سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

159

چهارشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۵، ۰۷:۳۶ ق.ظ

صد و پنجاه و نهمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



سلام دکتر شیری 
چقدر متنی که راجع به مادربزرگ ها نوشتید زیبا و جالبه. لبخند مادربزرگ تون خلاصه شاعر می کنه آدم رو. چند وقت پیش با دوستان محفل مون سری به یکی از خونه های سالمندان زده بودیم. بگذریم خاطرات اونجا رو یه چیزی در درون از اون روز تا بحال اذیتم می کنه. اون هم پیرزنی ما دختران اواخر دهه پنجاه و متولدین شصت هست. احساس می کنم ماها انگار داریم خیلی زود پیر می شویم در حالی که همه ابعاد وجودی مون رو زندگی نکردیم. تازه باید بیاییم سر سی و دو سه دنبال همسر بگردیم اگه پیدا بشه و اگه نه این تنهایی چقدر می خواد دخترهای ما رو اذیت کنه. خودم از این دوستان دور و برم زیاد دارم آدم های موفق و شایسته ای که تنهایی شون من رو خیلی اذیت می کنه حالا من خودم هم یکی از اینها هستم اما مثلاوقتی خواستگاری میاد یاد فلان دوستم می افتم که به هر حال در انتظار همسفری است. یا مثلا این جور موقع اژدهای امنیتم بیدار میشه که مثلا فلانی و فلانی رفتند خارج دکترا گرفتند تو فلان موسسه علمی معتبر دنیا کار می کنند چی دنبال همسر و بچه خودمو علاف کنم یا همین هایی که اینجا هستند چقدر موفق اند تو که هنوز به جایی نرسیدی؟ گاهی می گم خودت می دونی از زندگی چی می خوای؟ نمی دونم فردیت من دچار مشکل شده؟ چرا خودم رو با دیگران مقایسه می کنم ضعف اعتماد به نفسه؟ در حالی که منم برای خودم آدم موفقی هستم ولی کمال گرایی و این حس مقایسه با دیگران مانع رشد تو جنبه های دلخواه میشه. ندای درونم احتیاج الانم رو میگه ولی خودم رو به نشنیدن میزنم. دوستی دارم گاهی در موردهای ازدواج با او مشورت می کنم نگرانی ام رو در مورد دوستانم می گفتم می گفتند تو خودت لختی برای مردم کلاه پرت می کنی؟؟؟ ممنون میشم بنده رو راهنمایی بفرمایید

=====================

دکتر شیری :
نسل شما و ایشان متفاوت است ولی نیازهای مشترک فراوانی دارید مثل احساس تعلق و ملکه بودن در یک فرمانراویی به نام خانواده
الزاما آنهایی که رفتند و در انستیتو های فلان جا مشغول به کار شدند ، انسانهای برتری نخواهند شد نسبت به آنهاییکه ماندند و زندگی تشکیل دادند یا دنبال شوهر میگردند
واقعا رسالت هر آدمی فرق دارد. اگر از من بپرسی ، جایی که دلت خوش است، اتفاق بزرگی در حال وقوع است بشرا


سلام اقای دکترشیری
من یک دختر 27 ساله دانشجو هستم مطلبم ربطی به مادر بزرگها نداره 
ولی راهنمایی می خوام من وقتی کسی طبق خواسته ام رفتار نکنه دلم می خواد بهش صدمه بزنم ...فیزیکی...مثلا دلم می خواد خواهرم را از پله هل بدهم پایین که با من دعوا کرده ..جلوی خودم را می گیرم ولی می ترسم یک وقت کنترل از دسنم خارج یشه ....یک چیزی طبیعی نیست این فقط حس منه
وقتی چیز تیزی دم دستمه از حودم می ترسم از فوران خشمم می ترسم

=====================

دکتر شیری :
خوبه برید پیش یه روانشناس بالینی تا بررسی دقیقتر بشید...حتما برید


دکتر واقعا کمک نیاز دارم .پسری 22 ساله ترم اخر لیسانس مهندسی هستم دکتر من فعالیت اصلیم موسیقی است دکتر برخوردها در جامعه وقتی درباره ی علایق اصلیم که موسیقی است تحویل که گرفته نمیشم مسخره هم میشم دکتر راستش را بگم من واقعا غصه میخورم من اگه بالاترین رشد را هم تو موسیقی داشته باشم بازم نگاه خوبی به من نمیشه تو جامعه دکتر شما میگی من چه کار کنم علاقه ام را دنبال کنم یا اینکه کم رنگ ترش کنم ؟ من را برادرانه کمک بفرمایید. هر دری زدم نمیدونم چه کار کنم.

=====================

دکتر شیری :
مازیار عزیز
یک هنرمند برای هنر ارزشی قائل میشود که تعدادی از مردم میفهمندش
شما انتخابی داری که خیلی ها نمیفهمند پس انتظار درک بالا از جامعه ای داشته باش که گیر مدرک نباشه


سلام آقای دکتر میخواستم ازتون بخوام راجع به نیاز جنسی دخترایی که در سن ازدواج هستند اما کیس مناسبشونو پیدا نکردن صحبت کنید. با این نیاز چطور باید برخورد کرد؟ به نظرتون درسته یه رابطه موقت برای همین نیاز بدون قصد ازدواج وجود داشته باشه؟ تاثیرش در ارتباط با زندگی آیندت با شوهرت چه قدر می تونه باشه؟ من 28 سالمه تحصیلاتم کارشناسی ارشد هستش. طرف مقابلم 30 سالشه اونم کارشناس ارشده و شغل خیلی خوبی داره. الان 1 هفته است من این رابطه رو تموم کردم. ولی پیش خودم می گم من که تنهام نیازم که دارم چه عیبی داره چند وقتی با هم باشیم. دکتر لطفا راهنماییم کنید.

=====================

دکتر شیری :
شما هنوز خیلی فرصت دارید برای یک ازدواج دائم سالم
بهتره زنگ تفریح نشید قطعا
فقط هم خوتون مهم نیستید، ارزشهای خانواده، دین و...مهم است


سلام اقای دکتر...
شما میگین که به خواستگارمون دوستی ها ورابطه های اثیر گذارو بگیم..
منظورتون از تاثیر گذار چیه؟؟
اینکه افسردگی گرفه باشیم بعد رابطه؟؟؟
یا اینکه همه فهمیده باشن؟؟
یا اینکه رابطه جنسی داشتن درهر حدی..؟؟؟
یاچی؟؟؟؟
توروخدا بگین....

=====================

دکتر شیری :
چیزی که تو رابطه قبلی مهمتون موجب اتمام رابطه شد بهتره دونسته بشه که تکرار نشه
تاثیرگذار بستگی به خود تون داره


آخه دکتر من چی کار کنم؟یه دختریم که با ماشینم ارتباط عاطفی دارم و یا با خط تولید کارخونه هایی که توش کار می کنم...خیلی آنرمالم؟

=====================

دکتر شیری :
تعلق عاطفی به کار اسمش ارتباط عاطفی نیست


سلام بر دکتر عزیز ، علیرضا شیری .

برای کسی که در زمینه اشاعه پوشش و ظاهر مناسب بانوان جوان در اجتماع ، قدمی می خواد برداره علمی و نه از روی تعصب و دیدگاهی کوته بینانه کتابی یا منبعی از دیدگاه روانشناسی به ویژه روانشناسی تحلیلی وجود دارد ؟ 

=====================

دکتر شیری :
بحثهای مرتبط با شخصیت شناسی زنانه مفیده برای این بحث
کتاب زن بودن تونی گرنت دیدگاه به روزی را مطرح میکنه


سلام استاد ...خدا قوت...برای شخصیت شناسی زنانه وتیپ های مردانه چه کتابهایی رو معرفی میکنید؟2-3 تا کتاب هم از یونگ را هم لطف می کنید؟

=====================

دکتر شیری :
نمادهای اسطوره ای و روانشناسی زنان
انواع مرد
زن بودن


سلام دکترجان 
دکتر من الان سه ساله بیکارم دارم دیونه میشم هرجا میرم کار گیرم نمیاد درصورتی تخصص هم دارم مربوط به رشته ام فقط پارتی ندارم 
هرچه دعا تو مفاتیح بوده هم خوندم خیلی نذر کردم الان یکسال هم با خداقهرم حتی بعضیاوقات کفر هم می گم تازگیها هم اصلا بهش اعتقاد ندارم چون وقتی یک رئیسی با پارتی بازی اینقدر راحت با یک تلفن می تونه برا یک نفر کار پیدا کنه پس چرا خدا که افرینده همون مسئوله نمی تونه ،
دیگه از این وضع خسته شدم چقدر دیگه پارتی بازی چرا همه چی مال بچه های رئیس ها باشه گناه ماچیه ، که پدرم که معلمه،
وقتی خدا نمی تونه برام کاری انجام بده من از بنده چه توقعی داشته باشم 

جدیدا هم به فکر خودکشیم واقعا خسته ام از این وضع 
این که خدا میدونی دارم دیونه میشم ولی جواب نمی ده دیگه برسه به مسئولا
این چطور خدایی که ماداریم 
خودش بندشو از درگاهش دور میکنه ،خیلی بدجنسه

=====================

دکتر شیری :
من منکر این نیستم که بعضی ها با پارتی بهتر رشد میکنند ولی شما یک رزومه خوب بنویس، خوب سر جلسات معرفی و ارائه توانمندیهای خودت ظاهر شو، به کمپانیهای مختلف تقاصایت را بفرست
اینها خیلی بهتر جواب میده تا به خدا گیر دادن
تو چین کسی به خدا اعتقاد نداره و مردم راحت تر بدون این نع فکرها به کارهاشون میرسن
خدا تو جوامع مسلمون بناست جبران کاستیهای اونها را بکنه؟


سلام آقای دکتر 
ببخشید از محضرتون یه سوال داشتم که جسارتاَ ربطی به این پست نداره. ببینید بالاخره ما از قضاوت در مورد شخصیت دیگران نهی شدیم. حالا آقایی که تو مرز41 و 42 سالگی که یه شکست عاطفی رو در سی سالگی تجربه کرده( یه عقد منجر به طلاق) بعد به خواهرها و مادرش میگه که شما برای من انتخاب کنید اگر شما پسند کردید خوبه میشه به استقلال نظر و تصمیم گیری در این آقا اعتماد نمود؟ خب مادر و خواهرها هر چقدر هم که خوب باشند و ما بگیم که نمی خواهند در این زندگی دخالت کنند و روابط مبتنی بر احترام و شناخت هست بالاخره نظر خودش چی میشه؟ خودش از چی خوشش میاد؟ّ! دیگه اینکه به دلیل اون تجربه خیلی سخت هم اعتماد می کنند یعنی به خانواده می گن شما بعد از اون قضیه اگه می تونید به کسی اعتماد کنید بسم الله. یعنی آدم باید یه عمر تلاش کنه اعتماد طرف رو جلب کنه؟ خیلی سخت میشه.یا مثلا چون شمال شهر زندگی می کنند از یه منطقه ای به اون ور خواستگاری نمی رن. البته ما منطقه حالا به نظر اینها خوبی زندگی می کنیم که از نظر من اصلا مهم نیست اینها خب سلیقه هست ولی زندگی مون متوسطه مثلا 15 ساله مبل عوض نکردیم دیشب خانواده شون تماس گرفته بودند حس خوبی نداشتم احساس می کردم این طرز رفتار و نگاه آدم رو تو بی ارزشی می بره.

=====================

دکتر شیری :
طرف را از نزدیک ببینید بعد تصمیم بگیرید...اگر نگرانی هاتون را در رفتارهایش نیز دیدید، خلاص! وگرنه بررسیش بد نیست


  • ۹۵/۰۶/۰۳
  • علی صفایی قشقایی A.GH

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی