دکتر امیدوارم حالتون خوب باشه، دکتر من یه مشکل خیلی بدی دارم، من دختری هستم با بینی منحنی ولی اصلا از ظاهرم ناراضی نیستم مادرم هر روز سر این موضوع سرکوفت بهم می زنه و اسرار داره بینی مو عمل کنم نمی دونم چرا باید بدن سالمم رو زیر تیغ جراحی ببرم بعد حرف های خیلی بدی بهم می زنه داره اعتماد به نفسم رو کلا نابود می کنه به چهرم خیلی توهین می کنه پیشنهادتون چیه چه کنم؟

=====================

دکتر شیری :

ایشون که کارشون صحیح نیست ولی ما هم ظاهرا پا میدید به این نوع بحثها وگرنه دلیل نداره یه نفر رو اعصاب آدم هی راه بره ....شاید برخورد قاطع از شما نگرفته
قاطع هم با عصبانیت فر ق داره

لینک اصلی





سلام آقای دکتر
حال شما؟
این روزها در مواجهه با دخترهای همدانشکده ای که ترم های قبلی با هم رابطه داشته ایم و اکثرا هم از طرف خود من این رابطه قطع شده خیلی اذیت میکشم
حدود سه ساله که توی دانشکده مون تحصیل میکنم و چهار پنج بار هم رابطه داشته ام البته خودم زیاد صلاح ندیدم این روابط بلند مدت باشند چون هدف من اصلا رابطه بلند مدت نیست چون هدفم ازدواج نیست که ...حالا تا ازدواج کار زیاده...!!!
ولی مواجهه با اونها و گاها تمایل اونها برای رابطه ی مجدد خیلی اذیتم میکنه
این قضیه تا جایی پیش رفت که این هفته دوشنبه دیگه کلاس ها رو ول کردم و غیبت خوردن و تقلا برای گرفتن جزوه از همکلاسی رو به جون خریدم و اومدم خونه
بلکه در کنار مادر و پدر کمی روح و روانم خستگی درکنه و آرامش پیدا کنم که قربون خدا و مادرم برم که همینطوری هم شد.ماشاللا خوشتیپییه و هزاردردسرش!!!
به نظر شما با این مسائل چه جوری مواجه شم که روی کار و زندگی ام هم تاثیر منفی نگذاره مثل این هفته؟
مشکل بزرگتر اینه که این دخترا روزی 12 ساعت توی دانشکده جلوی چشممند.

=====================

دکتر شیری :

به نظرم تعادل دخترها را بهم زده ای و خیلی هم بدت نمی یا از این مورد توجه قرار گرفتن زیرا میشه خیلی بالغانه و مثل یه آدم با شخصیت رفتار کرد که به دخترها سیگنال ندیم و بعد وقتی اومدن جلو خودمون را به بی محلی بزنیم
یعنی به نظرم نه با خودت روراستی نه با دخترها
یه کم پپسی هم واسه خودت کمتر وا کن پسر خوب...این وبلاگ خواننده یزر ۱۸ سال زیاد داره فکر میکنند آشنایان تبریزی ما همشو مثل تو رو اکس هستند
میدونی که تو تبریز از این کارها بخ پسرها نمیاد !!! یوروم یاسیز اوغلان

لینک اصلی




سلام اقای دکتر من لیسانسم روانشاسی خیلی دوست دارم فوق عصب شناسی بگیرم میخوام بدونم اگه مقاله داشته باشم تو عصب شناسی دانشگاه های خارج میشه ژذیرش گرفت مشکل مالی هم ندارم مرسی از راهنماییتون

=====================

دکتر شیری :

بستگی به پلیسی داشکده ها داره
معمولا که خیلی حمایت میکنند

لینک اصلی




دکتر عزیز شما یه کتابی معرفی فرمودی به نام ماندن وضعیت اخر بعد یه جایی میگه کودک ایمنی را میتونه ول کنه بره دنبال معنا من نمیدونم ازکجا معنا یابی کنم اگه میگین هدف خوب ممکنه نرسیم بهش معنای نهایی زندگی را چه جوری میشه یافت خدا میتونه باشه؟

=====================

دکتر شیری :

ببینید مهشید گرامی. کودک دنبال معنا نمیرود. کودک میشینه تو همون دایره امن خودش...این بالغ ماست که میره دنبال معنا

لینک اصلی


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی