سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

114

پنجشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۴، ۰۷:۴۰ ب.ظ

صد و چهاردهمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



دکتر به نظرتون چی باعث میشه یه شخصی مثل اقای فرهادی موفق بشه به نظرتون چقدر خودشون موثر بود و چقدر شرایط محیطی که تو زندگیشون دارند؟

=====================

دکتر شیری :

من زندگی آقای فرهادی را واقعا نمیشناسم تا بتونم نظر بدهم. به هر حال آدمی بوده که دنبال فردیت خودش در سینما و حتی تلویزیون بود.فردیت خیلی تاثیر داره..حتی انتاب میکنهمحیط چه کنه با شما. کتاب فرانکل را ببینید ، منظورم را تایید خواهید کرد

لینک اصلی





اولش بخاطر این جایزه خیلی خوشحال شدم در حدی که حس کردم نزدیکه قلبم بایسته بعد که فکر کردم به فیلم دیدم که از یه چیز فیلم خوشم نمیاد. جماعت مذهبی فیلم آدم نفهم متعصب و بلانسبت جمع بیشعوری است.آیا خارجیها با دیدن این فیلم همچین برداشتی نمی کنن که مذهبی ها در ایران اینجور آدم هایی هستن. در صورتیکه اینطور نیست.امیدوارم اشتباه بکنم از دیدن نظرتون خوشحال می شم.

=====================

دکتر شیری :

من دیشب فیلم آلمودوار( رقیب فیلم جدایی نادر و سیمین) را دیدم. درباره اطبا بود و جراحان. خیلی هم موضوع عجیبی بود. بناست دید ما نسبت به جراحان عوض بشود؟ یعنی همه نگاه ما به یک جماعت منبعث از فیلمهاست؟
اصلا چرا اینقدر ما نگران چهره ایرانی ها هستیم؟ به قول شاعر
روی زیبا را حاجت مشاطه نیست
هی میگن : جشنواره ها دنبال سیاه نمایی ایران هستند ! خب مگه اینهمه فیلم سیاه از خود آمریکا جایزه نمیگیره؟؟؟؟ مثلا فیلم crash خیلی تصویر خوبی از پلیس امریکا داده بود؟؟؟؟
ما وقتی دنبال بزک دوزک بیرونمون هستیم باید هم نگران باشیم که نکنه بقیه چیزی بفهمند. مذهبی/غیر مذهبی یا...هر کسی بخشی نا زیبا دارد

لینک اصلی





دکتر این فردیت که میگید اوج سلامت روان مزلو بهش اشاره داره به عنوان استقلال شخصی اشاره داره بک از اون به عنوان حرمت نفس استفاده میکنه مکتب معنا درمانی فرانکل را هم مطالعه داشتم دکتر به نظرتون ما برای رسیدن به این فردیت باید از ترکیبی از مکاتب روانشناسی به طور خلاقانه استفاده کنیم یا اینکه فقط از یک مکتب

=====================

دکتر شیری :

هر روانکاوی واقعا قصه خودش را در مکتبش بازیافت کرده
وقتی داریم درمان میکنیم میشه MIX درمان کرد ( 40% درمان دنیا از مکاتب ترکیبی است ) اگر هم پایبند به یک سنت هستی بهتر است ورجه وورجه نکنیم

لینک اصلی





سالها پیش که تو قزوین دانشجو بودم ، حقوق تجارت یکی از درسهای دو واحدیمون بود ، من ، هم دانشجو بودم و هم اینکه در شهر صنعتی البرز قزوین کار می کردم ، القصه این درس حقوق تجارت رو هم گذاشته بودم برای شب امتحان ، اما شب امتحان دیدم این تو بمیری از اون تو بمیریها نیست ! یه کمی تو سروکله خودم زدم و دیدم نه ، کار یه شب نیست و حالم خیلی بدشد ...فرداش بدون آمادگی رفتم سرجلسه و وقتی سوالها رو دیدم حالم خرابتر هم شد ، از جلسه که اومدم بیرون یه راست رفتم سرکار ، موقع برگشتن با خودم گفتم بهتره بابت نمره یه رویی به استاد بزنم اما نمی دونستم کجا میتونم پیداش کنم پس به اولین دفتر وکالت که رسیدم رفتم و گفتم دنبال دفتر وکالت آقای فلانی می گردم و مثل آب خوردن آدرسشو بدست آوردم " خیابون بلاغی قزوین " رفتم و از شانسم استاد تو دفتر وکالتش بود و ماجرا رو تعریف کردم (ماجرا که چه عرض کنم ، شیون بود! ):" سرکار میرم ...گرفتارم ..."و بعداز ذکر مصیبت چشمم به دهن استاد بود که ببینم نفوذ کلامم چقدر بوده ، استاد یه برگه از روی تقویم رو میزیش کند و گفت اسمت چیه ؟ گفتم : حسنی ... عباس حسنی ! گفت : چند می خوای ؟ گفتم : چهارده ای ، پونزده ای ... یه نمره ای که درسم پاس بشه و کمک حال بقیه ی درسهام باشه ! روی برگه نوشت 15 و گفت : ولی مردونه برو بخونش ...
و تا امروز که دارم کار می کنم همیشه با یه حس خیلی خوبی این کتاب رو خوندم و ازش استفاده کردم و اگه تو کار ازم امتحان بگیرینش راحت پاسش می کنم و دینم رو به اون استاد ادا کردم . درود به تمام کسانی که دلهاشون خیلی گنده اس .. خیلی .

=====================

دکتر شیری :

ما به نفوذ کلام شما 21 میدیدم عباس عزیز !
صدا و کلام و آرامش و دغدغه شما محصول خیلی برکتهاست که زندگی بهتون هدیه داده
راستی من یه بار به دانشجویی نمره اینظوری دادم اونم وقتی بود که میدیدمش با 40 سال سن مرتب سرکلاس میاد ولی امتحانش را خراب مرد و فهمیدم جانباز جنگیه و گاهی ناتوان میشه از تمرکز روی درس. با عشق بهش 19 دادم ( 13 شده بود) زیرا توی ترم خیلی فعال و با شخصیت بود.
نمره مال همین آدمها بود

لینک اصلی





سلام آقای دکتر
چند بار نامه نوشتم ولی هیچ وقت جواب منو ندادین نمی دونم چرا ...این بار دلم می خواد با کلام همیشه پر مهرتون راهنماییم کنید ...دوست و همدم عزیزم درگیر مشکل جدی شده خواهرش تو سن 27 سالگی دچار کنسر لعنتی شده و مادرش از غم اون ناراحتی قلبی اش عود کرده خیلی بهم ریخته اس ...می خوام راهنماییم کنید با چه جمله هایی و چطوری می تونم آرومش کنم ...نمی دونم چرا بر خلاف همیشه تو این موقعیت لال میشم و نمی تونم هیچی بگم

=====================

دکتر شیری :

من باشم سکوت میکنم ولی کنارش می ایستم. ما نمیفهمیم درد کسی را که دارد میرود...درد کسی را که دارد عزیزی از دست میدهد نمیفهمیم. با نفهمی ام چه حرفی بزنم؟ به همین دلیل است که سکوت ، حرکتی خردمندانه است
کتابی که به خود من کمک کرد عبارت بود از
چرا اتفاقات بد برای آدمهای خوب می افتد؟

لینک اصلی





سلام
با طرح سوال مارا بیدار میکنین وبفکر وا میدارین ولی راه حل چیه؟چجور از پس گرههای زندگی بر بیایم؟جواب یه عالمه چراهامونو از خدا چه شکلی بگیریم؟گاهی این امتحانای زندگی کمر ادمو میشکنه.خردت میکنه.باعث میشه از زندگی جا بمونی .
چطور میشه علوی باشیم؟حتما خدا از بندش طوری امتحان میگیره که احساس مفید بودن کنه...نکته اینجاس چجوری این حس ومیون ناامیدی واین همه درموندگی پیدا کنیم؟
ادم نمیدونه چرا خدا اینجوری کرد؟مگه من چکار کرده بودم؟میمونه با خدا قهر کنه ؟دعوا کنه؟یه اعتراضی کنه اخه چرا خدا؟یا اینکه سر تسلیم فرو بیاره بگه حتما حقم بوده!!خیلی سخته......خیلی

=====================

دکتر شیری :

محبوبه گرامی
خیلی از اموری که به خدا نسبت میدهیم در واقع امر ماست. ما بیش از آنیکه به نظر میرسد در نوشتن داستان زندگیمان نقش داریم
خدایی که اکثر مردم باهاش صحبت میکنند ، وهم ایشان است زیرا اون خدا بناست شوتهای نزده مردمان را بزند. اردنگیهای نزده ناشی از بی عرضگی مردمان را بزند...این خدا ساخته پرداخته ذهن مردم ناتوان است
خدای ابراهیم و عیسی و موسی را ببینید ، جنسش متفاوت است
نا امیدی بخشی از فرآیند زندگی است. میریم توش و دست و پا میزنیم و معنی جدید در می یابیم و وسیعتر یا عمیقتر میشویم و بر میگردیم به صحنه

لینک اصلی





سلام. ببخشیدکه من یک موضوع غیر مرتبط با پست مطرح می کنم.من و همسرم 3 سال قبل ازدواج کردیم. اونموقع به توافق 100% رسیدیم که بچه نمی خواهیم و بچه دار نخواهیم شد. اخیرا همسرم شروع کرده به زدن زیر حرفش و البته تحریکات مادرش باعث شده و به هر ترتیبی که هست نوه می خواد. خیلی درگیری هامون بالا گرفته وحتی به طلاق هم فکر کردم. باید بگم همسر من فرد محترمی هست و البته همین هم باعث شده من تا حدی شوکه بشم از تغییر رفتار ناگهانیش. اون موقع حتی می خواسیم جراحی کنیم که فوت یکی از نزدیکان باعث شد کلا فراموش کنیم قضیه رو تا امروز. من می تونم بدون اطلاع همسرم این کار رو بکنم ولی این رو توهین به هر دومون می دونم. باید بگم ما همیشه بهترین روابط رو داشیتم.

=====================

دکتر شیری :

آنیتای گرامی
شرطی که توافق کرده اید ، بسیار وابسته به شرایط و سن و سال و نیازهای روانی و ...است . به نظرم سهم تحریک مادر را دارید بزرگ میبینید. خود روان یک مرد نیاز به پدر شدن را به او فراخوان میدهد
از نظر حقوقی هم تا جایی که در قوانین ایران است شما نمیتوانید بدون اجازه رسمی همسرتان ،هیچ عمل سترون کردنی انجام دهید( مگر در صورت به خطر افتادن سلامتتان مثلا خطر توزیع و متاستاز سرطانی)

لینک اصلی





سلام آقای دکتر
وقتتون بخیر
آقای دکتر شما در مورد امتحانات زندگی صحبت کردین...
منم با اجازتون در پی نوشتتون میخوام از شما خواهش کنم مطالبی در مورد خود امتحان زندگی بنویسید.
گاهی اوقات زندگی بدجور امتحانایی از آدم میگیره که واقعا میمونی باید به راه خودت ادامه بدی یا بایستی یا باید نفسی تازه کنی یا....
آقای دکتر کتابی میشه معرفی بفرمایید که بتونه زخم ناشی از اینگونه امتحانات و حربه ها رو در وجود آدم تسکین بده؟
ممنون و سپاسگزارم.

=====================

دکتر شیری :

یه کتاب هست به اسم "جلاد خویشیم و ..."که خیلی زیباست.

لینک اصلی





آقای دکتر آخرین عکسی که از گلشیفته فراهانی رو دیدید؟ نظرتون چیه ؟چرا یه آدم از نقشی که تو ذهنا نشسته مثل میم مثل مادر، تبدیل به یه تصویری عریان میشه؟
به نظر من این خانم مشکله روحی روانی داره تا مشکل اجتماعی!!!

=====================

دکتر شیری :

من هم دیده ام و آرا را خوانده ام . خودم خیلی جا خوردم ! به اینکه من ایشان را از نزدیک نیز میشناختم و روحیاتشون را تا حدی میدانم و.
بالشخصه ، قبل از تشخیص اختلال روانی یا اجتماعی سعی میکنم بستری که او را به این سمت کشاند بررسی کنم بعد ببینم خانواده فراهانی چه فرهنگی دارند بعد جریان عمومی دختران از ایران رفته در چند سال اخیر را میجویم بعد حتما می انیشم فیگارو دنبال چی بوده؟
خیلی خوبه که جریان اون خانوم مصریه را هم بگردم بینم چه عواملی منجر به اون حرکت شدو نقش سلفی ها و افراطی گریهاشون در ان واکنش چی بوده
حق دارم زود نظر ندم؟؟؟

لینک اصلی





دکتر جان چرا اینقدر موضوع زخم عاطفی تو هنر میگیره؟ همین 2 شب پیش اقای رضایی میگفتند خواننده هایی تو ایران کارشون گرفته که سیاه میخونن و دوست دارند تو نقش زخمی باشند این قضیه دکتر مربوط به ایران نیست ادله هم دکتر با اینکه اصلا تجاری نمیخونه چون راجع زخم عاطفی میخونه هم البومش خوب فروش میره هم تو موزیک اوورد های مختلف جایزه گرفته من منکر صدای خوبش نیستم اما نسبت به هم دوره هایی خودش اصلا کلیپ تجاری نمیده من تو خیلی دوست دارم بدونم چرا اینقدر مردم دنیا سیاه نمایی دوست دارند!

=====================

دکتر شیری :

عمومیت نداره به نظرم سینای عزیز
شما برید دنبال ترانه های دیگه ، کلی پیدا میکنید. حکایت 206 البالویی خریدنه که تا میخوای بخری میبینی تو خیابونها پره! حقیقتش قبلا هم بوده اما ما توجهی نمیکردیم

لینک اصلی


  • ۹۴/۰۴/۱۸
  • علی صفایی قشقایی A.GH

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی