سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

34

چهارشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۴۵ ب.ظ

سی و چهارمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری


سلام دکتر
نمیدونم چرا وقتی وبلاگتون میخوانم حالم خوب میشه میخواستم دوتا سوال کنم اگر اشکال نداشته باشه
اول اینکه در شبانه روز کلا چند ساعت را استراحت میکنیدو چند ساعت مطالعه میکنید
دوم اینکه اگر امکان داشته باشد درست من شاگرد شما نیستم ولی میخوام استاد صدایتان کنم
استاد میخوام در برنامه هام طرز فکرم تغییر حاصل دهم و بشم یک فرد قعال مثل دکتر شیری البته میدونم که خیلی راه داره تا ما هم بشیم دکتر شیری

=====================

دکتر شیری :

من نزدیک به 6 ساعت خواب شبانه دارم و نیم ساعت هم استراحت روزانه...همیشه هم اینقدر منظم نیست...کم و زیاد هم شده.
شما میتونید تغییراتی انجام دهید که موثر تر باشید وگرنه الان هم موثرید

لینک اصلی





سلام
1 سوال داشتم
شما چقد کتاب رازهایی درباره ی مردان باربارا دی انجلیس را تایید میکنید

=====================

دکتر شیری :

من با سواد و تجربه اندک خودم به این نتیجه برای خودم رسیدم از کتابهای باربارا
1- تقسیم بندی ها و مثالها شاهکارند
2- برای کانتکست غرب نوشته شده و لذا مواردی زیادی دارد که با سیستم ایرانی جواب نمیدهد
3- خیلی فمینیستی نوشته شده انگای مردها IQ جلبک دارند و نوع مردانی که تو این کتاب معرفی میشود بسیار احمق هستند

لینک اصلی





سلام آقای دکتر شما که تحصیل کرده اید چرا،اگه تو کشور ما قانون حرمت داشت.. اگه امر به معروف و...تعطیل نبود حال و روزمون بهتر از این بود مثال زدید به زورگیر و پولدار.اما من این جور مثال میزنم همون پول دار اگه یه شمش طلا دست بگیره و بدون پوشش تو خیابونا بچرخه و دزد ببره اول باید خودشو سرزنش کنه اگر چه بار مسئولیت پلیس کم نمیشه قانون میگه بد حجابی جرمه تجاوز جرمه رانندگی بدون گواهینامه جرمه و پلیس باید با همش برخورد کنه شما دکترید اگه یه روز حقوقدان یا ...شدید میتونید نظر حقوقی بدید ضمنا از اینکه فکر دختر آقا جواد هستید ممنون سر بلند باشید

=====================

دکتر شیری :

نیازی نیست آدم دکتر باشه تا از حقوق شهروندی خودش حرف بزند ! درست مثل اینکه من چون دکترم اجازه ندارم هر شیوه ای را به تشخیص خودم برای بیمارانم یا دانشجویانم اجرا کنم
بالاتر از حقوق اخلاق است .
مثال شمشی که زدید بی بنیاد است. 7 میلیارد نفر غیر از ما در دنیا دارند زندگی میکنند بدون این محدودیتها و هرگز چنین اتفاقی نمی افتد. تجاوزهای فاش شده در دو هفته گذشته و کودک آزاری ها مداوم در این کشور اگر یک صدمش در یک کشور که مردمش ارزش دارند رخ میداد الان دولتها را به صلابه میکشیدند مردم !
شما معلومه نفست از جای گرم بلند شده . نه دزد تا حالا بهت زده درست و حسابی نه تا حالا سرو کارت با پلیس و بی مسوولیتی هایشان افتاده وگرنه اینطوری دم از قانون نمیزدید !
خواهر بنده ساعت 12 شب رسید لندن و مجبور بود مسافتی طولانی را پیاده راه برود. خدا شاهد است نه کسی بهش حرفی زد نه مزاحمتی...شما خواهرت را تو مذهبی ترین بخش ایران حاضری 10 دقیقه ساعت 10 شب بذاری راه بره؟؟؟
به تعبیر روشن امیر المومنین : ان الحق و الباطل لا یعرفان باقدار الرجال، اعرف الحق تعرف اهله اعرف الباطل تعرف اهله
استدلال شما با استدلال امیر المونین خیلی فرق دارد ...خیلی

لینک اصلی






با سلام دوباره
صمن عرض تبریک روز پدرو روز مرد
دکتر میدونم که شاید جاید این سوال یا مطرح کردن این مطلب نباشد ولی چه کنم که دلهره و احساسی من باین وا داشت که این مطلب بگم البته میخواستم به مطبتان تلفن کنم و تلفنی مشکلم و بگم و ازتون کمک بگیرم ولی ترسیدم کاش تبریز بودیدو هر وقت من مشکل داشتم میامدو با شما در میان مگذاشتم مسکل من استرس زیاد میترسم اخه چطور بگم قرار فردا دوبره یک پسر بیاد با هم حرف بزنیم میترسم دوباره اضطراب واسترس باعث بشه نتونم حرف بزنم و باز همان ماجرا
دکتر استرس من خیلی زیاد نه فقط بادیدن طرف مخالف بلکه دیروز که بعداز 20 سال دوست دوران راهناییم را پیدا کرده بودمو رفته بودم باهاش حرف بزنم ابتدا از خجالت خیس عرق شده بودمو به لکنت زبان افتادم این بود که از خودم بدم امدم که چهات اون ادم مثل تو اما نمیدونم چرا انگار از چیزی میترسماخ من هنگام صحبت کردن با تلفن هم همان حالات را دارم میدونم این مشکل باید به صورت حضوری بیان میشد
با تشکر
اگر امکان داشت راهنمایی کنیدکاش تبریز حضور داشتید

=====================

دکتر شیری :

در درجه اول لطفا از یک روانپزشک کمک بگیرید زیرا ممکن است زمینه مغزی استرس را بیشتر داشته باشید و بهتر است کنترل دارویی اگر لازم باشدصورت بگیرد
در درجه دوم بعضی کمکهای روان درمانی مقابله با استرس میتونه واکنشهای شما را معمولی تر کنه

لینک اصلی





منم با یک نفر رابطه ای مشابه دارم هرچند بحث ازدواج هم مطرح شده و هردو تمایل داریم ولیچون آقا تیپ افراد اروپایی را می پسندد و کلا در اونور بزرگ شده احساس می کنیم کسی که در یک خانواده سنتی مذهبی اینوری بزرگ شده با کسی که 15 سال خارج زندگی کرده زیاد تناسب ندارد و ممکن است مشکل دار شود.فقط ارتباط ما دلی است.بحث فیزیک و ظاهر و ... زیاد نیست.و اینکه او را بالاتر از خودم می دانم و واقعاهم تجربیاتش و شرایط مالی و .. همه ازمن بهتره.
نه هستیم نه نیستیم!
فقط اینکه الان حدود 3 سال می گذرد و حتی چندین ماه حدود 8 ماه اول عکس هم را هم ندیده بودیم!!
زیاد گرم نیست رابطه ولی سرد هم نشده.
خدا عاقبت همه را ختم به خیر کنه!

=====================

دکتر شیری :

خب شاید بهتر این باشه که زیاد به این رابطه به عنوان آینده فکر نکنی و دست به نقدهای اطرافت را سرمایه گذاری کنی

لینک اصلی





آقای دکتر شیری می خواستم بپرسم آیا میشه با کسی که از دوره ی نوجوانی حدود هجده سالگی توی خارج بزرگ شده یک ازدواج مناسبی داشت البته من خودم خیلی از فرهنگهای اونور رو بیشتر میپسندم منظورم صداقت و روراست بودن و این جور چیزاست من جدیدا رابطه ای رو شروع کردم و فکر میکنم خیلی از لحاظ فکری با هم متناسبیم حالا نمی دونم این کافیه که همدیگر رو میفهمیم و از هم خوشمون میاد یا باید فاکتورهای دیگه ای رو هم در نظر گرفت

=====================

دکتر شیری :

اول باید دید تصویری که در ذهن او از یک دختر خوب هست چیست. زیرا او ترکیبی از داخلی و خارجی دارد و آیا شما تطابق با آن تصویر دارید؟ چقدر ندارید؟
بعدش معاشرت و پرسش از اینکه محل زندگی کجا میخواهد باشد
اگر اون ور هست باید احتیاط کنید از باز کردن دو جبهه با هم : ازدواج+ مهاجرت

لینک اصلی





سلام دکتر
این که آدم خیلی از کارها یا اخلاقای پدر و مادرشو - که حتا بخاطرشون به اونا انتقاد میکنه- خودشم به طور ناخودآگاه انجام میده و داره به سایه مربوط میشه؟

=====================

دکتر شیری :

دقیقا درباره سایه نوشته اید...احسنت

لینک اصلی






آقای دکتر میخواستم بدونم مثلا اینکه من مردهارو خیانت کار و بی وفا میدونم واسه اینه که سایه ای در من باشه که خودم خیانت کار و بی وفا هستم،پس تمام مردهارو اینجوری میبینم؟ این هم یک سایه شخصیتی است؟

=====================

دکتر شیری :

ممکنه چیزی در پیش نویس شما باشه که برید تو روابطی که بهتون خیانت بشه...اینطوری خیلی در خطر هستید. وقتی جنبه خائن بودن خودمان ( استعداد خیانت ورزیدن ) را نمیبینیم، زندیگ دائم خیانتهای بقیه را جلوی چشمانمان می آورد...

لینک اصلی


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی