سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

81

شنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۰۰ ب.ظ

هشتاد و یکمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری




سلام آقای دکتر
خسته نباشید
آقای دکتر من از اینکه آدم ها مدام ازم میپرسند چرا ازدواج نمیکنی!کی ازدواج میکنی...و مدام نصیحتم میکنند خسته شدم...از نگاه های پر سوالشون خسته شدم...از پوزخندهاشون خسته شدم...تازه 24 سالمه...چه گناهی کردم که کسی به دلم نیست!!!من چی کار کنم کمتر آزار ببینم؟؟؟؟؟

=====================

دکتر شیری :

وقتی به کسانی با سبک منفعل یا تهاجمی برخورد میکنیم ، رفتارشان ادامه می یابد. ولی اگر با سبک پر جرات بهشون اعلام کنیم که ازدواج خواهم کرد کتوجه میشن که نباید بیش از این پیش بروند.
من فکر میکنم سبک ارتباطی شما کمی تغییر کند ، از این نوع دست اندازها راحت رد میشید

لینک اصلی





سلام مرسی
دکتر یعنی میتونیم اسم هر رابطه و دوستی رو عشق بذاریم ؟؟؟؟

=====================

دکتر شیری :

نه دیگه

لینک اصلی





بالاخره بعد مدت ها، امروز تونستم خونه باشم، و یادم باشه باز هم زندگی رو ببینم....

nدقیقا به موقع هم دیدم!!

دکتر
من همیشه سعی کردم بچه خوبی برا پدر مادرم باشم و خواهر خوبی واسه یه دونه خواهرم و همین طور هم بوده...همیشه رفتارای خوب من، زبانزد فامیل بوده...

اما نمیدونم چی شده که یه مدته خونواده از دست من نارحتن انگاری، اول گفتم شاید خطایی ازم سر زده، تغییری که حس نمیکردم...
باهاشون صحبت کردم، میگن نه تو بچه خوبی هستی و ما با تو مشکلی نداریم...
اما همه ش ازم ایراد میگیرن همه ش نظرات مخالف من میدن همه تصمیمات لازم رو خودشون واسه من میگیرن...کوچیکترین مخالفت من ناراحت شون میکنه..
حالا اگه حتی هیچ چیزی غیر نظر شون هم انجام نداده باشم، یه جوری یه بهانه ای رو جور می کنن که ازم ایراد بگیرن و ...

من چی کار کنم؟
حتی تا یه مدتی واقعا تحمل کردم...اما واقعا خسته شدم..
من نمی فهمم!
پدرم همین حالا به من میگه که تو با این رفتارات ، بالاخره منو شکست دادی.!!!!!!

نمی فهمم موضوع چیه؟
اما خوب می فهمم که دیگه اینجوری دوام نمیارم...

=====================

دکتر شیری :

iهیجاناتتون زیاده خانوم....ممکنه در نظر بقیه غیر منطقی به نظر برسید.

لینک اصلی





دکتر من یه سوال دارم از شما که سوال خیل زیادی از خوانندگان وبلاگ میتونه باشه اقای دکتر شما تو توصیه هاتون همیشه میگید به فکر رشد های مختلف زندگیتون باشید از خود کم بینی اجتناب کنید و جنگ های زندگیتون را انجام بدبد حالا یه سوال دارم من 6 ماه از خدمات مشاوره بهره میگیرم مشاورم به من گفت روزی که شما با 1 نفر که همسرتون و 5 تا دوست صمیمی ارتباط سالم و صمیمی داشته باشید کارتون درسته به نظرم حرف این مشاور من منطقی باشه ولی از بچگی تو گوش ما داد زدن زشته تو هیچی نگو تو نمیدونی تو نمیتونی چقدر بچه ی خوب و خجالتی هستی مظلومی یه وقت ناراحت نشن یه جایی هم که نظرمو ابراز کردم علنا بهم گفتن خدا نکنه نوه ی ما مثل تو بشه به خداوندی خدا قسم میخورم بی احترامی نکردم حالا دکتر میگید من چیکار کنم یه ور وجودم میگه خودت باش یه ور دیگه بشین سر جات مردم چی میگن من باید چیکار کنم؟

=====================

دکتر شیری :

به نظرم ترکیبی از فردیت در حال تشکیل و رعایت حال مردم ، خیلی خوبه آدم برخورد کنه. بی تردید یه جاهایی هم اشتباه خواهیم کرد ولی موردی نداره...

لینک اصلی






سلام استاد.. جون هرکی دوس دارین این سوالموجواب بدید من عاشق قرآنم و به شفابخشی دلها اعتقاد دارم.ولی یکی از همکلاسی ها که تازه ارشد هم هست میگه قرآن خیلی متکبرانه است حتی شروع سوره هاش گفته بسم الله الرحمن الرحیم یعنی به نام من !!! نمی دونم چی جوری جوابشوبدم دعاکنید خودم بهم نریزم

=====================

دکتر شیری :

هر کسی گفت "من "معنیش این نیست داره خودش را تبلیغ میکنه. بستگی داره به اینکه چقدر خودش شفاف باشه...این که تازه درباره انسانهاست
اما درباره دوستتون و مفهوم خداوند
نمیدونم چه اصراری دارید پاسخی به او بدهید ...اگر پاسخی برای خودتون دارید خیلی خوبه. اگر نه که باید فکر کنید به سوالش
بعضی آدمها خدا را شبیه یک مرد عصبی میبینند( تعبیری ماخوذ از خدای بنی اسرائیل ) بعدش قوانین انسانها را در وسعتی بیشتر به این خدای خودساخته نسبت میدهند و بنابراین معیارهای انسانی را نسبت میدهند به مباحث الوهیت.
بسم الله یعنی عالم صاحب داره...مثل زنان نازمد کرده هندی که خال سیاه دارند روی پیشونی شون که یعنی این دختر بی یار نیست
بسم الله بر تارک هر سوره یعنی سوره یک سروه دار دارد.
تعابیر تفسیری هم هست، مثلا جناب علامه طباطبایی معتقدند بسم الله یک جار و مجرور است که فعل یا نائب فاعلش در خود سوره است...
حالا بدون این بحثها هم میشه از قران خواندن و فهمیدن لذتهایی برد بانو

لینک اصلی






سلام دکتر بااینکه تپلین اما خوش تیپینا!!!
اما قبول بفرمایین جامعه ما پر از پدرو مادرای سنتیه که نمیپذیرن زندگی مجردی حتی سالم بچه هاشون رو شاید نگرانی ترس از حرف دیگران و یا ترس از تنها شدن خودشونو... باشه

=====================

دکتر شیری :

منظور ما الزاما از زندگی مجردی ، مستقل از خانواده نیست . حتی تو خونه والدین نیز سبک زندگی خاصی باید داشت ثمین گرامی

لینک اصلی






سلام و خسته نباشید. کتاب اسطوره ها و روانشناسی زنان بودلن رو از موسسه شما تهیه کردم. تو پیشگفتار کتاب گفته این کتاب 14 فصله ولی کتابی که من دارم 12 فصل. بعلاوه اینکه فصل خدابانوی کیمیاگر(آفرودیت ) رو هم نداره. یک کتاب دیگه هم برای شخصیت شناسی زنان از موسسه تون گرفتم( گفتگوهایی با الهه گان) اونم آفرودیت رو نداره. دچار ضرب و جرح ارشاد شدن این کتابها فصل آفرودیت ندارن، یا کتابی که من خریدم مشکل داره؟

=====================

دکتر شیری :

طرح نظارت و ممیزی معاونت کتاب ارشاد

لینک اصلی





سلام
دکتر ادم اگه موفق بشه و زندگیشم زندگی ام کنه به خدا تو سن 32 به بالا دچار سکوت میشه ...یه جور ویندوز جدید میخواد ...یه جور به قول خودتون محور مختصات جدید ...تازه وقتی هم ویندوزه را پیدا می کنی هی یکی بهت میگه نکنه دیر شده باشه ...باید چه کرد در این سن ؟

=====================

دکتر شیری :

سلام آقای سهرابی
باید بدون تمرکز روی نقاط بالای هدف گذاری ( که منجر به سرخوردگی هم میشود گاهی ) اقدام کرد به عمل در حال. کار سختیه ولی جواب میده

لینک اصلی





سلام آقای دکتر

چقدر قشنگ راهنمایی کردین . آدم حظ میکنه.دستتون درد نکنه.

آقای دکتراز این راهنمایی شما میشه اینطوری برداشت کرد که رفتارهای کنترلی در هر موردی کلا در اثر احساس ضعف و استیصال آدم هاست؟

=====================

دکتر شیری :

گاهی اوقات هم ناشی است از لیز بودن طرف مقابل و استیصال ما

لینک اصلی





اقای دکتر.من دختری 25 ساله ام.قبلا با یکی دوست بودم بعد خودش گذاشت و رفت حالا برگشته اومده میگه قصد ازدواج داره در حالی که هیچ کدوم از شرایط منو نداره.هیچ کدوم.چیکار کنم دست از سرم برنمیداره؟قبلا دوسش داشتم وحاضر بودم به خاطرش قید خیلی چیزارو بزنم ولی حالا نه.من خیلی تغییر کردم..دوست داشتن خالی که فایده نداره وقتی هیچ کدوم از شرایط ازدواجو نداره.

=====================

دکتر شیری :

فکر کنم داره سیگنالی از شما همچنان میگیره! یعنی اگر بخواهید کسی دیگه نیاد سراغتون کافیست بی تفاوتی کامل از شما ببینه...حتی بی ادبی و ...هم نه! بی توجهی کامل

لینک اصلی





دکتر من شک در تشخیص واقعیت دارم چه کار کنم نمیتون تو یه یری مسائل تصمیم قطعی بگیرم از اشتباه کردن و مردن به شدت میترسم چیکار کنم ؟

=====================

دکتر شیری :

بالاخره باید دید از کجا اشتباه سراغتون میاد....کجاها درست گفته اید؟
مردن چیز ترسناکی هست منتها نه اینکه ادم بشینه به این فکرها و عمرش را حروم کنه
نشستن با آدمهای خبره...ریسک کردن...کسب تجربه و صبوری باعث میشه با اطمینان بیشتری کارهاتون را بکنید و از قضاوت منفی بقیه خیلی بهم نریزید

لینک اصلی





آقای دکتر به نظر شما واقعا پسرا میترسن به دخترای چادری پیشنهاد ازدواج بدن؟ یعنی مثلا یه دختری که چادر داره و با پسرا رابطه ای نداره، فوقش در حد سلام، ولی اگه با این حال رفتار محترمانه ای هم داشته باشه، بازم باعث میشه که پسرا نتونن حرفی بزنن؟

=====================

دکتر شیری :

نه! پسرهای مذهبی که مذهب گراییشون در سنین نوجوانی و تحت تاثیر مدارس مذهبی و هیئات است ، تعدادی شون بعد از 28-29 دچار دگردیسی هایی میشوند و حالا اگر انتابی از قبل کرده باشند که میرن رو هوا. اگر هم نرده باشند یه زیر ابی هایی دارند که آدم گیج میشه بالاخره با کدام معیار میخواد زن بگیره...شتر سواری دولا دولا...

لینک اصلی





سلام جناب دکتر
خواهرم با 25 سال زندگی می خواهد از همسرش جدا زندگی کند چون همسرش او را طلاق نمی دهد .طلاق عاطفی شدیدی بین این دو حکمفرماست حتی سلام و خداحافظی روزانه هم انجام نمی شود 2پسر و دختری 1 سال و نیمه دارد به نظر شما زندگی با مادر به تنهایی برای این کودک مفیدتر است یا با خانواده ولی همراه با طلاق عاطفی
خواهرم نگران 5سال اول زندگی کودکش است
خواهش می کنم جواب دهید
ممنونم

=====================

دکتر شیری :

راستش من خیلی چیزها را نمیدانم درباره این دو نفر ولی این حرف را میفهمم که زندگی یک نفره ولی متعادل بهتره از دو نفره غیر متعادل

لینک اصلی






اگه شما یک شاگرد داشته باشید که واقعا دوستش داشته باشید برای موسیقی مجبور باشه بره از ایران شما میگید نرو یا میگید برو دنبال ارزوت رو حرف مردم هم خط بطلان بکش جدی برام هنوز سوال و دل هرست بعضی چیزها تو فرهنگ ما خوب زیاد جالب نیست دکتر من بشم جزئی از تازیخ یا برم دنبال استعداد و علاقه ام؟

=====================

دکتر شیری :

تهمینه گرامی
من در پاسخ به این سوال نگاه میکنم به دارایی های روانی اون شاگرد
به میزان فردیتش که ایا در خارج ایران در هم نمیشکند؟
به توان مالی اش...به تعلقات عاطفی اش...به شکستهایی که در زندگی داشته و درسهایی که آموخته
شاید به همین دلیل است که پاسخ سختی داره این سوال

لینک اصلی





سلام ازطریق یکی از دوستان باهاتون آشنا شدم .5ماه عقدکردم چطوری بایدهمسرموبشناسم.بعضی وقتا بجای اینکه چیزیودرست کنم بدترخرابش میکنم.نمیدونم چه طوری ازش انتقاد کنم که ناراحت نشه .راهنماییم کنیدلطفاممنون میشم

=====================

دکتر شیری :

مریم
هم مطالعه کمک میکنه هم شرکت در کلاسها یی در این زمینه
کتاب پیامها خیلی خوبه... کلاس هم فرصت کردید" مهارتهای ارتباطی " خوش سابقه است در موسسه ما...دوره 53 آن بزودی برگزار میگردد

لینک اصلی


  • ۹۳/۱۲/۰۹
  • علی صفایی قشقایی A.GH

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی