سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

15

پنجشنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۳۴ ق.ظ

پانزدهمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



سلام
اقای دکتر برای درمان این موارد که ذکر کردید مثلا رفتارهای ضدمرد و یا بیش از حد درونگرا بودن چکار کنیم! :(

=====================

دکتر شیری :
ببینیم که داریمش اول
بعد مراقب باشم مچ خود را بگیرم

لینک اصلی



سلام دکتر من پیام دادم ۲روز پیش ولی پیداش نمیکنم من ۲۷ سالمه وعلاقه ای به ازدواج ندارم یعنی هر بار مردی هم پیدا بشه میگم حتما میخواد از من سوئ استفاده کنه با توجه به مطالبی که تو سایت هست وانچه در بیرون دارم میبینم میخواستم ببینم کسی که مثل منه واصلا حوصله پسرارو نداره و نیاز ج نداره مشکل داره و یا عادیه…خواهش میکنم راهنمایی کنید

=====================

دکتر شیری :
اینهایی که نوشته اید نشانه عادی بودن یا غیر عادی بودن نیست رهای گرامی
وسواس گونه به خود پرداختن یا نپرداختن و نگاه بدبینانه به جای محتاطانه داشتن اشتباه است
لینک اصلی




در این زمینه کتابی میشه معرفی کنید؟

=====================

دکتر شیری :
من شخصا کتابی نمیشناسم
لینک اصلی



دکتر جان من از تو ضیحات شما چیزی نفهمیدم من هم بعد از یه تجربه برای ازدواج الان نمیتونم و بلد نیستم با دیگران ارتباط برقرار کنم انگاری نامرئی هستم هیچ مردی منو نمیبینه ۲۶ سالمه از نظر ظاهری رفتاری خلی سطح خوبی دارم اما نمیدونم چرا مورد قبول نیستم کسی پا پیش نمیزاره

=====================

دکتر شیری :
خب باید جایی کار کنید یا حضور داشته باشید که دیده بشوید و درست هم دیده بشوید
بایدخودتون را کمی بهتر بشناسید، متناسب با تیپ شخصیتی خود قدم بردارید و سعی نکنید مثل خیلی های دیگه بشوید که هم شخصیت با شما نیستند
لینک اصلی




دکتر ادم واقعا از بعضی فیزیکا خوشش نمیاد چطور باید بگه خب.من خودم از یه اقایی بخاطر فیزیکش خوشم نیومد بهش محترمانه گفتم نمیتونم باهاش در ارتباط باشم و از طرف من این مشکل وجود داره اما بعد از چند روز بهم گفت خیلی راحت میگفتی ازمن خوشت نیومد. الان عذاب وجدان ناراحت کردن دیگران برام مونده

=====================

دکتر شیری :
بهتره بگیم سلیقه فیزیکیم نیست
وجدان درد هم نداره وگرنه میری تو رفتار مهرطلبانه که همه را میخوای راضی نگه داری
لینک اصلی





چقدر قشنگ و کارشناسی نظر دادید ولی آخه آقای دکتر ایشون در سن ازدواج هستند و نباید درگیر مسائل دبیرستانی بشن 100 درصد درست!
اما از طرف دیگر ایشون در سن ازدواج هستند، افراد علاقه مندبهشون هم که صف نبستند شما بفرمایین این یکی و بی خیال شو به سایرین فکر کن. می دونین یه پروسه چقدر طول می کشه تا به ازدواج برسه؟
به نظر من تو 27 سال ریسکه یکی رو بذاری کنار، آخه مشکل جدی ام که نبوده حالا دلخور شده یه کم دیگه وگرنه که دو دل نبود ...

=====================

دکتر شیری :

توضیح بنده
ببینید هلیا ! اینجا انتخاب این خانم بین خوب و بد نیست بلکه بین بد و بدتر است.معنیش اینه که هرچی کمتر آسیب بخوری بهتره

لینک اصلی




ببخشین آقای دکتر سمپاتی یعنی چی؟

=====================

دکتر شیری :

یعنی هم دردی و هم فهمی

لینک اصلی




مثل عاشق شدن شاگرد به استاد ومرجع به مشاور دیوانه به روانپززشک

=====================

دکتر شیری :

شیری : البته فرق دارد زیرا در عشق ورزیهای شاگرد معلمی نوعی فرافکنی ساده روانی رخ میدهد ولی سندرم استکهلم خیلی پیچیده است

لینک اصلی





چه جالب.
ولی اینطور که داره پیش می ره, ظاهرا دارم به این نتبجه می رسم که همه به نوعی مریض هستیم.
من این سندرم را ندارم اما آیا برعکسش هم ممکنه یه بیماری باشه؟!!
کسی که به هیچکس علاقه ای نداره؟
من زمان کودکی وقتی همه دختربچه های هم سن و سالم عاشق یه معلم یا همکلاسی می شدند, من به شدت از این لوس بازیا بدم میومد. حتی از اینکه آخر سال به هم دفتر یادداشتهای کوچیکشونو می دادن تا یادگاری بنویسن, حالم از این چیزا به هم می خورد.
وقتی کارتون تام و جری می دیدم, معمولا طرفدار تام بودم. کلا طرفدار اون آدم به ظاهر بدجنس بودم!
آیا این غیر عادیه؟!!
:((

=====================

دکتر شیری :
اینکه آدم مثل بقیه علاقه من نشه اشکالی نداره...اینکه از هیچ کی خوشش یاد البته سوال اینه که از خودش نکنه بدش میاد؟
درباره تام نیز باید بگم هم دردیم !
لینک اصلی

نظرات (۲)

سلام من قبلا  براتون توی  سایتتون نوشتم . ولی جواب ندادید.4 سال با پسری اشنا بودم و حدود 70 درصد به هم  نزدیک هستیم از نظر عقاید و اخلاق و تمایلات . اما هر بار که اومده قضیه رو رسمی کنه من به خاطر اینکه  به شدت از ازدواج متنفرم  بهش جواب منفی دادم با وجودیکه دوستش دارم اما اون تصمیم گرفته بمونه  این اتفاق تا حالا حدود ده بار افتاده بار اخر که  مثل همیشه با گریه و زاری  تموم شد بعد از بیست روز فهمیدم که نامزد کرده با دختر دیگه ای و من که بشدت بهش وابسته هم بودم  تحت تاثیر حرفای دوستام  رفتم با خودش حرف بزنم ببینم این قضیه چقدر درسته  اون به من گفت اگر مهریه ات رو 100 تا سکه بگیری و قبول کنی با من ازدواج کنی من نامزدیمو بهم میزنم. منم قبول کردم اما از فردای اون روز  ترس از ازدواج و عذاب وجدان کاری که کرده بودم یک لحظه هم منو راحت نمیزاره حالا مدام اضطراب دارم و گریه میکنم و نه خواب دارم نه خوراک فکر ازدواج داره منو دیوونه میکنه از طرف دیگه زندگی اونو هم به هم زدم و راهی ندارم   توروخدا در جواب من نگید  توکل کن و چه میدونم فکرتو عوض کن  نمیتونم  پیش هعر روانشناسیم که میرم  یه مشت شعار و حرفای تکراری در مدح ازدواج میزنن  چیکار کنم  دارم  به جنون میرسم حتی به خودکشی هم فکر کردم  تمام مسائل ازدواج برام  تصورش دردناک و منزجر کننده اس از سکس  بگیرید تا  مهمونیای مسخره و  روابط دیگه اش ...من چیکار کنم شاید باید میزاشتم بره سر زندگیش  . حالا اون به زودی میخواد بیاد خواستگاری رسمی و من اون روز برام یه کابوسه خواهش میکنم  راهنماییم کنید با این وضع روحی میشه ازدواج کرد؟ من مدام دستامو به هم میمالم و یا پاهامو تکون میدم  شبا کارم فقط گریه کردنه

سلام و خسته نباشید،من مدتی 5ماه اضطراب دارم و علایم تنگی نفس،و تپش قلب و ترس از مرگ و پرش عضلات،تا به حال به دکترای زیادی مراجعه کردم که تشخیص ان ها بر اضطراب بوده،مشاوره رفتم فایده نداشته،جدیدا سرفه و حالتهای سرماخوردگی هم دارم
 دکتر ریه رفتم که گفتن مشکل نداری و با خوردن قرص ارامبخش سرفه قطع میشه و همچنین حالتهای سرماخوردگی؟میخاستم بدونم اینها از اضطرابه؟یا دوباره مراجعه کنم دکتر ریه؟یا روانپزشک و من دایما فک میکنم مریضم راهنماییم کنید؟
پاسخ:
با سلام

متاسفانه باید خدمتتون عرض کنم که این وبلاگ هیچ گونه ارتباط مستقیمی با دکتر شیری نداره

برای پرسیدن سوال خود به صورت مستقیم از دکتر شیری میتونید از سامانه پرسش و پاسخ سایت خود دکتر استفاده 
کنید 
             
                             با تشکر
                            علی قشقایی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی