سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

26

چهارشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ۰۱:۱۵ ب.ظ

بیست و ششمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری




دکتر سلام من یک ساله که عقد کردم.در طول این یک سال مشکلات زیادی رخ داد مثل از دست دادن شغل من و همسرم در حالیکه مهم ترین علت اون مغرور بودن همسرم و درک نکردن شرایط جدید زندگی بود.ایجاد شغل جدید و بیکاری هر دو تامون خیلی به ما فشار آورد اون هم دقیقا ابتدای زندگی.مسائلی مثل فراهم کردن خونه, شغل, ...بوجود اومد و من هر بار علی رغم اینکه نظرم رو میگفتم اما سعی کردم همسرم ناخدا باشه و تصمیم آخر رو بگیره اما...اما متاسفانه همسرم در چندین مورد خوب عمل نکرد.پیش خودم گفتم حتما اول زندگیمونه و همسرم تجربه تصمیم گیری های بزرگ نداره و بد عمل کرده اشکال نداره حتما متوجه میشه و پند میگیره و با هم دوباره تلاش میکنیم و جبران میکنیم ولی این طور نشد , همسرم معتقده که تمام کارهاش صد در صد درسته و بدون نقص و در آینده هم روند تصمیم گیریش همین طوره که بوده. در نهایت من ناچار شدم که خودم وارد جریان بشم و بعضی امور رو به دست بگیرم حالا همسرم میگه تو میخوای رئیس باشی و تصمیم گیرنده و ... و خیلی از این بابت ناراحته ولی توجه نمیکنه که اشتباهات پشت سر هم خودش و قبول نکردن اشتباهاتش باعث شد من این تصمیم رو بگیرم. ممنون از راهنماییهای ارزشمندتون

=====================

دکتر شیری :
من نامه شما را خواندم و عرضم اینست که بالاخره این ورود شما به مباحث باعث بهبود شده است یا ایشون همکاری نمیکنند؟
اگر تغییرات مثبت باشد و شما در سکوت و نه روکم کنی ، کارها را پیش ببرید که خیلی خوبهو لیاقتهای شما بزودی اثبات میشود منتها گاهی اوقات ما در رابطه ای قرار داریم که لیاقتهای ما نیز به خاطر کم ظرفتی درک طرف مقابلمون ، بد تعبیر میشه. در این صورت باید اندیشید که ایا اساسا این ارتباط در پیچهای بعدی زندگی عبور خواهد کرد؟
لینک اصلی






سلام آقای دکتر
می شه لطف کنید برامون چند تا کتاب خوب تقویت اعتنماد به نفس و عزت نفس معرفی
کنید؟خانه توانگری دوره ای با این موضوع خواهد داشت؟
با تشکر از شما

=====================

دکتر شیری :
کتاب "چگونه شخصیت سالمتر بیابیم" وین دایر بسیار به من کمک کرد
لینک اصلی





یه انتقاد جدی دارم دکتر:

چرا 90 درصد مطالب سایت رو گره زدید به این بحث ازدواج و روابط و ....؟؟؟.البته میدونم مهمه و باید کار بشه روش. ولی دیگه اینقدر هم تو ذوق میزنه.
دلم برای دلنوشته هاتون تنگه تنگه.

=====================

دکتر شیری :
تیتر بالای این بلاگ مشخصا درباره رابطه عاطفیه
توی سایت مطالب دیگری هم هست
www.doctorshiri.com
لینک اصلی






سلام دکتر خسته نباشید تو رو خدا به سوال من جواب بدهید خواهش میکنم من هیچ راهی ندارم
من یک دختر معتقد و درسخوان و مثبتی هستم که ترم دو در دانشگاه تهران هستم ولی با خانواده ام به تهران آمده ایم
من از رشته ی مورد علاقه ام از شهر دیگری قبول شده ام و ترم بعد از این دانشگاه می روم ولی مشکل اینجاست که من به یکی از همکلاسی های خودم که او هم مومن و با تقوا و اهل نماز و قران و درس خوان است علاقه مند شده ام او هم اهل یک شهر دیگر است که من آرزوی زندگی در آن شهر را دارم ولی او اصلا از این موضوع اطلاعی ندارد. من آدم کم رویی هستم و می ترسم او را از دست بدهم فکر می کنم که یعنی مطمئنم که با او به کمالات میرسم و استخاره هم کرده ام و خوب آمده و یعنی خدا هم راضی است که من خودم به او بگویم که به او علاقه دارم و از او بخواهم که مرا فراموش نکند ولی گاهی میترسم که آیا او صبر خواهد کرد آیا کار درستی است عاقبت چه میشود اگر به او بگویم آیا زندگی خوبی خواهم داشت آیا عزت نفسم حفظ میشود گاهی حس میکنم او مرا نمیخواهد
هیچ کس از راز من خبر ندارد ولی من شب و روز به او فکر میکنم و از رفتنم ناراحتم ولی باید بروم چون رشته مورد علاقه ام است مرا کمک کن دکتر تو رو خدا

=====================

دکتر شیری :
علاقه شما به ایشان درست ولی اشفتگی تا این حد باعث میشود کیستی خودتان و اهدافتان را از دست بدهید و در این صورت به آرزوتون نخواهید رسید
عرض من اینست که در سن شما که احتمالا زیر 20 است ازدواج معنی ندارد زیرا هنوز خودان و نیازهاتون را نشناخته اید.من توصیه میکنم فرصتهایی مشترک در کانونهای دانشجویی فراهم آورید تا شناخت شوید و بشناسید.شناخت تیزی احساسات آدم را به سمت رشد هدایت میکند
لینک اصلی






دکتر نمیدانم چهکار کنم از سختیهای زندگی هرچه قدر جلو میرم میبینم موانع زیاد درماند ه ودلگیرم از کار دنیا

=====================

دکتر شیری :
موانع سخت گاهی به خاطر سبک گیری بیش از حد ماست گاهی به خاطر اینست که فرصتی نمیذاریم تا تجدید قوا کنیم گاهی به این خاطر است که بناست استاندارد بالاتری در زندگی بدست بیاوریم...گاهی از غصه های قدیمی خداحافظی نکرده ایم
لینک اصلی






داشتم به این فکر می کردم که ... چطوریه که من از این مردمان خوب کسیو نمی شناسم؟؟؟

دکتر یعنی عیب از دیدگان منه؟یا واقعا اطرافم از این آدم ها نیست؟شایدم دیدم اما تو حافظه ام ثبتش نکردم؟

از امروز هروقت برم بیرون دعا می کنم خدا یه آدم خوب نشونم بده ...

=====================

دکتر شیری :
شاید شروع خوب این باشه کمی خوبتر باشید برای بقیه اونوقت شروع میکنید به دیدن
لینک اصلی





دکتر تو یه پسته دیگم درخواست کردم، میشه درباره این بنویسید که چطوری میتونم روانکاو بشم؟؟؟
من دانشجوی سال اول پسکولوژی ام.

=====================

دکتر شیری :
شما باید روانشناسی بالینی بخوانید و مورد روانکاوی قرار بگیرید در دوره تحصیلتان توسط روانکاو و به تعداد ساعاتی مشخص تا بتونید روانکاو بشوید ولی روانکوی ژروسه طولانی دارد و ترجیح اینست که دوره های broefpsychoanalytic psychotherapy بگذرانید در حین تحصیلتان برای درمان بیمارانتان

لینک اصلی





سلام دکتر از این که به سوال من جواب دادید بینهایت خوشحال شدم ولی قانع نشدم !!!
شما میگید خودمو به اون بشناسونم و اونو بیشتر بشناسم من اونو شناختم اون آدم باتقواییه همیشه تو نماز شرکت میکنه و آدم ساده ایه وحتما خونوادش هم خوب بوده که بچه به این خوبی تربیت کرده ولی شاید اون فکر میکنه که من آدم بدیم و میخوام باهاش دوست بشم ولی این طور نیست من به این فکر میکنم که با امو سعادتمند میشم و خدا از من راضی میشه ولی من کمتر از دو ماه وقت دارم و دیگه هیچ وقت اونو نمی تونم ببینم و اگه بهش نگم که به اون علاقه دارم برای همیشه این شانسو از خودم میگیرم که اون به من فکر کنه من شاید دیگه هرگز قسمت نشه همکلاسی مشهدی داشته باشم
شما میگید ازدواج زیر بیست سال معنی نداره ولی من که نمی خوام اون امسال با من عروسی کنه من فقط میخوام بهش بگم که من شمارو دوست دارم اگر شما هم به من علاقه دارید واسم صبر کنید که من بعد 7 سال دوباره شمارو ببینم مثلا از شهر شما قبول بشم
سوال من اینه که به نظر شما من بهش بگم که به اون علاقه دارم ؟اگه اینو بهش بگم تکلیفم مشخص میشه با این که غرورمو میشکنم ولی به خدا ارزششو داره اون آدم مذهبیه اگه راه دیگه ای رو مد نظر دارید به من بگید دکتر اگه من به اون نگم رشته جدیدمو هم نمیتونم خوب بخونم!
شما نمیدونید که من واسه این که تو دل اون جا بگیرم چه نذر ها که نکردم آخه اون اهل مشهده و همسایه ی امام رضا
منو راهنمایی کنید حتی تمرکزم هم کمتر شده و اونم این روزا اصلا به من توجه نمیکنه شاید از با تقوا بودنشه آخه من چند بار خواستم باهاش صحبت کنم مثلا نمره هاشو پرسیدم یا باهاش درمورد قران حرف زدم

=====================

دکتر شیری :

درباره اینکه به ایشون اعلام دوست داشتن بکنید البته شرایط را باید بسنجید و کار بدون ریسکی نیست. اما تصورات دیگرتان را مراقب باشید. نمیشه الان پسندید و 7 سال بعد عروسی کرد! چون همون 7 سال بعد میتوان پسندید و عروسی کرد !

لینک اصلی




آخه چراااااااااااااااااااااا!!!
چرا کلاسی که جمعه بوده انداختین 5 شنبه

=====================

دکتر شیری :

ما که سر کلاس اینهمه توضیح دادیم و به همه شما گفتیم و تنها دو نفر مساله داشتند که گفتند اطلاع میدهند.ما با استادتان فیکس کرده ایم تا دو روزتان خالی شود

لینک اصلی





سلام اقای دکتر
استنیاط من از حرفهای شما این است که موارد ذکر شده تاحدودی میتواند صحیح باشد. و اینکه انسان نمیتواند به این امور تکیه کند و باید درایت و عقل خود نیز بکار گیرد اما نکته اینست که انچه شما ذکر کردید مربوط به تصمیمات و اثرهای فردی بر زندگی خودمان است. اما میتوان به این امر نیز نسبی اعتقاد یافت که کسانی با دانستن جادو و فالگیری نه بر سرنوشت خود بلکه دیگران اثر بگذارند . بگونه ای که با یک سری دعاها و وردها امری را مختل سازند.
ممنون

=====================

دکتر شیری :

شما اشتباه نمیگید یعنی یه سری هستند که اهل جادو جنبل و ...هستند و حتی در وحی نیز به ان اشاره شده است اما ورورد به این بحثها یعنی دیگه همه چیز را بر همین مقیاس بررسی کردن و انصافا اسان نیست. ما دانش رمل داریم. دانش جفر داریم. در تاریخ ایران جفارهای بزرگی بوده اند که با دقتی حیرت آور درباره مسائل خفیه اظهار نظر میکرده اند اما این وادی را خیلی ها وارد نمیشوند و بر وسوسه خود غلبه میکنند زیرا وادی بسیار سختی است و معلوم نیست بقیه اش چه خواهد شد. ورود جن و ملک و موکل و غیرارگانیک و...به زندگی موجب آرامش میشود یا نا ارامی؟ این بستگی به شما و تصمیماتتان دارد

لینک اصلی





من اینها را نمیدونم . شاید هم میدونم و....
ولی یه چیز در موردم صادق بوده
هر چی در مورد متولدین ماه مهر گفتند . در من هست
امان از متولدین ماه مهر
دکتر خودت متولد چه ماهی هستی ؟
متولد مهر و یا مرداد نباشی هیچی نمیدانم

=====================

دکتر شیری :

 من 17 بهمنی هستم عیسای گرامی....وسط زمستون تو کف سرمای این سرزمین

لینک اصلی




سلام اقای دکتر میشه لطف کنید و نظرتون رو راجع به چهره شناسی هم بدید.
میخواستم نظر شما رو هم بدونم /
دوستون دارم.بسیار ممنون.

=====================

دکتر شیری :

چهره شناسی یک رشته است و فرق دارد با زبان چهره شناسی
من دومی را تدریس کرده ام و تا حدی به خاطر کارم مسلطم اما اولی دانشی است مجزا که حاصل خیلی چیزهاست: شهود+ تجربه+ فرهنگ
شخصا با دیدن خیلی ها شهودهای سنگینی تجربه میکنم اما نوع کارم طوریه که اجازه ندارم در بدایت امر به این نشانه ها توجهی بکنم
موارد نقض بوده است اما موارد صحیح نیز کم نبوده است
قابلیت تعمیم ندارد اما تجربه شخصی خیلیهاست

لینک اصلی






سلام دکتر جان
و در قرآن همچنین آمده است که حضرت ابراهیم نگاهی به ماه و آسمان می ندازد و می گوید : به درستی که من مریض هستم ...
هو الذى جعل الشمس ضیإ و القمر نورا و قدره منازل لتعلموا عدد السنین و الحساب ...
نجومی که شما ازش یاد می کنید علم نیست ، دانش عمیقی است که توسط ادریس پیامبر از فلک چهارم برای آدمیان ارمغان آورده شده است

=====================

دکتر شیری :

با این حال این دانش عمیق چیزی نبوده که نبی اکرم و خاندانش در تدبیر زندگی شون ازش استفاده کنند و همچنین سایر انبیا

لینک اصلی

  • ۹۳/۰۵/۱۵
  • علی صفایی قشقایی A.GH

نجومی که شما ازش یاد می کنید علم نیست

دکتر خودت متولد چه ماهی هستی ؟

زبان چهره شناسی

دانش عمیقیست که توسط ادریس پیامبر ازفلک چهارم برای آدم ارمغان آورده شد

میشه لطف کنید و نظرتون رو راجع به چهره شناسی هم بدید

کسانی با دانستن جادو و فالگیری نه بر سرنوشت خودبلکه دیگران اثر بگذارند

انسان نمیتواند به این امور تکیه کند و باید عقل خود نیز بکار گیرد

چطوریه که من از این مردمان خوب کسیو نمی شناسم؟

میشه درباره این بنویسید که چطوری میتونم روانکاو بشم؟

شما میگید خودمو به اون بشناسونم و اونو بیشتر بشناسم

به نظر شما من بهش بگم که به اون علاقه دارم ؟

به همکلاسی ام که مومن و اهل نماز و درس خوان است علاقه مند شده ام

چند تا کتاب خوب تقویت اعتنماد به نفس و عزت نفس

همسرم میگه تو میخوای رئیس باشی و تصمیم گیرنده

از دست دادن شغل من و همسرم

کتاب "چگونه شخصیت سالمتر بیابیم"

چرا 90 درصد مطالب سایت رو گره زدید به این بحث ازدواج و روابط ؟

وین دایر

چگونه شخصیت سالمتر بیابیم

نمیدانم چه کار کنم از سختیهای زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی