سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

86

دوشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۲۲ ب.ظ

هشتاد و ششمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



دکتر میگم این کاریزما اکتسابی یا ارثی ؟ یا مثلا یه بخش ارثی یه بخش اکتسابی؟

=====================

دکتر شیری :

بیشتر اکتسابی است و بخشیش هم مال خانواده است

لینک اصلی





سلام
من در دوره های مهارت های ارتباطی و روابط عاطفی شرکت کردم و کلی چیزهای مفید از صحبت ازتون یاد گرفتم .
همون طوری که می دونید هر یادگیری یه فرآیند زمان بر و نسبتا طولانی داره که باید طی بشه تا به تغییر رفتار منجر بشه . من خیلی علاقه دارم تو کلاس های دیگه ای که شما برگزار می کنید شرکت کنم ولی فکر می کنم این حجم اطلاعاتی یک دفعه و چند ماه پشت سر هم میتونه آدم رو یکم آشفته کنه . کاش بین کلاس هاتون فاصله ی بیشتری می ذاشتید تا ما فرصت کافی داشته باشیم که روی مطالب قبلی مسلط بشیم و بعد اطلاعات جدیدی رو بگیریم .

=====================

دکتر شیری :

مریم گرامی
در 10 سال گذشته روند تدریس صحیح پیوستگی است و شما اگر نیاز به رسوب اطلاعات دارید ، شیوه صحیحی برای یادگیری نیست زیرا بقدری مالب زیادی در بحثهایی چنین کاربردی وجود دارد که با مطالعه کلاسی . تمرینات سر کلاس و فیلم و ....همه جا می افته
خانوم! شما فرصت زیادی ندارید و فقط با این منطق است که میشه تو این وانفسا رشد کرد

لینک اصلی





سلام و عرض ادب دکتر شما که کلاس مولانا میرید پیش نیاز هم مطالعه کردید یا این که هر شخصی میتونه در صورت علاقه مندی بیاد

=====================

دکتر شیری :

پیش نیاز خاصی نداشتم و به خاطر تحقیق پیرامون سایکوآنالیز انسان کامل علاقه مند این بحث شدم و کلاس تا الان سه نفره بوده و عمومی نیست

لینک اصلی





دکتر، اگه یه پسری باشه دانشجوی ارشد، تو یه رشته ای از شاخه علوم انسانی و دانشگاه آزاد مثلا، و یه دختر مهندس دانشگاه شریف یا تهران، به نظرتون این موضوع واسه ازدواج جای فکر داره؟ یا خیلی هم مهم نیست؟

=====================

دکتر شیری :

خیلی مهم نیست

لینک اصلی





سلام استاد گرامی
یه سوال داشتم، بیماری dyslexic یا همون پریشان خوانی چیه??? عوامل ظاهری خاصی داره?

=====================

دکتر شیری :

اختلال نادری است که فرد درد خوانش بعضی حروف توانایی پردازش ندارد. افراد بزرگی هم اتفاقا در دنیا داشته اند ( مشهورترینش منسوب است به ابراهام لینکلن !)

لینک اصلی





سلام اقای دکتر عزیز
به نظرتون ما دخترا چه تیپی باشیم بهتره؟
سوسول باشیم؟
ساده باشیم؟
چه جوری در عین سادگی پسرارو جذب کنیم ؟

یا بهتره جذبشون نکنیم؟
پسرا از چه دخترایی خوششون میاد؟

=====================

دکتر شیری :

شادی جان شما دبیرستان بنت الهدی هستی؟؟؟؟
آخه این چه سوالیه میپرسی؟ من از کجا بودنم
مقدمات شخصیت شناسی واقعا بدرد شما میخوره که جواب خیلی از سوالاتت را بگیری

لینک اصلی





جناب آقای دکتر شیری ، سلام وارادت ، سوال " ارتباط آرکیتایپهای 12 گانه سفرقهرمانی و تیپ های 16 گانه میرز " رو قبلا" هم پرسیدم ولی چون جواب درست ودرمونی نگرفتم مدام توی سرم چرخ میزنه و به این نتیجه رسیدم که این دو مقوله مثل بحث " فرم و محتوا " در هنر هستن ، آرکیتایپها (محتوی) هستن که باید با تیپ شخصیتی متناسب هر فرد(فرم) ترکیب و جفت وجور بشه تا به یه بافت منسجم و رفتار متناسب ختم بشه . نظر شما چیه ؟

=====================

دکتر شیری :

آرکتایپ قالب است و محتوی شخصیت شماست که در آن قرار میگیرد

لینک اصلی





ببینید الان این آقا میگه توی یه رابطه بودم به قصد ازدواج! یعنی تو رویاهای خودش داشته که بعدها بهش پیشنهاد ازدواج بده و ابتدا فقط یه دوستی بوده، حالا توی عالم دوستی یه کمکی هم به خانم کرده و حتما هم متقابل بوده دیگه .... بعد از اینم که به قول خودشون بینشون انسی درگرفته خانم خیلی معقول و منطقی برای اینکه بعدها جفتشون بیشتر آسیب نبینند رابطه رو تموم کرده همین ... این مشکل ایشون بوده که نقش معصوم و به قول استاد خشنود کن را گرفته بوده
استاد حالا به نظر شما مشکل من چیه که توی دوستی هام تا بهم ابراز علاقه میشه سریع از رابطه میام بیرون حتی شده دوستی های خیلی خوبه چندساله موقعیت های خیلی خوب اجتماعی رو فقط بخاطر اینکه ترسیدم در قبال ابراز علاقه ای که بهم شده تعهدی گردنم بیافته از دست دادم .... یه جورایی اصلا هرکی بهم ابراز علاقه میکنه نمیدونم از چشم میوفته؟ البته فکر کنم بیشتر ازش میترسم!!!

=====================

دکتر شیری :

ترس از صمیمت ، بازدارنده "نزدیک نشو "هم همراهش بشه شبیه این علائم را میده

لینک اصلی





جلب توجه جنس مخالف قابل یاد گرفتن هست؟ من هر چه تلاش می کنم نمی تونم خانم هایی رو که حس می کنم مناسبم هستند رو به خودم علاقه مند کنم.

=====================

دکتر شیری :

درک یک زن کمی صبوری و مهارت میخواهد
پس از درک یاد میگیری زنان الزاما از مرد جنتلمن بودن نمیخواهند ، تعادل میخواهند ، به موقع درک و به موقع نفهمی میخواهند
به ظاهر خود رسیدن هم خیلی موثر است
با عرضه دیده شدن یک مرد باعث مطولبیت او میشود
کلاس شخصیت شناسی + مهارت ارتباطی به خیلی ها در این زمینه کمک کرده است

لینک اصلی





سلام
دکتر اگر در کتابی که می نویسیم از مطالب شما استفاده کنم چگونه باید در کتاب ادرس بگذارم که شما راضی باشید ....مثل مجله موفقیت بنویسم از گفته های دکتر شیری یا ادرس وبلاگ بگذارم یا مانند همیشه به طور رسمی در منابع به اسم شما اشاره کنم ...حقیقتا مطالب شما خط می دهد و بنده خلاهای بزرگتری را می توانم با این خط و خطوط شما بنویسم ...بنده نویسنده ام ....شما هم فانوس ...

=====================

دکتر شیری :

حتما که میتونید از من نقل قول کنید با همان تشریفات نقل قول یا نوشته که در ویراستاری کتابها بهش اشاره شده یعنی کوتیشن مارک داشته باشه و زیر نویس یا پس نویس

لینک اصلی





ایشالا صحیح وسلامت باشن همیشه..دکتر من جسارتا یه مطلبی بگم خدمتتون..بعضی وقتها..تو بعضی مطلب های وبلاگتون قسمت هایی وجود داره که واقعا انتقاد داره توش و بعضی قسمت هاش غلط به نطر میرسه...من واقعا خیلی رنج میبینم از دوستانی که توی شخصیت شما حل میشن وهرچی!شما بنویسید..با این مطلب مواجه میشیم که..دست شما درد نکنه دکتر..خیلی کارتون درسته و از این حرفها..میدونید منطورم اینه فقط تایید هست بر حرف شما..نظری انتقادی..نظر شخصی..که نشون بده طرف حرف شما رو فقط کپی نکرده وعینا انجامش نده بلکه حرف شما یه چراغ قوه باشه به وجود طرف که تفکر خودش بکار بیافته و خودش بره جلو...من فکر کنم این مدلی برخورد با ملب شما کم لطفی در حق شماست...
من یکی از بزرگترین آرزوهام داشتن عمره با برکته..اینکه وقتی به یه مرحله ای رسیدم کلی شیر مادرت حلالت دنبالم باشه..به شما غبطه میخورم در این زمینه..مداوم مورد دعای خیر مردم قرار میگیرید..ان شاو الله یه روزی همه با هم...با ارزوی بهترین ها

=====================

دکتر شیری :

کسی که می اندیشد ، و مینویسد یعنی پذیرفته بیکار ننشیند و این یعنی پذیرفتن درجاتی از خطا . این اعتقاد بنده است . اگر میبینید کسانی با این مطالب لذت میبرند الزاما به این معنی نیست که دربست این حرفها را قبول دارند ، کسی هم دنبال این نیست ! حداقل من نیستم .کار خوب اینه که اگر نقدی به مفاهیم دارید منعکس کنید .اینکه به حرفهای بقیه حساس بشید ، بهره وری نداره نه در معنا نه در فرم.
تاسف شما از بعضی کامنتهای تاییدی عرائض من ، نه رشدی به من میدهد نه بقیه خوانندگان ولی ممکنه باعث افت شما بشود . حالا بماند حکایت بعضی از ما بهترون که وقتی همه تعریف میکنند اینها باید یه ساز مخالف بزنند و وقتی همه مخالفت میکنند باید یه حالی به ادم بدهند . جماعت آمفوتر

لینک اصلی





دکتر شما به عنوان یه استاد انصافا با معرفت اگه شاگردتون پیشرفت کنه بزنه از شما جلو چه حسی پیدا میکنید؟

=====================

دکتر شیری :

آقا جواد عزیز
اول میرم طناب بلند میخرم و در توچال خودم را از تله کابین دار میزنم !
پسر خوب آخه میگه میشه شاگرد آدم از آدم غنی تر نشه وقتی استادش خوب باشه؟؟؟

لینک اصلی





سلام
آقای دکتر بنده داماد خانواده ای هستم که با تشویق انان خانه ای خریداری نمودم ولی انها در وسط راه مرا تنها گذاشته اند و تمام ثروت خود را برای دو پسر خود خانه تهیه نمودند ....البته فقط 4 میلیون کمک نمودند به ما و ....من وقتی داماد شدم گفتم دانشجو بوده ام و می خواهم با سادگی اغاز کنم و دستم در جیب خودم باشه انها هم قبول کردند و من شدم داماد انها ...بعد که پسرها خواستند برند خونه بخت ؟...هم برای اونها مغازه گرفتند و هم تمام پس اندازشون را برای اونها خرید کردند ...هر خونه 150 میلیون ....برای اینکه ابروداری کنند گفتند تو هم خانه ای تهیه کن ....حالا من مانده ام و سیل اقساط ....حس می کنم با من نامردی شده ...واقعا تصمیم خانه دار شدن را من نگرفتم که حالا بیایم مسولیت ان را بپذیرم ...با اونها رفت و امد دارم ....کمی فهمیده اند که من ناراحتم ...ولی تازگیها متلک هم می گویند که ما به دختر جهاز می دهیم به پسر خانه ....خیلی به دخترم محبت دارند ...لذا سکوت کرده ام ...خانم هم به خونه دل بسته ....دارم تلاش می کنم قسطها را بدم ولی ....از اونها دارم متنفر می شم ....من می تونستم اجاره نشین باشم و بهترین ماشین را داشته باشم و سفرهام را برم ...چرا با من اینکار را کردند ....با این زخم چه کنم که به دعوای خانگی و فامیلی نرسه ؟؟؟

=====================

دکتر شیری :

پسر خوب! خودت را کنترل کن وگرنه میام گوش ات میگیرم که داری اینقدر نق نق میزنی
من میفهمم در حق دخترشون کم گذاشته اند ولی تو بناست رشد مالی کنی و مسکن بهترین سرمایه گذاری و توسعه است در الان مملکت( و حتی 50 سال گذشته )
اولا بخش زنانه ات را مراقب باش داره سلیطه بازی در میاره
ثانیا هر وقت احساس کردی داری داغون میشی میری خونه را میفروشی و اینقدر غمباد نمیگیری
ثالثا حرفها و قمپزهای بقیه دلگیرت نکنه....یه جاهایی مرد باید کوه غم بشه تا ازش یه معدن طلا بشه کشید بیرون

لینک اصلی





سلام جناب دکتر
من رابطه خوبی با مادرم ندارم البته اون نداره فقط یکدونه پسرشو خیلی دوست داره و بقیه دختراش اصلا براش ارزشی ندارن درواقع فقط برای منافع خودش یا هر وقت از پسرش ناراحته با ما دوسته
ما توی شهر دوری از هم زندگی می کنیم الانم من 5 ماه باردارم و مادرم یه زنگ برای پرسیدن حالم نمیزنه و اگر من زنگ بزنم جوابمو نمیده اخه سر یه موضوع بیخودی باز از من ناراحت شد و منو مقصر میدونه درصورتیکه خودش مقصره ....خسته شدم دکتر جان میدونم احترام مادر واجبه ولی اون اصلا به من احترام نمیذاره الان حس بدی دارم از اینکه باهام حرف نمیزنه چیکار کنم آقای دکتر

=====================

دکتر شیری :

ندای گرامی
من خیلی متاسفم به خاطر این سختی شدید در دوران بارداری تون
الغرض یکی باید باشه در این دوران کمکتون کنه
کتابی خوندم زنانی که با گرگها میدوند که از یک روانکاو یونگی بود و خیلی بهم چسبید.نشر پیکان منتشرش کرده

لینک اصلی





آقای دکتر منو ببخشید این سوالو می پرسم ولی مجبورم
من 3 سال ازدواج کردم و با همسرم هفته ای 1 بار مقاربت داریم ولی من تقاضای بیشتری دارم وقتی براورده نمیشه خودارضایی می کنم خیلی ناراحتم ولی نمیدونم چیکار کنم

من یه کامنت دیگه میذارم اگه دوست داشتید توی اون جواب بدید مرسی از کمکتون

=====================

دکتر شیری :

حتما بهشون مطرح کنید در زمانیکه مناسب باشه برای شنیدن این نوع نقطه نظرات
خودرضایی باعث تحلیل انرژی روانی تون برای زناشویی خوب میشه

لینک اصلی


  • ۹۳/۱۲/۱۱
  • علی صفایی قشقایی A.GH

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی