سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

30

شنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۳، ۰۸:۴۵ ب.ظ

سی امین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



آقای دکتر اینطور که من متوجه شدم شما معتقدید که یک مرد اگه واقعا یه خانمی رو بخواد و دوستش داشته باشه پا پیش میذاره.
اما چی میشه که این اتفاق نمیفته؟! یعنی منظورم اینه که چی میشه که با اینکه دوسش داره ولی اقدامی نمیکنه؟!

=====================

دکتر شیری :

یا از ازدواج میترسه یا کسی دیگر را میخود یا این دختر را نمیخود

لینک اصلی





من یه زنم و مادر دو تا بچه همسر من هم بیشتر اوقات بداخلاقی و ناسازگاری داره ولی چرا به فکر خیانت نمیوفتم بلکه مدام دارم راههای مختلف رو امتحان می کنم تا ریشه های دادو بیداد و عصبانیت اونو پیدا کنم و همچنین اشکالات خودم تمکن مالی هم دارم و واقعا نیازی به همسرم از بابت اقتصادی ندارم ولی نسبت به همسرم و دختر و پسر کوچکم شدیدا تعهد و تعصب دارم حتی زمانهایی شده واقعا خواسته از خونه برم بیرون این برای یه زن یعنی مرگ و بزرگترین توهینه اونم در کمال بی گناهی باز دست نکشیدم فهمیدم همسرم کمال گرایی شدید همراه با وسواس فکری داره و جز ادمای خیلی دشواره بارقه ی امید برام زمانی روشن شد که دیدم خودش پیگیر که کمال گرا ها چه خصوصیتی دارن کسی که اگر قبلا حرفی ازین مسائل پیش میومد به حدی ذهنش منفی بود که می گفت تو برنامه داری منو دیونه جلوه بدی تا راحتتر طلاقتو بگیری!!!!!!!!!!!!!! دید من اینه زندگی رو باید ساخت و برای کسی که بچه هایی هم داره این دیگه وظیفس.. شما نشستی میگی خانم اینه اونه خودتون چی هستین در ضمن نقش شما در قبال اون طفل معصوم چیه؟؟؟ برای من قابل درک نیست کسی که حاضره اینده بچه معصومش رو تو این شرایط که بچه های پدر مادر دار معلوم نیست چی بشن به راحتی خیالی خودش بفروشه مسلما نسبت به شرایط روحی همسرش هم بی تفاوت بوده و همین بی تفاوت بودن ها زندگی رو سرد میکنه جسارت منو ببخشید پرواضحه شما دنبال بهانه ای برای رفتنید نه ماندن و ادامه دادن والا چه بهانه ای والا تر و مقدس تر از پدر بودن… همسرم بعد از شیش سال تازه داره کم کم قبول میکنه مشکل داره و خدا میدونه من تو این شیش سال چی کشیدم ولی ایا زندگی و بچه هام ارزش این نوع صبوری هارو نداشتن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

=====================

دکتر شیری :

هیچ کسی نمیتونه این سوال را جواب بده جز خودتون

لینک اصلی





سلام استاد عزیز
سال نو مبارک امیدوارم امسال براتون پربارتر از هر سالی باشه و همیشه موفق باشید و ما هم زیر سایه شما بزرگ بشیم…
استاد یه راهنمایی می خواستم ازتون هرچند کوتاه و مختصر…
من ۲۴ سالمه حدود دو سه سال پیش توو دانشگاه با آقایی آشنا شدم، خیلی پسر خوب و باوقاری بود با هم حالمون خوب بود اما این آقا پسر مشکلاتی داشتن (خانوادگی) و بنا به دلایل دیگری البته به اصرار من از هم جدا شدیم… اما توو این مدت هم عشقش هم وفاداریش برام تا قسمت جدی ثابت شده توو این سه سال هی ازم می خواست که برگردم و دوباره شروع کنیم اما من می ترسیدم شاید از این که نکنه گیر کنم، نکنه باز احساس اسارت بهم دست یده…
اما عشقش همیشه توو دلم بوده و هست و اون روزهای خوب، حدود ۶ ۷ ماه میشه که دوباره کاملا با احتیاط یاهاش وارد رابطه شدم تا هم از طرفم مطمئن شم هم از خودم، اما نتونستم به ترسم غلبه کنم.
از طرفی یه چیزااییشم دوست ندارم، مثل هیکلش مثل طرز حرف زدنش و عجول و گاهی عصبی بودنش… اما خیلی ویژگی های خوبم داره که توو کم مردی پیدا میشه نمی دونم واقعا چیکار کنم، خیلی کلافم استاد

=====================

دکتر شیری :
متوجه نشدم دقیقا چی میخوای
اگر ازش خوشت میاد و طرف آینده داره و زنگ تفریحش نمیشی، بسم الله
اگر هم نه فقط یه دوستی ساده است، خب وسواسی نشو و باهاش ادامه بده
لینک اصلی







کتاب رو خوندم … و بسیار عالی بود
نکته ی جالب برای من اولا اشاره به این نکته بود که در مواجه با یک مشکل نباید انقدر استدلال کرد که حتما یه دلیل و عامل مشخص بشه ! گاهی اتفاقاتی می افته که ما توش سهمی نداریم … اینجاست که باید رها کرد و توکل به خدا داشت
دیگه اینکه خیلی برام جالب بود که یه کشیش مسیحی داره ایین و آموزه های دینیش رو سمتی می بره که برای من مسلمون ایرانی این نوع طرز فکر و این نگرش به دنیا قدمت چند هزار ساله داره و عرفان اسلامیش رو هم بگیم فقط چند صد سال پیش می رسه به مولانا و حافظ !!!
من از این دست کتابا که نویسنده اش مسیحی هستش و گریزی به عرفان زده زیاد خوندم ، اما حس می کنم یه تک بیت از حافظ به تمام این کتابا برتری داره نمی دونم اشکال کار کجاست که ما نمی تونیم از این همه آموز های دینی کامل و جامع و این همه عارف و شاعر و حکیم و شخصیت های مذهبیمون اینطور قرائتی داشته باشیم که گره از مشکل و درد امروز مردم حل کنه !؟ چی می شه که تو زندگی روزمره نمی تونیم اینطوری پیش بریم !؟
گاهی که فکر می کنم می بینم علی رغم خیلی از مسائلی که تو جامعه ی اونا هست … اما از ما خیلی مسلمون تر هستن !!!

=====================

دکتر شیری :
 الهه گرامی
حافظ کسیه که مسیحی هم باشه ، خودسازی میکنه، کلیمی هم باشه خودسازی میکنه
لینک اصلی







واقعآ با یه جلسه جواب همه ی این سوالات و مشابه شون رو میفهمیم؟
فکر کنم با این جلسه فقط یک سر نخ داده میشود و بعد احتیاج به سالها تمرین دارد.

=====================

دکتر شیری :
بستگی به خودتون داره...همه جای زندگی حرفه ای گری یعنی گل نکات کاربردی را زدن. بعدش هم شما میخوای یه سمینار چه کار خارق العاده ای بکنه تا شما قدم رنجه کنی و یه تکونی به خودت بدی تو زندگیت ؟؟؟
لینک اصلی





خوشم میاد وقتی یه نظری میذارم که تایید نمیکنید.این یعنی اون نظر درسته.
و شما دوست ندارین نمایشش بدین.

=====================

دکتر شیری :
میخوای یه نفر استخدام کنم کامنتها را هر چند دقیقه تایید کنه که شما خوشت باید بیایی ببینی چیز بدرد بخوری برای رشدت هست یا نه؟
یوروم یاسیز اوغلان
لینک اصلی





سلام
من چند تا سوال داشتم که متاسفانه هر شخصی قادر به پاسخ گویی ان ها نیست،در واقع پاسخ هایی را که می شنوم قبول ندارم.شما می توانید در این رابطه به من کمک کنید؟لطفا اگر زحمتی نیست ایمیل خودتان را برای من ارسال کنید چون من نمی دانم که ایمیل شما کجا درج شده است؟

=====================

دکتر شیری :
dr@doctorshiri.com
فارسی و خلاصه بنویسید لطفا
بین 15 الی 20 روز پاسخش طول خواهد کشید
لینک اصلی






سلام آقای دکتر
یه سری از مطالب وبلاگتون رو و جلسه هایی که گذاشتین رو خوندم ...
یه سوال:
به نظر شما تمام این حرفها و مطالب و راهنماییها شعار نیست؟ به نظر شما واقعا (خدایی) اینا تو زندگی کاربرد داره ؟؟؟
میخوام بدونم شما مثلا در زندگی شخصی خودتون از همین اداب و رسوم استفاده میکنین یا صرفا به خاطر امرار معاش مجبورین یه سری چیزها که ملت خوششون میاد تحویل جامعه بدین ؟؟؟
خوشحال میشم اگه نظرتون رو در این رابطه بدونم
-----------------------------------------
( رفتم بلاگ این خانم را خوندم که به دلایلی از ایران رفته اند مالزی برای ادامه تحصیل و پسرشان نیز بعد فصل مدرسه با ایشون میپیونده . فضای بلاگ سیاه بود و پر از گلایه و خستگی . خواستم پاسخم را ای میل کنم دیدم آدرسش خالیه لذا اینجا جوابم را گذاشتم )

=====================

دکتر شیری :
خیلی خوشحالم که
1- متوجه شدید همه اینها شعار بوده است و شیوه سرکیسه کردن مردم بی نوا
2- خیالتون راحت باشه که شما در این کامنت ، طوری سوال کردید که واقعا دنبال جواب باشید
3- همچنین خیلی خوبه که اهل نق نیستید و در نوشته هاتون در بلاگتون امید موج میزند و شما برای رضای خدا رفته اید مالزی نه برای تامین امنیت خودتون و پارسا و فقط امثال من که از تهران و خیر سرم آکسفورد مدرک گرفته ایم دنبال امرار معاشیم
4- یه سری مردم هستند با یه بازی روانی به نام "بیا به من اردنگی بزن" آدم باید مراقب باشه تو تله اینها نیفته که به خاطر شکستهای زندگی کارشون شده فحش و بدو بیراه و نقدهای احساسی و دریغ از چند دقیقه وقت برای نقادی اندیشه یه نفر.
5- خانم ! چه کاریه ؟ الان هم به ما میگید خودشیفته و خیالتون راحت میشه این کشور دکترهاش هم مریضند. شما از اولش هم دنبال این چیزها بودید وگرنه نقادی اندیشه که اینطوری نیست
6- محض اطلاع عرض میکنم من هم در زندگی شخصیم مثل شاگردانم مثل مراجعین درمانیم و مثل همه این مردم در حال تلاشم...مثل همه بالا و پایین میشوم اما خدا را شکر در مجموع قایق زندگیم تعادل داره و باز اگر مهمه براتون متواضعانه عرض میکنم همسر و خانواده ام بزرگوارانه دوستم دارند .
لینک اصلی






یه سوال داشتم دکتر، این که نوشتین: "این آقایی که اینجا داره میمیره از دوری شما ، در جایی دیگه داره یک زن را با دوری گزیدنهاش ، دیوانه میکند !" برعکسش آیا صادقه؟!
یعنی وقتی داره یکی رو با دوری گزیدن دیوونه میکنه یعنی داره یه جای دیگه میمیره از دوری یکی؟!

=====================

دکتر شیری :
نمیدونم. من بر اساس مثلث کارپمن توضیح دادم که ادمهای دور یک اتفاق میشوند ظالم و مظلوم و ناجی که در واقع هر سه نقش مال یک نفر است اگر دقت کنیم
لینک اصلی





چرا انقد گیر دادید به خانوما؟ یعنی فقط خانوما خیانت میکنن؟ آقایون هم علیه السلام تشریف دارن لابد

=====================

دکتر شیری :
گیری داده نشده...مطالب را دقیق تر بخوانید متوجه میشید که از نظر ما انسان است که خطا میکند
لینک اصلی






سلام دکتر یه سوال دارم
اونهایی که در ثصمیمگیری یک کار ضعیف هستند چه کار کنند
مثلا میخواهند با یکی حرف بزنند ولی میترسند

=====================

دکتر شیری :
بستگی داره به گذشته تصمیماتشون و موقعیتشون در خانواده و تیپ شخصیتیش ون که چقدر وسواسی است در تصمیم و چقدر کمال گرا شده در زندگیش
لینک اصلی






سلام دکتر
ممنون که جواب دادید .من میخوام با پسری که چندیست اشنا شدمو البته خانوادهاش را میشناسمو پدرو مادرم هم موافق هستند تلفنی حرف بزنم ولی میترسم دو بار هم زنگ زدم ولی ترسیدم حرف بزنم اخه پسر کمی مذهبی چطور میتوانم با ایشان حرف بزنم

=====================

دکتر شیری :
به نظر من حرفهای مه را بهتر است تلفنی نزنیم زیرا خود حرفها انقدری مهم نیستند که چگونگی گفتنشون و دیدن چگونگی شنیدنشون مهمه
لینک اصلی






آقای دکتر من تا حالا ازااین چیز ها تو زندگی ندیدم و معتقدم حتی اگر در جامعه ما زیاد هم که باشد باز گو کردنشون قبح و زشتی کار رو می بره.این پستتون و تا حالا فکر کرده بودی چندش آوره.قصد جسارت ندارم فقط نظرمو گقتم پست هاتون به طور کلی داره عوض میشه.به مطالب پارسال یا سالهای گذشته نگاه کنید.به نظر خودتون تغییر رویه ندادید؟مطمئنید دیدتون عوض نشده؟

=====================

دکتر شیری :
من اگر عوض نشوم باید شک کنید...همه باید تغییر کنند... نمیفهمم شما از چی میترسید !
لینک اصلی




نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی