سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

74

جمعه, ۱۹ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۱۷ ق.ظ

هفتاد و چهارمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



دکتر اینکه شما گفتیدویکی از دوستان نظردادن در بالا
" اگر پسری دختری را بخواد سریع اقدام میکنه" یعنی چی؟
یعنی بدون اینکه بدون دختر کیه ؟مال چه خانواده ای هست همینجوری بدون تحقیق به صرف دوست داشتن میاد سریع عمل میکنه ؟ولی دکتر پسرا همینجوری بدون شناخت از کسی خواستگاری نمیکنند

=====================

دکتر شیری :

منظورمون اقدام سریع بدون فکر که نیست خانوم! ولی وقتی تحقیقاتش را کرد دیگه معطل نمیکنه

لینک اصلی





سلام آقای دکتر اگر از کسی خواستگاری کردیم و اون جواب منفی داد، آیا اصرار کار خوبیه یا اینکه باید بی خیال شد و هیچ اصراری نکرد؟

=====================

دکتر شیری :

خوبه جواب منفی را بررسی کنید و اگر قابل رفعه تلاش کرد و دوباره پیشنهاد داد

لینک اصلی





سلام دکتر اگر پسری بگه میخامت و همونی هستی که دنبالش بودم اما بگه فکر ازدواج نیسم ونمیتونم ، من متوجه نمیسم یعنــــــی چی آخه؟

=====================

دکتر شیری :

یعنی همینی که میگه...میخواد با شما وقتش را پر کند. حداقل اینقدر روراسته که برای بودن با شما سرکار تون نذاره

لینک اصلی





اقای دکتر شیری یه سوال دارم من موهام چند وقت بود کم شده بود رفتم متخصص علائم را چک کرد گفت ارثی که نیست احتمالا اظرابیه بعد یه سری دارو و اینا داد و فرستادم پیش روانپزشک روانپزشک هم گفت شما ذهنت زیاد درگیر همون باعث اظطراب میشه باید زندگی را ساده بگیری تمرین داد و قرص حالم بهتر شده اما من هر چی تو اینترنت میخونم نوشته ریزش مو یا به خاطر چرب شدن مو یا ارثی است والا نمیدونم میخوام از شما اینو بپرسم اظطراب و افسردگی میتونه سبب کاهش مو بشوند؟

=====================

دکتر شیری :

اضطراب مستقمیا باعث ریزش مو که نمیشه ولی زمینه ساز بدیه برای این ریزش
من توصیه اکید پزشکیم اینه که مینوکسیدیل kirkland را امتحان کنید که حیرت آوره تاثیرش و موهای ریخته ظرف 5 سال گذشته را مجددا میرویاند و چربی کف سر را کنترل میکند

لینک اصلی





سلام دکترعزیز،قبل ازهرچیزی خواهشا کمکم کنید:دکتردختری 27ساله فوق دیپلم کامپیوتروفعالیتم توزمینه IT،تقریبا6ماه پیش باپسری متولداسفند65 مهندس برق و متخصص درITومایکروسافت و زبان انگلیسی قوی تو یک کارخونه اشناشدم،من کارآموز ایشون درزمینه مهندسی مدیریت شبکه بودم-تااینکه به من ابراز علاقه کردن وبه من نزدیک شدن وشدید بهم علاقه پیداکردیم-طوری که من خواستم باخانواده ها درجریان بگذاریم و من کردم و همه فهمیدن.اما ایشون دارای پدری پیرو فرهنگی وگیربده و ثروتمندهستن و باهرکی که خودشون بخوان موافق ازدواج پسرشون میشن.من هم خانواده ام درسطح خوبی هستن و چیزی کم ندارم و چون دختری ظریف و به نظردیگران خواستنی هستم خیلیا سمتم میان حتی کوچکترازخودم.ولی با این اقا واقعا ارامش رو تجربه کردم ایشون بیشتر و حتی طاقت دوری همو نداشتیم و دوست داشتیم همش پیش هم باشیم.اقای دکتر ایشون الان سربازی رفتن ومیگن که صبرکن من بیام توهم درستوبخون وسرکاربرم فقط کافیه برم سرکار ومستقل بشم خودم تصمیم بگیرم وجلوی پدرم بایستم و اعلام کنم و اینکه دوست دارم بارضایت پدرم باشه.مادرشون مشکل ندارن.اقای دکتر پرازاسترس و دردم که خواستگارای زیادی ردکردم تاکسی که به دلم بشینه روانتخاب کنم ولی شرایط اینجوریه.ازطرفی ام من دیگه فرصت دست دست کردن ندارموداغونم دکتر داغون.طور خداکمکم کنید.

=====================

دکتر شیری :

ببینید اکرم....ایشون الان 25 سالشونه. ضمن احترام به عشق و...باید عرض کنم نزدیک به 27-8 سال پسرها دچار دگردیسی جدی فکری میشوند و از این رو نگرانی شما فقط محدود به پدرشون نمیشه بلکه خودشون نیز یکی دو سال دیگه یه زلزله دارند. شما نیز فرصت های خودتون را غنیمت بدانید

لینک اصلی





دکتر یه سوال بیربط دارم شما اطلاعانی درباره ی قرص ال ار ژنین دارید؟

=====================

دکتر شیری :

والله من همینقدر میدانم اسید آمینه محرک هورمون رشد در بدن است و در بدنسازی برای پروسه ای هیپرتروفی ( افزایش حجم) عضله موثر میباشد. حالا اگر الان استفاده دیگری داره بنده بی خبرم

لینک اصلی





سلام اقای دکتر من یه برادر 20 ساله دارم خیلی با استعداد حتی توانایی پشتکار و حرکت هم داره اما خیلی اقای دکتر تخیل میکنه مدت زمان زیادی از روز فکر میکنه هی چی میشه در اینده چیکار میکنه والا من موندم روانشناسم هم بردیم یه سری تکلیف بهش داد اما میل عجیبی به تخیل داره ایده الگرا هم هست یکم حالا بهتر شده الان وارد دهه ی سوم عمرش میشه میگم حیف بخواد همین جوری عمرش بره من نمیدونم تو دهه ی سوم زندگی یه پسر با استعداد مثل برادرم باید تو چه مسیری جهت دهی کنه ؟ استقلال عمل هم داره لطف کنید اگر شد پاسخ بفرمایید

=====================

دکتر شیری :

تخیل اگر کارکرد ذهنی ایشون باشه و اختلال عملکردی نداده باشه ( افت تحصیلی یا مهارتی) لزوما نگران کننده نیست
گاهی هم درونگرایی را مردم انزواطلبی میدانند که خطاست
ام بی تی ای بدرد ایشون خیلی میخوره

لینک اصلی





سلام جناب دکتر
عیدتون مبارک

یه سوال داشتم
خواستگاری دام که مرا بسیار دوست دارد و بیان کرده که جندین سال است مرادوست دارد. اما علاقه من نسبت به ایشون معمولی هست
یعنی نه خوشم میاد نه بدم میاد.
میگن همین که از طرف بدت نیاد کافی هست
می خوام نظر شما رو بدونم.

=====================

دکتر شیری :

سلام ساره گرامی
باید مقداری دوست داشتن، مقدار بیشتری جذابیت فیزیکی ( ظاهر و رفتار) وجود داشته باشه تا ازدواج بشه ازدواج
من فکر میکنم با توجه به اینکه ما کمی علائق قبلی هم داشته ایم و با مقایسه است که دچار علائق جدید میشیم باید کمی صبر کنید و به خوتون فرصت بدید و اگر فرقی نکرد اخلاقا نمیتونیم طرف را بیچاره کنیم

لینک اصلی





سلام آقای دکتر
من دختری 27 ساله هستم که تازگی ها حس میکنم از حس حسادت دارم رنج میبرم...نمیدونم باید با این حس چی کار کنم
مثلا به دوستانیم که از ایران رفتن و حداقل دیگه مجبور نیستن نقش بازی کنند حسادت میکنم...یا به دوستانیم که ازدواج کردن ولی من هنوز کسی را که متناسب با معیارهام باشه پیدا نکردم ( معیار های بالایی ندارم ) این احساس که عقب موندم تو درس و کار و زندگی برام به شدت آزار دهنده شده...
میشه راهنماییم کنید

=====================

دکتر شیری :

وقتی جنگهای زندگیمون را نمیکنیم یا استانداردهایی فضایی برای خودمون درنظر میگیریم در یک مسابقه بی انتها با کسانی می افتیم که هرگز نخواهیم تونست ازشون ببریم
شما نیز روی ازدواج تمرکز کنید و خواهید دید مثل بقیه پروژه های زندگیتون توش موفق خواهید شد

لینک اصلی


نظرات (۲)

سلام.وقت بخیر
اقای دکتر‌من اصن نمیدونم چراالان دارم نظر میذارم . من مدتها نوشته های یکی از دانشجوهاتونو دنبال کردم .ایشون خیلی از شما.نوشتن طوری ک من ترجیح دادم برای اولین بار راجع ب مشکلم با کسی حرف بزنم. 
من برادری دارم ک از همه لحاظ خوب که نه عالی بود. هیچ مشکلی نداشت.یا حداقل اینجوری نشون میداد. بشدت موفق و باهوش
اما متاسفانه تو ی دوره زمانی خیلی به اینترنت اعتیاد پیدا کرد . جوری ک فرصتهای خوبشو از دست داد.و همینطور هم داره ادامه پیدا میکنه. اصلا هم انگار به آیندش فکر نمیکنه..من نمیدونم چجوری میشه کمکش کرد با توجه ب اینکه خودش درخواست کمک نکرده.و سنش هم کم نیست
خودم حس میکنم شاید از تنهایی باشه.چون اهل بیرون رفتن و دوست بازی نیس. و الان باهموناییم ک ارتباط داره از نت پیدا کرده.در ضمن جلو خونواده ی غرور خاصیم داره ک مثلا نه من مشکل ندارم:| لطفا راهنماییم کنین. 
پاسخ:
با سلام

متاسفانه باید خدمتتون عرض کنم که این وبلاگ هیچ گونه ارتباط مستقیمی با دکتر شیری نداره

برای پرسیدن سوال خود به صورت مستقیم از دکتر شیری میتونید از سامانه پرسش و پاسخ سایت خود دکتر استفاده کنید

http://porsesh24.com


با تشکر
علی قشقایی

سلام اقای دکتر. من دختری متولد 67 هستم. با پسرس که یکسال از من بزرگتره سه ساله رابطه دارم. خانوادش راضی به ازدواج با من نیستن. دنبال دختره پولدار و محجب هستند. من حجاب معمولی دارم. از لحاظ مذهبی با هم تفاوت داریم. اما میگه خانوادمو راضی میکنم و بقیه اختلافام با صحبت حل میشه. تقریبا هر دو روز یبار با هم دعوا داریم. این اختلافا علاقه منو کم کرده. در واقع سرد شدم. اما بدلیل دلایل عقلی که پسره خوبیه باهاش موندم نه احساسی. کمکم کنید.
پاسخ:
                                                      با سلام

متاسفانه باید خدمتتون عرض کنم که این وبلاگ هیچ گونه ارتباط مستقیمی با دکتر شیری نداره

برای پرسیدن سوال خود به صورت مستقیم از دکتر شیری میتونید از سامانه پرسش و پاسخ سایت خود دکتر استفاده کنید


             
                             با تشکر
                            علی قشقایی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی