سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

144

جمعه, ۱۰ مهر ۱۳۹۴، ۰۲:۵۵ ب.ظ

صد و چهل و چهارمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



با سلام خدمت آقای دکتر شیری
با اینکه 26 سال سن دارم و بالغ به حساب میام اما بعضی مواقع به شدت به کندن موهام رو میارم ، دست خودم هم نیست . غیر ارادیه . هر چه اطرافیان به من گوشزد میکنن که نکن دختر کچل میشی اما نمیتونم . ممکنه نظر شما رو در این مورد بدونم ؟

=====================

دکتر شیری :

نرگس گرامی
احتمالا مساله شما ، اختلال مشهور روانپزشکی است به نام "تریکوتیلومانیا "که فرد موهای خود یا مژه یا ابروی خود را بی اختیار میکند . درمانهای مهمی دارد که با مراجعه به روانپزشک بسیار بهتر خواهید شد

لینک اصلی





سلا آقای دکتر عزیز
دلتنگی ها ،دلنوشته ها و نظرات دوستانو خوندم من به عنوان یه دختر 29 ساله مجرد که از وقتی دست چپ و راستشو شناخته سرش تو کتاب و درس و مشق بوده و از اول تو پسرا را واسه من مثه یه دیو دوسر وحشتناک تعریف کردن که باید ازشون دوری کرد و رابطه و شناخت باهاشون را دوری از خدا و بی عفتی و بی حیایی تعریف کردن!!!حالا که تازه یکی 2 ساله تازه جرات کردم آشنا بشم و ارتباط برقرار کنم ایتقدر سادگی کردم تو شناختم که روزی هزار بار به خودم میگم چرا حالا تازه شروع کردم به شناخت پسرا!!من تا همین پارسال که خواستگار برام میومد نمیتونستم نظر بدم من از 20 سالگی خواستگارای خوب داشتم والبته یه پدر مادر دیکتاتور و نا آگاه!! که اگه میخاستم یه کلمه بگم میخام ازدواج کنم یا فلانیو میخام میبستنم به بی حیایی !!!!!!دختر دایی من از 10 سالگیش دوست پسر داشت دروغ بهتون نگفتم اگه بگم تا 23 سالگی که ازدواج کرد بیشتر از 50-60 تا بی اف داشت
من همش نصیحتش میکردم اما گو نمیداد حالا اما یه شوهر خیلی خوب داره که از همه نظر ایده آله!!!آقای دکتر تو جامعه ما عفت و پاکی دختر دیگه معیار نیست دلم میسوزه از اون همه خوب موندن که عاقبتش حالا تنهاییه !وقتی زندگی دختر داییمو میبینم که جوونیش عشق و حالشو کرد حالا هم یه مرد خوب همراه زندگیشه از خوب موندنم حالم بهم میخوره!!!!من هر شب از تنهایی یکی 2 ساعت گریه میکنم بعد میخابم!!!!دکتر عزیز سهم ما از یه عمر درس خوندن واسه اینکه مادر آگاه و باسوادی برای فرزندامون باشیم ،حفظ عفت و نجابت واسه اینکه همه عشق و محبتمونو واسه همسرمون نگه داریم اینه الان!!!!!!!

=====================

دکتر شیری :

سمیرا ی گرامی
نجابت خوبه ، بی تعادلی بده

لینک اصلی


+


آقای دکتر من هیچوقت توقع زیادی از همسر ایندم نداشتم و ندارم تو این چند سال که شاغل شدم و برخوردم با آدما بیشتر شده به این نتیجه رسیدم که طرف اول باید انسانیت و شعور داشته باشه که ربطی به تحصیلات یا سطح درامد هم نداره از لحاظ مالی بتونه حداقل یه خونواده 2 نفریو بدون دغدغه اداره کنه مهم نیست اولش چی داره مهم اینه که انگیزه برای زندگی بهتر و تلاش بیشتر داشته باشه و دیگه اینکه خونواده ها به هم بیان و از لحاظ فیزیک هر دو برای هم به قول شما مطلوبیت داشته باشن!!!اینا رو میگم که آقایون هی شعار ندن که دخترای تحصیلکرده توقعشون بالاس!!!!!

=====================

دکتر شیری :

دیدگاهتون خوبه سمیرا خانوم

لینک اصلی





سلام دکتر-ببخشیداینجا مطرح می کنم
بچه که بودم یه رویاداشتم..اینکه یه نفرمیاد دوسش دارم دوسم دارم وتا ابدهمینجور!رویام قصرواسب سفیدوشاهزاده نداشت اما اون یه نفروداشت!!!!خیلی برام پیش اومدبهم ابرازعلاقه کنن امانمیفهمیدمشون فقط یکی رومی خواستم که دلم روبلرزونه وشروع کنم به دوست داشتنش!!! اینجوری شد..حالاتویه رابطه م بهم میگه چقدرتوخوبی!اونم خوبه (من توزندگی کاری وتحصیلی موفقم فقط اونچه که برام ازهمه اینا مهمتربودهمین رویاس) دکتردارم بااین رویا خودم واون طرفومیبرم هوا؟؟

=====================

دکتر شیری :
باید برای حفظ این رویای تحقق یافته تلاش کرد روی زمین آمد و دست از هوایی بودن کشید
لینک اصلی




خوب دکتر شما که میگی مردهای ما باید چه جوری باشند راهکار بفرمایید برای یه پسر 25 ساله که بضاعتش بیشتر از یه لیسانس ساده و حقوق ماهی 500 تومن بیستر نیست؟!(سوالم جدیه قصد کنایه و این حرف ها نیست)

=====================

دکتر شیری :
اولا با ایده آلیسم نره سراغ ازدواج
دوم اینکه مسیر پیشرفتش را نشون بده نه رویاهاش را به خانواده دختر
سوم اینکه همت کند با سختیهای 5 سال اول زندگی کنار بیاید و همسرش نیز شاغل باشد تا بتوانند زندگی را بچرخانند
پول زیاد البته که بد نیست ولی با پول کم عشقهای بزرگی دور برمون تشکیل شده نه؟
لینک اصلی




سلام آقای دکتر
ببخشید من یه سوال داشتم باعرض پوزش خیلی ربطی به این پست نداره. این روزها شبکه های فعال دوستان و آشنایان در برخی خانواده ها افراد رو برای ازدواج به هم معرفی می کنند. خب طبیعتاَ ما آدمی رو که تا به حال اصلا ندیدیم استرس و برخورد اولیه ممکنه خیلی جالب نباشه همون بحث خواستگاری سنتی دخترهای تحصیل کرده که چند وقت پیش راجع بهش تو همین وبلاگ کلی دوستان اعلام نظر داشتند. حالا این طرف به قول معروف باید یا بیرون جایی قرار بگذاره یا بالاخره بیاد منزل همدیگرو ببینند. گاهی اوقات اینقدر فاصله منازل دور هست انگار آدم ها خسته می شوند یه پیشنهادی به ما شده همین شکلی یعنی فاصله های توی همین تهران به نظر دور میاد انگار یکی شهرک راه آهن باشه یکی پیروزی. اینها اول مادر و خواهر میرن میپسندند که من قبول نکردم گفتم آقازاده هم باشند دیگه تو چهل سالگی هم! باز مادر و خواهر! حالا قرار شده عکس ایمیل کنیم. نظرتون چیه؟

=====================

دکتر شیری :
خوبه...خودش هم می اومد خوب بود
لینک اصلی




دکتر جان به نظر شما یه دختر خانم 24 ساله که هنوز کلی کار دور و برشه و هنوز نتونسته به انتهای همه ی آرزوهای تحصیلی و احتماعی اش برسه، چقدر باید سرمایه گذاری زمانی بکنه برای یک رابطه عاطفی؟

=====================

دکتر شیری :
بستگی به نیاز عاطفی اش هم داره...شاید روزی چند تماس و هفته ای 2 دیدار بس باشه
لینک اصلی




خسته نباشید آقای دکتر
یادم یه ماه پیش یه کتاب معرفی کردید درباره ی روابط زناشوئی که نیاز به بازیابی داره... هرچی گشتم و فکر کردم یادم نمیومد اسمش..فقط رنگ جلدش که صورتی بود یادمه.میشه آقای دکتر اسمشو مجددا بگید؟

=====================

دکتر شیری :
بازسازی روابط زناشویی- نشر پیکان
لینک اصلی




اقای دکتر من واقعا دیدم ازین دخترایی که خیلی به تحصیلات طرفشون اهمیت میدن و خیلی سخت گیرن .....حتی تو سن بالا حاظر نیستن کوتاه بیان.............
ولی اقای دکتر من کارشناسی ارشد دارم ولی خواستگار سیکل دارم ...
به نظرتون حرف همدیگرو میفهمیم؟؟؟؟؟

=====================

دکتر شیری :
نه خیلی بعیده بفهمید...لیسانس کمتر خوب نیست براتون
لینک اصلی




آقای دکتر اگه آدم اشکش دم مشکش باشه باید چی کار کنه؟ من هی اشک می ریزم، بیشترم از رو شادی! ینی مثلا میرم عروسی وقتی عروس و داماد میان و همش سوت بلبلی و کف و اینا که شروع می شه اشک منم شروع می شه. یا می رم تو یه وبلاگی مثلا خانومه واسه شوهرش آهنگ تولدت مبارک گذاشته با یه عالمه حرفای عشقولی دیگه نمی دونید این اشکای من چجوری سرازیره! حالا چند وقت دیگه عروسی آبجیمه می ترسم خیلی ضایع بازی در بیارم. قرصی چیزی هست که یه اونشب و حداقل سه نکنم؟!!!!!؟!؟

=====================

دکتر شیری :
اگرم درمانی داشته باشه من بلد نیستم
شاید نوعی خودکم بینی پشت این حالات باشه
لینک اصلی


  • ۹۴/۰۷/۱۰
  • علی صفایی قشقایی A.GH

نظرات (۳)

سلام 
یک  دخترپزشک بسیارمذهبی هستم.دوست دارم طرفم مث خودم بسیارمذهبی باشه.طرفم چه تحصیلاتی داشته باشه قابل فبوله؟باتوجه به اینکه آدم بسیارمذهبی کمه  منم ترجیح میدم طرفم تحصیلات بالاداشته باشه میترسم تنهابمونم.لطفاراهنمایی کنید
ممنون
سلام ببخشیدکه اینجانوشتم.متوجه شدم
سلام من دانش اموز درس خوانی هستم که به علت استرس زیاد و بیقراری نتیجه مطلوب را به دست نمیارم چه کنم؟
پاسخ:
با سلام

متاسفانه باید خدمتتون عرض کنم که این وبلاگ هیچ گونه ارتباط مستقیمی با دکتر شیری نداره


برای پرسیدن سوال خود به صورت مستقیم از دکتر شیری میتونید از سامانه پرسش و پاسخ سایت خود دکتر استفاده کنید 



همچنین مطالعه مطالب سایت "نوجوان توانگر" دکتر شیری هم به شما پیشنهاد میشود

http://nojavanetavangar.com/
              
                    
   با تشکر
                  علی صفائی قشقایی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی