سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

36

يكشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۴۱ ب.ظ

سی و ششمین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری



سلام آقای دکتر شیری عزیز
من هم ۳۲ ساله هستم و فوق لیسانس و کارمند ظاهرم هم الحمدلله خوب است و سطح فرهنگی خانواده ام هم ولی در این مطلب این دو عنوان برای من خیلی جالب بود چون فکر میکنم مشکلم دقیقا همین است
ثالثا : شاید شما رفتاری ضد مرد هم داشته باشی. ترکیبی از خجالت و حمله و بی تفاوتی و حتی تحقیر پنهان. شاید مردها را میترسانی و کسی هم نیست که بهت این رفتارت را نشان دهد.

چهارم اینکه شاید هنوز با زنانگی خودت کنار نیامده ای یعنی بخشهایی از خودت که شامل جذابیت و طنازی دخترانه هست ، سرکوب کرده ای

البته خب من تهران نیستم و نمیتوانم در کلاس های شما شرکت کنم متاسفانه . خواهش میکنم بفرمایید باید چه کنم. این روزها واقعا مستاصل شده ام . کتابی . سی دی . هر چه باشد انجام میدهم ولی واقعا نمیدانم چه کنم از نظر هزینه هم مشکلی نیست ولی کاش خداوند هر چه زودتر مرد مناسبم را سر راهم قرار دهد . آیا امکانش هست من تلفنی با شما صحبت کنم یا هر دستوری بفرمایید انجام می دهم .
از لطف شما ممنونم

=====================

دکتر شیری :

ما درباره رفتار ضد مرد بارها نوشته ایم و باز هم خواهیم نوشت. کتاب زن بودن تونی گرنت به نظرم منبع خوبیه برای مطالعه

لینک اصلی






سلام جناب دکتر عزیز.عرضی داشتم پیرو جمله آخر متن شما٬ که فرمودید تنبلی بد چیزیه… و الحق که همینطوره.من۳۱سالمه٬فوق لیسانس و مجردم. مدتی هست که اسیر اون تنبلی شدم..بعد از تقریبا ۹ماه اشتغال به کاری که مورد علاقه م نبود و سپس انصراف ٬حدود یکساله که دچار رکود شدم.توو این مدت چند بار شده به بهانه ی مختلف با هول دادن خودم رفتم یه کاراهایی انجام دادم بلکه موتورم گرم بشه اما دو تا پت پت میکنه و بعد یه مدت دوباره خاموش میشه…نمیدونم شاید خاموشش میکنم چون کم کمال طلبی منفی ندارم..شبیه درخت خشک دارم میشم.با توجه به اینکه این تنبلی دسته جمعی شده در منزل ما.من اراده ی خیلی خوبی دارم اما انگیزه ندارم انگار. خجالت میکشم از خدام و خودم و دوست ندارم به این رفتار ادامه بدم میخوام زندگیم از تهی بودن در بیادو میدونم هیچکس جز خودم مسوول نیست و نمیتونه مشکلم رو حل کنه.
پوزش میخوام که در کامنت موضوعم رو مطرح کردم اما دلم میخواد یه حرف بشنوم که اساسا به غیرتم بر بخوره و از ایستایی مضر در بیام.ممنون میشم اگه از نیاز میبینید٬نکته ای بفرمایید.

=====================

دکتر شیری :
به این حالتتون میگن اهمال کاری
هم مطالعه میتونید بکنید هم تو جلسات شخصیت سالمتر تشریف بیارید که درمانش را آغاز کنید
لینک اصلی







دکتر شیری ،
فرمودین که انسان فردیت یافته برای ماندن یا نماندن در یک رابطه باید دلیل داشته باشه،
آیا درسته که وقتی فرد استدلالهاش رو برای خودش پیدا کرد و نخواست توی رابطه بمونه ، طرف مقابلش رو بیخبر بذاره و یکهو از رابطه بزنه بیرون!!!؟؟؟ طرف مقابلش حق و حرمت این رو نداره که بدونه چرا تصمیم این شده ؟؟! به یک چنین شخصی با این ویژگی چه صفتی میشه داد؟!

=====================

دکتر شیری :
خیر ! تحقق فردیت مجوزی برای بی اخلاقی یا بداخلاقی نیست زینب جان
لینک اصلی






سلام استاد
لطف می کنید کتابی معرفی کنید که بتونیم رفتارهای ضد مردمون رو اصلاح کنیم
ممنون میشم

=====================

دکتر شیری :

کتابهای باربارا دی آنجلس ضد مرد نوشته شده و مردها را کاکتوس تصور کرده است و کتاب خوبی که به خیلی از ماها کمک کرده است از خانم تونی گرنت است به نام زن بودن

لینک اصلی






هزاران درود خدابرشما
درموردخانمهامیگن که موقع حرف زدنشون مثلادرموردمساله ای که بهش برخوردن فقط باید گوش داد یابه عبارتی گوش بدیم حرفشون قطع نکنیم احساساتشون(اعم از ناراحتی؛گریه؛خنده و…)رو درک کرد؛سرزنش وملامتشون نکنیم ،راه حل ارائه ندیم حتی اگر اون راه حل شاه کلید وحلال مسائل باشه
ایا این حقیقت داره؟
اگه اره،چکار باید کرد زمانی که ببینیم یه خانم (اعم از همسر،خواهر،مادر،دختر …)شیوه ای در پیش گرفته برای حل مساله پیش امده یا کلا دیدش به زندگی منفی است ونادرست که موجب میشه از زندگی انچنان که لازمه لذت نبرند و پشیمون بشن بعد از سپری شدن ایام جوانی و…
ایا بازهم باید سکوت کرد وصرفا گوش بدیم بدون ارائه راه حل یا شیوه ای هست که بشه راهنمایی شون کرد بدون اینکه ناراحت بشه یا احساس کنه که درک نمیشه و….؟

ممنون میشم همینجا جواب بدین اقای دکتر

=====================

دکتر شیری :

وقتی یک زن سراغ آدم میاد داره طرح مساله میکنه بیشتر دقت میکنیم ببینیم خود قضیه چیه؟ پشت قضیه چی میتونه باشه که ما حواسمن نیست؟
اگر خودمون در یک خانم مساله ای میبینیم خب میریم بهش تذکر میدیم منتها درست انتقاد میکینم...تخریب نمیکنیم

لینک اصلی






سلام استاد
یه سوال از دیروز هرچی فکر میکنم نمیفهمم منظورتون از رفتار ضد مرد چیه؟
در ضمن من دختری رو میشناسم که با وجود اینکه اصلا واسه پسرها تره خورد نمیکنه و بیشتر واسه خودش ارزش قائله و ظرافت اخلاقی و رفتاریش هم کمه یعنی بیشتر شبیه پسرهاس قیافشم معمولیه اما همه اونایی که باهاش ارتباط دارن فقط و فقط واسه ازدواج میخوانش و سیریشم هستن. چرا بعضیا اینجوریه اوضاشون بعضیام مثل من و همه دخترهایی که شاکین و صداشون در اومده؟ واقعا چرا؟ به نظر من اونهایی که همچین اخلاقی دارن خواهانشونم بیشتره.

=====================

دکتر شیری :

رفتار ضد مرد یعنی قدرتهای زنانه داشتن از طریق له کردن مردها، تخریب و تحقیر مردها و به رخ کشیدن نقاط ضعفشون....
رفتار ضد مرد داشتن یعنی حس زیبایی دوستی یک مرد را به سخره کشیدن و او را به سطحی بودن متهم کردن
رفتار ضد مرد یعنی ظرافتهای زنانه را بی اهمیت دانستن و سهم جذابیت را مساوی هیچ دانستن
رفترا ضد مرد داشتن یعنی اینکه سکان زندگی ( مسوولیت پذیری تصمیمات مهم زندگی مشترک ) را از دست مرد گرفتن بدون اینکه مسوولیتش را قبول کنه یک رن
ارفتار ضد مرد یعنی طوری تو خونه رفتار کردن که مرد تو خونه اش به بهانه مساوات حتی نتونه یه تصمیم ساده بگیره و وابسته شده باشه به زنه

لینک اصلی





دخترهایی که تحصیلات بالایی دارند معمولا " هوش عاطفی" آنها پایینه. به درد زندگی نمی خورند. من تو اطرافیامون زیاد دارم می بینم. مورد غیر از این ندیدم.

=====================

دکتر شیری :

من با نظرتون موافق نیستم

لینک اصلی





سلام
من 2ماه پیش با باربارا انجلیس آشنا شدم کتاب ارتباط موثرش فک میکنم بود من با این کتاب شخصیت دخترونگی خودمو که طبق عقاید عقدیمی سرکوب می کردم دوباره بدست آوردم الان از خودم لذت میبرم به همه دخترا توصیه میکنم بخونن.ممنون از این پستی که گذاشتین با هر جمله ایش میشه زندگی کرد

=====================

دکتر شیری :

باربارا دی آنجلس هر چقدر خوب زنها را درک میکند متاسفانه درکش از مردها بسیار اوت است. او درباره مردانی مینویسد که اکثرا هوسباز و احمق و دارای هوش جلبک هستند...

لینک اصلی





آقای دکتر شما باربارا رو قبول دارین یا نه؟آخر چیکار کنیم چند درصد از حرفاشو گوش کنیم؟کدوم کتاباشو شما تایید میکنید؟یه شوهر خوب و عاقلو فهمیده بخوایم جذب کنیم متدای باربارا جواب میده؟

=====================

دکتر شیری :

دکـتر دی آنجلس بسیار باهوش است و کاربردی مینویسه ولی برای دخترها. متاسفانه قسمت مردونه که وارد میشه انگاری هر چی مرد دیده یا خانوم باز بوده اند یا کودن یا هر دو ! باید با احتیاط این بخشهاش را خوند وگرنه خیلی دسته بندی های شاهکاری داره

لینک اصلی





سرکار خانم 7
من از روی پستتان در قسمت "سایه" متوجه شدم شما کلاس آقای دکتر را نیامده اید.

متآسفانه در اینجا مشکل ما با یه سری از دوستان این است که حتی یه دونه از کلاسای دکنر را هم نیامده و آمده اند اینجا نظر می دهند! شما از داستان واقعاً عقبید!

شما اگه کلاسه روابط عاطفی و کلاسه آرکتایپ دکتر را بیایید متوجه خواهید شد که یه پسر به چه مدل دختری ممکن است تمایل داشته باشد..... بیشتر از این گفتگو با شما معنا ندارد..

=====================

دکتر شیری :

آقا جون !خدا خیرت بده یعنی شما اومدی کلاسها را و اینجوری کامنت میذاری!!!؟؟؟؟هر کسی مجازه اینجا در رابطه با پستها کامنت بذاره و فقط مسوولیت دانشجویان کلاسها سنگین تره که با رعایتهای علمی بیشتری نظر بدهند تا خستگی از تن ما در بیاد نه اینکه از بالا به پایین به مردم نگاهی بشه

+

دکتر نظرت چیه با هم مهاجرت کنیم بریم Torento!
بچه ها می گن آب و هوای اونجا بهتر از اینجاس!!

=====================

دکتر شیری :

چقدر هم شما بلدی از آب و هوا استفاده کنی!!! فکر کردی اونجا آب و هوا نگاه میکنن به یه کله سیاه اونم از نوع آپولو!!!!!
در ضمن بهتره دو تا چایی با ما بخوری بعد پسر خاله بشی شیرین عسلم .

لینک اصلی





ضمن عرض سلام مجدد
آقای دکتر اگه واستون امکان داشته باشه می خواستم نظرتون رو راجع به تشکیل کلاسهاتون تو شهرستانها بدونم (مثلاً اهواز) من تو پست 4 تیر نوشتم ولی متاسفانه جوابی به من ندادید. متشکرم

=====================

دکتر شیری :

خانه توانگری در همه شهرها تدریس میگذارد . روال این بوده که نهادی رسمی ) دانشگاهی یا معاونت فرهنگی ادارات یا شهرداری یا... دعوت رسمی میکنند و ما تنظیم میکنیم و برنامه میگذاریم عین تهران یا حتی متناسب با موقعیت شهر مربوطه

تلفن موسسه88847593 

لینک اصلی



نظرات (۲)

دکترشیری سلام 
وقتتون بخیر 
یه سوال داشتم
زمانی که مردان وارد غارتنهایی خودشون میشن عکس العمل ما چه جوری باید باشه  ماهنوز ازدواج نکردیم و در خانه پدرومادرمون هستیم ... نمیدونم چه کارباید بکنم ، ممنون میشم راهنمایی کنید 
سلام 
وقتتون بخیر
می خواستم بدونم اگه فردی اکثر ویژگی های مثبتی که می خوام رو داشته باشه اما قدش ایده ال من نباشه و همش تو ذهنم درگیراینم چرا قدش کوتاهه و کاش بلند تر بود و مقایسه میکنم کلا نسبت بهش احساسات متعارض دارم گاهی دوسش دارم گاهی نه، بهتره که رابطه رو تموم کنم یا رو خودم کار کنم؟

پاسخ:
  با سلام

متاسفانه باید خدمتتون عرض کنم که این وبلاگ هیچ گونه ارتباط مستقیمی با دکتر شیری نداره


برای پرسیدن سوال خود به صورت مستقیم از دکتر شیری میتونید از سامانه پرسش و پاسخ سایت خود دکتر استفاده کنید




             
                       با تشکر
                  علی صفائی قشقایی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی