سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

20

يكشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۳، ۰۵:۲۳ ب.ظ

بیستمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری




نه دیگه. این موضوع سرطان داره شورش رو درمیاره. دلم میخواد داد بزنم خدااااااااااااااااااا.
چند نفر دیگه؟ چند نفر دیگه رو اینطوری میخوای ببری؟ این انصاف نیست . چند بار دیگه باید بشنوم فلانی یه دفعه بیمار شد دکتر ها گفتن : 1 ماه بیشتر نیست.سرطان پیشرفته است. چند تا دوست دیگه ام رو باید ببینم یا بشنوم در حال مبارزه با سرطان؟؟
و چند تا دوست دیگه و خانواده شون که پیروز شدن در این مبارزه باز هم باید با استرس بازگشت سرطان دست و پنجه نرم کنند؟ و بگم حکمت خدا بوده.
مگه چند تا پدربزرگ ؟چند تا دوست؟ چند تا معلم دارم که حکمتت اینطور شاملشون بشه؟

=====================

دکتر شیری :

به نظر میرسد بحث اصلی درباره حکمت خداوند نیست.ما در کلاس سفر قهرمانی یک بحثی داریم که اتفاقا اینجا قابلیت طرح دارد.
50 سال قبل وقتی بچه خونه ای اسهال میگرفت ، معمولا میمرد ! باورش سخته اما اسهال تا سال 70 در ایران بزرگترین عامل مرگ و میر کودکان زیر 5 سال بوده است. خب حالا تصور کنید تو 40-50 سال قبل وقتی خونه ای با این بیماری مواجه میشد نذر و نیاز و دعای توسل و...انجام میگرفت ) نمونه مشهورش همین دکتر حسین الهی قمشه ای بزرگ است که همین بیماری را گرفتند و پدر بزرگوارشون علامه مهدی الهی قمشه ای نذر کردند که اگر حسین شفا بگیرد قصیده ای در باب تاریخ عاشورا بسرایند که اتفاقا هم چنین شد و این قصیده نیز موجود است )
ببینید، الان وقتی بچه من اسهال میگیرد براش محلول ORS میدهم و خوب میشود و بعید است دست به نذر و نیاز بزنم. اما اگر مثلا تومور نوروبلاستوما بگیرد که هنوز علم قابلیت درمان کاملش را شاید نداشته باشد البته دست به دعا و...خواهم شد
حالا ارتباط این قضایا با حکمت خداوند چیه ؟
هر دوی این ماجرا ها حکمت الهی است. چه شفا گرفتن عزیزمان دکتر حسین الهی قمشه ای چه تاثیرگذاری محلول ORS در فرزندمان هر دو در دایره حکمت خداوند و سیستم علی - معلولی هستی دارند عمل میکنند
ما هر قانونی را در هستی کشف میکنیم و استفاده میکنیم باز شاکریم به خاطر مغزمان...جرقه های اولیه...امکان آزمایشمان

لینک اصلی




شاید یکی بپرسه چرا من چرا اون نه

اگه بهش بگیم این دنیای احتمالاته

خوب چطور تو این دنیای احتمالات وقتی ترس و ناامیدی بهش غلبه میکنه با خدای خودش نجوا کنه

شاید نشه به سرطان فحش داد شاید نشه انتظار معجزه و داشت اما این جمله ساده که دنیا همینه، برای کسی که نیاز به شنوده درداش داره آرام بخش نخواهد بود

=====================

دکتر شیری :

من باهاتون موافقم...منتها امید بیهوده دادن نیز مقدمه نا امیدی شدید است

لینک اصلی





سلام
اما اقای دکتر من همیشه قران را باز میکنم و تصادفی 2 صفحه را با معنی میخونم.
سوال من اینه خدای که همیشه میگه من یاور مومنان و مظلومانم. میگه وعده من حق . میگه من خود حقم. میگه صبر و بعد وعده ای که دنبالش میاد.
پس چرا من یه مشکل قدیمی دارم و تا حالا فقط به خودش تکیه کردم و لاغیر. چرا به وعده اش عمل نمیکنه. اینکه من مظلومم (ظلم دیدم به ناحق شکی نیست) شایدم اشتباهات بی زبانی و نشناختن بازی روانی دیگران گرگها را وارد زندگی من کرد. اما خوب نیتم پاک بود و دیگر هیچ .
من تو کار خدا موندم پس کی میخواد وعده ش را عملی کن . وقتی مردیم و اون دنیا....
واقعیتش یکی میگه خدا تو را امتحان کرد.
یکی میگه خدا تو را واسطه امتحان دیگران کرد.
یکی میگه حتما حکمت بوده
یکی میگه صبرت کم بوده!!!!!!!
یکی میگه مشکلت از خودت بوده و نه خدا تو اشتباه کردی!!!(من فقط میخواستم مثل هر دختر ی ازدواج کنم شوهرم که اومد کتش را دربیارم چای جلوش بزارم. من تمام 20 شب نماز شب تو نوجوانی میخوندم و دعا میکردم که یه شوهر خوب تو زندگیم بیاد اما قبلش برای تمام دخترها و پسرهای فامیل دعا میکردم بعد واسه خودم. نه با هیچ پسری رابطه دوستی داشتم و نه مزاحمتهای دخترانه. این تنها مورد زندگیم بود. حال اشتباه از من بود.) من منتطر بودم خدا راه را به من نشون بده اما من رفتن تو چاه. خداااااااااااااااااا
کجاییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این چیه؟ خدا من را فراموش کرده؟ حکمته؟ ظرافته؟ دنیا همینه؟.........

=====================

دکتر شیری :

سختی سوالتون باعث میشه بگم جلسه اول سفر قهرمانی اختصاص به این مباحث داره. بهتره اول کار بگم خداوند نظامی قانونمند آفریده و هر کسی به هر سیستمی وارد شود، با قانونمندی اون سیستم امتحان میشود...بحثش واقعا وفصله اما باعث میشه چیزی را به خداو پیغمبر به این راحتی منتسب نکنیم

لینک اصلی





سلام اقای دکتر
ممنون از پاسختان . اما بخدا نفهمیدم شما چی میگید. چه سیستمی؟
دختری مثل من که در فضای نیمه مذهبی بزرگ میشه. تمام 4 سال دبیرستان که اوج شیطنتهای دخترانه است به مسجد میره اونم نه به اجبار که با عشق حتی چادر سرمیکنه در حالیکه حجاب خانواده اش نیست. بعد یادمیگیره همه چی را از خدا بخواد. اول بفکر بقیه باشه واسه دیگران دعا کنه بعد برای خودش.(نقل قول از حضرت الزهرا). الحق خدا هم غیر این یک مورد تا حالا هرچی مربوط به خودم بوده و خواستم داده تعریف از خود نمیکنم. بهترین تحصیلات. در حد خودمم وضعیت مالی خوب. زیبایی که حتی توی خیابون بدون ارایش و ظاهر نامناسب بچشم میاد(شاید باور نکنید اما من حتی زیبایی را از خدا خواستم . میخواستم بچشم بیام) اماتنها چیزی که برام مشکل ساز شد همین ازدواج بود. دختری 27 ساله که همش نگران ازدواجشه. چرا این سیستم قبلا جواب داد اما حالا نه؟
دکتر نمیتونم بدلیل شهرستانی بودن تو کلاساتون شرکت کنم و این بزرگترین ضرر من تو زندگی چرا که کسی پیدا شده که میتونه بعد از مدتها جوابم را بده و من نمیتونم در کلاسش شرکت کنم؟
خواهش میکنم خیلی بیشتر توضیح بدید. نمیخوام خدای را که یک عمر همه باورم بوده. از دست بدم. خیلی میترسم.
همه میگن جادو شدی. برو پیش فالگیر. برو پیش فلانی دعا میده و.... خدا شاهده یکبار هم لغزیدم رفتنم اما باور نکردم اومدم توبه کردم. اما دیگه طاقتم داره تموم میشه.
چرا خدا خودش را نشون نمیده؟

=====================

دکتر شیری :

شما اگر ازدواج نتونی بکنی دلیلی نمیشه که خدا را از دست بدهی ولی از دست دادن توهم از خداوند بد هم نیست ! لازم نیست به کادو و جنبل متوسل بشیم برای ناکامی هامون هر چند درسته با درست اندیشیدن و منطقی فکر کردن و خیرات دادن مانع شریات در زندگی شویم
شما شایستگی های خوبی داری و فکر میکنم در محیطهای مناسب ازدواج حضور نداری و بستگانت هم کم کارند و دوتان که نقش مهمی در این زمینه دارند نیز بی کارند

لینک اصلی




آقای شیری من از طریق سایت شما با کتاب یار پنهان آشنا شدم و تازه شروع کردم به خوندنش نمیدونم چرا خوندن این کتاب اینقدر عذابم میده بخدا با هر جمله اش به فکر میرم و شکنجه میشم یک ساله که ازدواج کردم و الان پشیمونم که چرا قبلا این کتاب و ندیده بودم اگه خونده بودمش الان ...

=====================

دکتر شیری :

من فکر نمیکنم نیازی باشه به این همه حسرت
الان هم میتونید رعایتهایی بکنید که مسیر زندگیتون را حفظ کنید...بازی را از نو نچینیم.زندگی انطوری نیست

لینک اصلی




درود
متاسفانه این موضوع مشکل خیلی از خونواده هاست ! میشه بیشتر راهنمایی بفرمایید برای یه خانم با یه بچه یک ماهه. واقعا باید به روی مبارک طرف نیاره و سعی کنه بهداشت روانی خودش و خونه رو بالا ببره و با گرمی و محبت بیشتر منتظر بازگشت و شرمندگی آقا باشه؟ راهنمایی کنید لطفا

جلسه دعاتون زیبا بود... دکتر اعتقاداتتون قابل ستایشه!

دکتر چطور میشه به میزان اعتقاد طرف پی برد وقتی خیلیها فقط نماز خوندن رو کافی میدونن و یا بلعکس با افتخار میگن ما دلمون پاکه و خدا میدونه و حرفهای مشابه این آیا کافیه؟ وقتی که خودت هنوز تو مرحله دل پاک باشی هنوز و نماز دست و پا شکسته...ولی دلت بخواد طرف مقابل معتقد باشه یا ومعتقدتر.

=====================

دکتر شیری :

معاشرت و مصاحبت باعث میشه بفهمیم نو قرائت فرد از دین چیست؟ دنبال مستائل شرعی چقدر است؟ چقدر فلسفه دینی و اخلاق مهم است؟ شخصیتهای دینی براش چقدر مقدسند؟ آیینهای مذهبی براش هویتند یا آیین ؟

لینک اصلی




به نظر من راه حلی که هیچکدوم از دوستان اشاره نکردند اینه که از راه علمی وارد بشیم! یعنی همینطوری احساسی یا با توصیه دیگران کاری انجام ندیم. دنیای ما دنیای تخصصه. در چنین مواردی باید با یک روانکاو یا مشاور با سواد و با تجربه صحبت کرد و در ضمن اطلاعات رفتاری و ارتباطی خودمونم با خوندن کتابهای معتبر در زمینه روانشناسی افزایش بدیم. یه راه ساده اش، خوندن سایت دکتر شیریه، که بنظر من یکی از باسوادترین و واقع بین ترین دکترهای ایرانی در زمینه مشاوره است.

=====================

دکتر شیری :

من نظرم با شما فرق دارد. اتفاقات زندگی لزوما در پکیجهای علمی نمیگنجد و مشاوره خیلی از اوقات موثر است و خیلی از اوقات نیز نه! مثل شنا یاد گرفتن و پرت شدن در اقیانوس متلاطم است...لزوما شنا بلد بودن هم کمکی نمیکند
در زمینه دکتر شیری نیز بایدعرض کنم بزرگانی هستند در همین کشور که تا اونها هستند بهتر است نام ما مخفف گفته شود مثل دکتر الهی قمشه ای مثل دکتر جلالی مثل دکتر قلعه بندی مثل دکتر افتخار مثل ...

لینک اصلی





فقط باید خوش شانس باشیم که خیانت را نفهمیم.
و انقدر قدرتمند بشیم که وقتی فهمیدیم راحت بگیم
به جهنم

=====================

دکتر شیری :

من میگم باید سهم خود را دید در وقوع این خیانت

لینک اصلی




آخه یک طرف قضیه مرده!
من همیشه گفتم 95% مردا قابل خریدارین فقط قیمتاشون فرق داره. یکی ارزونتره یکی گرونتره.
اما طرف دیگه این زنها و دخترهای بی صفتن که متاسفانه کم نیستند و تعدادشون روز به روز بیشتر می شه. براشونم مرد مجرد و متاهل فرق نمی کنه گاهیم مرد متاهل رو بیشتر می پسندن!
از آدمیت داریم خارج می شیم دور از جون خیلیهاتون. آدم نبودنمونو چی کار کنیم؟!

=====================

دکتر شیری :

من اوضاع را به این سیاهی که شما میگید نمیبینم.این مرد بودن یا زن بودن نیست که انسان را به لغزش میکشاند.انسان بودن ما را مستعد میکند بلغزیم.این نگاه شما را از تله های درست تحلیل کردن ماجرا مصون میدارد

لینک اصلی



یادمه یه استاد براش همین مشکل پیش اومده بود و بسیار هم خانمش و دوست داشت

ولی نتونسته بود وارد رابطه نشه اون گفته بود خانمم برام حکم ملکه و داره اما با این دختر میتونم شیطونی های نکرده خودم و انجام بدم

بعضی زنها اونقدر خانم هستن که واقعا حکم ملکه رو دارن دقیقا اون تصوری که از یک ملکه کاردان و شایسته در ذهن نقش میبنده اما همین گاهی به شدت مشکل ساز میشه

یاد کلاس شخصیت شناسی بخیر این استاد مورد ذکر کلاس شخصیت شناسی نیومده بود اما توصیفش دقیق و جالب بود

=====================

دکتر شیری :

 کتاب " سیمای زن در فرهنگ ایران" یکی از بهترین و خواندنی ترین کتب ایران است در زمینه زنانگی در فرهنگ ایرانی و اسلامی و دوگانگی زنان معشوقه و زنان همسر که به قلم محقق بزرگ استاد جلال ستاری نگاشته شده و نشر مرکز منتشر کرده است

لینک اصلی





ما زنها باید تمام عمرمان حواسمان باشد .توجه کنیم .کم نگذاریم . که مبادا همسرمان راه کج را انتخاب کند اما آنها چه ....
همیشه باید ببخشیم . چشم پوشی کنیم و وفادار باشیم تا زندگی مان حفظ شود اما آنها چه .....

=====================

دکتر شیری :

من نظرم اینه که انسان مستعد اشتباه است نه زن و مرد صرف
اینقدر خانم به درمانگران مراجعه میکنند به خاطر خیانتهاشون که تعجب میکنید و فکر نمیکنم اختلاف آماری معناداری در خیانت زنان و مدران وجود داشته باشد. در واقع اگر زنی با بی عرضگی و ترسهایش ببخشد نه از روی تعقل و عزت نفسش اون بخشیدن عملا یک دام است...همین

لینک اصلی




تعریف دقیق خیانت یک مرد با توجه به مجوزهای دین که خیلی هم مورد استقبال قرار گرفته چیه؟ و بعدش چی رو باید بخشید؟

=====================

دکتر شیری :

من منظورتون را نمیفهمم .دین مگر مجوز خیانت صادر کرده؟

لینک اصلی



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی