سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

33

چهارشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۳، ۰۳:۴۲ ب.ظ

سی و سومین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



دکتر از حق نگذریم حرفاتون ادمو امیدوار میکنه،من واقعا دلم میخواد برگردم به بهشتم بهشت من ارامشه اما یکی از دوستان که اتفاقا شاگردتون هم هست به من میگی ارامش و که دنبالش نمیگردن باید به وجودش بیاری اما اخه دکتر من چه جوری ارامش تولید کنم؟!!و اون به من گفت نظری که در مورد ارامش داری خیلی معصومانه هست،درسته دکتر؟ واقعا احساسم معصومه؟ من فکر مکینم ارامش همونی هست که باید جستجوش کنم که چه راهی هست که حال منو خوب کنه و ارام شم
احساس میکنم رفتم تو کودک ، به نظر شما دوباره باید برم تو سفر؟

=====================

دکتر شیری :

من مدتهاست فقط از تو ناله میشنوم...بخشهاییش را حق داری اما انگاری از این تریپ نق نقو بودن و زود از دست همه عصبی شدن و بی تفاوت بودن و "از خوشیهای مردم تهوع گرفتن" و "تو کاسه الکی خوشها گذاشتن " داره خوشت میاد...من اینو نیستم

لینک اصلی





ای وای من اصلا نفهمیدم.

آرکتایپ یعنی چی؟

=====================

دکتر شیری :

قالبهای شخصیتی درون ناخودآگاه هر آدم را میتوان آرکتایپ نامید ترجمه خوبش میشود کهن الگو.

لینک اصلی





با سلام، خدمت دکتر شیری
دیدنتون و شنیدن صداتون در تلویزیون به آدم آرامش خاصی می ده. واقعا از اینکه در برنامه تلویزیونی حضور پیدا می کنید ازتون ممنونم. یه راهنمایی ازتون می خواستم راجع به کتابی در مورد تیپ شخصیتی مردان. من 27 سالمه و نامزدم که به تازگی صیغه محرمیت خوندیم 26 سالشه. شخصیت من هراتایپ و عاشق پدر هست. آدم احساساتی و خیلی مهربونی هستم که متاسفانه اصلا سیاست ندارم و چه جوری بگم ذره ای حسادت و بدذاتی و زیرکی در وجودم نیست و نامزدم نیز شخص بسیار عاطفی و حساس نسبت به کلمات و رفتارهاست و زیرک و عاقل و به قول خودش قلب کوچکی داره ، زود می بخشه و زودهم ناراحت می شه. این شخص بهترین case ازدواج برای من هست، اما یکسری مشکلاتی مثل حساس بودنش، خانواده با سیاستش که مطمئنا روش نفوذ دارند و زندگی در شهر دیگه برای مدت زمان نامعلوم حداقل به قول خودش برای 2 سال من رو بعضی وقتا نگران می کنه. هر وصلتی با توجه به تفاوت سبک های زندگی یکسری مسائل داره دوست ندارم به دلیل بی عرضه بودن و بی سیاستی خودم زندگیم با مشکلات شروع شه. لطفا من رو راهنمایی کنید.

=====================

دکتر شیری :

سیاست ورزی البته در همه کار بدرد میخورد منتها در بحث ازدواج به نظرم باید کمی تامل کنید و روی نامزدی تون مترکز بشید که تفاهمهای خودتون را شناسایی کنید. ظرافتهای پوزیدونی نازمدتون را باید حس کنید و باز معتقدم 26 سال در پسر یعنی تقلا برای سکاندار زمدگی شدن و این طول میکشه و باید بنتونید تحمل کنید

لینک اصلی





سلام.سؤال دارم به چه آدرسی ایمیل بزنم؟؟؟

=====================

دکتر شیری :

doctorshiri@gmail.com
dr@doctorshiri.com

لینک اصلی





سلام دکتر
یه سوال داشتم که برام جای تعجب داشت خواستم براتون بگم
برام خیلی تعجب داره یک دکتر که در امریکاو انگلستان درس خوانده این طور به مسائل دینی هم دقیق باش باید تحسین کرد چنین دگتری در صورت جوانان ایراناز دین زده شده اند
دکتر من خودم از شما درس گرفتم که باید به خدا اعتقاد داشت و این تجربه خوبی برایم بود

=====================

دکتر شیری :

 من آمریکا درس نخوندم اما امیدوارم بتونم اونجا نیز درس بخونم. اما درباره خدا و پیغمبر باید بگم حق دارید بچه ها دلزدگی داشته باشند...الناس عبید المحبه، مردم بنده محبتند ولی ظاهرا دینداران این دیار محبت کردن را از یاد برده اند

لینک اصلی





سلام دوباره
فرقی نمیکند انگلستان که بودید انشاال............ با عنایت پروردگار امریکا هم درس میخوانید
دکتر منظور من این بود که کسی که خارج دیده ولی به مسائل دینی معتقد مانده جای تعجب دارد بچه های ایران باید از کسانی مثل شما درس بگیرند

=====================

دکتر شیری :

 من دست بوس بچه های پاک ایرانم که با چه مرارتی دارند درس میخونند و به خاطر عدم توجه دولت ، به هر سازی که کشورهای دیگه میزنند باید برقصند. همینکه خدایی را ته دلشون دارند از 1000 دینداری امثال من با ارزش تر است

لینک اصلی






من تازه یه مدتیه که ب سایت شما آشنا شدم. وقتی می بینم که یه روانشناس تو مملکتم در کنار تمام تجربیات و تحصیلاتش اینطور در مورد خدا و رابطش با خدا صحبت می کنه و هی مرتب تو حرفاش آیه های قران و احادیث ائمه رو استفاده می کنه، خیلی به دلم حرفاش میشینه. یه جورایی علم رو با دین گره زدن به نظرم تو حل تمام مسایل زندگی بهتر جواب می ده. *خدا واقعا خیرتون بده*

=====================

دکتر شیری :

حقایق روانشناسی استناد خود را از دانش میگیرد .دین زیبای های خود را دارد و من معتقدم نیازی به بزک ندارد . چند میلیارد بی دین در دنیا زندگی میکنند که مساله ازدواج و طلاق و افسردگی و ...را برای خود درمان میکنند. اما در جامعه ای مثل ما کارکرد دین متفاوت است...ما تو خونمون بعضی باورها جاریست. ممنونم از حسن نظرتون

لینک اصلی






کتاب های "جین ایر" و "پر" رو توصیه میکنم بخونید دو نمونه که سهم زنها رو تو خیانت عاطفی شوهرانشون بخوبی بیان میکنه و دید وسیعتری بهتون میده تا دیگه اظهار نظر ها و قضاوت هاتون به این ناپختگی نباشه.

=====================

دکتر شیری :

 شما میتونید نظر بدید ولی به نظر بقیه نمیتونید حمله کنید

لینک اصلی





سلام دکتر.کاملا باشما موافقم.متاسفانه فقط مراسم عزاداری نیست که تو کشور ما تحریف شده وعجیب وغریبه.بعضی وقتها از عادات عرفی که توی ایران سالهای ساله رواج داره گریه م میگیره وباخودم غکرمیکنم چندتا نسل دیگه باید قربانی این قانونهای به قول شما نانوشته بشن.اون چیزی که واقعا مدتهاست منو آزار میده اینه که وقتی نگاه میکنم میبینم خیل عظیمی از افراد مثلا فرهیخته وتحصیل کرده هم وقتی تو موقعیت قرار میگیرند ازنظربرخورد با فرهنگ عرفی غلط وناپسند ما عملکرد مشابه وحتی گاهی بدتراز افراد عامی دارند.نمیدونم این جامعه چندتا دکتر لازم داره تا درمان شه؟؟؟!!!!!

=====================

دکتر شیری :

همه بایدمراقب باشیم و آگاهی بدهیم و واقعا تاثیر داره...مثل کمربندبستن الان است در حین رانندگی در مقایسه با 10 سال قبل

لینک اصلی





سلام . ببخشید این جمله یعنی چی؟
"ایمانش از این مومنهای نیازموده نیست که تا تقی به توقی میخوره شروع میکنند همه چیز را به خدا و پیفمبرش لوله کشی کردن !"

=====================

دکتر شیری :

نرگس خانوم
ایمان اگر نیازموده باشد
اگر دل آدم نلرزیده باشد به خاطر عشقی
اگر هیچ نگرانی درست و حسابی در زندگی تو نباشد
ایمانت بیشتر وهمی از امنیت خواهد بود
اینها آدمهایی میشوند که دوست دارند هر اتفاقی می افته تو زندگیشون نسبت بدهند به غیب...اینها اهل تفکر نیستند

لینک اصلی





سلام آقای دکتر شیری
راستش بی ربطه اما موضوعیه که یه مدت ذهنم رو مشغول کرده:
چند وقت پیش که نوشته های قدیمی شما رو می خوندم و سایت و وبلاگ شما رو شخم زدم و کلی لذت بردم، مطلبی رو خواندم که اشاره ای کرده بودین به لایه های مختلف آنیما درون مردان و اینکه هر کس در همان سطح آنیمای خودش با زنان ارتباط برقرار می کند. الان چند روزه که هر چی دنبالش می گردم پیداش نمی کنم و می خوام ازتون خواهش کنم اگه میشه راهنمایین کنین یا یه مقدار مفصل در موردش بنویسین.
موضوع دیگه ای هم که می خوام بگم اینه که هر چی بیشتر تو اینترنت در مورد آنیموس سرچ می کنم کمتر نتیجه می گیرم. در مورد آنیما خیلی بیشتر نوشته شده اما منی که می خوام آنیموس درونم رو بشناسم و باهاش ارتباط برقرار کنم نمی دونم باید چیکار کنم و از کجا شروع کنم.
مشکل من اینه که ایران هم نیستم که بتونم از کلاس های شما استفاده کنم.
کاش می شد حداقل یه مقدار شما در این مورد توضیح بدین که من بتونم بفهمم مشکل من در ارتباط برقرار کردن با مردا آیا به آنیموس و نفرتی که از بچگی از پدرم داشتم برمی گرده و اگه اینجوریه راه حل و نحوه برخوردم با این آنیموس خان باید چه جوری باشه.
خیلی خیلی ممنون می شم و کمک بزرگی بهم می کنین.

=====================

دکتر شیری :

به موضوع وبی اشاره کرده اید . این احتمال هست که ما شاکی باشیم از دست خانواده ون در اخودآگاه و رابیه های فعلیمون را داغون کنیم. همچنین میتواند ناشی از بلد نبودن شخصیت مردا باشد. گاهی میتواند ناشی باشد از بلد نبودن مهارت ساده ارتباطی با یک مرد...
کتاب خوبی من در زمینه آنیما آنیموس خوندم به نام یار پنهان از جان سنفورد. احتمالا خوشتون میاد

لینک اصلی





سلام دکتر
دکتر نمیدونم چند روزی شبها دلم میگیره و بی اختیار شروع میکنم به گریه کردن میشه کمکم کنیدو علت را بگید من یکی هم فکر میکنم نمیتونمتصمیم بگیرم انگار قدر تفکر ارا ازم گرفتن
با تشکر

=====================

دکتر شیری :

خیلی چیزخها میتونهذ علتش باشه
به نظرم نزد یک روانپزشک برید شاید مداخله درمانی نیاز باشد

لینک اصلی





سلام وخسته نباشید دکتر شیری
ممنون از صحبتهایی که به نمایندگی از جمع کثیری از دوستان فرمودید
من اولین بار بود برنامتون را در گره میدیدم وهمین طور اون فیلم .فیلمو دیدم فیلم خوبی بود فقط چیزی که ذهن منو مشغول کرده .به نظر شما آیا این راهی که توی فیلم گفته شد باعث سواستفاده برخی افراد که در اون محیط حلال میان نمیشه؟؟ مثلا با عنوان اینکه میخوام فرد مورد علاقه هم فکر وهم عقیده مو پیدا کنم این راه باعث سواستفاده بشه چون من فکر میکنم دور از جون شما وهمه دوستان هنوز جامعه ما به اون حد از فرهنگ نرسیدین که واقعا اومدیم ازدواج کنیم نه سواستفاده روحی از دیگران.....وبعدا شبیه بچه بازی بشه ؟

=====================

دکتر شیری :

خب بالاخره یه آدم مریض تو محیط سالم نیز بیماری را توزیع میکند منتها نمیتوان به صرف احتمال دو تا اشتباه ، قید منافع زیاد چنی فعالیتهایی را زد

لینک اصلی





سلام جناب دکتر
ببخشید که رک میگم ،دلیلش را هم نمیدونم من از روانشناس جماعت خوشم نمیاد
از فروید گرفته تا بندورا ...همشون یه جورایی تو زندگی خودشون مشکل حاد داشتند حتی همون یونگ که شما در مکتبش دانش آموخته ایدبا مادش مشکل داشته ، خدائیش مشکل دار نیستند؟!!
خودم فکر میکنم توقع ما از روانشناس بالاست وشاید مشکلاتشون را حادتر میبینیم توقع داریم روانشناسها بدون مشکل باشند
مثلا اریکسون معتقده که باید با بچه ها با صداقت رفتار کرد وهیچوقت والدین بچه هارا در مقابل هم قرار ندهند ازونطرف خودش فرزندش را که با مشکل سندروم داون بدنیا اومده از بقیه خواهر وبراداش پنهان میکنه ومیگه برادرتون مرده بدنیا اومده!!!خواشتید منبع کتاب را براتون مینویسم هرچند میدونم خودتون میدونید
علی رغم این باورم نسبت به روانشناسا دیشب نه تنها برنامه شما رادیدم بلکه به همه نزدیکان هم توصیه کردم که بیننده باشند
خسته نباشید برنامه خوبی بود ،من مشکل همسر یابی ندارم ولی سروکارم با قشر جوانه که با این مشکلات همراهند
کاش در حد حرف باقی نمونه وبه این راهکارها عمل بشه هرچند خیلی سخته
کارشناس دیگه هم مانند شما عالی بود ،مجری هم خوب بود موفق باشید
راهکار بدهید چه کنم که باورم نسبت به روانشناسا عوض بشه؟

=====================

دکتر شیری :

ممنون که برنامه را دیدید و نظر هم دادید. لازم نیست نظرتون به روانشناس و مشاورین تغییر کنه.کافیست بپذیرید گاهی اوقات از افرادی باید تجربیاتی آموخت و لازم است اونها آدم باشند و آدم بودن یعنی کامل نبودن. مثل اینکه شما پیش دکتر پوست میرید به خاطر سودش و اگر موهاش ریخته بود باعث نمیشه نتونه موی شما را تقویت کنه

لینک اصلی





آقای دکتر 1 سوال شما واقعا چت رو قبول دارید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آخه یادمه بهم گفتید که چت چیه ؟چت واسه فاصله های زیاده و اینا
دیشب با شنیدن اون جمله خیلی سوال برام ایجاد شد که منظور شما چه جور چتی درسته و هدفمند
من یکی از دوستام درگیر این مساله ست دوست دارم راجع به این موضوع آگاهی پیدا کنم و کمکش کنم
بازم از برنامه عالی دیشب مرسی

=====================

دکتر شیری :

چت در اینترنت معمولا به علت ضعف سیستم ارتباطی ایجاد سوء تفاهم زیادمیکند و از همین جهت قابل نقد است. ارتباط واقعی با گفتگو، دیدن ، معاشرت حاصل میشود

لینک اصلی





نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی