سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

70

جمعه, ۲۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۰۸ ق.ظ

 هفتادمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری




آقای دکتر میشه لطف کنید اینکه "از خونوادش از نظر احساسی مستقل شده باشه" رو بیشتر توضیح بدید.ممنون

=====================

دکتر شیری :

یعنی هی دربدر خان=نواده اش نباشه یعنی بدونه میشه احترام گذاشت بدون اینکه اطاعتهای کور کرد
بدونه که بعضی اوقات باید خانواده اش را مهار کنه در نوع ارتابط اشتباهی که با دااد یا عروس جدیدشون میزنن...

لینک اصلی




سلام دکتر...
اگر مردی به دلیل عدم رابطه با جنس مخالف برخورد با زن رو به خوبی بلد نباشه و حال که دچار رابطه شده خودش هم از این بابت ناراحت باشه و بخواد تغییر کنه اون زن چه تاثیری میتونه روی فرد مورد نظر بگذارد..(مرد 31 ساله باشد)

=====================

دکتر شیری :

احتمالا شیفتگی شدید تجربه میکنه

لینک اصلی




دکتر ایا میشه یه درونگرا برونگرا بشه ؟

=====================

دکتر شیری :

نمیشه نیازی هم نیست بشه ! ولی میتونن کمی از رفتار هم را انجام دهند که کارشون راه بیفته

لینک اصلی




سلام آقای دکتر خسته نباشید
من دختری 26 ساله هستم و بسیار شاد و بسیار پر انرژی و خنده رو هستم به نظر شما با فردی مشابه خودم باید ازدواج کنم یا فردی جدی ؟

=====================

دکتر شیری :

ندای گرامی
لزوما اینطوری نیست که با فردی شبیه خودمون یا برعکسمون خوشبخت یا بدبخت بشیم
ما باید قدرت تطابقی داشته باشیم که تو شرایط مختلف و آدمهای مختلف رفتار مختلفی داشته باشیم

لینک اصلی




ولی با اینکه این همه دیدم ازش با اینکه 1000بار گفتم نمی خوام من باعث خیانت تو به خانومت بشی(بالاخره همین رابطه ی پنهانی 1جور خیانته) ولی بهش وابسته شدم 15 مااز زندگیمو باهاش گذروندم. بخاطر تنهاییم. اعتماد به نفس کمم بهش وابسته شدم.دکتر مشه بهم بگید چطور ازش دل بکنم....ب اینکه بهش گفتم برو ولی طاقت دوریشو ندارم
هیچوقتم بهم نگفته چرا با اینکه زن داره چرا بامن ارتباط برقرار کرده...
با اینکه1سال هم با خانومش دوست بوده ولی بعد عقد و ازدواج کردن ولی با این حال حتی زمتن عقدشباهام بود
خواهش می کنم میشه بگید چرا؟؟
لبته مطمئنم در کلاس هارت های ازدواج مطرح می کنیدولی برام سخته بخوام تا جلسه ی آخر صبر کنم تا دلیل خیانت رو بدونم
خواهش میکنم حتی اگر دلیلش رو نمی خواید بگیدبهم بگید چطور احساسم رو کنترل کنم ؟

=====================

دکتر شیری :

خانوم ! شما خودتون را تو بد مخمصه ای انداخته اید !
اون آقا باید بره مسائل خود شرا حل کنه و شما را به چشم زنگ تفریحی که هستید ، نبینه و شما را باید یک مرد به عنوان یک بانو ببینه
حسهاتون را وقتی میتونید بکشید بیرون که اول فیزیکتون و وقتتون و حضورتون را بکشید بیرون..کم کم ذهنتون نیز تخلیه میشه
خطر بزرگی که شما را تهدید میکنه اینه که بعدا به احدی نتونید اعتماد کنید و هر کسی بهتون ابراز محبت مرد فکر کنید ممکنه به یکی دیگه نیز داره همین محبت ها را میده
رها کنید
ای دوست شکر بهتر یا آنکه شکر سازد
خوبی قمر بهتر یا آنکه قمر سازد
بگذار شکرها را بگذار قمرها را
او چیز دگر داند او چیز دگر سازد

لینک اصلی




سلام
به نظر من مرد باید "مررررررررررررررد" باشه نه فقط اسمشو یدک بکشه !
مردانگی داشته باشه ودر عین خوش اخلاقی با اراده وفهیم و منطقی وتوجه به خانومش داشته باشه .
استاد من دختری هستم که نه زیاد میخندم و نه زیاد جدی هستم حد متوسط .
خیلی احساساتی ویه جورایی زود ناراحت میشم
بیشتر موقع ها آرومم وگاهی اوقات خیلی شیطون وشلوغ میشم !!!!کم پیش میاد عصبانی بشم مگر با کنایه بهم حرف بزنن که دیگه واقعا عصبانی میشم!
با افراد صحبت میکنم در حد سلام واحوالپرسی .ولی با هر کسی قاطی نمیشم وخیلی ها بهم خرده میگیرند که باید با همه سریع آشنا بشی ولی نتونستم شاید بهتره بگم نخواستم!
معمولا بیشتر گوش میدم تا حرف بزنم....اگر مثلا کسی ازم بپرسه که فلان روسری قشنگه خریدم اگر به نظر من زیبا هم نباشه میگم قشنگه. دوست ندارم ناراحت بشه چون سلیقه اون بوده...
حالا به نظر شما چه تیپ مردی برای ازدواج با من خوبه؟؟؟؟

استاد یه سوال مهمی که ازتون دارم :استاد اگر مثلا موردی برای ازدواج باشه چه جوری میشه یه پسر را محک زد که ببینیم واقعا مرد زندگی مشترک طولانی مدت هست یانه؟؟؟شاید استاد حرفایی که میزند در حد حرف باشه وعمل نکنند ویا همین اخلاق را در آینده نداشته باشه؟؟؟ چه جوری میشه پسر را محک زد ؟؟؟

=====================

دکتر شیری :

با خواستگار حرف بزنید...بگذارید از رویاهاش بگه....تحت نظر خاناده معاشرت کنید تا ببنید چی تو چنته داره و شما چه دستاوردی براش دارید

لینک اصلی




میخوام در مورد خط آخر نظر شما نظر بدم"
گفتید اگه با خانم صحبت کردید و تعریفات ایشون زیاده از حد بود، احتمالا درگیری حسی داره، ولی به نظرم اگه واقعا درگیری حسی داره، نباید بخواد که این وصلت جوش بخوره، و باید پشت سر همسر سابق اش بد بگه
که با ازدواج آینده همسر قبلی اش، موقعیت احتمالی ازدواج آینده اش با همون همسر سابق اش رو از دست نده.
اینطور فکر نمی کنید؟

رزیتا

=====================

دکتر شیری :

نه الزاما...خیلی اوقات رفتار به این بچگانه انجام نمیشه

لینک اصلی




سلام
من کم انصافی نکردم،
دیدید که تایید نکرده بودید
من همون نفر دوم هستم که کامنت گذاشتم
یعنی نظر فرد سوم تایید کرده بودید،
اما نظر من نبود.
به این خاطر اعتراض کردم.

من فکر نمی کنم نظرم بچه گانه باشه، شما اگه دلیل ای دارید که بچه گانه است لطفا بیشتر توضیح بدید.
من متوچه نمیشم، اون خانم که طلاق گرفته - در حالتی که فرض کنیم درگیری احساسی داره- بخواد بیاد برای رقیب جدید، از خوبی های همسر قبلش بگه؟
شما خودتون بودید این کار رو می کردید؟
شاید مستقیم بد و بیراه نگه
ولی خانمها معمولا با زیرکی خاص خودشون نظر طرف رو برمیگردونن و راه رو با تعریف و تمجید کردن از شوهر قبلی شون، برای خودشون نمی بندن.

من ازدواج نداشتم
اما فردی رو دوست داشتم
و چون اولین تجربه عشقی ام بود، قاعدتا خیلی احساس داشتم ولی وقتی فهمیدم که به جایی نمیرسه رابطه، کات کردم و احساس رو در خودم کشتم. و واقعا میگم احساسی بهش نداشتم دیگه. بعدها یه خانمی باهام تماس گرفت و گفت که اون آقا الان با این خانم شروع به رابطه کرده و اون آقا هنوز من رو از یادش نرفته و این حرفها
و داشت می پرسید از اخلاقیات اون آقا و این حرفها
من کاملا منطقی جواب دادم
هم به خوبی هاش اشاره کردم
و هم به بدی هاش
و از ته دلم هم آرزو کردم خوشبخت بشن با هم، چون دختره، دختر خوبی به نظر میرسید.
من خوب برخورد کردم، ولی اون زمان درگیری احساسی با اون فرد نداشتم. به هیچ عنوان
اگر درگیری داشتم، باید کاری می کردم که دختره پشیمون بشه!

فکر می کنم کارم عاقلانه بوده و فکرم و نظرم منطقیه
ولی شما طرز فکر و عمل من رو بچه گانه خطاب می کنید و می گید اکثر اوقات اینطور نیست. ولی من هنوز نفهمیدم چرا.
ممنون میشم واضح تر توضیح بدید.

=====================

دکتر شیری :

توضیح خاصی ندارم...شما حالتون خوب بوده...خب درست هم عمل کرده اید .

لینک اصلی




هر چند وقت یه دفعه از این قبیل تماس ها با من هم گرفته می شه که طرف از من درباره ی همسر سابق ام می پرسه اما من چی می تونم بگم؟
اگه بخوام همه مشکلاتی که با طرف داشتم رو بگم موقعیت ازدواج اون رو از بین بردم و ممکنه اون هم به انتقام بر بیاد و مترصد ازدواج من بشینه تا با خراب کردن من پیش طرفم تلافی کنه از طرف دیگه آدمیزاد قابل تغییره و شخصیت امروز هیچ کس با سال قبلش هم یکی نیست و من چه جوری می تونم از کسی که چند سال پیش با من زندگی کرده بگم و بدونم درست گفتم شاید اون با مطالعه و مشاوره مشکلاتش رو حل کرده باشه و حالا بخواد زندگی بهتر و متفاوت تری رو از زندگی ای که با من داشته شروع کنه!

=====================

دکتر شیری :

من هم خیلی موتفق نیستم اما اگر یکی مجبر شد میتونید دلایل همون موقع را بگید و بعدش م همین توضیح را بدید که هر دوتون تو این مدت عوض شده اید
به نظر من که این نوع تحقیق، تحقیق اشتباهیه. کسی که نتونسته با کسی زندگی کنه حتماً باهاش مشکلاتی داشته. بهتره خودمون بگردیم و پیدا کنیم که ما چه مشکلاتی با اون شخص داریم!

لینک اصلی




سلام
ممنونم دکتر بابت موضوعاتی که انتخاب میکنین
این درگیری جدید ذهن من هم هست... با آقایی در ارتباطم برای ازدواج که تجربه 1 زندگی کوتاه را داشته (سه ماه) واقعا نمیدونم در مورد این موضوع چطور تحقیق و بررسی کنم
توضیح خودشون اینه که همسر سابقش بهش خیانت کرده و مدت با هم بودنشون اونقدر کم بوده که نمیتونه بپذیره بهش توجهی نداشته یا کوتاهی کرده و علت این خیانت بوده!!!
سایر شرایط این آقا کاملا مناسب من هست
ممنون میشم راهنماییم کنین

=====================

دکتر شیری :

بحث سختیست سحر خانوم
اگر فرصت معاشرت دارید ، ببینید چه جور ادمیه و فکر میکنه علت خیانت بهش چه چیزی بوده. از تجربه خانواده تون و دوستان نزدیکش نیز میتونید بهره ببرید

لینک اصلی




در باره خانومها چی ایا لازمه از نامزد قبلیشون سوال کرد؟

=====================

دکتر شیری :

بله باید دونست چرا رابطه تمام شده است ولی بدون ورود به جزئیاتی که اکثرا هم غیر ضروری هستند

لینک اصلی


نظرات (۱)

سلام آقای دکترشیری ممنونم که این همه به مردم لطف و محبت دارین. من خانومی  هستم بایک فرزند5ساله که جدیدا وارد فضای مجازی لاین و واتساپ شدم راستش و بخواید واسم جذابیت چندانی نداره ولی همین مساله باعث سوظن همسرم شده و حتا چندروزپیش دعوای مفصلی بامن کرد وحسابی کتکم زد البته خودمم بی تقصیرنبودم ولی بشدت عصبی و ناراحتم ازکوته فکری همسرم تاجاییکه حتا تصمیم به طلاق گرفتم البته ازنظرمالی کاملا مستقلم وتحصیلاتم نیزازهمسرم بالاترمیباشد آیا به نظرشما باچنین مردی میتوان ادامه زندگی داد جالب است بدانیدکه به شدت به من اهانت و بددهنی کرد وحرفهایی زد که زخم عمیقی به روحم واردکرده
پاسخ:
با سلام

متاسفانه باید خدمتتون عرض کنم که این وبلاگ هیچ گونه ارتباط مستقیمی با دکتر شیری نداره

برای پرسیدن سوال خود به صورت مستقیم از دکتر شیری میتونید از سامانه پرسش و پاسخ سایت خود دکتر استفاده کنید



http://porsesh24.com


با تشکر از حسن توجه شما
علی قشقایی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی