سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

91

پنجشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۰۰ ب.ظ

نود و یکمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



واقعا دختران تحصیل کرده می توانند ازدواجهای خوبی بکنند! ؟؟
دکتر من فهمیدم که دختر باشی و موفق و باهوش ! شانست برای ازدواج به صفر میل می کنه
با وجود کارشناسی ارشد مکانیک و کارشناسی صنایع و یه شغل نسبتا خوب اینارو می گما!!!! با یک سوم قرن تجربه! :))

=====================

دکتر شیری :

دختران ما وقتی هوششان زیاد میشود ، توان ارتباط با مردان موفق را از دست میدهند و میشوند همکار آنها نه همسر ایشان

لینک اصلی





دکتر کاش شما برای انتخابات نمایندگان مجلس کاندید می شدید
به خدا ضریب هوشیتون از خیلی هاشون بیشتره
دلسوز هم که هستید
خیلی شرایط دیگه رو که مناسب و لازمه ی یک نماینده است رو هم دارین

=====================

دکتر شیری :

عرضه من تعلیم و درمان است . مجلس کار دیگری دارد و دیگرانی به ان کار آیند. من دو روز اونجا برم دیدن فلان نماینده ، یک هفته باید زاناکس ضد اضطراب بخورم تا برگردم به حالت عادیم . خداییش خیلی مسوولیت سنگینی دارند

لینک اصلی





سلام اقای دکتر من شهرستانیم ومتاسفانه امکان شرکتم نیست ولی ممنون میشم که کتابی درباره شخصیت شناسی مردان وارتباط صحیح باهاشون معرفی کنید باتشکر

=====================

دکتر شیری :

انواع مردان / بولن/ بنیاد فرهنگ و زندگی

لینک اصلی





دکتر یعنی نمیشه یه هرمس اپولو هم باشه؟

=====================

دکتر شیری :

ما مثل پیانو ترکیبی از آرکتایپها ار در زندگی داریم. حتی اگر یک آرکتایپ غالب داشته باشیم ، انرژیهایی از بقیه آرکتایپها را زندگی میکنیم

لینک اصلی





آقای دکتر
سوالم شاید خیلی به این مطلب مربوط نباشه. اما چون راجع به مردان بود گفتم اینجا بپرسم شاید حوابمو بدین. میخوام بدونم از کجا میشه فهمید که یک مردی در محیط کار به شما علاقه دارد؟ یکی از همکارهام مدتها است احساس میکنم بهم علاقه دارد. حتی طوری که به من نگاه میکرد یکبار یکی دیگه از همکارهام ازم پرسید این خواستگارته؟ اما تا به حال در این مدت هیچ حرفی نزده. از کجا بفهمم علاقه ای داره؟

=====================

دکتر شیری :

هم تو زبان بدنش معلومه هم وقتی بری جلو باهاش حرف بندازی از لحن و حرفاش میشه فهمید

لینک اصلی





سلام بر دکتر گرامی
اگر کتابی شبیه به "انواع مردان" برای شخصیت شناسی زنان وارتباط صحیح باهاشون معرفی کنید خیلی خیلی ممنونتون میشم

=====================

دکتر شیری :

نمادهای اسطوره ای و روانشناسی زنان

لینک اصلی





سلام آقای دکتر

بنظر شما میشه مردی زیوس و آپولو و هرمس با هم باشه؟
واگر همسرش پرسفون و پوزیدون و دیونوسوس باشه امیدی به تداوم زندگیشون هست؟

تشکر

=====================

دکتر شیری :

این طرز سوال یعنی آرکتایپها را خوب نگرفتی دریا خانوم
ما واجد همه آرکتایپها در ناخودآگاه خود هستیم . انرزی های مختلف را هم داریم زندگی میکنیم

لینک اصلی





آقای دکتر ببخشید اینجا کامنت میذارم یه موضوع عجیب غریبی برام پیش اومده به کمک فوری نیاز دارم

7ماه پیش با پسری آشنا شدم خیلی زبون باز بود روی من شناخت کامل داشت ولی هیچوقت متوجه نشدم از کجا من رو میشناسه
بمن گفت دانجو هستم بچه ی تهران و سنش رو از من بیشتر گفت
از من خواستگاری کرد بهش گفتم نه
یه روز فوضولیم گل کرد کارت شناساییش رو از کیفش برداشتم اسم و سنش رو بهم دروغ گفته بود یه روز اس های گوشیشو چک کردم فهمیدم سربازه و تهران محل خدمتشه محل سکونتش هم کاشانه

باهاش رابطه م رو تموم کردم تا تینکه یه روز محل کارم اومد و جلوی همکارام از من خواستگاری کرد
ازین کارش خوشم اومد رابطم باهاش خوب شد تا اینکه یه روز دختر عموم گفت با علی قرار دارم توام میای.....
بعد دیدم ای دل غافل ....
یه روز دختر عموم شمارشو از گوشیم برداشته بود و بهش زنگ زده بود با اینکه می دونست دختر عموی منه ولی باهاش دوست شده بود وبمن هم هیچی نگفته بود
من بهش گفتم مبارکه و اون هم انکار کرد تا اینکه یه روز با دختر عموم قرارا داشت منم با دختر عموم رفتم فقط تف انداختم تو صورتش و حتی با دختر عموم هم قهر کردم

حالا بعد از دو ماه یه خانومی بمن زنگ زده بمن میگه من زن علی هستم تو باهاش رایطه داری ومن گفتم الان 2 ماهی هست که نه چطور؟
گفت ما 7 ماهه عقد کرده ایم
الن چند وقته گوشیشو تو مغازه جا میذاره من رفتم مغازه و گوشیشو چک کردم و به شماره های مشکوک زنگ میزنم
ازم پرسید چند وقت باعلی بودی؟و....
دکتر ازم خواست که برم پیش پدر مادرش و این حرفارو بگم
بهم گفت من به زور پدرم با این آدم عقد کردیم
بدکتر چی کار کنم؟؟؟؟؟
ببخشید که طولانی شد
لطفا راهنماییم کنید
خواهش میکنم

=====================

دکتر شیری :

به نظرم شانس آورده اید ...لازم نیست شما چیزی به کسی اعلام کنید. اگر پدر و مادر اون خانوم خواستند به شما زنگ میزنند و شما اعلام میکنید بهشون تا دخترشون بدبخت نشه و اینجا وظیفه دارید بگید

لینک اصلی





دکتر سلام
من یه سوال داشتم خواهشا جوابمو بدین میخوام مطمئن بشم
میخوام بدونم اگر پسری دختری را دوست داشته باشه واز علاقه دختر به خودش مطمئن نباشه یا حتی احتمال جواب منفی دختر راببینه بازم از دختر خواستگاری میکنه؟؟؟یا منتظر یه نشونه وعلاقه از دختر به خودش میگرده وبعد میاد جلو برای خواستگاری؟؟؟؟

=====================

دکتر شیری :

حالا خواستگاری یه هوا سنگینه...میریم جلو مطرح میکنیم که ازش خوشمون اومده و اگر لیاقت داشت به ازدواج هم فکر میکنیم

لینک اصلی





سلام آقای دکتر

همیشه پرتوان باشید.وبلاگ فوق العاده تون همدم شب های منه.
سوالی دارم.
من همسر فوق العاده پردل وجراتی دارم همیشه خوب با دیگران درگیر میشه و کوتاه
هم نمیاد .کارشو تو اجتماع و دوستها و فامیل خوب پیش میبره.اما حتی در طول 20 سال زندگی مشترک ندیدم حتی یک بار جایی از من دفاع کنه.همیشه خودشو میکشه کنار .حتی خیلی وقت ها هلم هم میده.در عوض خیلی دلش میخاد من ازش
تعریف کنم.البته منم این کارو زیاد نمیکنم.چون رفتارش دیگه غیر قابل تحمل میشه برام.الان داره مشاوره ی شناختی رفتاری میگیره و نسبتا بهتره ولی من خیلی عصبانیم یعنی دایم باید خودمو کنترل کنم وگرنه راحت به هم میریزم.
زحمت میکشید یه جواب هر چند کوتاه به من بدید؟چرا همسر من اینطوریه ؟چرا من اینطوریم؟
میدونم توضیحم کافی نیست ولی اگر براتون مقدوره تحلیل کوتاهی لطفا بهم بدید.

با تشکر

=====================

دکتر شیری :

سرکار خانم
من شاید درست متوجه نشدم اما عصبانیت شما ناشی از تداوم یک حس گند چند ساله است و الان با این تغییرات ، خوب ارضا نمیشه

لینک اصلی





سلام دکتر
من 30 سالمه و جدیدا با آقایی آشنا شدم که یه سال از خودم بزرگتره دقیقشو بگم 6 ماه!
اون خیلی جذب من شده و من هم تا حدودی!
یه چیزی منو خیلی می ترسونه از ادامه این ارتباط فرزاد چهرش مثل یه متولد 63-64 یعنی چهرش از سنش کوچکتر به نظر می رسه
اما من پخته از یه دختر سی سالم .. نمی دونم چیکار کنم
اینو به خودش گفتم می گه واسه من مطرح نیست! اما مطمئنا چندسال دیگه این موضوع به شدت خودنمایی می کنه! ممنون می شم راهنماییم کنید نمی خوام وابستگی ای پیش بیاد که بعدا اذیت بشم دکتر واقعا طاقتشو ندارم
خودشم کوتاه نمیاد.

=====================

دکتر شیری :

چنانکه نوشته اید ایشان baby face است و این معنیش اینه شما نگرانید در سالهای آینده مشکل دار بشوید. بنده فکر میکنم رفتار ایشون را چک کنید که ایا واقعا در 31 سالگی خودش هست؟ در این صورت لازم نیست وسواسی بشید ولی اگر رفتارش نیز 24 ساله است یعنی دل آشفته بودن و مراقب بودن و...که اصلا تو ازدواج قابل تداوم نیست

لینک اصلی





سلام

"می خواهم بدانی تو از هر کسی در زندگیم مهمتری، از خانواده ام و حتی از فرزندمان."

ببخشید استاد یه خرده اغراق آمیز نیست این جمله؟

=====================

دکتر شیری :

ارکتایپ هرا همین حس را به زن میدهد

لینک اصلی





به مهدیه
نه! اغراق نیست. برای من هم همسرم از هر کسی مهمتره.

=====================

دکتر شیری :

وقتی همسر از خود ادم مهمتر میشه یعنی یه جای کار ایراد داره زیرا تعادل به این شکل است که ما برای خودمون ارزش قائل باشیم تا بتونیم ارزش دیگران را درک کنیم
اقتضای مهمترین بودذن یک موصوع در زندگی ایسنت که امتحانات گنده به اون سمت فراخوان بدهیم

لینک اصلی





سلام
اول از همه میخوام ازتون تشکر کنم که وقت میذارید و به درد و دلها و سوالات ما جواب میدید.راستش یه سوال دارم که ممنون میشم جواب بدید.من یه دختر25 ساله ام که با لیسانسم یه شغل نسبتا خوب دارم.خانوادمم معمولین.البته همه از لحاظ شخصیتی،ظاهر و تیپ خیلی تعریفم میکنن(حمل بر خودستایی نشه :) )حالا یه خواستگار دارم 29 ساله و "دیپلمه" که معرفش که همکارمه و 4 سال هم با ایشون همکار بوده خیلی از اخلاقش تعریف می کنه و میگه مهم ترین ویژگی این شخص اخلاق عالیشه،خانواده متوسطی داره و تو یه شرکت خصوصی که حقوق معمولی هم میگیره کار میکنه، حالا میخوام بدونم آیا این تحصیلات یه مورد منفیه تو ایشون؟ یا کلا با شرایط ایشون و خودم اصلا موردی هست که بشه جدی بهش فکر کرد؟
بازم ممنون
شاد باشید

=====================

دکتر شیری :

ببینید ندا
شما در تحصیل
موقعیت کاری
موقعیت خانوادگی از ایشون بالاتر هستید و رابطه بین شما شاید متعادل نشه

لینک اصلی





انسان وقتی نوشته های دکتر رو میخونه
حس میکنه همچین مردایی به غایت انسان هم مگه هستن؟؟؟

=====================

دکتر شیری :

شما وقتی کسانی را که من دیده ام ببینید ، در برابر مفهوم انسانیت و مردی به سکوت وا داشته میشید عسل خانوم
من دیده ام مدیرانی را که ساعت 11 شب در فرودگاههای کشور ، خسته به امید دیدن همسرشان حتی در 1 بعد نیمه شب، سختی این کار را تحمل میکنند
من دیده ام پدران را در موقع گرفتن کارنامه دخترشان که با چه گرفتاری خود را به مدرسه میرسانند که سخنرانی مدیره دبیرستان را بشنوند
مرد زیاده..نامرد هم زیاده بانو

لینک اصلی


  • ۹۳/۱۲/۱۴
  • علی صفایی قشقایی A.GH

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی