سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

27

جمعه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ۰۶:۳۶ ب.ظ

بیست و هفتمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری




سلام دکتر
دوباره تبریک میگویم روزتان را ولی انگار از من شاکی هستید که نه جواب ایمیل هام میدید نه جواب کامتنها را
ممنون

=====================

دکتر شیری :

جواب ندادن کامنت نشانه دوری نویسنده اش نیست بلکه حرفی نداشته ام بزنم
ای میل نیز تقریبا نمیرسم پاسخ دهم...از سوال تکراری نیز بدم میاد به وی}ه اینکه فرد در پاسخ قبلی ام نکته را نیافته است

لینک اصلی





درود.
میدونم این حرفم مخالفت و ناراحتی خیلیا را میاره و بسیار پر حاشیه اس، اما در ضای علمی روانشناسی یه روحانی چه کاری میخواد بکنه؟ چرا ایشون دعوت شده؟
امیدوارم روحانیا بزارن روانشناسا همین یه لقمه نون را هم بخورن خودشون.

=====================

دکتر شیری :

سوالتون خوبه و حاشیه ای هم نداره
کنترل جمعیت در ایران بر اساس آموزش بهداشت زناشویی رخ داد و از رشد انفجاری 3.9% در سال 1365 به رشد 1.2% در سال 84 و الان 1.4% رسیده ایم
فکر میکنید این آموزش بدون آموزش طلاب و ائمه جماعات مساجد این کشور و روستاهای این سرزمین رخ میداد؟
نکته دوم اینه که سکس امر پیچیده ایست. همه لایه ای روان در آن درگیرند و آموزه های دینی نقش مهمی در لذت بردن آدمها دارند .یک کارشناس دینی به این دو دلیل حضورش لازم است و در طول سالهایی که ما این کار را کرده ایم بسیار استقبال خوبی ازش شده است در بین دانشجویان
با احترام

لینک اصلی





سلام.

این کارگاه medc البته بخش موفقیت در بیزینس، فروش sale و بازاریابی marketingبا استاد مهرداد موفق هستش تدریسش ؟؟؟؟؟؟؟؟

=====================

دکتر شیری :

بنده مباحث مهارتهای ارتباطی را درس واهم داد.اقای موفق درسشون را داده اند در دوره نبوغ زندگی قسمت مقدماتی. الان فرامقدماتی هستیم و افراد جدید زیادی به ما میپیوندند

لینک اصلی





من در اولویت بندی هدف های زندگیم ازدواج اولویت چهارم به بعد رو داشته و داره .واقعیت اینه که فکر کردن به رویاها وخواسته هام انگیزه(شور واشتیاق) بیشتری در من به وجود میاره تا فکر کردن به ازدواج. این مسائلی که گفتید مثل روابط اجتماعی -به خود رسیدن- تفریح - ورزش و... رو هم در زندگیم دارم. بنظرتون از تعادل خارج شدم؟ چرا بنظرم ازدواج مساویه با گیر افتادن؟
این خانم گفتن در مطالعه غرق میشن. منم همینطوریم .البته کودک درون بسیار فعالی هم دارم و با اینکه 28 سالمه خیلی ها فکر میکنن نهایتا 20 ساله باشم .وقتی جایی میخونم یا میشنوم که یه خانم 60 ساله مربی خلبانیه یه دنیا انرژی بهم تزریق میشه ولی وقتی میبینم یه دختر 22 ساله هم و غمش ازدواجه حالم بد میشه. کلا زنای موفق وبرجسته بینهایت حال منو خوب میکنن. فکر میکنم آرتمیس در من غالبه. بنظرتون غیرطبیعیم؟

=====================

دکتر شیری :

شما غیر طبیعی نیستید ولی به نظر میرسه خودتون هم متوجه شده اید که در 28 سالگی اگر تکلیف سیر عاطفی زندگیتون و ازدواجتون را معلوم نکنید ( یعنی فراخوان ندهید به هرا و...) عملا بازی را باخته اید

لینک اصلی






سلام آقای دکتر. میخواستم بدونم شما حتما به همه ایمیل هاتون جواب میدین؟ یعنی میخوام بدونم"دیر و زود داره اما سوخت و سوز نداره" ؟؟ یا اینکه نه! بعضی وقتا سوخت و سوزم داره؟!!

=====================

دکتر شیری :

تقریبا سوخت و سوز نداره ولی بعد از عید طول میکشه جوب بدهم
بعضی سوالات تکراری که تو نامه اول جوابش را دادم و سوال کننده وسواس زیادی داره دیگه پاسخ نمیدهم...طرف همون جواب اول من را هم نفهمیده...من زبونش را نمیفهمم احتمالا و اون را هم به اشتباه می اندازم

لینک اصلی






باسلام دکتر شیری .ممنون که وقتتونو میذارین وایمیلها رو میخونید
من سوالی دارم ازتون اگر کسی خواندن درس را در کنار تفریح ومعاشرت با فامیل وبه خود رسیدن که شما فرمودین را انجام میده (به قول معروف همه چیز سر جای خودشه ) ولی بازم از دید فامیل ودوستان این درس خواندن عجیب و غیر عادی هست به نظر شما باید از دست این فامیلها که یه سره حرف میزنن چی کار کرد؟ ؟؟؟؟چی باید بهشون گفت ؟؟؟؟آخه بحث در اینه که فقط به درس کار ندارن به همه چیز کار دارن !!!!!به ازدواج وغیره.....بالاخره باید یه مورد خوب باشه که ازدواج کنن همیجوری که نمیشه با هر کسی که در خونه رو زد ازدواج کرد میشه؟؟؟؟...لطفا بگید چی باید گفت که هم دیگه به همه چیز دخالت نکنن وهم طوری گفته بشه بهشون که ناراحت نشن که بشن اونم داستانیه !!!

=====================

دکتر شیری :

وقتی بالغانه برخرد میکنید یعنی سرد و جدی و صورت خشک معمولا میفهمند نباید زیاد سربسرتون بگذارند.گاهی اوقانت نیز باید کناره گیری کرد از افراد افراطی

لینک اصلی






با اینکه خیلی از این زنها و دخترها از نظر قیافه و تیپ و جذابیت از زنم سر ترند اما نمیخوام این کار را بکنم???????????????????????????????????
یعنی چی این حرف دکتر؟؟ یعنی آقایون/ خانمها در کمال وقاحت به خودشون حق میدن اگر موقعیتی سرتر از همسرشان پیدا کنند. کاری کنند؟ شیطنتی کنند؟؟؟

مگه نه اینکه تاهل متعهدمان میکنه در هر شرایطی همسفر هم باشیم؟؟؟
کسی از روی خودبزرگ بینی مفرط میگه: نه گفتم و افتخار هم میکنه؟! و در انتظار تشویق هم هست؟؟ چه دنیایی شده. انگار اصل بر خیانته و هرکس خیانت نکنه کار بزرگی کرده
برای شما شدیدا متاسف شدم که همچین پستی قرار دادید بجای اینکه یاد اون مرد بیندازید مطمئن باشد همسرش هم با اینکه از نظر ایشون از خیلی ها کمتر هست ( که جای تاسف داره همچین فکری) ولی به موقعش ایشان هم نه هایی گفته اند. و اینچنین هم در بوق و کرنا نکرده اند.
هر چه بگندد نمکش میزندد وای به روزی که بگندد دکتر شیری

=====================

دکتر شیری :

والله ما هر چی میگردیم ببینیم چه گندی زده ایم نفهمیدیم. یکی خویشتن داری کرده و به خاطر پاکی خودش افتخار هم میکنه...شما چرا اینقدر دردتون اومد؟ تازه زنش هم خوشحاله و راضی
مطمئنید یک زخمی درون شما نیست که راحت انگولک میشه؟

لینک اصلی






اگر واضح تر بخوام بگم :
این دو دسنه مرد/زن با هم فرق دارند :
1. مردانی که به هر طریق شده خویشتن داری میکنند و با افتخار هم بیان میکنند و منتظر تشویق هم هستند
2 . مردانی که خویشتن داری رو نه یک مرحمت اضافه بر همسر بلکه بخشی از انسان بودن و وظیفه خود میبینند
و این دو دسته زن هم با اینکه هر دو شاد هستند ولی متفاوتند و رشد متفاوتی خواهند داشت کنار همسر
1. زنانی که شادند از خویشتن داری همسران ولی ته ذهنشان این هست که" به نظر همسرم خیلی ها از من سرتر هستند و ایشان مرحمت میکنند که شیطنت نمیکنند.
2. زنانی که شادند. فکرشان به رشد کردن است. میدانند که کامل نیستند ولی لایق صفت کمتر یا سرتر هم نیستند. رشد خواهند کرد. رفتار همسفرشان باعث اعتماد به نفسشان هست و منتی به دنبال ندارد.
(کلمه زن و مرد فرقی با هم ندارن . میشه تغییرشون داد)
وگرنه نه این مردی که توصیف خویشتن داریش را کردید فقط یک قدم با مرد های این پست :http://4critic.wordpress.com/2011/05/13/egept/#comment-180فاصله دارد


پ.ن: زندگی با همچین آدم هایی پر از زخم هست استاد.

=====================

دکتر شیری :
راستش شاید مردانی هستند که وقتی انجام وظیفه میدهد منت سر مردم و همسرشان میگذارند...بحثی سر اینها نداریم.خودشیفتگی احمقانه ای دارند که خدا بهشون رحم کنه تو امتحانای زندگی
اما وقتی کسی وظیفه اش را هم انجام میدهد دلیل نمیشود شما سکوت کنید و بروی خودتون نیارید . گاهی اوقات زنان متوجه نمیشوند مه مدر خسته میشود..خیلی هم خسته میشود و با احدی هم حرف نمیتوند بزند و زنش همچنان به حرفهای بی سرو ته و توقعات فضایی خودش ادامه میدهد. این درک نکردن مرد را در هم میشکند.نه اینکه این مرد مجاز به لغزش باشد ولی زن متوجه نمیشود خودش هم در لغزش مردش دخیل است
لینک اصلی







سلام

میدونید خوب خویشتنداری کرده ولی حداقل طرز گفتنش همراه بااحترام نسبت به
همسرش نیست یعنی من هم مثل فرشته فکر می کنم و بنظر من اون چیزی که
زخم درونی منه و منو مثل فرشته قلقلک میده این نگاه ازبالای آقایونه که چون اجتماع
دستشون رو باز گذاشته فکر میکنن اگر کاری نکردن از آقایی شونه نه وظیفه و فکر میکنن جای منت گذاشتن داره بر سر همسری که خیلی هم سر نیست.حالا حتمآ اون خانم فقط از نظر ظاهر سر نیست که کلآ دست بالای دست بسیار است.اما حتمآ
از نظر شخصیت از خانم هایی که به یه مرد متآهل پیشنهاد میدهند سرتره.اصلآ من
فکر میکنم مقا یسه ی همسرش با اون خانم ها شآن همسرش رو پایین آوردنه و مردی که عرق و غیرت نسبت به همسرش داره این مقایسه رو نمیکنه.این آقا حالا حتی اگر نمیگه عاشق همسرم هستم بنظر من که یک زنم فرهنگ بالاتری از خودش
نشون میداد اگر میگفت با اینکه اون خانم ها وسوسه برانگیزند ولی من به خودم اجازه
نمیدم حتی راجع بهش فکر کنم چون متاهلم.

با تشکر

=====================

دکتر شیری :
مرد شناسی شما ضعیفه...هرچقدر هم تلاش میکیند که حرف خوبتان را بزندی باز بد میزنید.اینکه یه آدمی خویشتن داری داه بستگی به دیالوگهای درونی خودش داره.مهم اینه که این آدم بلده خودش را حفظ کنه
من به اندازه سرم تو مطبم زن خائن دیده ام...فکر میکنید موقع خیانت چه چیزی آدم را نگه میدارد؟؟؟؟
لینک اصلی






راستی دکتر زن شناسی شما چطوره؟؟

=====================

دکتر شیری :
 ما تو عجایب مردان هم موندیم ، خانومها پیشکش
لینک اصلی






سلام دکتر, یه سوال, بعضی وقتا متن هایی تو سایتتون نوشته میشه و خودتون هم جواب میدین که به نظر میاد از بین نامه ها یا ایمیل ها انتخاب میشن, از طرف دیگه پزشک ها (روانپزشک ها رو اطلاع دقیق ندارم) به رازدار بودن معروف هستن, میشه بپرسم خود این افراد از انتشار نامه ها با خبر هستن یا نه ؟ البته اگر صلاح بدونید و جواب بدید ممنون میشم

=====================

دکتر شیری :
امانتداری اصل کاری من است ماحراهایی که نقل میشه در سایت یا کلاسها یا مقالات ، همگی تغییر یافته هستند ! وگرنه که نمیشد
تغییرات به نحویست که متن داستان حفظ بشود و اطلاعات افراد محفوظ بماند
لینک اصلی







آقای دکتر من 5 ساله که ازدواج کردم به نظر شما کلاسهای مهارت ارتباطی به درد من هم میخوره؟

=====================

دکتر شیری :
خب من اگر بدونم چه دردی منظورتونه میگم بدرد میخوره یا نمیخوره اماواقعیتش اینه که مهارت ارتباطی باعث شناخت وسیعی از خود ما میشه...این بخشش خیلی جالبه که شما متوجه میشه قلابت چرا گیر می افته تو بعضی مسائل
لینک اصلی






سلام
اونایی که تهران نیستن و نمی تونن تو دوره هاتون شرکتت کنن چطوری می تونن این مهارتو یاد بگیرن؟
میشه در این رابطه کتاب معرفی کنین؟
هر چند که تاثیرش خیلی کمتر از دوره هاتون هست....
ممنون

=====================

دکتر شیری :
علی عزیز! کتاب" پیامها " نشر پژوهشکده علوم شناختی ایران خیلی خوبه و توصیه میکنم.( گیر آوردنش سخته ولی ما برای کلاسمون تهیه کردیمش ) چگونه میتوانید فکر دیگران را بخوانید نیز قشنگه که امیرکبیر منتشر کرده است
لینک اصلی






سلام اقای دکتر.اتفاقا ما هم یه استاد داریم حدودا 50 ساله. کارش همینه که دخترای دانشجو ساده رو با چنتا حرف قشنگ خام کنه و ازشون سو استفاده کنه.به هیچ کسی هم رحم نمیکنه تورشو واسه همه میندازه حالا هر کی شکار شد.به یکی دوتام قانع نیست.اگه ببینیدش اصلا باورتون نمیشه که این ادم با این همه ادعا اینجوری باشه.
موفق باشید.

=====================

دکتر شیری :
به نظرم بخشی که مهمتر ، دانشجویی است که چنین روابطی را میپسندد...این عجیبتره تا رفتار اون استاد
لینک اصلی






سلام اقای دکتر یه سوال من که کجردم اگه احساس کنم طرفم متاهله و نمیخواد به من بگه چه کار باید کنم؟وسواس پیدا کردم یا چیز دیگه ای؟حالا این رابطه باید چی بشه؟؟؟؟

=====================

دکتر شیری :
خیلی جدی مطرح میکنید و دلایل شکتون را میگید و روزه شک دار نمیگیرید خانم
لینک اصلی






سلام دوست فرهیخته من. بهرحال نیرنگ تو همه ی قصه ها واسطوره ها هستش ...اونم بخشی از زندگیه دیگه

=====================

دکتر شیری :
 منظور مواجهه با نیرنگ نیست.نکته اینجاست که نیرنگ را بشینی وحلش کنی یا بری و مواجه بشی؟
نشستن یا برخاستن، مساله اینست
لینک اصلی







والقعا نمیدونم چرا این پسر ها این قدر بی احساس هستند من هم این ماجرا تجربه کردم 7 سال یکی دوست داشتم ولی حیف که هرگز نفهمید چه قدر دوسش داشتمو به خاطزش م.موقعیت های خوبی را از دست دادم

=====================

دکتر شیری :
ایا ارزش نداشت نشونش بدید چرا و چقدر براتون محترم و عزیزه؟
لینک اصلی






سلام

من از کامنت سارا خانوم یه خرده شوکه شدم.

یه دختر بره ابراز علاقه بکنه به یه پسر درسته؟

=====================

دکتر شیری :
ابراز علاقه اولا دختر و پسر نداره ثانیا مگر پسرها میگن شق القمر میکنند ثالثا چه تعریفیه از زنان که همیشه منفعل بنشینند تا یکی از یه جایی یه روزی لطف کنه بیاد جلو که ما را خوشبخت کنه؟؟؟ مگر خودم معیوبم که نتونم آدم مناسب خودم را تشخیص بدهم و اگر شرایط مناسب عقلی و شرعی بود بهش بگم میتونیم خوشبخت بشیم؟
لینک اصلی







سلام دکتر
نمیدونم چطور بگم یه راهنمایی میخواه میخواست ایمیل کنم دیدم سرتان شلوغ یادتون گفتم خواستگار داشتم و من نتونستم حرف بزنم ومادرم من سرزنش کرد حالا فهمیدم که بخاطر فاصله سنی ردم کرده البته فاصله یسنی مان 5 سال پسر از من بزرگتر بود ولی الان میخوام برم با پسر حرف بزنم و بگم این فاصله سنی خوب چون نمیدونم یه جورایی علاقمند اون پسر شدم نمیدونم چرا با این که وضع مالی خوبی نداشت ولی نمیدونم چرا علاقه مند شدم البته این خاستگاری سنتی ود ایا به نظر شما اشکال داره من برم با پسر صحبت کنم یا نه
دکتر از این که اسم کامل ننوشتم عذر میخوام

=====================

دکتر شیری :
وقتی ندونی چرا از یکی خوشت میاد یعنی آمادگی ازدواج باهاش نداری دختر خوب
بعدش هم 5 سال اختلاف سن بدیش چیه؟ احتمالا یه دلیل دیگه بوده که نگفته اند و مهمتر بوده و مهم هم نیست مخ خودت را تعطیل این موضوع کنی
لینک اصلی







سلام اقای دکتر
من خیلی اتفاقی باوبلاگتون آشنا شدم
خواستم کمکم کنید
من حدود سه سال پیش عاشق پسری شدم که استادم بود
هیچوقت فکشم نمیکردم که من بخوام اینجور به کسی دل ببندم
چون من یکی از دانشجویای ممتازش بودم خودش شمارشو بهم داد وگفت هر مشکل درس داشتی با من در ارتباط باش
خلاصه اس ام اس های ما شروع شد من پیامام در مورد درس بود و این استاد ما پیام های عاشقانه
من هیچ وقت بهش پیام عاشقانه نفرستادم
شاید ترسیدم
گاه گاهی هم با هم ی تماس تلفنی داریم ولی من خیلی محترمانه باهاش صحبت میکنم ولی اون خیلی خودمونی........
بخدا بدون اون نمیتونم
حتی نتونستم بهش بگم چقدر دوسش دارم
توروخدا شما جوابمو بدین
چکار کنم
آیا اون هم دوسم داره؟

=====================

دکتر شیری :
من نمیدونم دوستتون داره یا نه ولی توجه که داره
نمیدونم توجهش انحصاری به شماست یا شما ایقدر کم محلی کرده ای که طرف منقرض شده...به هر حال اگر شایستگی داره برای ازدواج ، اشکال نداره با احتیاط رفتار کنید
لینک اصلی







سلام
دکتر شیری اگر بعدا پسر به دختر به تمسخر بگه که تو به من ابراز علاقه کردی واومدی دنبال من چی ! اون موقع به پسر باید چی گفت؟همه مثل شما فکر نمیکنن یا بهتر بگم بیشتر پسرا جنبه ندارن!

=====================

دکتر شیری :
مطمئنید دخترها همشون جنبه دارند؟ البته بی ظرفیتی در این موصوع در پسرها به نظر من بیشتره اما با این بهانه ها فکر کنم نمیشه بحران را مدیریت کرد
لینک اصلی







ببخشید من شنیدم که اقایون ذاتا دوست دارند خودشون پیشنهاد دهنده باشند و اگه از طرف دختر مطرح بشه خوششون نمیاد و زده میشن این کمی با نظر شما تناقض نداره؟

=====================

دکتر شیری :
اگر مردی کم جنبه باشد دوست دارد همیشه شکارچی باشد زیرا تعریفش از خودش همینه و زن را نیز صید میبینه و هیجان صیادی را دوست دارد.اما مرد mature و بالغ نیازی به چنین هیجانهایی ندارد وقتی میتواند رابطه ای معقول و نورمال ایجاد کند
لینک اصلی




  • ۹۳/۰۵/۱۷
  • علی صفایی قشقایی A.GH

من شنیدم که اقایون ذاتا دوست دارند خودشون پیشنهاد دهنده باشند

حدود سه سال پیش عاشق پسری شدم که استادم بود

بعدا پسر به دختر بگه که تو به من ابراز علاقه کردی واومدی دنبال من چی

وقتی ندونی چرا از یکی خوشت میاد یعنی آمادگی ازدواج باهاش نداری

یه دختر بره ابراز علاقه بکنه به یه پسر درسته؟

نشستن یا برخاستن

واقعا نمیدونم چرا این پسر ها این قدر بی احساس هستند

من که مجردم اگه احساس کنم طرفم متاهله و نمیخواد بگه چه کار باید کنم

یه استاد داریم کارش همینه که دخترای دانشجو ساده رو با چنتا حرف خام کنه

میشه در این رابطه کتاب معرفی کنین؟

میشه بپرسم خود این افراد از انتشار نامه ها با خبر هستن یا نه ؟

مرد شناسی شما ضعیفه

دکتر زن شناسی شما چطوره؟

مگه نه اینکه تاهل متعهدمان میکنه در هر شرایطی همسفر هم باشیم؟

میخواستم بدونم شما حتما به همه ایمیل هاتون جواب میدین؟

چی باید گفت که دیگه دخالت نکنن و طوری گفته بشه که ناراحت نشن

مهرداد موفق

در اولویت بندی هدف های زندگیم ازدواج اولویت 4 به بعد رو داشته و داره

اما در فضای علمی روانشناسی یه روحانی چه کاری میخواد بکنه؟

انگار از من شاکی هستید که نه جواب ایمیل هام میدید نه جواب کامتنها را

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی