سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

آرشیو سوالات پرسیده شده در کامنت های سایت و وبلاگ دکتر شیری

سوال های ما و جواب های دکتر شیری

تقدیـــــــم به دکتر شیری عزیز

طبقه بندی موضوعی
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
نویسندگان
پیوندهای روزانه

3

چهارشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۳، ۰۱:۰۲ ب.ظ

سومین سری سوال های ما و جواب های دکتر شیری

 


سلام آقای دکتر معذرت میخوام که مشکلم بی ربط به پسته و باز هم عذرخواهی می کنم که اسمم رو کامل ننوشتم چون خانوادم هم از خوانندگان پرو پاقرص سایت شمان و برای حل مشکل من فقط میگن حساسیتت رو کم کن. من هم وانمود می کنم به حرفشون گوش کردم. برادر بزرگ من حدود ۱۲ساله که مبتلا به شیزوفرنیه,نسبت به همه ی اعضای خانواده بدبینه وبا کوچیکترین صدای ما حتی عطسه یا سرفه شروع به داد و فریاد میکنه.۶سال پیش برای بردنش به بهزیستی همه مراحل طی شده بود اما گریه های مامانم ما رو مجبور کرد که قیدشو بزنیم و باهاش تو خونه کنار بیایم. اخیرا چون از دانشگاه فارغ التحصیل شدم و مشغولیت ذهنی خاصی ندارم(شاغلم) همش دارم به این موضوع فکر می کنم. دائم مراقبم و خودمو تمام خانوادمو کنترل می کنم مبادا کاری کنن که باعث ناراحتیش و در نتیجه داد و فریادش بشه. تمام زندگی من تحت الشعاع همین موضوع شده.امروز صبح ۳بار با صدای فریادش از خواب بیدار شدم و متوجه شدم هر ۳بار رو داشتم خواب می دیدم. از این می ترسم که مبادا مریض شده باشم. شربت آرام بخش می خورم اما خوابم به شدت به هم ریخته و چندین بار نیمه شبها بیدار میشم و به سختی دوباره خوابم می بره. به هیچکی نمی تونم بگم چون درک نمی کنه چرا من انقد نسبت به این موضوع حساسم. شاید هم راست میگن و من زیادی حساسم. حالم اصلا خوب نیست. نمی دونستم چیکار کنم تا این که یاد شما افتادم.خواهش می کنم به من بگید چیکار کنم تا بهتر شم.

============================
دکتر شیری :

سلام من را بپذیرید a
داشتن فردی با بیماری جسمانی در منزل به طور مزمن به تدریج سایر افراد منزل و سبک زندگی خانوادگی را تحت الشعاع قرار میده
وقتی این بیماری، روانی میشود به مراتب با حجم گسترده تری از اسیب به سایر اعضای خانواده روبرو میشویم مثل این نوع سوالات:
- چرا من؟چرا خانواده من؟
تا کی باید بکشیم؟ ازدواجم چی میشه؟ به بقیه چی بگم؟خشم از والدین…خشم از خود بیمار و احساس گناه بعدش….
خواهش من اینست که بخشی از واقعیت را بپذیریم که این مجاورت مزمن، اعصاب آدم را حساس ضعیف میکنه
مقداری کمک به اندازه توان روحی ، در راه هدفهای شغلی و مالی و معنوی خود بودن بهترین پادزهر این روزهای تلخ است
اگر در علت یابی مشکلاتدگیر خود ، دام داریدبه این موضوع استناد میکنید، خطرناکه



سلام آقای دکتر، لطفا pdf اش رو بذارید رو سایت، من تو سرچ قوی هستم و ۹۰% اوقات چیزی ک میخوام رو پیدا میکنم، اما این کتاب چندجا که دانلود رایگان گذاشته بودن، یالینک خراب بود یا pdf ناقص بود.
سوال۲: بنطرتون فارسیش گویای همه مطالب هست؟اگر بله، بهترین ترجمه ب نظرتون کدام است؟
بسیار بسیار ممنون ازاینکه وقت میگذارید برا هموطناتون

===================

دکتر شیری :
ترجمه ای ازش من ندیده ام
خودم قبلا داشتمش ولی چون یه نسخه اش را دارم دیگه دنبال دیجیتالش نرفتم






با سلام
آقای دکتر لینک دانلود pdf کتاب آقای یونگ(red book) رو پیدا کردم.میفرستم شاید به درد بقیه هم خورد.فقط یه سوال:این کتاب به چه زبانی هست؟(به جز قسمتهای انگلیسی حدود۲۳۰صفحه اولش نمیفهمم دقیقا چه خبرهست؟لطفا یه راهنمایی میفرماییدبراشروع به خوندنش چه کار کنم؟مثلاآیاپیش نیازهایی لازم داره بخونم؟)
با سپاس فراوان
https://ia601502.us.archive.org/21/items/LiberNovus-TheRedBookjung/JungC.g.-TheRedBook.pdf

===================

دکتر شیری :
مرجان گرامی
اون کتاب به لاتین نوشته شده و ترجمه آقای شمدوسانی به انگلیسی زیرشه
موضوع کتاب انگاره های ناخودآاه یونگ در طی مدیتیشنها و ACTive imagination هاش بوده
کتابی برای خوندن عادی نیست
بدرد محققین یونگی میخوره البته



کتاب رو چجوری میتونم تهیه کنم؟
========
دکتر شیری :
تو اینترنت بگردید پی دی اف داره



خیلی بعیده
کتاب صد پوندی و جدید توی اینترنت پیدا نمیشه و تا این حد تخصصی حتی
=============
دکتر شیری :
ولی بچه ها لینکش را فرستادن برام قبلا و من PDF اش را دارم




لینک اصلی تمام سوال های این پست

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی