سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

146

يكشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۴، ۰۹:۲۳ ب.ظ

صد و چهل و ششمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری




دکتر یه سوال دارم یه راست دست میتونه روی دست چپش هم کار کنه وبتونه با دست چپش بنویسه؟

=====================

دکتر شیری :
تهمیه خانم
میتونه با دست غیر غالبش بنویسه ولی نه مثل دست غالبش


سلام دکتر میشه لطف کنید کتابی معرفی کنید که هدیه مناسبی واسه یه زوج جوان باشه که تا دوهفته دیگه زندگی مشترک رو آغاز میکنن...
سپاسگزارم

=====================

دکتر شیری :
غذای روح برای نو عروس
غذای روح برای زنان و شوهران
هر دو از مارک ویکتور هنسن


سلام ببخشید اینجا میپرسم
26 سالمه و لیسانس دارم 
خواستگاری دارم که 34 سالشه و دکترای مدیریت داره و شرایط خوبی واسه ازدواج داره 
ولی این اقا دفعه اول که اومد خواستگاری اصلا مرتب نبود و بوی بسیار بدی میداد که خیلی بد بود
همچنین رانندگی نمیکنه حتی تو ماشین صندلی جلو نمیشینه .
چون شرایط ازدواج خوبی داره خانوادم میگن که برای بار دوم هم اجازه بده که بیاد و با هم صحبت کنید
اما من همینطور سر در گم موندم
برای راهنماییهاتون سپاسگزار شما هستم

=====================

دکتر شیری :
دوباره بهش فرصت بدید اگر رعایتهای ابتدایی نداشت، خانواده تون حرف بی محتوایی میزنند که مورد خوبی برای ازدواجه...مدیری که دکترا داره و عقلش به این چیزها نمیرسه ، بره با مدرکش بخوابه


سلام استاد
من در کلاس های دوره مهارتهای انتخابتون نیمه اول سال شرکت کردم و تمامی مواردی را که فرموده بودین در ارتباط های جدیدم ازشی استفاده کردم. شما به من گفتین تو در شرایط انتخابی و باید دیده شی.شما گفتین باید target تعریف کنین برای خودتون مثلا بهار 91 که به اون برسین.استاد تمام تلاشمونو اعم از اینترنت و آشنا و.. کردیم ولی نشده.شما گفتین باید دیده بشی. خب کجا دیده شم آقای دکتر؟ من که سر کارم تو طول هفته اونم از نوع دولتیش که باید خیلی شسته رفته لباس پوشید و ساده.آخر هفته ها هم بعضی موقع ها اگر با دوستان بشه جمع شد میریم کوه. من 26 سالم هست و این نگرانیم داره افزایش پیدا می کنه.به علاوه اینکه مواردی که امسال به من برای ازدواج پیشنهاد شد تطابق با من نداشت و اونهایم که فکر می کردم داشت صرفا دنبال دوستی بودند.استاد تصمیم این هست که دیگه اینترنت نرم . لطفا راهنمایی بفرمایید.

=====================

دکتر شیری :
خوبه کارایی که کردید....شبکه ارتباطی دوستان و فامیل چی شد؟

+

سلام استاد
مرسی از پاسختون ولی به همه سپردیم از فامیل و دوستان. ولی انگار همه می ترسن و نمی خوان خودشونو به زحمت یا تو در دردسر بیندازند. واقعا نمیدونم چرا ؟
به نظر شما این شبکه اجتماعی شامل چه افرادی با چه سن و سالی میشه که بشه به اونها سپرد و منتظر نتیجه خوب بود؟

=====================

دکتر شیری :
دوستان با دامنه سنی تا 10 سال بالا 
همه فامیل


سلام دکتر شیری
ممنون از راهنمایی جنابعالی در خصوص ایمیل نمودن عکس. هر دو طرف عکس ها رو ایمیل کردیم قرار شد جلسه ای هم حضوری باشه. یه نکته ای خدمت شما می خواستم مطرح کنم. آدم های مختلف با شرایط گوناگونی به بنده جهت ازدواج معرفی می شوند خب مسلما آدم ها با جمیع خوبی ها و نقص ها معنی می یابند. ولی من یه مشکلی دارم اینکه در نهایت موقع تصمیم گیری دچار تزلزل میشم. اون یه کمی مستی و بی عقلی رو ندارم. مثلا همین فردی که خدمت شما عرض کردم حالا با ملاحظاتی که بررسی شده مورد خوبی هست ولی من می ترسم برم مثل بقیه موارد جواب طرف هم مثبت باشه و من نتونم تا تهش بمونم. دوست دلسوزی می گفت شما از ازدواج می ترسی یا بالاخره هر کی رو پسند کنی مسلما ایده آل تر هست و تو تا کی می تونی منتظر باشی و چند درصد احتمال میدی با توجه به سن(سی سال) از این پس آدم هایی با شرایط متفاوت تر نیایند. نمی دونم این تزلزل در انتخاب به بلوغ ها بر میگرده؟ به فلسفه و دلیل ما از ازدواج یا به ترس های دوران کودکی در خانواده از این قضیه؟ کجا میشه این رو تحلیل کرد و درمان نمود؟

=====================

دکتر شیری :
ازدواج امر سختی است و ترستون طبیعی است. مثل زمانی که کنار استخر تازه میخوایم بپریم تو اب و نمیدونیم سرده یا ...
اما با همین ترسهاش میریم سراغش


"گاهی اوقات پسر احساس نمیکند با این دختر بتواند نشاطی تجربه کند" ببخشید آقای دکتر ولی اصلانمیتونم با این جمله تون کنار بیام. دکتر اون زمانی که دخترها ابروهاشون پاچه بز بود و سیبیل شعبون بی مخ داشتن و لباساشون پارچه چیتی بود، سرشون همش پایین بود و با هیچ مردی حرف نمیزدن، به هیچ مردی نگاه نمیکردن - که خیلی هم به زمانهای دور بر نمیگرده همین 20- 15 سال گذشته همین مملکت- اون موقع آقایون چطور مطمئن میشدن که این زن «آینده ای پر از لذت و نشاط» براشون فراهم میکنه؟! چند وقت پیش روایت جالبی خوندم برای شما هم تعریف میکنم نظرتون رو بفرمایید. پسر عموی امام حسین از دختر بزرگ ایشون فاطمه خواستگاری میکنه. امام حسین در جواب پسر عموشون میگن ببین این دختر من خیلی تو حال و هوای معنوی خودشه ، همش در حال عبادت و نماز شب و تو عوالم خودشه(یونگیش میشه مدل هستیا- پرسفون) ولی تو دختری میخوای که شاد و شنگول و کدبانو باشه(تعبیر یونگیش آفرودیت- هرا) دختر من به درد تو نمیخوره. جالبه که امام حسین به دخترشون نمیگن دخترم تو باید جنبه های آفرودیتی- هرایی رو در خودت تقویت کنی تا مردان درکنار تو متوجه بشن آینده ای پر از لذت رو تجربه میکنن، بلکه به پسره میگن تو برو یکی اون مدلی پیدا کن! بعد هم دخترشون رو میدن به پسر برادرشون. دکتر اینکه یه دختری اینقدر خودش رو تغییر بده که از هستیا بشه آفرودیت که خودش میشه ی نقاب و پرسونای جدید! چطور میشه به همچین کسی اعتماد کرد؟ این فرمولی که ارائه میدین به نظرم یه جاش میلنگه!

=====================

دکتر شیری :
من اشکال شما را خواندم و دقیقا ناشی از بدفهمی نسبت به ارکتایپهاست
هیچ زنی با کارکرد غالب هستیایی نمیتونه هرا یا آفرودیت بشه. یک زن ، با فعال تر کردن هرا یا افرودیت باعث میشه دچار تعادل بشه. این ارتباطی به شوهر کردن یا نکردن هم نداره. آفرودیت حال زن را به تنهایی دگرگون میکنه سولماز جان
اما درباره ازدواجهای خاندان نبوی و علوی لازم است خیلی اطلاعات تاریخی دیگر را نیز بگذاریم تا به جمع بندی برسیم


استاد جواباتون شاید واقعی اما اعصاب خوردکن و مردسالارانه است! انگار مردا الهه هایی هستن که دخترا باید مقابلشون صف بکشن و مهارتهاشون رو در لذت و آرامش و پیشرفت! دادن به رخ بکشن تا شاید انتخاب بشن! جالبه که همش به دخترا گفته میشه از توقعاتتون کم کنین و در مقابل توقعات پسرا رو ردیف میکنین!!!!!
دخترا به جای این حرفها به فکر آرامش و پیشرفت و لذت خودتون باشین شوهرم پیدا شد چه بهتر نشدم به جهنم!

=====================

دکتر شیری :
مریم خانوم
من در پاسخ سوال یک خانوم ، البته که به پسووردهای یک مرد باید اشاره کنم. به موقعش درباره خیلی از نیازهای زنانه صحبت کرده ام...کم انصاف نباشید


دکتر جان من راجع منطق زندگی که شما میگید چند وقت دارم وقت میذارم مثلا برای تصمیم گیائهری که میگید هزینه کنید یه کم در کنارش از تکنیک سود و زیان استفاده میکنم. فقط دکتر یک سوال این که میگید بهترین منطق گاهی اردنگی است چه مواردی کاربرد داره و ایا اینجا هم باید سود و زیانش را برسی کنیم؟

=====================

دکتر شیری :
آقا حامد 
اون بحث مفصلیه...گاهی اوقات باید با بدنتون در ارتباط باشید


سلام دکتر شیری گرامی.... یه سوال داشتم
من سه ماه پیش با شخصی آشنا شدم که بعد یه ماه نیم متوجه شدم فرد مورد نظر من نیست ...شرایطش اصلا ایدهال نبود.. زبون تیز و تند داشت و اصلا فکر نمیکرد حرفی که میزنه باعث ناراحتی میشه و خودخواه.... ترجیح دادم تموم کنم این ارتباطو... اما هی رفت هی اومد هر کاری کرد اما نتونست منو راضی کنه که دوباره باهش باشم. ..اما چیزی که برام سواله، این اقا تا با من کات کرد رفت با یکی دیگه و بازم درخواست کرد با من باشه دلیلش چیه? 
دست از سرم بر نمیدار... چرا ? من نه جواب تلفن و نه اسمس و نه ایملشو نمیدم... نمیفهم چرا با وجود داشتن یه شخص دیگه دست از سر من بر نمیداره?
هرکاری میکنه که دوباره با من باشه، خسته شدم... ممنون میشم راهنمایم کنید

=====================

دکتر شیری :
زهرا خانوم
دوست داره از شما آره بشنوه و بعد او به شما بگه نه
حسرت به دل بمونه بهتره


  • ۹۴/۰۸/۱۷
  • علی صفایی قشقایی A.GH

نظرات (۱)

سلام اقای دکتر شیری 
من نزدیک 1 ماهی هست با پسر 32 ساله اشنا شدم که موقعیت شغلی و خانواده خوبی دارد اختلاف سنی ما 8 سال هست ما یک بار بهم زدیم باز این اقا تماس گرفت و ما باز با هم دوست شدیم این اقا میگه دوست داشتن دل بسته شدن براش بی معنی همش هم تو رابطه میگه ما 2 تا دوست معمولی هستیم و از طرفی میگه من سخت دل میبندم و هر 2 تای ما دنبال رابطه سالم هستیم از لحاظ ایمانی هم همین طور ولی خوب من نمیدونم باید چطور رفتار کنم که رابطم بهتر بشه راهنماییم کنید ممنون میشم
پاسخ:
با سلام

متاسفانه باید خدمتتون عرض کنم که این وبلاگ هیچ گونه ارتباط مستقیمی با دکتر شیری نداره


برای پرسیدن سوال خود به صورت مستقیم از دکتر شیری میتونید از سامانه پرسش و پاسخ سایت خود دکتر استفاده کنید 

                    
   با تشکر
                  علی صفائی قشقایی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی