سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

11

چهارشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۳، ۰۴:۲۷ ب.ظ

یازدهمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



سلام من ۳۶ سالم هست و همسرم ۳۳ ساله و متاسفانه با هم مشکل داریم و یکی از این مشکلات وجود بچه است که همسرم اصلا راضی به بارداری من نیست و می گه تا ۴۰ سالگی وقت داریم نمی دونم چی کار کنم؟
=====================

دکتر شیری :


وقتی مقاومتی وجود دارد میشه کمی عمیقتر هم صحبت کنید
ار ترسهاش مطلع شوید، هیکل؟ ترس از موجهه با ابهامات ؟ ترس از تنها ماندن ؟ نا آگاهی درباره بارداری ؟
در واقع این گفتگوهاست که مقاومت یک زن را به همکاری مبدل میکند

لینک اصلی






من 3-4 روزه دارم با کتاب های خانم آنا گاوالدا زندگی میکنم! چه نثر زیبایی چه احساساتی!چه دیدی! چه قدر لطیف و ظریف! چه قدر هوش و ذکاوت!

اگر بگویم حالم خوب نیست. گزاف نگفته ام!
=====================

دکتر شیری :
چی مینویسند ؟ بیشتر مرقوم کنید

+

در حوزه ادبیات داستانی فعالیت دارن. فرانسوی هستن! 3تا از کتابهاشون:
گریز دلپذیر/من او را دوست داشتم/ دوست داشتم کسی جایی متظرم باشد.
مترجمشون هم خانم الهام دارچینیان هستن/ انتشارات قطره.
که من کتاب من اورا دوست داشتم رو دیشب خوندم. داستان حول محور روزمرگی ها می چرخه.و گفتگوی زنی که شوهرش ترک کرده با پدر شوهرش است. که هرد. چطور زندگی را می بینندو جه اتفاقاتی به خصوص برای پدر شوهر به ظاهر خشکش روی داده ! کشمکش های داستان و احساستی که در گفتگو ها هست در هین سادگی خیلی عمیق هست! دیگه تصور کنید این چه نویسنده ای با چنان نوشته و چنان ترچمه ای بود که منو واداشت ساعت 2 نصفه شب از شدت قلیان احساساتو رفتن توی خلسه زندگی ، به مترجمشون خانم دارچینیان ایمیل بزنم ازشون تشکر کنم!!
( اشک شوق همراه با یک آآه).
شاید از حوزه روانشناسی ازدواج هم بشه روش جولان داد. سایه های شخصیت. عقده مادر یا پدر...
دلم می خواد بخرمشون دوباره .واستون بیارم پیشکش خانه ی توانگری! وای خیلی حرف زدم!ببخشید.

لینک اصلی




سلام
فکر میکنم اگه هرچی دینمون گفته با آگاهی انجام بدیم داریم از ریسمان بالا میریم
آیا درست فکر میکنم؟؟؟؟
=====================

دکتر شیری :
از آگاهی نوشتید و همه مطلب اون آگاهی است زیرا مسوولیت آوره

لینک اصلی




مسئله اینجاست که متاسفانه وقتی ما برای حل مسائل راهی را بر میگزینیم به دنبال جواب تمام سوال ها هستیم و ممکن است به ظاهر فکر کنیم که بسیاری جواب ها را یافته ایم،دقیقا در این زمان هست که تحجر شکل می گیرد و برای جواب سوالات بی پاسخ مانده به گذشته می اندیشیم تا با همان زاویه دید جوابی بیابیم.بنابرین در گذشته زندگی می کنیم و لحظه اکنون را از دست می دهیم. حال اگر تحت شرایطی ما ناگزیر به لحظه اکنون برگردیم خواهیم دید که آن چند سوال بی جواب مانده به هزاران سوال بی جواب دیگر تبدیل می شود،بنابرین از حقیقت فرار کرده و باز هم در گذشته زندگی می کنیم. اتفاقی که متاسفانه برای اکثریت استاد تمام های دانشگاه در گرایشات مختلف علوم کاربردی تا علوم انسانی به وجود می آید.
=====================
دکتر شیری :
در تعریف فلسفه میگویند رسیدن از سوالی به سوالی عمیقتر است...من معتقدم که عرصه زندگی بنا نیست که بسیاری از سوالات آدم را پاسخ دهد...خود سوال دار بودن یک مهارت جدی زندگی است که یادمون نمیدهند....بیشتر جواب گرفتن . سوال کردن را یادمون داده اند
به هر حال ممنونم از اظهار نظرتون و جمع آوریهای سایتتون

لینک اصلی




سلام.آقای دکتر چقدر میشه از روی نوشته های شخصیه کسی به شخصیتش پی برد؟چقدر نوشته ها از واقعیات درونیه یه فرده؟
آیا با نوشته های کسی شناخت دقیقتری نسبت بهش پیدا میکنیم؟
=====================

دکتر شیری :
بابک عزیز
قطعا سیر نوشته های یک نفر جوانب دقیقی از شخصیتش به ما میدهد اما تمامیت یه نفر را در معاشرت میتوان رصد کرد آنهم نسبی

لینک اصلی





خیلی وقته که میخوام این سوال و بپرسم
وقتی مثلا هدف(دختر) از دوستی(با پسر) انتخاب کردن برای ازدواج باشه مطرح کردن هدفش(دختر: که حالا با هم اشنا بشیم ببینیم به درد هم میخوریم, ازدواج کنیم و....) در ابتدا و شروع رابطه کار غلطیه؟یا دختر باید منتظر شه یه زمانی بگذره وقتی به یه شناخت نسبی رسید نیتش از رابطه رو مطرح کنه؟
=====================

دکتر شیری :

سلام دوباره، ببینید اگر دختر در موقعیت پذیرش مسوولیت ازدواج است بهتر اس در رابطه ای بماند که بدون سوال کردنهای مستقیم هم بشه فهمید که پسر برای الکی خوشی تو این رابطه نیست و بعد از مدتی کوتاه از آشنایی نیز بتوان مستقیما بحث ازدواج را پیش کشید

لینک اصلی




وقتی بعد از 2ماه به دختر به شدت علاقه مند شده باشه و پسر چند بار بخواد بهم بزنه و دختر با اشک ناراحتی نخواد اونوقت قصد پسر هم ازدواج نباشه . و فقط بخواد دوست بمونن .و دختر بعد 8 ماه بخواد به ان دوستی خاتمه بده چون به ازدواج ختم نمیشه و پسر فقط بخواد چند سال دوست باشن .
کار درست چیه ؟
اگه دختر پسر ترک کنه نامردی نیست؟
=====================
دکتر شیری :
ببین میخک
دختر این داستان بین بد و بدتر گیر کرده. بدتر اینه که عمرش حروم بشه . بد اینه که دلخوری ایجاد بشه. وقتی دختره دنبال عقلانیت میره ، چیزی از دست نمیده

لینک اصلی





سلام آقای دکتر.وقتتون خوش
من یه دختر دوسال و نیمه دارم که خیلی لج بازه و چند تا حرف زشت هم مدام تکرار میکنه.لطفا راهنمایی کنین چطور میتونم لجبازیش رو کنتل کنم و اینکه حرفای زشتشو براش ترک بدم........ممنون
=====================
دکتر شیری :
سلام بنده را بپذیرید
حقیقتا روانشناسی و روانپزشکی اطفال تخصصی تر از سواد بنده است و من دانش و تجربه بالینی مناسبی در این باره ندارم اما در حد معلوماتی که از اساتید اطفالی خود دارم لجبازی این سن طبیعی است و محدود به تکرار کلمات نیست و اگر حساسیت نشان ندهید و نگذارید کسی هم حساسیت خاصی نشان دهد ، موضوع برطرف میشود.شما کافیست فرصت دهید تا دخترتان بدون لجبازی به بعضی خواسته های خود برسد و کم کم که سنش به سمت 4 سالگی پیش میرود با بعضی قوانین ساده منزل آشنا شود.

لینک اصلی




میشه چنتا دکتر و مشاور معرفی کنید اقای دکتر. ازون منصفها.
نمیدونم چرا دیگه خوشحال نیستم.
متاسفانه فکر کنم اعتیاد اینترنتی پیدا کردم. یعنی 1 نیازیو دست کم گرفتم که جای خالیشو با وبلاگ و... پرکردم. محدود کردم اما ..
نمیدونم به همه مشاورها می شه اعتماد کرد. توی درمانگاه فرهنگیان منطقه مون روانشناسو مشاور هست .اما نمیدونم اعتمادی هستن یا نه.
روانشناس خوبه یا روانپزشک؟
=====================
دکتر شیری :
ای میل زنید تا بررسی دقیق تر کنم

لینک اصلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی