سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

18

شنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۳، ۰۲:۱۴ ق.ظ

هجدهمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری





سلام

دکتر جان شرایط و دلایلتون قبول ولی واقعا بالاست و اینکه تخفیف شامل بچه هایی میشه که دوره های قبل شرکت کردن و اینکه ما شهرستانیها چیکار باید بکنیم؟!

=====================

دکتر شیری :

تخفیف همگانی است و تنها پرداخت قسطی مختص بچه های قدیمی میباشد و اگر شما یا کسی دیگر نیز میخواهد از قسطی استفاده کند منعی ندارد و موسسه همکاری لازم را تقدیمتان واهد کرد.

لینک اصلی





این اصلا جواب قانع کننده ای نبود و من می تونم توش لااقل 8 مورد مغالطه و سفسطه رو نام ببرم. آقای دکتر، شما رو درک می کنم شما هم باید ویلای شخصی تو کشورهای مختلف و ماشین های آخرین سیستم سوار بشین چون اگه شما هواپیمای شخصی نداشته باشین که بعضی وقتا که دلتون از رقم های حساب بانکیتون که شاید هیچ وقت هم ازش استفاده نکنین و فقط یک رقم هستن، گرفت بتونید برین اون بالا و مردمو از بالا بالا ها و دور دورا تماشا کنین. شمارو چه به جوونا و دوست داشتن اونا مهم پول اوناست.تو این دور و زمونه کی میاد همینطوری خدمت کنه و شعار دوست داشتن بده. مهم آدمایین که همه جوابشون کردن و آخرین امیدشون رو به خیال باطلشون تو شما می بینن مهم اونا و سود حاصل ازاوناست. کار خوب کردن ارزون نیست چقدر جمله بی ربط و خودخواهانه و بی منطقی ای هستش. کار خوب! مگه دارین پشت بومو ایزوگام می کنین یا لوله کشی می کنین؟یا جراحی قلب؟ نیم ساعت سخنرانی و بیان چیزایی که از اینور اونور آدم یاد میگیره و اکثرا نظریات طفل معصوم هستن که دیگه منت گذاشتن و کار خوب کار بد نداره. مثلا بدش چی میشه؟ پول میگیرین به جای سخنرانی پانتومیم اجرا می کنین؟ارزش کار شما رو می فهمم و درک می کنم اما توجیه درستی به این نیست که این هزینه های گزاف رو مردم پرداخت کنن. با اون پول می تونن لااقل 50 جلد کتاب نفیس بخرن و بخونن در مقابل چی این هزینه ها رو می گیرین؟آیا همین مردم نیستن که شما رو پرورش دادن که برین اون ور با یه مدرک برگردین؟حالا این جامعه باید بها پس بده؟کمی انسانیت کمی بازگشت به خود و کمی واقع بینی به اینکه این حساب های بانکی فقط یک رقم با چندتا صفره آدم تو یه قبر میره و مجبوره تو یه ماشین بشینه و یک خونه بقیش حرص و طمع هست . سپاس گذارم

=====================

دکتر شیری :

میگم خدا خیرت بده ...ویلا و جت اختصاصی و...را خوب اومدی...معلومه ما را اشتباهی گرفتی مومن !
ما به این مردم مدیونیم نه به خاطر اینکه ما را فرستادند اون ور درس بخونیم ( چون با هزینه خودم اونور درس خوندم ) بلکه به خاطر دهها دلیلی که شما متوجه نخواهید شد.درباره پانتومیم هم دم شما و معرفتتون گرم.

لینک اصلی





آقای ناصح ضمن اینکه با پاراگراف دوم حرفاتون کاملا موافقم این رو هم من اضافه میکنم در مورد تامین زندگی که شما فرمودین :که امثال جناب دکتر با وجود مطب و تدریسهاشون هیچ نیازی به این موارد ندارن.اگه این کار رو میکنن به خاطر من و شماست.به خاطر همون دل بزرگی که دارن و فک کنم تا حالا همه کم و بیش متوجه شدیم.ازون دست ادمهایی که وقتی میبینن کسی رو میشه اگاه کرد راهی رو میشه نشون داد به کسی میشه کمک کرد چیزی رو که بلدیم میشه به بقیه هم گفت تا بهتر زندگی کنند دلشون نمیاد و نمیتونن اینکارو نکنن و بی تفاوت بگذرند که اگه اینطور بود اصلا چرا ایشون اینجا زندگی کنند و سایتشون فیلتر شه.؟سایتی که فقط برای اگاهی بهتر زیستنه.؟
نه.امثال دکتر از تباری نیستند که به قول قیصر به بی تفاوتی وازه ها و وازه های بی تفاوتی مثل نان دل ببندند!!
وآن چیز که عیان است....

=====================

دکتر شیری :

به جان شریف همه خوانندگان این بلاگ ، ما هم آدمیم با همه نیازهای عادی مردم دیگه...مردم که تعریف میکنند تنمون میلرزه که خدا مراقبمون باشه پامون نلغزه...انتقاد هم که میکنند ، سعی میکنم فکر کنم بهش و راهی بیابم و اگر خیلی بی انصافی بود میذارم بقیه نیز نظر بدهند ...تعریف هم که زیاد میشه به شرفم قسم همراه لذت ترس ادای مسوولیت نیز میگیرتم
اگر گاهی نقدی میکنیم از شرایط اجتماعی خیلی فرق داره با نق نق بعضی ها چون تو این کشور مونده ایم و خواهیم ماند و یه گوشه ای را میگیریم تا کار مردم راه بیفته...والله بعضی وقتها ما هم قاطی میکنیم...اذیت میشیم...دلمون میگیره اما مسلک ما تلاش کردنه تا جاییکه بتونیم...بدون سایت و وبلاگ و مطب و...هم خدا اگر مدد کنه میشه آدم ماند

لینک اصلی





دوستان من خودم کلی پول دادم رفتم دانشگاه آزاد اونجا هم گاهی برای بعضی درسهای مهم و اساسی استاد نامناسبی میگذاشتند هم وقت هم هزینه و هم سوادمان هدر میرفت. ولی اعتراض که نمیکردیم هیچ از اینکه استاد کمی نا وارد هست استفاده ابزاری میکردیم نمره میگرفتیم و از بی سوادی آیندمون هم نمی نالیدیم. چرا ؟ چون یک مدرک میخواستیم که باید این پروسه به هر قیمتی طی می شد.

حالا که می خواهیم با انتخاب خودمون و به تشخیص خودمون چیزی که برامون مناسب هست رو انجام بدیم فکر کنم کمی بی انصافی باشه. این رو هم میدونم که این هزینه می تونه برای خیلی ها گرون تموم بشه و شاید اصلا قیدش را بزنند ولی چه کار میشود کرد. رسم دنیا همینه.

ما هم دلمان جت شخصی می خواه.د که اصلا پولش را داشته باشیم قانون اجازه نمیدهد بخریم.

=====================

دکتر شیری :

محمد. ک عزیز
شما برگرد ایران، ما برات تریلی اختصاصی و ... هم میخریم. خوشحالم سالی که گذشت را پربار کردیش...ما الان از 200 کیلومتر بالاتر از شما داریم این کامنت را پاسخ میدیم...هوا هم بارونیه ...

لینک اصلی





والا منم از خیلی وقت پیش به این موضوع فکر می کردم.بعضی از دوستان یا از این طرف خیلی تند میرن یا از اون طرف!قطعا خیلی خیلی بی انصافیه که منکر ارزش های بسیار بالای کلاس های دکتر بشیم یا اونا رو نادیده بگیریم و فقط به جنبه مادی اونها نگاه کنیم.ولی خب...
من واقعا خودم یکی از رویاهام شرکت تو کلاسهای آقای دکتره و اهمیت مطالبی که دکتر می گن رو واقعا درک می کنم ولی واقعا از یه دانشجوی کارشناسی چه انتظاری میشه داشت تا هزینه شرکت توی فقط یکی از سمینارها رو فراهم کنه؟خود آقای دکتر هم واقفن که مطالبی که میگن رو اگه یه جوون 20 ساله بفهمه چقدر بهتر میتونه از همون موقع آینده ش رو بدون اشتباه و درست بسازه و به قول خود دکتر خیلی از جراحت ها رو برنداره،ولی با این هزینه ها،با وجود اینکه من تعداد زیادی از همسن های خودمو میشناسم که دوست دارن سر کلاس دکتر بیان،فقط تعداد کمی که شرایط خاصی دارن موفق به این کار میشن.الان کار من و امثال من وقتی که به سایت دکتر سر میزنیمو و اطلاعیه یه دوره جدید رو می بینیم و توان پرداخت هزینشو حتی به صورت قسطی نداریم حسرت خوردن و در انتظار آینده بودنه.بازم این حقو به دکتر میدم که علمشو هر جور که دوست داره در اختیار مردم قرار بده،ولی فکر می کنم که این مشکل،مشکل بدون راه حلی نیست و قطعا میشه راه کارهای بهتری برای این قشر از جامعه اندیشید تا اونا هم بتونن فرصتی برای زیباتر زندگی کردن و بهتر زندگی کردن رو بدست بیارن.
ممنونم

=====================

دکتر شیری :

آرمان گرامی و بسیاری از خوانندگان دیگر این بلاگ که دغدغه حل مساله دارند را دعوت میکنم به یک پیشنهاد
بنده غیر از تدریس رسمی دانشگاهی ، سخنرانی و کلاس آزاد در دانشگاههای مختلف نیز دارم که برای دانشجویان رایگان است(حداقل 200 سخنرانی را میتوانم ذکر کنم).معمولا معاونت دانشجویی های دانشکده ها و انجمن علمی ها و بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی ها ، متکفل این امر میشوند و موضوع سخنرانی و نتیجه نیازسنجی های خود را تبدیل به یک کلاس یا سمینار میکنند. بنده نیز اکثرا رفته ام ( دانشگاه آزاد اسلامی شیراز- باراجین قزوین- صنعتی شریف- امیرکبیر - گناباد - دانشگاه ملی تبریز - لارستان- علامه طباطبایی -دانشگاه شاهد و دانشگاه تربیت معلم ، دانشگاه آزاد اسلامی کرج ... )

لینک اصلی





دکتر شیری حقیقت اینه که هیچ آدمی کامل نیست ولی به نظر من شما کامل ترین آدمی هستین که میشناسم

=====================

دکتر شیری :

 هیچ کی از تعریف بدش نمیاد اما من آدمهایی تو زندگیم دیده ام که تو همین مردم کوچه و بازار دارند زندگی میکنند و به معنای واقعی کلمه انسانند و تا اونها هستند بهتره علیرضا شیری ها ، حالا حالا ها شاگردی کنند.من لطف شما را میستایم و از خدا میخواهم مرا از فرعونیت و پوسیدگی در اثر حب جاه باز بدارد

لینک اصلی





سلام آقای دکتر
من حدود یکسال است که سایت شما را دنبال میکنم و از طریق دوستانی که در کلاسهای شما شرکت کرده اند از اخبار کلاسها مطلعم و برخی از کتابهایی که معرفی کرده اید را هم خوانده ام. امسال شرایط بهتری پیدا کرده ام و قصد شرکت در کلاس نبوغ زندگی شما را دارم. یکسال و نیم است که ازدواج کرده ام و مشکلات زیادی با همسرم داشته ام. ( به دلیل نحوه ارتباط با اطرافیانمان) دو زوج از دوستانم که قبلادر این دوره شما شرکت کرده اند توصیه میکنند که حتما با همسرم به این کلاس بیایم چون روابط آنها به دلیل شناختی که از هم پیدا کرده اند خیلی بهتر شده است. خودم مطمئنم که کلاس شما در روابطم با دیگران خیلی به من کمک خواهد کرد چون از طریق مطالب سایت هم خیلی چیزها دستگیرم میشود. فقط همسرم هیچگونه آشنایی با این فضاها ندارد و تقریبا آدم سنتی است و ما هم به روش سنتی با هم ازدواج کرده ایم (من لیسانس فنی هستم و ایشان فوق دیپلم فنی)به شدت نگرانم که نکند مطالب بیان شده در کلاس روابط ما را بدتر کند. سوالم این است که آیا نگرانی من به جاست و تا حالا همچین موردی پیش امده؟مثلا ایشان با شناختی که از من پیدا کنندمشکلات گذشته را به نقطه ضعفهای من نسبت دهد؟ با توجه به اینکه فوق العاده فرد ایرادگیری است و مرتب انتقاد میکند.
خواهش میکنم راهنمایی فرمایید تا بتوانم تصمیم بگیرم.

=====================

دکتر شیری :

سلام ماریا
هر کسی در هر کلاسی که میخواهد برود باید عقلش را تعطیل نکند و دقیق بررسی کند کدام بحثها بدردش میخورد و شاید بعضی بحثهایش بدردش نخورد . دراین صورت نگرانی شما به حداقل میرسد

لینک اصلی




یعنی کلاس موفقیت در ایران فقط شامل 3 تا جمعه اول از 17:15 تا 19:45 است؟

=====================

دکتر شیری :

4 جمعه

لینک اصلی





دکتر کسی که همه دوره های قبل اومده بهش پیشنهاد می دین که نبوغ رو به طور کامل ثبت نام کنه؟ یا فقط ام بی تی ای؟ اخه زمان ندارم

=====================

دکتر شیری :

نبوغ بسته ای کامل است و حیف است خردش کنید به خاطر اینکه به هر حال جمعه عصر مال این کلاس است

لینک اصلی






سلام آقای شیری
با کلی شوق و ذوق این پست رو دیدم و با خودم گفتم بعد از 4سال بالاخره به کلاسای دکتر عزیز راه پیدا می کنم چون هم موضوعش الان اولویت اولمه هم اینکه می تونم هرجوری شده هزینه رو از این و اون قرض بگیرم یعنی شرایطش جور بود تا اینکه....پائین صفحه که رسیدم کلی از خودم دلم گرفت.که کارم شده سه چهار سال پیگیری دوره های شما بدون اینکه توان ثبت نام داشته باشم.غر نمی زنم.حتی نزدیک 10 بار تو سمینارای اینور و اونور دانشگاهی و مناسبتی شما هم شرکت کردم و لذت بودن پای بحث های شما رو درک کردم.دلم از این گرفت که هنوز تو این سن(24) توانایی پرداخت هزینه های بهتر اندیشیدن و بهتر زندگی کردنم رو ندارم.
شاید وقتی دیگر...
من همچنان پیگیر آرزوهام میمونم

=====================

دکتر شیری :

لطفا ارزوی خود را الان تو 24 سالگی پیگیر شوید و به بنده میل بزنید تا از طریق موسسه با شرایط خودتون ترتیب ثبت نامتون داده شود

لینک اصلی





با سلام
می خواستم بدونم این کلاسها در ماههای دیگه هم تشکیل می شوند؟

=====================

دکتر شیری :

نبوغ زندگی سالی دو بار
شخصیت شناسی سالی دو بار
مهارت ارتباط سالی دوبار
سفر قهرمانی سالی یک بار
سایه ها سالی یک بار

لینک اصلی





سلام
آقای دکتر ببخشید دوره ی سایه ها از نظر زمانی در چه برهه ای از سال قرار میگیره؟و ایا پیش نیاز خاصی داره؟

=====================

دکتر شیری :

پس از کلاس سفر قهرمانی تقریبا تابستان

لینک اصلی





سلام آقای دکتر! با عرض معذرت چیزی که می خوام بگم ربطی به پستتون نداره...

چند روزه ذهنم مشغوله؛ خواهرم جریانی رو که واسه یکی از دانشجوها اتفاق افتاده بود تعریف کرد که: خانوم دانشجویی برای چاره جویی نزد استادش می گه که پسر 7 ساله م چند وقته دیوونه م کرده و اصرار می کنه که مامان تو خیلی خوشکلی، خیلی خوش هیکلی و ... باید از بابام طلاق بگیری و زن خودم بشی!! واسه همچین اتفاقی مقصر وجود داره؟! اون مقصر کیه؟ واقعا پدر ومادر چه جوری باید باشن که نیستن و بچه ها چنین درخواست هایی می کنن؟ قدیمیا می گن دوره زمونه عوض شده بچه های امروز دیگه معصومیت بچه های گذشته رو ندارن و من توش موندم که حس فرزند و مادری چرا باید جاشو به چنین احساسی بده؟؟
سلام آقای دکتر! با عرض معذرت چیزی که می خوام بگم ربطی به پستتون نداره...

چند روزه ذهنم مشغوله؛ خواهرم جریانی رو که واسه یکی از دانشجوها اتفاق افتاده بود تعریف کرد که: خانوم دانشجویی برای چاره جویی نزد استادش می گه که پسر 7 ساله م چند وقته دیوونه م کرده و اصرار می کنه که مامان تو خیلی خوشکلی، خیلی خوش هیکلی و ... باید از بابام طلاق بگیری و زن خودم بشی!! واسه همچین اتفاقی مقصر وجود داره؟! اون مقصر کیه؟ واقعا پدر ومادر چه جوری باید باشن که نیستن و بچه ها چنین درخواست هایی می کنن؟ قدیمیا می گن دوره زمونه عوض شده بچه های امروز دیگه معصومیت بچه های گذشته رو ندارن و من توش موندم که حس فرزند و مادری چرا باید جاشو به چنین احساسی بده؟؟

=====================

دکتر شیری :

اتفاقا موضوعی که نوشته اید کاملا در مسیر طبیعی رشد کودک قرار دارد و یکی از مسائل ساده ایست که فروید نیز در تبیین رابطه پسر و مادر توضیح میدهد.اون پسر بچه از این مرحله به راحتی عبور میکند و بهشون بفرمایید جای نگرانی نیست
اتفاقا موضوعی که نوشته اید کاملا در مسیر طبیعی رشد کودک قرار دارد و یکی از مسائل ساده ایست که فروید نیز در تبیین رابطه پسر و مادر توضیح میدهد.اون پسر بچه از این مرحله به راحتی عبور میکند و بهشون بفرمایید جای نگرانی نیست

لینک اصلی





سلام

برای شرکت تو این کلاسهایی که فرمودید رعایت ترتیبشون مهمه؟" اگه قصد شرکت تو همشون رو داشته باشیم"
و این دوره ها تکرار هم میشه اگه نتونیم الان شرکت کنیم؟

=====================

دکتر شیری :

نبوغ زندگی شروع خوبیه به نظرم ما اما خیلی ها با مهارتهای ارتباطی آغاز میکنند( اردیبهشت ) از نظر ما نبوغ زندگی مثل پریدن تو استخر است...به مرتبه شوک و بعد آرامش عمیق

لینک اصلی





دوستان شهرستانی علاقه مند به شرکت در دوره های اموزشی خانه توانگری به اسم شهرستان هم اشاره کنید... در صورت امکان ما پیگیر برگزاری دوره ها خواهیم بود.
همچنین این پیشنهاد به ویژه شامل دانشجویان شهرستانی ست که با همت و پیگیری خودشون قابل انجام است:

=====================

دکتر شیری :

آرمان گرامی و بسیاری از خوانندگان دیگر این بلاگ که دغدغه حل مساله دارند را دعوت میکنم به یک پیشنهاد
بنده غیر از تدریس رسمی دانشگاهی ، سخنرانی و کلاس آزاد در دانشگاهها دارم که برای دانشجویان رایگان است(حداقل 200 سخنرانی را میتوانم ذکر کنم).معمولا معاونت دانشجویی های دانشکده ها و انجمن علمی ها و بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی ها ، متکفل این امر میشوند و موضوع سخنرانی و نتیجه نیازسنجی های خود را به ما میگویند و ما به شکل یک کلاس یا سمینارارائه میکنیم. وبنده نیز اکثرا رفته ام ( دانشگاه آزاد اسلامی شیراز- باراجین قزوین- صنعتی شریف- امیرکبیر - گناباد - دانشگاه ملی تبریز - لارستان- علامه طباطبایی -دانشگاه شاهد و دانشگاه تربیت معلم ، دانشگاه آزاد اسلامی کرج ... )
شاید پیشنهاد شما به معاونتهای مربوطه موجب شود ما مفتخر بشویم در دانشکده تون باشیم. در این صورت میتوانید مستقیما با خانه توانگری 88847593 در تماس باشید .

لینک اصلی




سلام
ممنون از راهنمایتون .
دکتر قصد گلایه و شکایت ندارم شرایط کلاس و قیمت و زمان رو خوندم و دوست دارم شرکت کنم ولی هم درسای این ترمم سنگینه و هم تمام پولم میره برا شهریه این ترم و رفت و آمد هر هفته از شمال برام مقدور نیست و باز از انجام کار مورد علاقه به خاطر شرایط عقب میمونم ...شکر ... فقط میخوام بدونم کلاستون"نبوغ زندگی" اواسط تابستون مجدد برگزار میشه که برنامه ریزی کنم ؟ ممنون

=====================

دکتر شیری :

قصد ما اینست که سالی دو بار برگزار کنیم نبوغ زندگی را و معمولا فروردین است و مهر.امیدوارم امسال نیز بتوانیم در خدمتتان باشیم

لینک اصلی




سلام
آقای دکتر ممکنه منو راهنمایی کنید چطر میتونم تو دوره ی سایه شرکت کنم

=====================

دکتر شیری :

کلاس سایه ها بعد از سفر قهرمانی تشکیل میشه.بهتره اول لذت سفر قهرمانی را بچشید بعد بیایید بشینید پاس سفره سایه ها ولی اگر فرصت ندارید صبر کنید بعد سفر قهرمانی به امید خدا سایه ها را شروع کنیم

لینک اصلی





آقای دکتر سلام. من یک تو کلاس سایه ها که نوشتین از 26 فروردین شروع میشه ثبت نام کردم قبلش هم هیچ دوره ای از کلاسهای شما رو نیومدم. یعنی مشکلی پیش میاد؟ راستش من یک انتقادی هم به سر و شکل پستهای مربوط به تبلیغ و معرفی کلاسهاتون دارم. مطالب کمی درهم هستند..با فونتها و رنگهای مختلف. لطفا مختصر و خیلی ساده آخرش بنویسید عنوان دوره، شروع دوره و هزینه اش رو. در ضمن کاش موسسه یک خط تلفن دیگه هم داشت من خودم دو روز 1-2 ساعتی پشت خط بودم. سپاس

=====================

دکتر شیری :

حقیقتش ما درست مینویسیم ولی بروزرهای مختلف در تشخیص فونتها و فاصله هاشون دچار بی نظمی میشوند و راهی برای اصلاحش تقریبا هیچ کی نداره
با این حال ساده تر خواهیم نوشت
خط موبایل را استفاده کنید 09124261161
ما خط دیگه داریم و به زودی میاریمش تو سیستم ثبت نام

88847593-4

لینک اصلی




من متوجه نشدم سفر قهرمانی دوره بهار از کی شروع میشه ثبت نامش چه زمانیه؟

=====================

دکتر شیری :

داریم اعلامش میکنیم برای 5 شنبه 31 فروردین

لینک اصلی



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی