سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

84

يكشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۵۷ ب.ظ

هشتاد و چهارمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



اقای دکتر من یه دوستی داشتم 22ساله پارسال شبای قدر یه نیت عجیبی کرد 21 سالش بود میخواست قدش بلند بشه امسال 8 سانتی متر بلند شده است البته هم ورزش کرد هم تصویرسازی های عمیق اما من از یک پزشک عمومی پرسیدم میگفت تا 20 دیگه صفحات رشد بسته میشه خوب اینم از برکات این ماه راست میگه ملاصدرا ایمانت را هر چقدر بگسترانی برات کارساز گرچه یه چند بار توسط بعضی از دوستان مسخره شدیم که شما املید و از این حرفا اما حسش را نمیشه کتمان کرد ولو اینکه هیچی پاداش مادی و اخروی نگیری

=====================

دکتر شیری :

باورش سخته یه کم

لینک اصلی





دکتر من یه سوال دارم دکتر من چند وقت دلم میخواد برم باشگاه بدن سازی یا برم سراغ ورزش های رزمی به نظرتون برم این قسمت از زندگیم زندگی کنم؟

=====================

دکتر شیری :

کی جز خودتون میدونه اشکان

لینک اصلی





امسال دکتر محرم بد اوردم داشتم تو محله رد میشدم دیگ نذری به دستم خواهرمم همراهم یود(اومده بود کمک بنده خدایا) نمیدونم چی شد یهو یکی تنه زد بهش موندم گفتم برم محترمانه بگم به طرف رفتم دوستانه گفتم میدونم عمد نبوده اما یکم با احتیاط تر رد بشید طرف گفت به خواهرت هم بگو مواظب باشه راسش قبلا هم طرف را میشناختم کنایه وار اذیت میکرد یه نمه چشم چرون هم بود من قبلا گذشت کرده بودم منم دکتر یه جورایی داغ کردم باهاش درگیر شدم اومدم تو اتاقم نشستم زیارت عاشورا بخونم همش تو کلنجارم کارم درست بود غلط بود اخه چقدر میشه ادم به روی یکی نیاره هی خودشو بزنه به نفهمی دکتر کارم درست بود؟

=====================

دکتر شیری :

همین که ابراز وجود کردید و تذکر دادید درست بوده
درباره درگیری ایجاد شده متاسفم زیرا احتمالا مجبور شده اید مقابل پر رو بازی طرف بایستید و گرنه حرمت روزهای عزاداری را نمیخواستید بشکونید
خوشحالم ادم منفعلی نبوده اید منتها حسین اقای عزیزم در این کشور در یک لحظه دیوانه ای به بدن ما اسیبی میرساند که ارزشش را ندارد. مراقب دیوانگان باشید

لینک اصلی





سلام.وبلاگتون واقعا مفیده.مشکلی داشتم.حدودا 3 ساله که با پسری آشنا شدم.اون از صمیم قلب بهم علاقه داره ولی من جدیدا همش اذیتش میکنم و تصمیم میگیرم که ارتباطمون تموم بشه.و برای این کار دلایل زیاد دارم.یکیش اینه که من فقط باطن اون رو دوس دارم و ظاهرش رو دوس ندارم در حالی که ظاهر طرف مقابلم برام اهمیت زیادی داره و نمیدونم چرا این رو از روز اول تشخیص ندادم.من واقعا نمیدونم باید چیکار کنم.

=====================

دکتر شیری :

من متاسفم که مجبوری بین بد و بدتر انتخاب کنی. بدتر اینه که او را امیدوار به خودت نگه داری و بد اینه که الان ازش حدا بشی که پس فردا بهش خیانت نکنی. همچنین مهمه که بدانی واقعا قصد ارتباط داری یا میخواهی ازدواج کنی چون تو ازدواج سهم اخلاقیات بالا میره
اگر کشش بدنی به کسی نداشته باشی در واقع با ادامه دادن به او داری بهش خیانت میکنی چون او به تو این کشش را داره

لینک اصلی





با حرف هاتون مخالفم. کیه که گناهکار نباشه؟ من و شما حق نداریم عزاداریها و خوبیهای این آدم هایی که ازشون نام بردید رو به دلیل اشتباهات و گناهانشونف بی ارزش تلقی کنیم یا بگیم عزاداری نکنن و هیئت نرن! اینا هر کاری کرده باشن از حر که بدتر نکردن که آب رو بر روی امام بست. وقتی حر برگشت اینا هم میتونن اصلاح بشن.
در ضمن من نوشته های شما رو که میخونم احساس میکنم شما خدایی ناکرده بغضی نسبت به ظواهر دینی و اسلامی دارید که اینجا هم کم و بیش خودش رو نشون میده. باطن و ظاهر هر دوش مهمه.
موفق باشید

=====================

دکتر شیری :

شما انگار تنه ات به غزالی خورده که میگفت ما حق نداریم درباره یزید هم نظر بدهیم از کجا معلوم تشخیصش اون زمان همان حق نبوده؟؟!!!
یه کم ورق یزن کتابهای کتایخونه ات را میبینی قرآنی داریم ما مسلمین که توش نوشته انما یتقبل الله من المتقین
رباخوار و نزول خور با تقوا نیست وحید جان
مصرف کننده بیت المال برای جیب مبارک، با تقوا نیست
میخوای یه کم بدیهیات دین بگذرون ، دنیا را بگرد ، سیره نبوی را لمس کن بعد صحبت درباره نحوه دینداری من هم میکنیم .
در ضمن اگر خوندن مطالب ما اذیتت میکنه، چه کاریه به خودت زحمت میدی؟؟؟

لینک اصلی





دکتر ببخشید اما من فلسفه ی نذری را نمیدونم چیه؟ فلسفه دعا و نماز و... را رفتم پیدا گرفتم فهمیدم اما نذزری را نمیدونم خیلی هم منطقم اذیتم میکنه تو این زمینه میگم اخه خدا مگه مثل ما نگاه میکنه اما فلسفه ی کار نیک را میفهم به اون ربطی داره دکتر سوال من را خواهشا بیجواب نذارید انوقت هی باید برم بگردم هی کاغذ بنویسم پاره کنم

=====================

دکتر شیری :

مولوی میگوید در داستان طوطی و مرد روغن فروش که وقتی طوطی اشتباهی مورد تنبیه مرد مغازه دار قرار گرفت و کچل شد ، مرد مغازه دار خیلی کارها کرد و یکیش عبارت بود از دل درویشان را با اطعام شاد کردن
ما وقتی دل کسی را شاد میکنیم ، مستعد تر میشویم که هستی ، به دل شاد کردن ما نزدیک تر شود
نذر در کتاب خدا در داستان مریم دو بار آمده
نذر ما باعث تعهد خداوند نمیشود بلکه مارا در هدفمان منسجم تر میکند

لینک اصلی





قبول باشه
دکتر1 سوال داشتم
(آی-ان-اف-جی)ها
در کتاب همسر مناسب شما نوشته شده که:
معمولا تلاش فراوان می کنند تا به روابط هماهنگ برسند.
یعنی چی؟

=====================

دکتر شیری :

ترجیح احساسی نسبت به فکری در احساسی ها باعث میشود ، مایل باشند به توافق برسند با بقیه و کمتر دست روی اختلافات بگذارند

لینک اصلی





سلام آقای دکتر شیری عزیز
اول از همه آرزو میکنم که نذرتون قبول باشه و خودتون و خانواده و تمام آدمهای مهربون حاجتشون روا بشه و همیشه سلامت باشند . آقای دکتر من یه سوالی همیشه تو ذهنم هست که جوابش رو نمیدونم اگه شما نظرتون رو بگید بسیار ممنون میشم . سوالم اینه که آیا تمام اتفاقاتی که_ به جز دوره کودکی ( که ادم زیاد نقشی در اونها نداره ) _ در زندگی ما می افته نتیجه و بازتاب اعمال ماست ؟

=====================

دکتر شیری :

ندای گرامی
خیلی قوانین دیگر در زندگی موثر است و بخشی از قوانین هستی ، قانون بازتاب اعمال یا کارما یا...میباشد.بخشی!

لینک اصلی





دکتر ابن خدا همه جا هست تو موارد زیباست تو موارد زشت که نمیتونه باشه؟

=====================

دکتر شیری :

زشت و زیبایی از زاویه ما تعریف میشه نه در ساحت کمال

لینک اصلی





دکتر یه سوال به نظرتون فروید کاریزماتیک بود؟

=====================

دکتر شیری :

به نظر شما با بهره هوشی 180 و ایجاد مکتب روانکاوی ، کاریزما نداشته؟

لینک اصلی





سلام.
دکتر، در اطرافیان من شخصی هست که براش تشخیص بیماری "پی تی اس دی" داده ن. تو یه سایتی دیدم نوشته بود این بیمارها رو اصلا نباید سرزنش کنیم، باید حرفاشو بشنویم و... ولی خب گاهی اوقات حرفاش تنده و همراه بد و بیراه. ما به عنوان اطرافیان تقریبا نزدیک، باید چه برخوردی داشته باشیم باهاش؟

=====================

دکتر شیری :

بیمار PTSD یعنی یه اضطراب شدید تجربه کرده مثلا تصادف نزدیک به مرگ یا موج انفجار یا تجاوز
کعملا تا مدتها باید دارو بخورند و حمایت اطرافیان را داشته باشند تا به زندی عادی برگردند

لینک اصلی






سلام من میخواستم یه موردی را با شما درمیون بذارم سابق دعا میکردم حالم خیلی بود خیلی اوضاع عالی بود یعنی شرایطط درونیمون رفتم دنبال اینکه به قول شما با صداقت بیرحمانه باورهام را چک کنم دکتر دچار یه تعارضی شدم که خیلی حالم بد کرد هی میگم خدا هست به این دلیل اونور میگم نکنه اشتباه بگم همش از روزی شروع شد که رفتم فلسفه های مختلف را بخونم اخه من چه کار کنم یه برکاتی داشت دعا تو زندگیم که واقعا نمیدونم چه جوری بگم از وقتی اینجوری شده دنیام وارونه شده اصلا اون روزا استرس را تجربه نمیکردم اظطراب هم نداشتم خوب ادم اصلا بخواد حسی خدا را قبول کنه مگه عیبی داره من خیلی جاها سر زدم اما درست نشد این تعارض اقای دکتر شیری لطفا به من کمک کنید

=====================

دکتر شیری :

الهه گرامی
خروج از بهشت اعتقادات به این خاطر است که لباس قبلی ، قامت فعلی را نمیپوشاند و لازم است ظادم برود آدم بگرده در خودش و منابع اعتقادی اش تا حققت را حس کند. خدایی که با تحقیق شما برکتش سلب شود، بت بوده نه الله
البته آدم نباید وسواسی شود و در این تحقیق بی محابا و بدون ملاحظه برود

لینک اصلی





سلام دکتر شیری عزیز خسته نباشید
ببخشید که مزاحمتون میشم دکترچندوقت پیش میلی واستون فرستادم مبنی براینکه ازیه آقایی توکلاس زبانم به قصدازدواج خوشم اومده که آرکتایپشونمیدونم وشماچندتا راه حل بهم دادید ... ولی راستش دلم میخواد رک و راست برم و به این آقابگم دوست دارم بیشترباهات آشنابشم واسه ازدواج پسرفوق العاده روشن فکری وهمنجور که میدونیدمن25سالمه ،اون 28سالشه تازه سربازیش تموم شده ودنباله کاره نمیدونم ولی یه جورایی خیلی میترسم طرف سوسکم کنه ولی باخودم فکرکردم اول ازش بپرسم رابطه جدی باکسی داره یاقصدازدواج داره بعد بهش بگم این موضوع رو حوصله صبرکردن وسیگنال فرستادن ندارم دلم میخوادیکی تو زندگیم باشه اونم واسه ازدواج.....
دکتر عزیز کمکم میکنین؟؟؟؟؟؟؟؟؟

=====================

دکتر شیری :

خانوم ! شما کمک ها را از من گرفته اید ولی شیوه پر ریسکی را دارید پیش میگیرید. اینهمه صراحت بوده که جواب بده ولی حتی یه پسر هم اینطوری به یه دختر بگه بیا باهم خوشبخت میشیم، یه هوا شیرین میزنه نه ؟!!!

لینک اصلی





ممنونم ازت سمانه جون
دکترشیری ازشما هم خیلی ممنونم من همیشه شمارو بعنوان استادم قبول دارم و حرفاتون واسم حجته اینو واقعا جدی میگم شما4 5ساله که تو زندگی من هستیدومن همیشه کم و زیادازدانشتون استفاده کردم.امیدوارم ناامیدتون نکرده باشم نمیدونم چرا یهو این سوال به ذهنم رسیدوخواستم بپرسممن مغرورترازاونم که یه همچین کاری بکنم فقط میخواستم یکی بهم بگه اینو.
دکترفکرکنم لازمه واسم حالا که شخصیت خودموشناختم آرکتایپ آقایون رو هم بشناسم اگه واستون امکان داره اسم کتاب رو بهم میگین؟؟ممنون

=====================

دکتر شیری :

انواع مردان- انتشارات بنیاد فرهنگ و زندگی

لینک اصلی





به نظر حضرت عالی که دانشگاه اکسفورد هم تحصیل کردید بهتر است در رشته های مهندسی اول لیسانس بگیریم ( به هنگام مطالعه لیسانس الگوی سبک زندگی دانشجویی شما را رعایت کنیم) و برویم یا اینکه یه ضرب با دیپلم خارج بشویم؟ با تشکر وقدردانی از شما

=====================

دکتر شیری :

لیسانس ایران

لینک اصلی


  • ۹۳/۱۲/۱۰
  • علی صفایی قشقایی A.GH

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی