سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

120

يكشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۴، ۰۳:۱۱ ب.ظ

صد و بیستمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



سلام آقای دکتر قبظ و بسط روح برای سلکان راه حقیقت معمولا اتفاق میافته و رسمه که احوال خودشونو به پیران طریقت گزارش میدن و از اونها راهنمایی میگیرن. البته بعضی وقتها هم روح ادمی که داره بزرگ میشه دچاره قبظ و بست میشه . مولوی هم در پایان دفتر مثنوی به نوعی دچار این موضوع میشه:
سخت خاک آلود میآید سخن آب تیره شد سر چه بند کن
تا خدایش باز صاف و خوش کند آو که تیره کرد هم صافش کند
صبر آرد آرزو را نه شتاب صبر کن والله اعلم بالصواب

آقا من یه سوال داشتم تو برنامه باز هم زندگی یکشنبه گذشته که در مورد زندگی مجدد بعد از جدایی بود گوینده برنامه فرمودند : کسانی که طلاق میگیرند اگر با کشمکش زیاد باشه بهتره که تا 2 سال بعد ازدواج نکنن ایا فرمول کلی داریم یعنی مثلا کسی که عقد کرده و طلاق گرفته با کسی که رفته سر زندگی یه جوره یا فرق میکنه؟

=====================

دکتر شیری :

اولا ممنونم از توصیه تون
ثانیا من فرمول عددی سراغ ندارم
وقتی دیگه حسهامون حالت دگر احساس پیدا کرد میشه رابطه جدید اغازید

لینک اصلی





آقاى دکتر همه بهم میگن خیلى مغرور و بعضى ها نظرشون اینه که خودخواه هستم و این ناراحتم میکنم و خودم اصلا متوجه این رفتارام نیستم همیشه بیشتر سکوت میکنم چه طور میتونم رفتارم رو تغییر بدم بهتر شم ؟؟؟؟؟؟؟؟ ممنون از شما

=====================

دکتر شیری :

باید ببینید خیر خودخواهی تو زندگی شما چی بوده تا رهاتون کنه بره

لینک اصلی





لااقل اگه اینبار حمل بر تخیل نمیکنید ی دکتر خوب بهم معرفی کنید
موندم دکتر چیه دنیای من غیر واقعی بود که باورت نشد
این روزا هر کی از هر کی کمک میخواد تو رابطه ای که شاید دست خودشم نباشه متهمه به دروغ گویی
شما این کامنت رو تایید نمیکنید احتمالا
وقت میخوام بدونم چرا دوس دارم همیشه نفر دوم باشم
چرا هر حقارتی رو تحمل میکنم در صورتی که از لحاظ موقعیتی تو جایگاه خوبی هستمر

=====================

دکتر شیری :

دوره کودک بالغ والد را در موسسه فرا روان برید بگذرانید ...شما سوال به این مهمی را باید ای میل کنید نه کامنت خانوم !

لینک اصلی





سوالی دارم که به این پست بی ربطه باید ببخشید. من 2 سال قبل دختر 4 ساله ام رو بر اثر بیماری از دست دادم. از حدود 2 سالگیش متوجه بیماریش شدیم و متاسفانه تلاشهامون نتیجه نداد. چیزی که هست من هنوز دارم زجر می کشم. صحنه های درد کشیدن هاش با تمام جزئیاتش جلو چشممه مخصوصا روزهای آخر به هیچ وجه کمرنگ نمی شه. شاید به نوعی خودم رو برای به دنیا اوردنش مقصر می دونم. من زود ازدواج کردم. الان 32 سال دارم و واقعا نمی دونم چه کار کنم. پیش مشاور هم رفتم. مقطعی خوب شدم ولی دوباره همون حالت ها برگشت.

=====================

دکتر شیری :

سه روزه دارم فکر میکنم چی بگم؟
کتابی به من کمک کرد شاید به شما نیز کمک کند: چرا اتفاقات بد برای ادمهای خوب می افتد
خوندنش سخت بود برام ولی ارزشش را داشت

لینک اصلی





بقران موندم
من من ته رابطم از اینا نفرته
ولی به شدت وابستگی دارم
به خصوص با اونی که زن داره
تمام خواستگارام رو به بدترین شکل رد میکنم
عاشق اینم که با ی ادم سن و سال دارم رابطه داشته باشم
حتی موقعیتم تو خانواده خراب شد
این جایی که گفتید برم از کجا پیداش کنم دکتر
باور بفرمایید من دارم همه دنیامو به گند میکشم
کارایی رو میکنم که به شدت بر خلاف عقاید خودمه
دلم میخواد ریشه این حقارت ها رو پیدا کنم
مطمئنم دلیل تمام این کارا ی چیزی هست

=====================

دکتر شیری :

بنده میدانم بحث شما مهمه ولی لازمه برید دکتر تا تحلیل کنه براتون ریشه این نوع روابط ممنوعه را. مثل دکتر افتخار 88744538

لینک اصلی





سلام

آقای دکتر نظرتون درباره ویژگی های شخصیتی حاصل از اخلاط چهارگانه چیه؟
آیا این نظر هنوز هم به قوت خودش باقیه؟
یه نکته دیگه هم آقای دکتر برون گرایی و درون گرایی قابل تغییر اند؟!!

ببخشین چند سوال باهم!!

=====================

دکتر شیری :

من سیستم بقراطی را سال 79 فراگرفتم و صحتش را دیده ام واقعا
درونگرایی و برون گرایی قابل تغییر ظاهری هستند و نه درونی و نیازی هم نیست تغییر بنیادی داشته باشند زیرا خوبند

لینک اصلی





سلام آقای دکتر
میدونم سوالاتم به مطلب این پست شما ارتباطی نداره اما دو سوال داشتم .
برای افزایش و ترمیم عزت نفس ترک خورده چه کار کنیم ؟
و اگه ممکنه لطف کنید بیشتر درباره رفتار ضدمرد در زن ها توضیح بدید . من دختری هستم که در خانواده مذهبی بزرگ شدم الان هم ترکیبی از غرور و ظاهر محجبه و اعتقادات باعث میشه اجازه ندم کسی نزدیکم بشه و میترسم که فرصت هام رو از دست بدم . به نظر شما تغییر لازمه ؟

=====================

دکتر شیری :

باید دید چه اتفاقی چه آسیبی رقم زده
حجاب الزاما دفع کننده آدمها نیست مگر اینکه بداخلاقی باهاش انضمام یافته باشد
میشه خوش اخلاق بود و دین داری کرد فرمود لو کنت فظا غلیظ القلب ، لانفضوا من حولک پیامبر ! اگر بد اخلاق و عصبی بودی از دورت متفرق میشدند

لینک اصلی





salam ,man in matno khundam..man ham 1juri dargire in masale shodam ama maharem nabud .
man 15 salam bud tu namayeshgahe ketab tu sholughi ke dashtam miraftam 1 agha be man tajavoz kard amam kamel na. man ta modathaa dochare kabus shodam
1bar ham tu mashin neshastebudam 1 nafar mano ....
aghaye dr va man hanuz mitarsam.az mardhaa mitarsam. khili unghadr ke hata tu ravabete ba mardha va pardakhtan be masayele jensi va ezd besiyar vahshat daram.va motmaenam tu zendegi moshtarak tasiresho khahad gozasht.
aghaye dr man bayad che konam????????????alan 27 salame va hanuz ezd nakardam

=====================

دکتر شیری :

شما دو تجربه شدید داشته اید که باعث میشه ترس و اضطراب شدید را تجربه کنید. به این شدت اضطراب میگوییم PTSD یعنی اختلالات بعد از یک شوک که سالها نیاز به مراقبت داره. خیلی خوبه از یک درمانگر استفاده کنید تا در زمینه ازدواج دچا کمترین مشکل بشید

لینک اصلی


+


mamnun ke pasokh dadid.
1matlabi mikhastam begam .aghaye dr man sare hamin masale 1 va tars az amrdhaa .bad azun majaraha.shadidan Antiboy shodam betori ke khod erzayi ham daman giram shode albate bebakhshid ke ino inja migam.(in ghesmato hazf konid bade khundan)pas yani shoma migid ke man beram pishe moshaver tropi besham?? to ertebat ba marda rabetamun be 2 mah kamter keshide .nemidunam chera in mardhaa hamash JENsi fekr mikonan, aghaye dr man hamishe site shomaro mikhunam khili khube.shoma kasi moshaveri soragh darid ke be man moarefi konid(hazine moshaverhaa migan khiili balast

=====================

دکتر شیری :

من پیشنهاد میدهم بهتون بیایید کلاس سایه های شخصیت.سخت هست ولی ارزشش را دارد. لطفا فارسی مرقوم بفرمایید تا بقیه نیز بتوانند بخوانند





دکتر من یه سوال ارتباطی داشتم از خدمتتون دکتر من دوستی داشتم 1 بار مساله پیدا کردیم تقصیر من نبود من رابطه را قطع کردم بعد خودم اشتی کردم دوباره بحثی پیش اومد رابطه را قطع کردم همسایه ایم و هم سنیم الان 3 سال میگذره به نظرتون رابطه را وصل کنم یعنی من برم جلو یا بذارم همین جوری باشه؟

=====================

دکتر شیری :

کاشکی رابطه را قطع نکنید...کم کنیدش که بشه مانور داد
اگر ت این سه سال سراغی نگرفته شاید رابطه برقرار هم بشه بدرد نخوره دیگه

لینک اصلی


  • ۹۴/۰۴/۲۱
  • علی صفایی قشقایی A.GH

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی