سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

73

جمعه, ۱۹ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۰۱ ق.ظ

هفتاد و سومین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



سلام دکتر:
تا جایی که بتونم نوشته هاتونو دنبال می کنم.یه سوال داشتم:من 25 سالمه.توی رابطه عاطفی هم نیستم.کدوم یکی از سمینارها یا دوزه هاتونو بم پیشنهاد می کنین؟
هر بار که آغاز یکی از دوره ها رو میبینم میگم شاید این برای اونایی خوب باشه که توی رابطه اند.نه من؛
از راهنماییتون پیشاپیش ممنونم؛

=====================

دکتر شیری :

مهسای گرامی
شما در سن ازدواج هستید و این یعنی بزودی نداشتن مهارتهای عاطفی مساویست با خطر براتون ( 20 ابان )
بحثهای نبوغ زندگی نیز به پیشرفت کاری و مالی شما خیلی کمک میکند

لینک اصلی





سلام آقای دکتر
امیدوارم سفر خوبی داشته باشید...
آقای دکتر من قبلاً هم مزاحم شما شدم...مشکل من این بود که نامزدم بی هیچ دلیلی و دعوایی و حتی بحثی دیگه نه زنگ زد و نه جواب تلفن و sms های منو داد...شما گفتین با من بازی ابهام شده و من هم دیگه باهاش تماس نگیرم ..علی رغم فشار خانواده ام من به حرف شما گوش کردم...الان نزدیک 2ماه شده به نظر شما من چی کار کنم؟؟؟ خواهش می کنم منو راهنمایی کنید.با تشکر

=====================

دکتر شیری :

ببینید سارای گرامی
من زمانی این را گفتم که حداقلهایی باید بدانید از چرایی این بهم خوردن
کار خب اینه خانواده شما با خانواده ایشان تماس بگیرند خیلی سریع و بگن ما فکر کردیم مساله خودشونه دخالت نکردیم اما الان موظفیم پیگیر بشویم و تکلیف تعیین کنیم

لینک اصلی





سلام اقای دکتر خسته نباشید از اینکه وقت برای شاگرداتون میزارید و به سوالامون پاسخ میدید واقعا ممنونم من2 سوال داستم اول اینکه شما جذابیت رو در پوشش و رفتار وظاهر تعریف کردید من به عنوان یه خانم میخوام بدونم که موقع خواستگاری وامر ازدواج اقایون بیشتر به کدوم اهمیت میدن اگه درصد بگید کدوم بیشتره از خودشون میپرسیم که راست نمیگن . دوم اینکه به نظرشما که متخصص در این امورید کار اشتباهیه که من پرسیدم میخوام همسرم پدر خوبی برای بچه هام باشه اخه وقتی این سوالو پرسیدم خواستگار محترم از تعجب چشماش گرد شد من که نمیتونم انکار کنم که یکی از دلایل اصل ازدواج برام اینه که صاحب فرزند شم با ابنکه 24 سالمه و از لحاظ تحصیلی فعالم ولی خوب بچه برام مهمتر از هر چیزه اخه برای چی من دروغ بگم به نظر شما استادعزیز من چیکار کنم

=====================

دکتر شیری :

سارای گرامی
بهترین پسر نیز ابتدا ظاهر شما را میبیند و البته به طرز رفتار شما نیز نگاه میکند ولی یادتون باشه مغز سیگنالهای جذابیت اهری را سریعتر از کورتکس خود که بخشهای تحلیلی هست دریافت میکند. مثلا یک دختر خانم در جلسه خواستگاری یک کت دامن خوش رنگ بنفش با تونالیته رنگی متناسب پوشیده و آرایش دلنشینی نیز دارد . حالا اگر تحصیلات خوبی هم داشت اون دختر این اراستگی ظاهر بیشتر به دل میشینه. عینا برای پسر هم همینه! شیطنت یک پسر موفق تحصیل کرده خوش تیپ خیلی به دل میشینه تا خوشمزگی های یک پسر معمولی بدون دستاورد در 26 سالگیش
مغز همه الاهات را کنا رهم میگذارد و تحلیل میکند
اما سوال تون درباره قابلیت پدر شدن یک خواستگار بسیار سنجیده بوده است. توصیه ما اینست که موقع دیدن دختر حتما بررسی کنن که میتونه مادر خوب ی هم بشه یا خیلی طول میکشه به این بلوغ برسه. حتی در نظرات پیشوایان دینی نیز این مووضع درج شده است

لینک اصلی





سلام آقای دکتر
نماد ها و خواب ها را در چه بخشی و چه زمانی یاد می دهید؟ دیشب خواب می دیدم مادرم با عصبانیت کودکی را (ما بچه ای نداریم)کتک می زد که من مدام مانع او می شدم حس می کنم کودک درونش را طرد می کرد چون مدتی هم هست ناراحت می باشد.ممنون می شوم از پاسخ گویی شما.

=====================

دکتر شیری :

سلام نازی گرامی
نمادهای زیادی در حین درس تدریس شد . افرادی که در خواب میبینیم بیش از اینکه خود فرد مربوط باشند نماد بخشی از حسمای خودماهستند . بخشی از رفتار مادر را احتمالا با کودک درون خود یا فردی نزدیک به خود دارید

لینک اصلی





دختری هستم 35 ساله تحصیلکرده و موقعیت اجتماعی و شغلی مطلوب و ظاهری بقول دیگران زیبا( البته اگه گرد پیری نباشه) با آقایی 42ساله با همین شرایط مدت 3 ساله که دوست هستم وارتباط ما در حد تلفن وایمیل هست چون از هم دوریم و در این مدت دو بار دیدار. او بارها مستقیما بهم گفته هیچوقت ازدواج نمیکنه اما من جدی نگرفتم اما الان بعد از 2 ماهی که باهم قهر بودیم آشتی کرده اما میگه باید قول بدی حرف از ازدواج نزنی.لازم به ذکر هست که میدونم واقعا دوستم داره وبا تحقیقاتی که کردم هیچ سو سابقه ای نداره. که اهل نامردی باشه.به نظر شما چه جوابی باید بهش بدم

=====================

دکتر شیری :

وقتی میخواهید ازدواج کنید ، ایشون قابل سرمایه گذاری نیستند . در عین مهربانی با جدیت بگذاریدشون کنار . اگر فردی نیست دورو برتان که پیشنهاد ازدواج بدهد بهتر است طبق گفته خودشون ، رابطه را نگه دارید اما پیشنهادهای دیگر ازدواج را بررسی جدی بکنید و اگر جدیتر شد به ایشون اعلام کنید و نخود نخود !

لینک اصلی






من هم حدود یک ماه ک تو ترک یک رابطه 8ساله هستم,از بس این شبا گریه کردم

اگه کور نشم خیلیه,ما همدیگرو خیلی دوست داریم اما مادرش بی منطقه!فکر می

کردم همه چی درست میشه اما بخودم اومدم 8سال گذشت...مجبورم ک ازش جدا

بشم.گاهی افکار سوساید مخمو می ترکونه!با اینکه31سالمه رتبه بالایی تو شغلم

دارم اما بخاطره این قضیه کم آوردم....

=====================

دکتر شیری :

ببین پوپک عزیز
من متاسفم که چیزی شبیه طلاق را تجربه کرده ای وقتی بعد از 8 سال از رابطه زدی بیرون
اگر افکار خودکشی در ذهنته مطمئن باش به کمک روانپزشکی احتیاج داری تا بتنی خودت را جمع کنی. شاید لازم باشه مدتی داروهای سبک مصرف کنی
اما در مورد مادر اون آقا باید عرض کنم ایشون باید مسائل خودشون را بره حل کنه...بدبختی ما اینه که نمیشینیم پای این مسائل حل نشده مون و وقت بذاریم و یه بار رو در رو بشیم با حقیقت درون مون.ایشون اگر به شما و خوشبختی دو تاتون اعتقا داره که باید بره اعتقاداتش را بدون ایجاد جراحت اعلام بنه به مادرشون. در غیر این صورت شما بهترین تصمیم را گرفته اید بانو

لینک اصلی





سلام
ببخشید آقای شیری به خاطر سوال بی ربطم!

راستش من ترس عجیبی از زلزله دارم... انقدر که بعضی شبا بیدار می شم و با کلی داد و بیداد و ترس و لرز از اتاق میام بیرون همه رو حسابی می ترسونم! و جالب اینجاست که بعدش سریع آروم میشم.
خیلی سعی ام اینه که توکل کنم و همه چیز و بسپارم به خدا ولی همچنان این مساله با من هست... تحمل کردن یه استرس همیشگی زیاد آسون نیست...
حالا سوالم اینه که چی کار کنم؟! حتما باید پیش دکتر برم یا خودم میتونم یه کاریش کنم؟!!!
ممنون از وقتی که میذارین.

=====================

دکتر شیری :

ترسهای غیر عادی در حوزه فوبیا ها قرار میگیرد که روانپزشکان در آن ورود میکنند و چه بسا از روانشناسان نیز کمک میگیرند
اگر این ترس از زلزله موجب بهم ریختگی کار و بار شما یا اعتراض خانواده شده است ، لازم است از ی درمانگر کمک بگیرید

لینک اصلی





دکتر من یه سوال دارم انصافا اگه میشه جواب بدید من کنکور دارم بین رشته ی روانشناسی و مهندسی عمران موندم من رشته ام ریاضی مسئله ای تو تغییر رشته ندارم یه نمه روانشناسی را بیشتر دوست دارم اما از لحاظ شغلی عمران برام بهتر دکتر من با لیسانس عمران هم خوب میتونم کار کنم به نظرتون لیسانس رابگیرم فوق و دکترا روانشناسی بخونم دکتر شما خودتون هر پیشنهادی دارید بفرمایید (از لحاظ پشتکار و مطالعه واقعا قوی و پرانگیزه ام)

=====================

دکتر شیری :

سلام ارسلان
سوال سختیه. دو رویکرد کاملا متفاوته
مظالعات روانشناسی داشته باشید کنار مهندسی عمران به نظرم براتون بهتره زیرا اگر کسی روانشناسی بالینی دوست داشته باشد قطعا بین روانشناسی و عمران گیر نمیکنه
من دعوتتون میکنم به مطالعات هدفمند روانشناختی بعد از وردود به داشنکده فنی

لینک اصلی





سلام دکتر به نظر شما برای اضطراب و وسواس فکری پیش روانپزشک رفتن کار درستیه ؟ واقعا قرص می تونه کمک کننده باشه ؟اصلا پیش روانپزشک رفتن وقتی اختلال شخصیتی نداری و مشکلاتی که اکثر مردم دارن رفتن کار درستیه و کمک کننده است؟

=====================

دکتر شیری :

اساسا اولین مراجعه این دست اختلالات به روانپزشک است بعد اگر قابل ارجاع بود نزد روانشناس و مشاور میشه رفت

لینک اصلی





جناب دکتر شیری عزیز سلام
من هرروز از وبلاگتون دیدن میکنم وتمامی مطالبتون میخونم شاید شما تنها کسی باشید که بتونید به من حقیر کمک کنید
خواهش میکنم جواب این سوال رو بدین
دختری هستم 20ساله.زمانی که برای کنکور درس میخوندم از طریق یکی از دوستام به یکی از موسسه های کنکور رفتم وتوکلاس زبان شرکت کردم
اقای دکتر از طریق هم این کلاس با معلمش آشناشدم که یه پسر 28 ساله است البته فقط در حد پیامک وخیلی کم تماس تلفنی با هم در ارتباط هستیم شاید تو این 3 سالی که میشناسمش همش 5 بار باهم تلفنی صحبت کردیم اونم فقط برای اشکالات درسیم ولی الان به مدت یک سالی میشه که همش بهم پیامهای عاشقانه میفرسته واینم بگم آقای دکترمن علاقه ی زیادی بهش پیداکردم وتمام موقعیتهاموبخاطرش ازدست دادم به تمام خوستگارام جواب منفی دادم .آقای دکترکمکم کنید من عاشق کسی شدم که حتی هیچ خبری ازاینکه دوسم داره ندارم.واینم بگم که من به درستی وپاکی این پسر هیچ شکی ندارم ب نظرتون آیا اون هم دوسم داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تمنا میکنم جواب بنده حقیرو بدین.

=====================

دکتر شیری :

راستش تنها چیز مطمئنی که میتونیم بگیم اینه که از شما خوشش میاد . حتی نمیتونیم بگیم از بقیه خوشش نمیاد . اینکه همه موقعیتهای خود را به خاطر خوش آمدن یه نفر دیگه فرستاده اید رو هوا البته اشتباه شما بوده است
اگر در مورد شخص ایشون میخواهید مطمئن شوید ، در معاشرت است که میتوان فهمید و شما باید تصمیم بگیرید معاشرت بکنید یا نه زیرا بدون مهارت ارتباط عاطفی سراغ معاشرت رفتن ریسک دارد
راستی دانشگاه قبول شدید ؟
دیگه به عنوان یک بانو ، انتهای نامه تون لازم نیست بنویسید "بنده حقیر"
خداوند به شما عزت داده است .
واژه الاحقر را علمای ما در انتهای نگارشهای خود مرقوم میکردند زیرا ترس از خودپسندی علمی داشتند و به این شیوه خود را نهیب میزدند

لینک اصلی


نظرات (۱)

سلام .ببخشید اقای دکتر ..من ۲۳سالمه و مدت پنج ماهه که با مرد مورد علاقه ام نامزد شدم...از ۱۴سالگی عاشق همسرم بودم تااینکه دوسال پیش ازم خواستگاری کرد ولی بخاطر سوتفاهم هایی که پیش اومد همه چی بهم ریخت ولی ما همچنان رابطمون ادامه داشت تاجایی که خانواده هامون اشتی کردن وما ازدواج کردیم .خداروشکر چیزی تو زندگیم کم ندارم وهمسرم مرد زندگیه ولی چیزی که خیلی اذیتم میکنه اینه که زندگی واقعیم ورای تصوراتم بوده حس میکنم تو یک ونیم سالی که باهم بودیم همه عاشقانه ها رو تجربه کردیم والان باید یه زندگی عادی داشت یه باشم ...واقعا نمیدونم چجوری تفکراتمو درست کنم...خواهشا راهنماییم کنین یااگه کتابی هست بهم معرفی کنین
پاسخ:
    با سلام

متاسفانه باید خدمتتون عرض کنم که این وبلاگ هیچ گونه ارتباط مستقیمی با دکتر شیری نداره


برای پرسیدن سوال خود به صورت مستقیم از دکتر شیری میتونید از سامانه پرسش و پاسخ سایت خود دکتر استفاده کنید




             
                       با تشکر
                  علی قشقایی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی