سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

72

جمعه, ۲۸ آذر ۱۳۹۳، ۰۶:۳۸ ب.ظ

 هفتاد و دومین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



سلام اقای دکتر منم 5 سال دارو مصرف میکنم ocd هستم مشاور روانشناسم میگه شما باید به خودت اعتماد کنی راستش دکتر برای من خیلی سخته شما تو نوشتهاتون میگین برو تو اتیش گلستان میشه مثل قضیه اقای خشایار برام اتفاق افتاده با این تفاوت که به نظر من مهرض بود ما باید دکتر وارد بشیم یعنی اگه با واقع بینی و یه نمه احساس شخصی بدون قصد شخصی و بد بینی حق برخورد داریم شما خودتون دکتر ملاک عملتون چیه به عنوان کسی که مدرس دوره های شخصیت شناسی و ارتباط موثرید؟

=====================

دکتر شیری :

آدم اگر مراقب نباد خب گرفتار میشه و دیگه فرقی نداره کی باشی، هر کی باشی گرفتاری دیگه !
بنده نیز اگر مراقب نباشم گرفتار میشوم. بقیه نامه تون را نفهمیدم

لینک اصلی





آقای دکتر حرفی بهتون میزنم خواهش می کنم جوابم رو بدید...
این آقایی که با من بود نصفه شب به من زنگ زد وگفت که اگر زنم بهت زنگ زد بهش بگو من مشکل عاطفی داشتم و فقط 3ماهه که با شوهر تو در ارتباطم .گفت زنم فهمیده چند ساعته گریه کرده و من آوردمش سرم بزنه...
من بهش گفتم من مریض نبودم .همش با من بودی ...حتی بعد از عروسیت ریشه تو از دلم کندم تو باز اومدی سراغم...هروقت خواستم تموم کنم نذاشتی ...الانم برای همیشه ازت خداحافظی کردم برای چی به زنت گفتی و تلفن رو قطع کردم...
نفرینم کرد.تهدیدم کرد.فحشم داد و آرزو کرد که این اتفاق در زندگیه آینده ی خودم بی افته

=====================

دکتر شیری :

چیزی در رابطه ممنوعه است که از دلش رسوایی بیرون میاد. من امیدوارم زندگی ایشون و قلب خانموش اروم بگیره
شما هم همکاری نکنید و البته خرابترش هم نکنید. شماره تون را مدتی از دسترس خارج کنید...بگذارید نفس پاک خداوند وزیدن بگیره در هوای گرفته دلتون بانو


با سه نقطه کامنت بگذارید دیگه نمایش داده نمیشود

لینک اصلی


+


بعد گفت چشمت کور زنمو دوست دارم بسوزی . زنم گله و ازین حرفا .من گفتم اگر گل بود برای چی بعد از ازدواجت اومدی سراغم؟برای چی الان دست از سرم ور نمیداری...و عصبانی شدم و بهش گفتم برو گمشو
بهش گفتم می خوام کلاسای شمارو بیام برای مهارت های ازدواج.گفتم میخوام فنداسیونه زنگیه آیندم رو محکم بسازم که نه تو زمان عقدم نه ازدواجم انقدر زود برای شوهرم سرد نشم....
بهم گفت برو دیونه خیلی به خودتو دکترت مطمینی.
گفت دارم میرم خونه گند تورو جمع کنم.گفتم برو کار خودتو جمع کن...تو خیانت کردی منم دارم تولد وشیرینی به همه میدم
آقای دکتر کارم اشتباه بود؟بد باهاش حرف زدم؟اشتباه از من بود...

=====================

دکتر شیری :

کسی نمیدونه...نه فیلم هندیش کنید موضوع را نه هیچی دیگه...بشینید سر خونه دلتون مراقبت کنید

لینک اصلی





آقای دکتر یه سوالی دارم چه جوریه بعضی آدمهارو از در میندازیم بیرون از پنجره میان تو.
جالبه جایی یادشون میشه که صحبت از نفهمی هست اونوقت نیششون تا بناگوش باز میشه میگن : ذکر خیرم بود لذتم میبرن!

حق با شماست اگر به من بگید تو خودتی که در بستن در و پنجره قاطعیت لازم رو نداری.
این همون مشکل بالغ به اندازه ی جلبکه؟یا والد قدرت لازم رو نداره.و آیا کودکه که
درو باز میذازه؟
و سوال اصلیم اینه چرا در بعضی آدم ها(مشکل خودمه)دل رحمی اونقدر نهادینه
میشه که جلوی دید شعورشونو.این دل رحمی مال کودکه یا مال والد حمایتگر.
و آیا میشه نتیجه گرفت بالغ اینجا آلودگی داره؟
من میدونم رشته ی اصلی شما روانشناسی تحلیلی هست نه "تی ای"
ولی چون سوادشو دارین و در مباحثتون اجمالا بهش اشاره میکنید
ممنون میشم این سوال منو جواب بدید.

=====================

دکتر شیری :

ببینید دریا
به هر حال کودک فراخوان میده که طرف برمیگرده.
درباره دل رحمی طبیعتا والد فرد مساله دار است و بالغ آلدگی والدی دارد که نمیتواند درست تحلیل کند
چه نظریه کودک بالغ والد چه نظریه یونگ چه نظریه آدلر همه در مجموعه روانشناسی تحلیلی analytic قرار دارند دریا

لینک اصلی





سلام اقای دکتر شما بهترین دکتری هستید که تو عمرم دیدم اقای دکتر خواهش میکنم جوابم را بدهید دارم دیوانه میشم همش خیانت میشنوم تو مجله ها تو دنیای واقعی تو اینترنت ...صدها داستان واقعی در مورد خیانت خواندم اقای دکتر میترسم چرا مردان ما دارند به سمت خیانت میروند همش تقصیر زنان نیست چون خیلی خانم ها به شوهرشان میرسند از همه نظر ولی باز دیدم اقا رفته خیانت کرده تو خیابان میبینم اقا داره با خانمش راه میره چشمش جای دیگری است اقای دکتر این رسالت بیدار کردن اقایان هوس باز بر عهده افراد با علم و کمالاتی مثل شماست تو را به خدا در همه جا بازگو کنید که خیانت زندگی زوج را ویران میکند اقای دکتر تو را به خدا در همه جا باز گو کنید که مردی که خیانت میکنه داره زندگیشو روح زنشو اعتماد به نفس زنش را نابود میکنه ببخشید پر حرفی کردم ولی چرا بعضی مردان اینقدر دله زنش را میشکنند با خیانت چرا بعضی دختران و زنان با اینکه میدانند طرف متاهله میروند دل اقا را میربایند دکتر شما طرفدار بسیار دارید خواهش میکنم در همه جا بگید که خیانت مرد یعنی نابودی روح همسرش یعنی کشتن احساس زنش بازم ممنون خدا اجر بده به شما

=====================

دکتر شیری :

شیرین گرامی
اولا موضوع اینقدر هم که میشنوید داغ نیست منتها فضای وب طوریه که جو میده ب موضوع و من خیالتون را راحت میکنم که مثل ایدز میمونه...خطرناکه و آگاهی لازمه ولی نباید مردم را ترسوند چون اینقدرها شیوع نداره
خیانت و لغزش مرد و زن نداره و وقتی که رخ میده هرگز یه نفر مقصر یا موثر نیست توش پس برای ریشه یابیش باید زن و مرد را با هم رصد کرد

لینک اصلی





آقای دکتر ازتون خواهش می کنم که در باره ی نماز و ارتباط با خدا هم مطلبی برامون بذارید
ممنون

=====================

دکتر شیری :

چی عرض کنم جز قصور. امیدوارم یه آدم لایق در این موارد صحبت کند


+


این حرف رو نزنید لطفا
شما که انقدر خوبید وانقدر حرفاتون روی آدم تاثیر داره حتی 1 مطلب کوچیک هم از شما می تونه تحولی در من و امثال من بوجود بیاره.می تونه به خیلی ها کمک کنه تواین امر واجب زندگیمون
درباره ش فکر کنید خواهش می کنم

=====================

دکتر شیری :

اگه اینه که یه نازنینی یکبار تلمیحی فرمود از کلام وحی که نماز اگه نماز باشه باید از کثیفی و زشتی آدمی را باز بدارد.( ان الصلاه تنهی عن الفحشا و المنکر ) من سر درسشون جسارت کردم عرض نمودم : نمازخون اگه نمازخون باشه این پاکی رخ میده وگرنه نماز که همیشه شوینده است
فقط ماده شوینده کافی نیست. باید آبی هم باشه تا پودر شوینده اثر کنند و اون اب وجود نمازگزاره

لینک اصلی





سلام دکتر جان
تازه باهاتون آشنا شدم
آقا من دوتا سوال فنی برام پیش اومده
آیا هر کسی جنس ازدواجه، به عبارت دیگه آیا میشه به همه توصیه کرد که ارتباطاتشون رو در قالب ازدواج شکل بدن؟
شاید طبیعی ترین راه باشه ولی شاید برای همه بهترین راه نباشه
یه سوال دیگه هم اینه که آیا بر فرض اگر یه نفر ازدواج کرد الزاما باید بچه دار هم بشه؟
اگه صلاح دونستید نظرتون رو بگید ممنون میشم
در هر صورت سایت خوب و مفیدی دارید ایشالا که موید باشید

=====================

دکتر شیری :

خیلی ها به بلوغ ازدواج نمیرسند در سنی که میتونند ازدواج کنند پس خودبخود ازدواج تنها راه نخواهد بود
همین منطق برای بچه دار شدن هم هست

لینک اصلی





دکتر جان شیری درود به شما.من نمیدونم مشکل از کجاست .از محبت ندیده بچه ها تو خانواده؟ یا از هزاران دلیل دیگه نمیدونم. تا هر کی یه محبت در حد سر سوزن انجام میده فکر میکنن قراره با اسب سفید بیاد دنبالشون.نمیدونم چرا جوونای ما فکر میکنن اینجور رفتاراشون روشنفکریه با فلسفی حرف زدنشون.چند تا کتاب فلسفی میخونن بدون اینکه درک درستی داشته باشن ازش بعدشم تحویل دیگران میدن. وای بر ما. جسارت و توهین به کسی نباشه ولی واقعا مشکل از درون ماست و از اندیشه های سنتی ما که از بچگی به ما خورانده شده.
دکتر جان شاد و برقرار باشید.

=====================

دکتر شیری :

اتفاقا من نظرم این نیست ! خود آدم هم باید عاقل باشه و دلبستنهای احمقانه را بذاره کنار

لینک اصلی





سلام استاد
من کلاس سایه های شما را آمده بودم .استاد به تازگی اتفاقی افتاده که واقعا متحیرم
2 بار هست که با دو تا دوستان صحبت که میکنم وبا هم دوستیم هر دو از زندگیشون دروغ های عجیب غریب میگن مثلا یکی از اینا مادرش فوت شده بود ولی به من نگفته بود وبه دروغ به من گفت با مادرش خوب نیست !مادرش باهاش دعوا ومرافعه میکنه!
گفت مادرش بدون باباش هیچ جا نمیره .وخیلی چیزای دیگه که در مورد خانوادش گفته بود همش دروغ بود...

=====================

دکتر شیری :

درستون را مرور کنیم: سایه چیزیست در درون ما که از فهمیدن اینکه داریمش بسیار بهم میریزیم. اگر دروغ این افراد خیلی شما را بهم میریزد و اتصالی میکنید معنیش اینه که شاید یک سایه ای تو کار باشه در غیر اینصورت دو تا تجربه بد داشته اید. همین
یکی دیگه هم گفته که مثلا با فلان محل میشینیم در صورتی که جنوب تهران منزل دارن
ولی استاد به خدا قسم برای من فرقی نداره که کجا میشینن ؟یا اصلا به من چه ربطی داره که مادر اون کی سالیان پیش فوت شده ...ولی نمیدونم چرا دروغ؟

استاد این ممکنه سایه من باشه ولی استاد من یادم نمیاد همچین دروغ های شاخ داری گفته باشم این دومین باره اتفاق میافته ومنو نگران کرده که نکنه"دروغ" سایه خودم باشه .استاد نظر شما چیه ؟؟

لینک اصلی





سلام دکتر جون واقعا خسته نباشید ما جونا به امثال شما خیلی نیاز داریم.به نظر من این فلسفه بافی هارو کنار بزارید.یعنی تو این دنیا خدا یه مرد رو واقعا روراست افریده؟(دور از شما جناب دکتر)شوهر من 3سال خواستگارم بود با خودم گفتم عاشق تر از این ادم دیگه نیست.ولی وقتی که زنش شدم خیلی راحت بهم خیانت کرد و رفت.اونقدر راحت گذشت که باورم نمیشه......اگه یه ذره از اون مسر بودن 3سال خواستگاری رو واسه حفظ زندگیمون داشت.اینجوری نمیشد.....اخه من نمی دونم اقایون تو فکرشون چی هست؟تا کسی و به دست نیاوردن فقط واسشون عزیزه؟از همه اقایون خخخخخخخواهش میکنم با احساس/زندگ و یه ادم بازی نکنید.هر ادمی واسه خودش یه غرور و حرمتی داره.........................همیشه یایدار

=====================

دکتر شیری :

خانوم ! شما هیچ سهمی در خودتون ندیده اید در این خیانت؟ فقط مرد بودن ایشون عامل خیانت و جدایی بوده یا یه چیزی در شما هم هست که سوق میده مرد را به سمت لغزش؟

لینک اصلی





سلام دکتر
خدا قوت با اینهمه تلاش و موفقیت.
بیشتر وقت من تو محل کار میگذره و سعی میکنم آموزشهای گرانقدر حضرتعالی رو اونجا بکار ببرم.
مدتیه یه مسئله منو رنج میده و نمیتونم براش راه حل مناسبی پیدا کنم.
با خوندن مطلبی که اینجا نوشتید به ذهنم رسید که با شما در میون بذارم.
اگر در بین همکاراتون آدمای متقلب و شیادی باشند (هر کدوم در حد مدیر یه واحد) و بخواهید جلوی شیادی اونا رو بگیرید چکار میکنید؟ آیا از اونا بدگویی میکنید و زیرابشونو میزنید یا همینجوری تحمل میکنید و زیر سبیلی رد میکنید تا یه روزی مدیران ارشد خودشون آدما رو بشناسند و پی به عدم صلاحیت اونا ببرن؟ در حالیکه میدونید بعضی از اونا هرمسای شیطان صفتی هستند که خودشونو قدیس نشون دادند. و حتی بارها تلاشهای بیحاصلی داشته اند برای زدن زیراب شما که وزنه ای در آن مجموعه هستید.
سوال مشخص من اینه که اگه نتونید حیف و میل کردنها و زدوبندها و خرابکاریهاشونو تحمل کنید و سکوت شما هم به نوعی تایید کارهای اونا باشه، چطور مسائل رو پیش مدیر ارشد که یه زئوس تمام عیاره مطرح میکنید که بخاطر بدگویی و زیرابزنی احساس وجدان درد نداشته باشید؟
ممنون.

=====================

دکتر شیری :

فریبرز گرامی
سوالتون چند لایه است و شاید نتوان به راحتی بدان پاسخ داد
قطعا منافع زئوس مهمترین نکته برای او میباشد . خود را پیوند بزنید به منافع اصلی سازمان و در زیر این لوا، اشاراتی سریع و قطعی به فساد اداری بکنید . سرعت مهمه زیرا فرصت جبران نباید به مدیران میانی داده شود
راه دیگر اینست که مدیر اصلی را غیر مستقیم تحریک کنید به جستجوی اطلاعات و به شکل پاسیو اطلاعات دهید

لینک اصلی


نظرات (۱)

سلام اقای دکتر
مردی 37ساله هستم تا34سالگیبه هیچ عنوان قصد ازدواج را نداشتم چون مشکلات تمامی اطرافیان را میدیدم و واقعا سالم خوش بودم به واسطه برادم به خواستگاری همکارش رفتم 35سالگی ازدواج کردم به گمان ایده ال و متفاوت بودن همسرم یکی دو ماه بعد از ازدواج متوجه شدم بسیار شور جوشی وحساس درمورد مسخره 1-من نباید به محل کارش بروم حتی دیدن برادرم باید بیرون باشد 2- در محلهای که مرا میشناسند دست مرا میگیرد وقتی مانع میشوم  میگوید چه عیبی دارد توضیحاتم قانع کننده نیست 3-اگر یک لباسم باب میلش نباشد یک روز قهر است 4-هیچ وقت نباید اشتباه کرد قیافه اش حالت تحقیر امیز میگیرد 5- خانواده خودش راباهوش تر از خانواده من میداند .او یک کارمند موفق در محیط  کار است من انسانی نسبتا ارام ولی برخی از رفتار ها از کور خارجم میکند فقط برخی زمانهای که مشکلی وجود دارد درتمام دوران زندگیم کسانی را که مورد ازارم و... میشدند رااز زندگیم حذف میکردم بارها قصد کردم طلاق بگیرم یا نتوانستم خودم را راضی کنم یا باحرفهای خانم ببخشید خر شده ام  شغل قبلیم  پوشاک ودرمرکزشهر بود چون جایی با پرستیژ نبود تغییر شغل دادم وبه شغل درب برقی رفتم کار خیلی خراب بود به عنوان ویزیتور وارد چند شرکت شدم در حال حاضر پخش مواد غذایی میکنم ملی راضی نیستم خسته فکری هستم خانم راضی به بازگشت به شغل قبلی نیست خیلی خسته ام میکند هر وقت پیش مشاور میرویم قربون 2روز  نمی دانم چه بکنم
پاسخ:

با سلام

متاسفانه باید خدمتتون عرض کنم که این وبلاگ هیچ گونه ارتباط مستقیمی با دکتر شیری نداره

برای پرسیدن سوال خود به صورت مستقیم از دکتر شیری میتونید از سامانه پرسش و پاسخ سایت خود دکتر استفاده کنید


http://porsesh24.com


با تشکر از حسن توجه شما
علی قشقایی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی