سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

129

سه شنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۵۵ ب.ظ

صد و بیست و نهمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



سلام آقای دکتر خوب هستید من سامان هستم چند روز پیش برای دوستم راهنمایی خواستم(چراغش خاموش و روشن شد)
من دیروز بردمش پیشه دکتر روانپزشک و اون تشخیصش این بود که ممکنه اختلال شخصیت دوقطبی باشه اما باید بیشتر بررسی بشه.
واقعا میشه اختلال شخصیت باشه جناب دکتر؟؟؟
یا ببرمش پیشه یه دکتره دیگه؟

=====================

دکتر شیری :

سامان جان !
دو قطبی بودن اختلال شخصیت نیست بلکه یک اختلال جدی در زمینه عواطف است. این تشخیص مستلزم آغاز دارو است و لازم است درمانگر مطمئن باشد که ظاهرا بوده
حالا نظر یه روانپزشک دیگر را جویا شدن ، به شرط اینکه بیمار خسته نشه ، کار را مستحکم میکنه

لینک اصلی





دکتر ازینکه وقت با ارزشتون را برای راهنمایی ما اختصاص میدین واقعا ممنونم.
ایشالا خداوند همیشه پناهتون باشه.
دکتر میشه بیشتر راهنمایی کنین الان من رابطم را با این آقا به هم زدم ولی بازم میخاست با هم در ارتباط باشیم البته نه رابطه دوستی می گفت میخام از هم باخبر باشیم ولی من گفتم دیگه دلیلی نداره از هم باخبر باشیم اونم قبول کرد.حالا ژشیمونم ممکنه اگه اینجوری ادامه ژیدا میکرد به یه نتیجه ای میرسی؟
پیشاپیش از پاسخگگووییتون ممنونم

=====================

دکتر شیری :

اگر دنبالتون باشه بازم میاد...اشتباه نکردی

لینک اصلی





اقای دکتر اختلال شخصیتی که برای آقای سامان نوشتید چیه ؟میشه یه کم از علائمش بگید چون من 2سال پیش دوستم خودکشی کرد و اطرافیانش میگفتن دوقطبی بوده.امروز که اینجا دیدم کنجکاو شدم .میشه یه کم درباره اش توضیح بدید.ممنون جناب دکتر از راهنمایی های خوبتون.اینجا مثل دانشگاه ادم چیز یاد میگیره.:)))

=====================

دکتر شیری :
دو قطبی بودن یک بیماری است در بخش عاطفی زندگی که فرد روحیاتش نوسان شدیدی دارد.
یا موود فرد پایین است و غمگین و افسرده یا یهویی واسه 10-15 روز موود فرد بالا می آید و پر حرف و پر خرج و پر انری و کم خواب و...میشود. این نوسان باعث میشه هیچ کارینتونه بکنه در زندگیش. در این صورت رواپزشک با داروهای تثبیت کننده خلق ، بیمارش را کنترل میکند
لینک اصلی




سلام دکتر و خدا قوت بخاطر وقتی که میذارید وپاسخ کامنتهارو میدید برای ما شهرستانیها که دسترسی به شما و کلاساتون نداریم این وبلاگ مثل یه گنجه

دکتر من 27 سالمه و خواستگاری دارم که پسر خیلی خوبیه، ظاهرش رو میپسندم.خانواده هامون به هم میخوره.دینداریمون مشابهه ولی عیبش اینه از همنشینی و صحبت باهاش لذت نمیبرم نمیدونم چرا؟احساس میکنم تو فاز هم نیستیم
دکتر شما تو یکی از کامنتا گفته بودین طرف باید خوش مشرب باشه برای شما. من تا حالا 3 جلسه باهاش صحبت کردم به نظرتون ادامه بدم باهاش و بیشتر صحبت کنیم یا کات کنم؟همه بهم میگن مورد خوبیه نمیدونم چکار کنم

=====================

دکتر شیری :
نیلوفر گرامی
واقعا پاسخش اسون نیست. اگر برای شما خوش محضر نیست و لذت نمیبرید تا حدی از مصاحبتش ، نباید ادامه بدید... فقط ازاتون میخوام مقایسه با فردی خاص در ذهنتون نکنید . اینطوری به اشتباه می افتید. چون ممکنه فردی باشه خوش محضر ولی فرسنگها با بحث ازدواج با تو بیگانه باشه
لینک اصلی




با سلام. دو کتاب راجع به اقسام شخصیت منطبق با هاله انرژی احاطه کننده شخص (آئورا ) مطالعه کردم. در کلیات مشابه با مدلMTBI و آرکتایپها بود با کمی تفاوت. میخواستم نظرتون رو راجع به اعتبار و کاربردی بودن اون بدونم. همینطور اطلاعاتی کسب کردم راجع به مدلی به نامMMPI که هنوز فرصت مطالعه مرجع مربوط به اون رو پیدا نکردم. آیا امکانش هست مختصری توضیح بفرمایید؟ با عرض پوزش الان دسترسی به عنوان کامل کتابها ندارم. در اولین فرصت براتون خواهم فرستاد. با تشکر

=====================

دکتر شیری :
امید گرامی
من درباره انواع شخصیت بر اساس هاله اطلاعاتی ندارم. مدل آرکتایپ و MBTI بر اساس نریه روانشناختی یونگ طراحی شده اند. اتفاقا MMPI نیز بسیار معتبر است منتها تقسیم بندی MBTI به نظرم در روابط اجتماعی بیشتر به کار می اید
لینک اصلی




سلام دکتر خسته نباشید
واقعا زنها 7تیپ شخصیتی دارن ؟
پس مردا چندتا تیپ شخصیتی دارن؟

=====================

دکتر شیری :
شینودا بولن یکی از تقسیم بندی های شخصیتی است. دهها مدل دیگر در دنیا وجود دارد . در این نریه بولن مردان را در 8 دسته زنان را در 7 دسته میبیند
لینک اصلی




سلام یه خسته نباشید حسابی
دکتر من فکر میکنم تیپ همسر الگو دارم آیا به درد شخصی با تیپ زئوسی می خورم یا نه؟ اگه بشه تو چند خط بگید که چطور با افراد زئوسی رفتار کنیم که همه چی خوب باشه و مشکلی نداشته باشیم و یا اینکه در ازدواج با تیپ زیوسی چه مشکلاتی ممکنه پیش بیاد ممنون میشم

مرسی که پاسخ میدین

=====================

دکتر شیری :
ازدواج همیشه بین دو انسان رخ میدهد نه دو آرکتایپ
لینک اصلی




سلام آقای دکتر،خسته نباشین
من خیلی وقته از مطالبتون استفاده میکنم،منتهـا خاموش اینجا رو میخونـدم..
دو تا سوال از خدمتتـون داشتـم،اول اینکه ماهایی که شهرستانیـم چطور میتونیـم سی دی ها رو تهیه کنیـم؟
دوم اینکـه دکتـر یکی از دوستانم واسه شناخت تفاوتهای مرد و زن و برخورد صحیح با اونها کتاب "مردان مریخی،زنان ونوسی"(که مشهور و به نظر خیلیا عالیه )رو بهم معرفی کرد.قسمتاییشو تو نت خوندم،نظر شما راجع به این کتاب چیه؟شما چی پیشنهاد میکنین؟

=====================

دکتر شیری :
نیکای گرامی
کتابهای جان گری خوب هستند ولی انگاری برای بهره هوشی 40 نوشته شده از بس توصیح واحات را بارها داده
باز کتابای باربارا نی آنجلیس خوندنی تره منتها بار فمینیستیش زیاده و باید بااحتیاط خوند
لینک اصلی




سلام

امکانش هست یه کتاب در زمینه ارکتایپ های مردانه معرفی کنید.

=====================

دکتر شیری :
انواع مرد/ بنیاد فرهنگ و زندگی/ نویسنده شینودا بولن
لینک اصلی




سلام استاد
باعرض معذرت که با کامنت ازتون کمک میخوام
برادرم از زابطه ی من با پسر عمه ام مطلع شد تا حدودی خصوصیات اخلاقیشون روحضوری براتون توضیح دادم(البته ایشون آی _ان_اف_جی هستند)

برادرم ازینکه بدون اطلاع ایشون بوده این رابطه بسیار عصبانی هستند
بمن گفتند من قصد داشتم که کمکتون کنم(چون یک بار ایشون پسر عمه ام را دعوت کردند منزل چون همسن هستند)والان احساس می کنند که من و پسر عمه ام از این اعتماد ایشون سواستفاده کردیم
درصورتی که طبق گفته ی شما ما دو سه روز یک دفعه در حد ده دقیقه باهم صحبت میکنیم(برادرم احساس میکنند که ماقصد داشتیم ایشون رو دوربزنیم )(از اونجایی که ما خانواده ی مذهبی داریم و این روابط تعریف نشده هست و همون طورهم که قبلا گفتم رابطه ی پسر ها و دختر ها فقط در حد سلا م خداحافظ هست
برادرم ازینکه پسر عمه ام راجع به ایشون فکر کنند که خدای نکرده بی غیرت هستند میخواهد که از خود خودی نشان بدهند
آقای دکتر من چه کار کنم؟؟
خواهش میکنم راهنماییم کنید؟؟

=====================

دکتر شیری :
شما هر رابطه ای با پسر عمه تون دارید ، اینقدری بلوغ دارید که انرا در چهارچوب ارزشهای شخصی و خانوادگی خود حفظ و هدایت کنید و نیازی ندارید کسی تا این حد احساس مسوولیت بکنه در جاییکه خودتان عاقلانه رفتار میکنید. طبیعیست که انتظار ما نیز از شما در این سن ، دوست یابی نیست بلکه همسر خوب داشتن است
هر حرکت اشتباه ایشون میتونه منجر به آسیب خانوادگی بگردد
بنده در جایگاهی نیستم که جای عقل آدمها ، مجوز ارتباط یا عدم ارتباط بدهم. من به افراد چیزهایی یاد میدهم که خودشون مسوولانه درباره روباط خود تصمیم بگیرند. من شنونده رازهای مردمی هستم که میخواهم بالغ رفتار کنند نه وابسته و کودکانه
ایشون برای تمرین غیرت و مردانگی اولین اصل مردانه را باید رعایت کنند : عقلانیت
لینک اصلی


  • ۹۴/۰۵/۰۶
  • علی صفایی قشقایی A.GH

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی